تحقیق مقاله طرح آموزش نشانه گ

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: word کد فایل: 7258
سال: 1384 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله طرح آموزش نشانه گ

    مقدمه

     

    تعلیم جز همان بازسازی  و نوسازی استعدادها چیزی بیش نیست که در این میان روش تدریس یکی از مهم ترین آن راه هاست.

    روش تدریس همان روش های موجود است. یعنی معلم درس ها را تا مرحله ی تدریس  و نوشتن واژه های کلید روی تخته بر اساس شیوه های موجود پیش می برد. پس از آن که چشم دانش آموز با شکل واژه آشنا شد نمونه تحریری آن را ارائه می دهد و از دانش آموز می خواهد تا از ان در کتاب بنویسیم نمونه برداری کند. به تناسب رشد و توسعه و تعلیم و تربیت شیوه های تدریس نوینی نیز طراحی و ارائه می شود. به همین دلیل سعی شده است. از روش هایی مثل همیاری- تلفیقی- بحث گروهی و... استفاده شود. و مهم این بوده که از وجود همه دانش اموزان در جریان یاددهی- یادگیری استفاده گردد.

    امیدوارم که ره اورد این مجموعه موجب بهبود و رشد اعتدالی آموزش باشد و دانش آموزان رابا فعالیتهای گروهی در خواندن و نوشتن بیشتر آشنا کنم وتفکر خلاق کودک را به کار گیرم که البته این تفکر ابتدا در فعالیت های فردی نمایان می شودو سپس از طریق خرد جمعی و فعالیت های گروهی و مبتنی بر خلاقیت جمعی خود را نشان میدهد.

    اهداف کلی:

    1. آشنایی با نشانه صامت     گ

    2. شناخت جنگل و حیوانات و جنگل و خصوصیات آن

     

    اهداف جزئی:

    1. دانش آموز نشانه     گ رابشناسدوان را در کلمات  مختلف نشان دهد. (حیطه شناختی)

    2.چند کلمه که نشانه    گ داشته باشد بیان کند. ( حیطه شناختی)

    3. دانش آموزکلماتی راکه صدای  گ داردازمیان کلمات دیگرجدا نماید(حیطه شناختی)

    4. دانش آموزان هر گروه، پازل مختص این نشانه را درست کنند.( حیطه مهارتی)

    5. دانش آموزان نسبت به جنگل و حیوانات جنگل علاقه نشان می دهند( حیطه عاطفی)

    6. دانش آموزنسبت به یادگیری صدای     گ دقت و علاقه نشان می دهد(روانی حرکتی)

    7. دانش آموزان با جانوران اهلی و وحشی آشنا می شوند( حیطه شناختی)

     

                                          ارزشیابی تشخیصی

    فعالیتهای مدیر یادگیری

    فعالیت یادگیرندگان

     روش

    زمان

    مدیر یادگیریمکعب های رنگی که روی انها کلمات نوشته شده است. در اختیار یادگیرندگان قرار داده سپس هر یک از آنها با توجه به رنگ مخصوص در یک گروه قرار می گیرند، مدیر یادگیری از آنها می خواهد با توجه به کلماتی که روی مکعب ها نوشته شده جمله ای بسازند.

    ( نام گروه ها عبارتند از: گل یاس، گل رز، گل مریم، گل بنفشه، گل نرگس)

    یادگیرندگان بعد از اینکه در گروه خود قرار گرفتند با توجه به صحبتهای مدیر یادگیری، جمله خود را آماده نموده و با اجازه معلم، نماینده گروه جمله را بیان می کند

    گروهی

     

    هدف: تقویت هوش، کوشایی گسترش واژگان

    آمادگی و ایجاد انگیزه

    فعالیتهای مدیر یادگیری

    فعالیت های یادگیرندگان

    روش            زمان

    معلم با دادنپازل به هرگروه از انها می خواهد پازل خود را درست کنند( با پخش یک موسیقی ملایم در کلاس، آنها به چیدن پازل مشغول می شوند)

    یادگیرندگان با شنیدن موسیقی آوای زمینی که شامل صداهای جانوران است پازل خود را می چینند و همزمان به سخنان مدیر یادگیری گوش فرا می دهند و به خلق و بیان اندیشه خود میپردازند

    پرسش و پاسخ

    برای رسیدن به هدف گسترش واژگان برطرف کردن اشکالات تلفظی

     

    رسانه های آموزشی

     مکعب های رنگی- پازل- کارتهایی که کلماتی با نشانه گ روی ان نوشته شده اند چارت- گچ- جعبه مغناطیسی- اسباب بازی های جانوران

    ارائه درس

    معلم پس از اینکه همه دانش اموزان پازل خود را درست کردندجداگانه از هر گروه سوالاتی به صورت زیر انجام می دهد:

    نماینده گروه گل رز: شما چه پازللی را چیده اید؟

    - ایا تا به حال به جنگل رفته اید؟

    -چه حیواناتی در ان جا زندگی

    می کنند؟

    نماینده گروه گل مریم: شما چه پازلی را چیده اید؟

    - آفرین چه گربه ناز و قشنگی می توانی بگی گربه در کجا زندگی می کند یک نفر دیگر از گروه درباره گربه چند کلمه ای صحبت کند.

     

    جواب احتمالی: جنگل

    جواب احتمالی: بله یا خیر

    جواب احتمالی: شیر، گرگ، پلنگ و...

     

    جواب احتمالی: گربه

    جواب احتمالی: در خانه در کوچه و...

    دانش اموز با نشان دادن تصویر نمایشی ایفای نقش کرده و به جای گربه صحبت می کند و احتمالاً می گوید من گربه هستم. من دشمن موش هستم و...

     

    همیاری- ایفای نقش

    مهارتها: رسیدن به استقلال فردی

    روش

     

    گل یاس

    شما چه پازلی را چیده اید؟ خوبه آفرین چه سگ بامزه ای، یکی از شما هم در مورد جانور با وفایی مثل سگ صحبت کنید.

    گروه گل بنفشه:

    شما چه پازلی را چیده اید؟

    صدای گاو چیه

    مدیریادگیر: گاو چه فایده هایی دارد؟

    گل نرگس:

    شما چه پازلی را چیده اید؟

    گرگ کجا زندگی می کند؟

    بچه ها گرگ چه کار می کند؟

    آیا شما تا به حال داستانی در مورد گرگ شنیده اید

     

    آفرین به شما بچه های خوب و زرنگ که گول آدمای بدکاری را که مثل گرگ می مانند نمی خورید.

    سگ

    یکی از دانش اموزان نیز با تقلید صدای سگ به کلاس شادی می بخشد.

     

    گاو

    ما....ما....ما...

    یکی از فرا گیران: از شیر آن  استفاده می کنیم و...

    گرگ

    در جنگل بیابان

    گوسفندان ما را می خورند

    احتمالاً بله، گرگ و هفت بزغاله شنگول و منگول و...

     

    همیاری

    هدف: شادی، نشاط

     

    ارائه درس جدید

    معلم تصویر جنگل را روی تابلو نصب نموده و با توجه فراگیران را به آن جلب می نماید

    بچه های عزیز در این تصویر چه می بینید؟ چه جایی را نشان می دهد؟

    فراگیران در گروه با هم صحبت می کنند و احتمالاً جواب می دهند جنگل همراه با حیواناتی مثل گرگ- شیر-ببر و..

    پرسش و پاسخ

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله طرح آموزش نشانه گ

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله طرح آموزش نشانه گ, مقاله در مورد تحقیق مقاله طرح آموزش نشانه گ, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله طرح آموزش نشانه گ, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله طرح آموزش نشانه گ, تحقیق درباره تحقیق مقاله طرح آموزش نشانه گ, مقاله درباره تحقیق مقاله طرح آموزش نشانه گ, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله طرح آموزش نشانه گ, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله طرح آموزش نشانه گ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله طرح آموزش نشانه گ
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت