تحقیق مقاله کار آفرینی

تعداد صفحات: 44 فرمت فایل: word کد فایل: 6244
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پروژه و طرح کارآفرینی
قیمت قدیم:۱۹,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کار آفرینی

    مقدمه

    روند تغییر و تحولات در جامعه امروزی آنچنان سریع و شتابان شده است که پیشبینی آینده مقدور نیست .

    حرکت کشورها به سوی یکپارچگی در زمینه های اقتصادی و فرهنگی و پدیده جهانی شدن ، بر اقتصاد و الگوهای کسب و کار در سرتاسر دنیا تآثیر گذاشته است ..

    در سایه این تغییر و تحولات ، روند استخدام و معیارهای آن نیز در کشورها در حال تغییر است ؛ به طوریکه افراد مثل گذشته به دنبال استخدام مدام العمر و دائمی در یک شغل نیستند .

    همچنین در شرکت ها و سازمان ها نیز دیگر چنین فرصت هایی وجود ندارد .

    ماهیت تغییر و تحولات در دنیای مشاغل و حرفه ها طوری است که نیاز مستمر به کسب دانش و مهارت جدید در هر شغلی ضروری به نظر می رسد . از طرف دیگر ، جهانی شدن و انتشار سریع دانش و اطلاعات در عرصه اقتصاد موجب رقابت بیشتر بین شرکت ها شده است . بهمین دلیل ، دولت ها به این نتیجه رسیده اند که برای کسب موفقییت اقتصادی در عرصه ء ملی و بین المللی در عرضهء خدمات و تولید محصولات در سازمان ها و شرکت ها نیاز مبرم به توسعه کارآفرینی است که بعنوان عامل اصلی تغییر و محرک اصلی توسعه ، یعنی لوکوموتیوران توسعه ، حرکت ها یی را آغاز کند که منجر به خلاقیت و نوآوری مستمر شود .

    این نوآوری ها بوجود نخواهد آمد ، مگر آنکه نهادهای  مختلف ، زمینه و بستر آن را فراهم آورند .

    کارآفرینی فرایندی است که با نگاه فرصت گرایانه ء کارافرین آغاز می شود و نتیجه آن عرضهء خدمات و محصولات جدید و ایجاد اشتغال و رفاه در سطح جامعه و در واقع ، ایجاد یک چیز ارزشمند از هیچ چیز است.

    برای افزایش میزان کارافرینی در افراد جامعه می توان آگاهی ها و توانائی های آنان را در این زمینه بالا برد.

    به این ترتیب ، راه اندازی کسب و کارهای تازه نیز رونق خواهد گرفت . یکی از عوامل مؤثر بر توسعه کارآفرینی ، توجه خاص به تقویت نظام آموزشی است .

    امروزه تقریباً در تمام پایه های تحصیلی همهء کشور های توسعه یافته و در حال توسعه ، آموزش و ترویج کارآفرینی جای ویژه ای دارد .

                                               

      فصل اول   

        (شناخت افراد موفق ، مفهوم موفقیت ، هدفگذاری به سوی موفقیت )

    شناخت افراد موفق؛ افراد بشر را که در مسابقه زندگی شرکت دارند می توان به سه گروه تقسیم کرد :

    1)     گروه اول :که در اکثریت اند ، تماشاچیان این مسابقه را تشکیل می دهند . آنان فقط نظاره کنندگان حوادث اند و از بیم ضربه های احتمالی ، خود را کنار می کشند و فقط به کف زدن برای بازیکنان اکتفا می کنند .

    2)     گروه دوم : که اینان نیز قشر وسیعی از افراد را تشکیل میدهند بازندگان این مسابقه اند . البته منظور از بازندگان تنها میلیونها انسان فقیر و بینوا نیستند ، بلکه آنان هم که از رفاه اجتماعی نسبی برخوردارند ، از بازندگان محسوب می شوند زیرا این گروه فقط به گذراندن روزمرهء زندگی ، یعنی پوشیدن لباس خوب ، برخورداری از تفریح مناسب ، خانه و درآمد متوسط قانع اند .

    3)     گروه سوم : این گروه را برندگان و افراد موفق تشکیل می دهند . تعداد این افراد در زندگی کم است و آنچه را که اراده کنند ، به دست می آورند . آنها برای خود اهداف مهمی را تعیین می کنند و به آنها نیز می رسند و در نتیجه ء رسیدن به این اهداف ، به خود و دیگران بهره می رسانند .

    حال تصمیم با شماست می خواهید جزء کدام گروه باشید ؟

     

    معنی و مفهوم موفقیت :

    تعریف زیادی موجود است که مهم ترین آنها عبارتند از :

    1)     با لفعل کردن استعدادهای نهانی که در وجود هر کس نهفته است ، آدمی با این استعدادها به دنیا می آید ، بزرگ می شود و باید آنها را تمام و کمال در راه هدف و منظوری که او را شاد و خرسند می کند ، به کار ببرد .

    2)     دستیابی به هدفی که در نظر انسان است و با رسیدن به آن هدف ، برای خود موقعیت و اعتباری کسب می کند .

    3)     رسیدن فرد به مقام چهارم در صورتی که پیش از ان در مقام پنجم باشد .

    4)     شیوه درست فکر کردن و زندگی کردن است .

    اما به طور کلی می توان گفت که فرد موفق ، کسی است که به آرزوهای خود برسد و در درون ، رضایت خاطر احساس کند که این امر، خود حاصل تلاش و کوشش مداوم در زندگی است .

     

    در کل موفقیت را می توان در دو بعد بررسی کرد :

    1)     بعد فردی : یعنی این که شخص به تنهایی و بدون در نظر گرفتن عوامل بیرونی به برتری هایی برسد . عامل این نوع موفقیت بیشتر تلاش و کوشش خود فرد است .

    2)     بعد سازمانی : کمی پیچیده تر از موفقیت فردی است . عامل این نوع موفقیت تنها تلاش خود فرد نیست بلکه علاوه بر کوشش او اطرافیان و همکارانش در موفقیت او سهیم اند . شاید بتوان گفت در این بعد عامل اصلی موفقیت یک نفر است اما نتیجه این موفقیت تنها به خود فرد بر نمی گردد ، بلکه متوجه همکاران یا سازمان او نیز می شود .

    چگونگی تعیین هدف : رسیدن به هدف یکی از معیارهای اصلی موفقیت به شمار می آید .

    منظور از هدف همان نقطه و موقعیتی است که می خواهیم به آن برسیم . انسان بی هدف کاملاً تابع حوادث و پیشامد هاست . کسی که هدف روشنی در زندگی دارد ، پس از رسیدن به کامیابی ، احساس خوشبختی و آرامش می کند .

    اما افرادی که هدف معینی ندارند ، به هر مقامی که برسند ، باز هم ناراضی اند .

    پس از تعیین اهداف مهمی برای خود ، برای رسیدن به آنها طراحی و برنامه ریزی کنید .

    برنامه ریزی بدان معناست که راهها و روشهای ممکن را برای رسیدن به اهداف مشخص کنید و بدانید که به چه ابزار یا امکاناتی در این راه نیاز دارید .

    برای رسیدن به موفقیت ، نکات زیر را رعایت کنید :

    1)     الگو برداری از افراد موفق

    2)     تعیین اهداف بزرگ

    3)     پرورش خلاقیت : برای پرورش و افزایش خلاقیت ، راهها و روشهای مختلفی وجود دارد :

    الف ) آگاه بودن از مجموعه ء موقعیت کنونی

     ب  ) در نظر گرفتن تمام راه حل های جایگزین

    4) حداکثر استفاده از زمان

    5) اشتیاق ، نقطه ء شروع همه ء فعالیتها

    6) پشتکار

    7) اعتماد به نفس

    8) نهایت استفاده از هوش و استعداد

    9 ) استفاده از فرصت ها

    10) خواستن ، رمز موفقیت

    11) راضی نبودن به وضع موجود

                     *** ساعت زندگی فقط یک بار کوک می شود ***

         

     فصل دوم

       (ضرورت تعین اهداف شغلی ، کارآفرینی به عنوان یک شغل ، مسائل راه اندازی کسب و کار)

      

    ضرورت تعیین اهداف شغلی :

    گامی هوشمندانه به سوی موفقیت است . در واقع هدف نهایی تمام فعالیتهایی است که شما در حال حاضر به آنها دست می زنید .

    با توجه به تغییر و تحولاتی که در دنیای امروز به وقوع می پیوندد ، شغلی را انتخاب کنید که در آن موفق باشید و بتوانید از تمام مهارت ها و توانا یی هایتان استفاده کنید .

     

    کارآفرینی به عنوان یک شغل :

    امروزه مشاغل مختلفی در جامعه وجود دارد و با نگاهی به گذشته متوجه می شویم که بسیاری از شغلهایی که در قدیم وجود داشتند ، امروزه وجود ندارند و به جای آنها مشاغل جدیدی ایجاد شده اند. به خاطر تغییر و تحولات و انتشار سریع اطلاعات ، عصر حاضر به اطلاعات و جامعه ء اطلاعاتی معروف شده و مشاغلی نیز متناسب با آن به وجود آمده است .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کار آفرینی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کار آفرینی, مقاله در مورد تحقیق مقاله کار آفرینی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کار آفرینی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کار آفرینی, تحقیق درباره تحقیق مقاله کار آفرینی, مقاله درباره تحقیق مقاله کار آفرینی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کار آفرینی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کار آفرینی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کار آفرینی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت