تحقیق مقاله بررسی کارائی طرح انتخاب مدیران توسط معلمان مدرسه

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: word کد فایل: 6514
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله بررسی کارائی طرح انتخاب مدیران توسط معلمان مدرسه

    چکیده

    این تحقیق در شهرستان مرند انجام گرفته است در این پژوهش 388 نفر از معلمان نمونه آماری را تشکیل می دهند روش مطالعه در این پژوهش تحقیق توصیفی از نوع علی ومقایسه ای می باشد . ابراز اصلی پژوهش ، پرسشنامه بسته پاسخ است .  برای جمع آوری داده ها به مدارس مراجعه گردید ه پرسشنامه ها در اختیار معلمان قرار داده و نحوه تکمیل کردن پرسشنامه ها وعلت تحقیق به آنان توضیح داده شد . برای آزمون فرضیه ها وتوصیف ها داده ها از روشهای آماری آزمون x2,t (خی دو ) جداول فراوانی، میانگین ، انحراف معیار ، واریانس نمودارهای ستونی وهیستوگرام استفاده گردیده است.

     

    مقدمه :

    مدیریت یک از ابعاد زندگی اجتماعی است که از آغاز زندگی اجتماعی به اشکال متعددی وجود داشته است از زمانی که انسانها زندگی گروهی را آغاز نمودند برای گریز از بی نظمی وتامین نیازها افرادی به عنوان سرگروه پیدا شدند. می توان گفت سرگروه همان مدیر است که به اعضای گروه نظم می بخشد وکارهای افراد را در جهت رسیدن به اهداف گروه رهبری می کند که از دیر باز به صورت سنتی وجود  داشته است.

     

    با پیشرفت زندگی اجتماعی روابط اجتماعی پیچیده گردید ومسائل و مشکلات جدیدی پدیدار شد که متناسب با آن مدیران کار آزموده وارد عمل شدند با آغاز انقلاب صنعتی علم مدیریت به تدریج جهت پاسخگویی به نیازهای جامعه صنعتی رشد و توسعه می یافت و افراد برای بر عهده گرفتن مدیریت ، به علم مختص آن مجهز می شوند این روند همچنان ادامه پیدا کرده و روز به روز فنون خاص مدیریت جهت پیشبرد هر سازمانی ابداع می گردد تا آن سازمان هر چه بهتر و بیشتر بتواند  اهداف  خود را عملی سازد.

     

    بدون شک مدیر هر سازمانی نقش کلیدی آن را برعهده دارد به شرطی که به فن مدیریت مجهز باشد . به نظر می رسد مجهز بودن به فن مدیریت هر چند که لازمه نقش مدیریت است اما کافی نیست . مدیر می تواند اعضای سازمان را در جهت نیل به اهداف سازمان رهبری کند، بین اعضای گروه همکاری ایجاد کند ، کارکنان را  درامور سازمان مشارکت دهد که در بین اعضای آن سازمان مقبولیت ومحبوبیت داشته باشد . برای رفع این مشکل از سال 1381 در مدارس   کشورطرح انتخاب مدیران توسط معلمین آغاز شده است. به نظر می رسد این اقدام بتواند مقبولیت و محبوبیت مدیران را بالا بوده و مدارس بتوانند هر چه بیشتر در جهت رسیدن به اهداف سازمان جامه عمل بپوشانند .

     

    آزمودنیها یا شرکت کنندگان:

    این پژوهش به شیوه توصیفی واز نوع علی – مقایسه ای صورت گرفته است .

    برای تعیین حجم نمونه ابتدا مدارسی که دارای مدیران انتخابی بودند مشخص شده سپس مدارسی که از نظر اقتصادی واجتماعی مشابه با آنها بوده مشخص گردید. سپس از بین معلمان آنها 400 نفر به صورت تصادفی انتخاب شده و پرسشنامه در بین آنان تکمیل گردید . تعداد نممونه از طریق فرمول زیر بدست آمده است.

     

    بعد از تکیمل پرسشنامه ها 12 مورد به جهت خالی بودن و علامت زدن به بیش از یک خانه در جوابها حذف گردیده است . بنابر این حجم نمونه در این پژوهش 388 نفر بوده است .

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله بررسی کارائی طرح انتخاب مدیران توسط معلمان مدرسه

    فهرست:

     

    ندارد.
     

     

    منبع:

    -باصر . ناصر.(1379) بررسی نظرات کادر اداری ومدیران و.معلمین در مورد شرایط انتخاب مدیرپژوهشکده تعلیم وتربیت تبریز.ص112.

    2-پرداختچی ، محمد حسن.(13779 تمرین خود سنجی مدیران فصلنامه مدیریت در اموزش وپرورش،17،صص45،50.

    3-پی رابینز، استیفن (1374) مدیریت رفتار سازمانی (علی پارسائیان مترجم) تهران : وزارت امور خارجه (1911).

    4-ثروتی گرگری، اسداله (1381) بررسی نظرات معلمان در مورد شیوه نامه جدید انتخاب مدیران آموزش وپرورش جلفا.

    5-ریتزر، چورج (1374) نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر(محسن ثلاثی ، مترجم). تهران : انتشارت علمی .

    6-عشقی ، قاسم .(1382). بررسی دیدگاه معلمان دوره ابتدایی پشت به انتخاب مدیران مدارس توسط کادر مدرسه پایان نامه کارشناسی ارشد. مدیریت شمال غرب کشور.

    7-سرمد، زهره ، وبازرگان ، عباس ، وحجازی ، الهه .(1378) روشهای تحقیق در علوم رفتاری.تهران : نیل.

    8-سلطانی ، ایرج (1377،زمستان ) الگویی پیشنهادی در جهت خود سنجی مدیران . فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش ، 20 صص37 ، 41.

    9-سلطانی ، ایرج (1377،بهار) مهارت انسانی مدیران مدارس واندازه گیری میزان آن فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش ،17،صص29،34.

    10-سلیقه دار ، لیلا (1381) مدیریت و مشارکت رشد مدیریت مدرسه 3،صص4.5.

    11-علاقه بند ، علی(1377 ، زمستان ) جو سازمانی مدرسه فصلنامه مدیریت در آموزش و پرورش..صص4و13.

    12-کریمی ، یوسف (1379) روانشناسی اجتماعی تهران : ارسباران .

    13-میرکمالی ، سید محمد (1379) روابط انسانی در آموزشگاه تهران : نشر یسطرون .

    14-نیکنامی، مصطفی (1375،پاییز) مفاهیم کارایی اثر بخشی مدیران مدارس .فصلینامه مدیریت در اموزش و پرورش ، 15،صص14و1  9.

    15-هومن ، حیدر علی (1371) .، پایه های پژوهش در علوم رفتاری .تهران : دیبا.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله بررسی کارائی طرح انتخاب مدیران توسط معلمان مدرسه, مقاله در مورد تحقیق مقاله بررسی کارائی طرح انتخاب مدیران توسط معلمان مدرسه, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بررسی کارائی طرح انتخاب مدیران توسط معلمان مدرسه, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله بررسی کارائی طرح انتخاب مدیران توسط معلمان مدرسه, تحقیق درباره تحقیق مقاله بررسی کارائی طرح انتخاب مدیران توسط معلمان مدرسه, مقاله درباره تحقیق مقاله بررسی کارائی طرح انتخاب مدیران توسط معلمان مدرسه, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بررسی کارائی طرح انتخاب مدیران توسط معلمان مدرسه, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله بررسی کارائی طرح انتخاب مدیران توسط معلمان مدرسه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله بررسی کارائی طرح انتخاب مدیران توسط معلمان مدرسه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت