تحقیق مقاله ماهرخ فلاحی

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 6630
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پروژه و طرح کارآفرینی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ماهرخ فلاحی

    متولد: 1322/ تهران

    میزان تحصیلات: کارشناسی ارشد روانشناسی- دانشگاه تربیت مدرس

    مؤسس و مدیر دامپروری فلاحی و نایب رئیس شورای شهر محمدشهر کرج

    خانم ماهرخ فلاحی در سال 1322 هجری شمسی در تهران بدنیا آمد. دوران ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را در این شهر به پایان رساند و برای اخذ مدرک کارشناسی در رشته زبان انگلیسی وارد دانشسرای عالی تهران شد. ایشان پس از اخذ مدرک کارشناسی تحصیلات خود را در رشته روانشناسی _ آموزشی استثنایی دانشگاه ترتبیت مدرس ادامه داد و پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد به حرفه معلمی پرداخت جهت ادامه تحصیل وارد دانشگاه تربیت مدرس گردید و در رشته روانشناسی _ آموزش استثنایی موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد شد.

    وی پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی به حرفه معلمی پرداخت و به مدت 25 سال در سمت‌های دبیر و رئیس دبیرستان در وزارت آموزش و پرورش خدمت نمود. ایشان در حال حاضر مدیریت دامپروری فلاحی محمدشهر کرج را بر عهده دارد و به پرورش گاو اصیل شیری و ارائه خدمات دامپروری مشغول است. وی در سال 1382 با اکثریت آرا مردم محمدشهر کرج به عنوان نماینده شورای شهر و ریاست آن برگزیده شد که به دلیل مشغله فراوان ترجیح داد تا به عنوان نایب رئیس شورای شهر به یاری مردم آن منطقه بپردازد .

    به منظور بهره‌مندی از تجارب و نظرات ایشان گفتگویی را با ایشان انجام داده‌ایم که در زیر می‌خوانید :

    به عنوان سؤال نخست تا چه حد با مباحث تئوریک کارآفرینی آشنایی دارید؟ آیا در این زمینه مطالعاتی انجام داده‌اید؟ به طور کلی تعریف شما از واژه کارآفرینی چیست و به نظر شما چگونه می‌توانیم در سطح کشور کارآفرینی را توسعه دهیم؟

    متأسفانه به دلیل مشغله کاری فراوان فرصت چندانی برای مطالعه ندارم. اقدامات من بیشتر شامل تجربیات کاری می‌باشد اما کارآفرینی در عمل، تقویت خودباوری در انسان است. اگر بتوانیم به خلق چنین تربیت و انگیزه‌ای در فرزندانمان بپردازیم و آنها را از سنین دبستان تا دانشگاه خلاق و با انگیزه کنیم مسلماً موفق بوده‌ایم چرا که فرزند شما می‌داند که می‌تواند. البته گاهی اوقات سرمایه شخصی نیز بسیار کمک می‌کند و شخص را کمتر دچار ریسک‌پذیری و مشکلات می‌سازد. در غیر این صورت بهتر است با تشکیل تعاونی‌های چند نفره به سمت و سوی کارآفرینی حرکت کنیم. سرمایه و مشارکت تنها عوامل کمک‌کننده نیستند و مسلماً این وظیفه برخی وزارتخانه‌ها و نهادهای ذیربط است که می‌بایست به کشف افراد بپردازند، سرمایه لازم را در اختیار اعضای تعاونی بگذارند و دولت نیز آنها را حمایت کند. در این صورت است که کارآفرینان حتی جلوتر از دولت به راه می‌افتند و ایجاد خلاقیت و نوآوری می‌کنند. البته منظور از در اختیار گذاردن سرمایه از طریق دولت این نیست که بدون حساب و کتاب و بدون اینکه کار بازدهی داشته باشد این اقدامات صورت بگیرد چرا که بدین ترتیب ورشکستگی حاصل خواهد شد .

    þاز چه زمانی به عنوان یک زن کارآفرین شناخته شدید؟ آیا از لحاظ سرمایه مشکلی نداشتید؟ دولت چه حمایتهایی از شما کرد؟

    باید اعتراف کنم که من نمی‌دانستم کارآفرین هستم و هیچ آشنایی با واژه کارآفرین و کارآفرینی نداشتم. حدود سه، چهار جشنواره گاو شیری در استادیوم آزادی برگزار شد. در این جشنواره گاوهای منتخب از دامداری‌های سراسر کشور بوسیله کارشناسان انتخاب می‌شدند و در آنجا به مسابقه گذاشته می‌شدند من در جشنواره نخست، مدال نقره و در سه جشنواره بعدی مدال طلا را دریافت کردم برای مردمی که در استادیوم حضور داشتند جای تعجب بود که گاو یک خانم مدال طلا را گرفت و بدین ترتیب هیاهو پیرامون کارآفرین بودن من آغاز شد. پس از مدتی (حدود 2 سال پیش) با خانمی به نام صابر که در زمینه شناسایی بانوان کار‌آفرین و معرفی آنها به مراکز ذیربط تحقیق و فعالیت می‌کرد آشنا شدم. در آنجا بود که من با اصطلاح کار‌آفرین آشنا شدم. کار‌آفرین کسی است که با ایجاد یک واحد صنعتی یا تولیدی به ایجاد اشتغال برای دیگر افراد می‌پردازد، ریسک می‌کند و خلاقیت و نوآوری دارد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ماهرخ فلاحی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ماهرخ فلاحی, مقاله در مورد تحقیق مقاله ماهرخ فلاحی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ماهرخ فلاحی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ماهرخ فلاحی, تحقیق درباره تحقیق مقاله ماهرخ فلاحی, مقاله درباره تحقیق مقاله ماهرخ فلاحی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ماهرخ فلاحی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ماهرخ فلاحی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ماهرخ فلاحی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت