تحقیق مقاله انواع دقت

تعداد صفحات: 12 فرمت فایل: word کد فایل: 8140
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله انواع دقت

    دقت یک موضوع اصلی مورد علاقه برای روان شناسان و محققان رفتار حرکتی است . صد  سال پیش ویلیام جونز 1890 یکی از اولین و مشهور ترین روان شناسان تجربی می نویسد:

    هر کسی میداند که دقت چیست. این تعیین موقعیت به وسیله تفکر به روشی روشن و واضح در اهداف ممکن پشت سر هم یا تربیت تفکر می باشد. تمرکز کردن و چیزی را کانون توجه قراردادن از روی آگاهی به عنوان اصول اصلی هستند.

    این از بعضی چیزها به منظور این که به طور مؤثر با دیگران همراه باشیم به وجود می آید.

    انواع دقت :

    اما آیا هر کسی میداند توجه و دقت چیست؟همانطورکه نورمن (1976) و موری(1970)اشاره کرده اند. تعاریف متفاوتی از دقت وجود دارد و مردم از این اصطلاح در روشهای گوناگونی استفاده میکنند .به هر حال خصوصیاتی از این پدیده وجود دارد که دارای اهمیت می باشند.

    یکی از این ها مفهوم دقت است که محدود می باشد: ما میتوانیم فقط به یک چیز در یک زمان توجه نماییم یا در یک زمان یک چیز را مورد تفکر قرار دهیم . در اصطلاح رفتار حرکتی ما قویاً محدود به تعدادی از چیزها هستیم که در یک زمان ارائه شده میتوانیم انجام دهیم. اگر چه بعضی ظرفیت ها می توانند بر این پیشی بگیرد.اگر فعالیت زیادی صورت گیرد.

    خصوصیت مهم دیگر این است که دقت حالت انتخابی دارد:ما میتوانیم بر روی یک چیزیا چیز دیگری تمرکز کنیم این مفاهیم متفاوت که برای توضیح دقت استفاده میشوند در بخش بعد به طور خلاصه مورد بررسی قرار میگیرد.

     

    دقت و آگاهی

    در تحقیق اولیه در تاریخ عمالکرد انسان همانگونه که به وسیله اظهارات جیمز (1890) بیان شده است رفت با مفهوم آگاهی در ارتباط است که به عنوان چیزی که ما از آن در زمان داده آگاهی داریم تعریف میشود.

    باا این وجود اصطلاح آگاهی به طور اخص . رفتار ناآگاهانه از توجه در طول دوره ریشه رفتار گرایی در آغاز قرن بیستم کاسته شده است.

    اندازه گیری آگاهی مسئله ساز است چون در زمان تنها راه برای درک چیزی که موضوع آگاهی میباشد این است که خواسته شود تا در ذهن خود تحقیق کنند و این برای رفتارگرایان حالت ذهنی دارد تا اطلاعات را محاسبه کرده و به شکل تئوری در می آورند . در سالهای اخیر مفهوم آگاهی در میان روانشناسان و عصب شناسان احیا شده است.(کوهن اسکولر 1997 پسند و پترسون 199) روشهای اندازه گیری مغزی به دانشمندان اجازه داده تا الگوهای مفالیت مغزی را مشاهده کنند و انواع عینی از اطلاعات را در مقایسه با آنچه قبلا در اختیار داشته اند نشان دهند.

    (پالمرز 1995) آگاهی همچنین به مفهوم پردازش کنترل شده در مقابل خودکار ارتباط برقرار میکند .(در ادامه این بخش بحث میشود) عملکرد با حافظه را به طور مستقیم وغیر مستقیم آزمایش می کند. (رودریگرومک در موت 1993)و استفاده از اندازه گیری را به طور مجزا (یاکوبی یا لوسینال و جنیینگز 1997) یک تاثیر مستقل از آگاهی و عدم آگاهی را در رفتار پیشنهاد میدهند . برای مثال: پردازش خودکار (ناآگاهانه)در افراد بزرگسال به منظور میرسد که بهتر محافظت میکند در حالی که پردازش کنترل شده (آگاهانه) با کاهش سن حساس میشود . خطاهای عملکرد از قبیل لغزشهای عملی به عنوان موقعیتهایی هستند که عملکرد ناآگاهانه یا خودکار به طور موفقیت آمیزی ایجاد نشده یا با حالت آگاهانه وپردازش کنترل شده همراه نشده است.

    دقت به عنوان تلاش و انگیزش

    روش دیگر برای عملکردی کردن مفهوم دقت بر اساس این ایده است که مردم دقت را با توجه وظایفی از قبیل دریافت دسته چک یا شنای رقابتی اجرا نمایند انها تلاش ذهنی را توسعه داده اند که در اندازه گیریهای فیزیولوژیکی متفاوتی نمایان می شود0 برای مثا ل کان من 1973و بتی(1978) از عامل شاگردان برای اندازه گیری شده به وسیله ی تکنیک های خاص به عنوان یک اندازه گیری غیر مستقیم دقت استفاده می کند0

    وقتی که از موضوعات خواسته می شود تا وظایف ذهنی متفاوت را اجرا کند عامل شاگردان هنگامی که موضوع تحت فشار برای ایجاد یک پاسخ می باشد افزایش می یابد و اندازه ی وظایف مشکل بیشتر است0 به طور مشابه این مفید است تا دقت را به عنوان انعکاسی به وسیله ی اندازه گیری فیزیولوژیکی متفاوت در نظر بگیریم0 در اینجا موضوع فعا ل می باشد0 کانمن(1973) از اندازه گیری فیزیولوژیکی مقاومت پوست استفاده کرد و ضربان قلب به صورت غیر مستقیم دقت را با توجه به وظایف متفاوت اندازه گیری می کند0

    دقت به عنوان یک ظرفیت یا منبع

    مفاهیم اخیر بیان می کند که دقت شامل یک محدودیت در ظرفیت یا منابع در دسترس برای کسب اطلاعات از محیط می باشد0 دقت مورد نیاز همراه با بعضی از این ظرفیت محدود باید با عملکرد یا کنترل همراه شود چون مقدار این ظرفیت محدود به نظر می رسد فعالیت های دیگری(B) مورد نیاز این ظرفیت با دخالت نماید(A)0 دخالت باید با روش های زیادی صورت گیرد: Bمی تواند از سرعت عملکرد و یا کیفیت ان اسیب ببیند0 در حالی که A در ان بی تاثیر است0 (B) B می تواند تحت تاثیر قرار نگیرد در حالی که A اسیب می بیند(c) هم   A و B با هم اسیب می بینند (d) B می تواند محافظت شود از رخ دادن با هم در حالی که A پیشرفت می کند0 این الگوهای تداخل می تواند به ما چیزی درباره ی طبیعت محدودیت ها در ظرفیت بگوید0

    تداخل به عنوان اندازه گیری دقت

    بنابراین یک تغییر در موقعیت وجود دارد که دقت به اگاهی مربوط می باشد که دقت نوعی محدود برای پردازش اطلاعات می باشد0 با این وجود تعاریف کاربردی تغییر می کند بنابراین دقت به عنوان اصطلاحی از تداخل بین دو وظیفه اجرا شده به صورت پشت سر هم تعریف می شود 0 بنا براین اگر دو وظیفه بتواند به صورت پشت سرهم و شخصی صورت گیرد یکی از انها نیاز به دقت ندارد و یا قسمتی از ظرفیت محدود ما خواهیم فتکه یکی از انها خودکار است و نیازی به دقت ندارد0 از طرفی دیگر اگر یکی از وظایف به صورتع کمتر اجرا شود هنگامی که با وظیفه ثانویه ترکیب شود پس هر دو وظیفه به ظرفیت محدود نیاز دارد  در این مثا ل هر دو وظیفه تقاضای دقت دارند همچنین در طول زمان این معیار تداخل یک اصل انتقادی برای دقت مورد نیاز می شود اگر چه این ازمون برای دقت در زمان های اخیر محبوبیت کسب کرده است یک امر جدید نیست در قرن گذشته ولش(1898) وظایف پشت سر هم را برای نیاز به دقت مورد ازمایش قرار داده است0

    تداخل ساختاری و تداخل ظرفیتی

    وظایف می توانند به اثر دلایل متفاوت با هم تداخل پیدا کنند تنها بعضی از انها قابل پیش بینی است و به علت محدودیت ها در ظرفیت های مرکزی می باشد0 برای حل هین مساله محققان دو نوع تداخل را تعریف کرده اند 0 تداخل ساختاری که نتیجه دو ساختار فیزیکی است برای مثا ل دست در یک زمان می تواند در یک مکان باشد و تداخل بین دست خط و برداشتن گوشی تلفن با هم دست می تواند باشد0 این نوعی از محدودیت است و نه به علت محدودیت در ظرفیت همچنین چشم ها می توانند فقط بر روی یک چیز در یک زمان تمرکز نکند و بنا براین دو علامت دیداری پشت سر هم در دو موقعیت می تواند از اصل سرعت تحت تاثیر قرار بگیرد و این به دلیل محدودیت ساختاری است0

    از طرف دیگر هنگامی که کسی می تواند امکانات را تداخل بین انها وجود دارد نظم دهد تداخل ظرفیت رخ می دهد و این به علت محدودیت در ظرفیت مرکزی است و به معنی دقت است0 برای مثا ل شواهدی وجود دارد که هر دو نوع تداخل هنگامی که کسی از یک تلفن در هنگام رانندگی استفاده می کند وجود دارد 0 یک تلفن دستی از یک تلفن ثابت در طول فعالیت هایی مانند شماره گیری تداخل بیشتری ایجاد می کند که این تحت تاثیر تداخل ساختاری است0 به هرحال هر دو نوع تلفن خطر تصادف اتومبیل را مانند صحبت کردن افزایش بدهد که این تفسیر تداخل ظرفیتی را مورد حمایت قرار می دهد0

    دقت انتخابی:

    با توجه به ظرفیت محدود این عقیده درباره این مفهوم وجود دارد که ما میتوانیم ذقت را به درون دادهای متفاوت و یا وظایف اختصاص دهیم . دقت انتخابی میتواند عمدی یا غیر اختیاری باشد که این بستگی به این دارد که چگونه اختصاص خاص بدست می آید. انتخاب عمدی هنگامی رخ میدهد که ما به شکل اختیاری حضو کنیم تا به منبع اطلاعات دست پیدا کنیم. مانند گوش دادن به رادیو در حالی که دقت به دیگر منابع به حساب نمی آوریم برای مثال: تلویزیون یا کسی که با ما صحبت میکند.

    انتخاب غیر داوطلبانه یا غیر اختیاری به عنوان پاسخی به یک محرک خارجی رخ می دهد. برای مثال: هنگامی که شما یک صدای بلند توجه میکنید . مانند : صدای دو ماشین که با هم تصادف می کنند.

    دقت انتخابی در موقعیتهای در وظایف دو گانه مشاهده میشود. توجه به فعالیت علم نقصهایی را در عملکرد وظیفه b غلیان می کند اگر چه نقصان عملکردی برای علم مشاهده می شود   

    به هر حال به وسیله تغییر وتوجه به فعالیت b شما ممکن است مشاهده کنید که فعالیت علم چیزی است که آسیب دیده و عملکرد b بسیار خوب است.

    تئوریهای دقت

     اگر دقت تعریف شده یا و به وسیله درجه ای از تداخل بین دو وظیفه اندازه گیری شود تمرکز به نوعی از وظیفه که انجام میشود بر میگردد و با یکدیگر تداخل ایجاد نمی کند وتحت آن شرایط این الگوهای تداخل رخ می دهد اغلب وظایف روزانه که ما انجام می دهیم به عنوان مجموعه ای از فرایند های محرک درون داد ورمزی و انتخاب پاسخ وبرنامه حرکتی وکنترل حرکتی می باشداین حقیقت که دو وظیفه پیچیده با هم تداخل پیدا میکنند ممکن است به خودی  خود معنا دار نباشد چون دلیل تداخل واین که کجا عملیا تهای پردازش اطلاعاتی تداخل رخ داده است مشخص نیست (جانیت بنیامین و پایمر 1985 )  آیا هر دو وظیفه نیاز به فعالیتهای انتخابی دریک زمان دارند؟ ویا نیاز به برنامه حرکتی دارند؟ به عنوان نتیجه وظایف آزمایشگاهی ساده تر در این تحقیق استفاده شده است .

    بنابراین مراحل پردازش متفاوت به آسانی تعریف شده و مظالعه می شوند . تئوریهای زیر درباره دقت قصد دارند تا الگوهای پیداش تداخل را در وظایف متفاوت با استفاده از ساختارها و پردازش ها زمینه ای شرح دهند.

    تئوریهای فیلتر (صافی) شبکه ای مجزا:

    تئوریهای اولیه ی دقت با توجه به متفاوت در جزئیات دارای خصوصیات مهم رایجی می باشند همه ی انها فرض می کنند که دقت یک ظرفیت ثابت برای پردازش اطلاعات دارد و ان عملکرد کیفیت خود را از دست خواهد داد اگر ظرفیت به وسیله ی نیازهای وظیفه ای تحت تاثیر قرار بگیرد این تئوری های شبکه ی مجزا یا ظرفیت غیرقا بل تقکیک می باشد که در ان دقت به عنوان یک منبع مجزا دریغ ترگرفته شده است که می تواند در هر یک از عملیات های پردازش استفاده شود0 تئوریها بر اساس نوع پردازشی اطلاعاتی که به دقت نیاز دارند متفاوت هستند0 تئوری ولفور خرمن می کند که همه ی فرایندها نیاز به دقت دارند به عبارت دیگر انسان می تواند به عنوان یک شبکه ی اطلاعاتی مجزا مورد توجه باشند0 که در یک زمان می تواند به وسیله ه یک عملیات محرک و پاسخ اشغال شود0 البته اگر یک عملیات مورد نیاز باشد هر عملیاتی که قصد انجام ان باشد جلو عملیات دیگر گرفته می شود و یک منبع تداخل به خدمت گرفته می شود برای این دلیل پردازش در یک شبکه ی مجزا به عنوان تقاضای دقت بر اساس معیار تداخل تعریف می شود0 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله انواع دقت

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله انواع دقت , مقاله در مورد تحقیق مقاله انواع دقت , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله انواع دقت , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله انواع دقت , تحقیق درباره تحقیق مقاله انواع دقت , مقاله درباره تحقیق مقاله انواع دقت , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله انواع دقت , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله انواع دقت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله انواع دقت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت