تحقیق مقاله دماسنج‏ های غلافدار برای گرماسنج ها

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: word کد فایل: 7413
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: فیزیک
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله دماسنج‏ های غلافدار برای گرماسنج ها

    بسمه تعالی

    پیشگفتار

     استاندارد دماسنج های غلافدار برای گرماسنج ها که برای نخستین بار در سال 1354 تهیه گردیده براساس پیشنهادهای رسیده و بررسی و تائید کمیسیون فنی اندازه‏شناسی برای اولین بار مورد تجدید نظر قرار گرفت و در یازدهمین جلسه کمیته ملی استاندارد اندازه شناسی اوزان و وسایل سنجش مورخ 66/9/30 تصویب شد اینک به استناد ماده یک قانون مواد الحاقی به قانون تأسیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب آذرماه 1349 به عنوان استاندارد رسمی ایران منتشر می‏گردد .

     برای حفظ همگامی و هماهنگی با پیشرفتهای ملی و جهانی صنایع و علوم استانداردهای ایران در مواقع لزوم مورد تجدید نظر قرار خواهند گرفت و هرگونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استانداردها برسد در هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه واقع خواهد شد .

     بنابراین برای مراجعه به استانداردهای ایران باید همواره از آخرین چاپ و تجدید نظر آنها استفاده نمود .

     در تهیه و تدوین این استاندارد سعی شده است که ضمن توجه به شرایط موجود و نیازهای جامعه حتی المقدور بین این استاندارد و استاندارد کشورهای صنعتی و پیشرفته هماهنگی ایجاد شود .

     لذا با بررسی امکانات و مهارت‏های موجود و اجرای آزمایش‏های لازم استاندارد حاضر با استفاده از منبع زیر تهیه گردیده است :

    ISO – 652 – 1975

     

     

     

      دماسنج‏های غلافدار برای گرماسنجها

      1 هدف و دامنه کاربرد

     این استاندارد ویژگیهای لازم آن دسته از دماسنجهای غلافدار و با گستره کم , ویژه استفاده در پمپ گرماسنجی و سایر موارد اندازه‏گیری دقیق تغییر دما را تعیین می‏کند . این دماسنج‏ها دارای زینه‏بندی کمکی در صفر درجه سلسیوس نیستند و به همین جهت برای اندازه‏گیری مطلق دما مناسب نمی‏باشد ( اندازه‏گیری مطلق دما معمولا در گرماسنجی مورد نیاز نیست ) مگر آنکه بلافاصله قبل از استفاده با دماسنج استاندارد مقایسه شده باشند .

      2 نوع دماسنج

     دماسنج باید جیوه‏ای و غلافدار باشد .

      3 مقیاس دما

     این دماسنج‏ها باید مطابق با مقیاس سلسیوس همانگونه که در تعریف جاری مقیاس بین المللی عملی دما آمده است و توسط کنفرانس عمومی اوزان و مقیاسها پذیرفته شده است و نیز برطبق سیستم بین الملل یکاها , درجه‏بندی شود .

      4 فروبری

     این دماسنجها بهتر است برای استفاده در حالت فروبری کلی 1 کالیبره شوند ( یعنی قرائت در صورتی درست است که دماسنج قائم باشد و حداقل تا انتهای ستون مایع در محیطی که اندازه‏گیری دمای محیط آن مورد نظر است فرورفته باشد .) اما کالیبره کردن می‏تواند برای استفاده در حالت فروبری 2 بخشی بنا به درخواست مصرف کننده صورت گیرد . در دماسنج فروبری بخشی باید یک خط که حداقل نصف محیط دور غلاف را در بر گیرد در ترازی که برای فروبری درنظر گرفته شده است , حک شود . بهتر است این خط در محل اتصال جایگاه 3 و غلاف قرار گیرد ( در شکل 1 با حرف E علامت‏گذاری شده است )

      5 شیشه

     شیشه باید چنان انتخاب و به عمل آورده شود که پس از تکمیل مشخصات زیر را دارا باشد :

     5 1 تنش‏های داخلی در شیشه باید چنان کاهش یابد که امکان شکستن آن در اثر تغییرات ناگهانی دما و ضربه به حداقل برسد .

     5 2 بلافاصله بعد از اینکه دماسنج برای مدت 15 دقیقه در دمائی که C 30 بیش از پائین‏ترین دمای آن است گرم و سپس به طور طبیعی در هوا خنک شود , مقدار تصحیح در قرائت دماسنج در پائین‏ترین دمای گستره اسمی نباید بیش از ºC 0/02 تغییر کند .

     5 3 کیفیت روشنی در خواندن زینه‏ها نباید در اثر فرآیند بلورسازی یا تار شدگی کاهش یابد .

     5 4 ناخالصی‏ها و عیوب شیشه باید چنان باشد که تغییر شکل در سطح هلالی مایع به حداقل ممکن برسد . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله دماسنج‏ های غلافدار برای گرماسنج ها

    فهرست:

    دماسنج‏های غلافدار برای گرماسنجها

    هدف و دامنه کاربرد

    نوع دماسنج

    مقیاس دما

    فروبری

    شیشه

    گاز پرکننده

    ساخت

    درجه‏بندی

    دقت

    علائم

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله دماسنج‏ های غلافدار برای گرماسنج ها, مقاله در مورد تحقیق مقاله دماسنج‏ های غلافدار برای گرماسنج ها, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله دماسنج‏ های غلافدار برای گرماسنج ها, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله دماسنج‏ های غلافدار برای گرماسنج ها, تحقیق درباره تحقیق مقاله دماسنج‏ های غلافدار برای گرماسنج ها, مقاله درباره تحقیق مقاله دماسنج‏ های غلافدار برای گرماسنج ها, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله دماسنج‏ های غلافدار برای گرماسنج ها, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله دماسنج‏ های غلافدار برای گرماسنج ها ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله دماسنج‏ های غلافدار برای گرماسنج ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت