تحقیق مقاله رایگان فردریک ویلهم فروبل

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 8348
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زندگینامه مشاهیر و بزرگان
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان فردریک ویلهم فروبل

    در 21 آوریل 1782 در ابروس باخ در دهکده‌ای که قسمت مرکزی آلمان شرقی سابق را تشکیل می‌دهد متولد شد در سال 1840 به مناسبت چهارصدمین سال اختراع چاپ، فروبل کودکستان آلمانی را که از کلاسهایی برای تعلیم زنان جان به عنوان  پرستار و معلم بر اساس روشهای پیشرفته و کلاسهایی برای آموش کودکان خردسال تشکیل شده بود به طور رسمی تأسیس کرد. فروبل در سن 69 سالگی در مدرسه‌اش بازیها و سرودهای کودکانه را با اشتیاق هدایت و رهبری کرد و به خاطرموفقیتهایش در آموزش کودکان و معلمین به او لقب پدر کودکستان داده شد از آنجا که فروبل نمی توانست کار آموزشی پستالوزی را به عنوان روشی ایده آل بپذیرد، بر آن شد تا روشی قابل اعتمادتر، معتبرتر و مفیدتر برای خود بیابد. نتیجه چنین کاری تأسیس کودکستانی بود که آغاز واقعی آموزش و پرورش پیش دبستانی مدرن می‌باشد. که نه تنها از عشق و علاقه واقعی برای کودکان، بلکه برای شناخت دقیق فروبل نسبت به تغییر سریع دنیا، در نتیجه صنعتی شدن جوامع سرچشمه می‌گرفت.

     

    بنیاد اندیشه او همان نظریه بنیادی روسو و پستالوزی یعنی این اصل است که تربیت باید پیرو طبیعت و مراحل و قانون‌‌‌‌‌‌های آن باشد. لیکن به‌نظر فروبل با آنکه در آموزشگاه پستالوزی هریک از موضوع‌های درسی به‌‌‌‌‌‌خوبی آموخته می‌شد ، ولی کوششی برای یگانه‌کردن آنها و نشان‌دادن وحدتشان ، صورت نمی‌گرفت.
    فروبل عقیده داشت که کودکان در خانه معمولاً کمبود امنیت و محبت دارند و تربیت باید هرچه زودتر آغاز شود تا موجب رشد گروهی و حسن تفاهم بین کودک و والدین شود. آرمان‌‌‌‌‌‌های تربیتی فروبل بر ایمان عمیق مذهبی قرار داشت و می‌گفت آرمان‌‌‌‌‌‌های روحانی غیرقابل توصیف هستند و فقط باید به شهود در آیند.
    به‌نظر فروبل دو جنبه از مهم‌‌‌‌‌‌ترین جنبه‌های بشر عبارت است از: خلاقیت و آزادی. آزادی عبارت است از گزینش‌‌‌‌‌‌های خردمندانه و پرهیز از شر. به‌نظر وی ، تنها خیر واقعیت دارد ، زیرا شر فقط عرضی و تحریفی از خیر است ، بشر به‌طور طبیعی خلاق است و خلاقیت تجلی ذات اصلی اوست. به‌نظر فروبل تربیت اخلاقی ما با معاشرت تقویت می‌شود. بنابر این کودکان باید در محیطی سالم و بدون خطر بارآیند. بازی‌‌‌‌‌‌ها اهمیت شایانی دارند. وقتی که کودک بازی می‌کند ، طبیعت باطن خود را آشکار می‌سازد و درعین حال زمینه‌های اجتماعی‌شدن در او رشد می‌کند. تربیت ، به‌نظر فروبل عبارت است از پرورش آگاهی ، محبت و استقلال ، و تنها تربیت یک مقصد دارد و آن پروردن طبیعت حقیقی و خدائی انسان ونمایان ‌کردن جنبهٔ ابدی و بی‌‌پایان او در زندگانی است.
    فروبل برای نخستین‌بار به‌ برپاکردن یک kindergarten یعنی باغ کودکان یا کودکستان پرداخت.

     

    « آرا و عقاید تربیتی فروبل»

    1 اندیشه وحدت 2- بازی

    « برنامه درسی فروبل»

    فروبل با توسل به بازی به عنوان الگوی آموزش و برنامه درسی و تجسمی، از اجتماع وسیع‌تری، توانست طرح آموزشی خود را بر اساس بازی بنیان نهد طرح ریزی برنامه درسی وی نو آورانه بود که ذیلاً به بررسی آن می‌پردازیم.

    1- هدایا: هدایا و یا وسایل بازی ابداعی فروبل در واقع یک سری ابزارهای کامل دستکاری بودند. که کودک ضمن بازی با آنها در خصوص اشکال، اعداد و اندازه‌گیریها تجربیاتی به دست می‌آورد.

    2- مشغولیات: مشغولیات کودکستان فروبل به بازیهای دستی و رومیزی شباهت داشت. وی آنها را برای آموزش چشم، دست و به کار انداختن ماهیچه‌های ظریف و کوچک و فکر و نیز تجربه و تحلیل و  بیان نو آورانه دریافت شده از طریق هدایا، طرح ریزی نمود.

    3- آوازها و سرودهای تفریحی: فروبل برای کودکان آوازها و سرودهایی نیز سروده و به کودکان یاد می‌داد تا از میزان یادگیریهای آنها اطمینان حاصل نماید این آوازها اساساً برای استفاده مادران تهیه گردیده بود و بعداً به وسیله معلمین در کودکستانها به کار گرفته می‌شد.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان فردریک ویلهم فروبل

    فهرست:

     

    ندارد.
     

    منبع:

    سایت اطلاع رسانی :                                                             www.aftab.ir

    سایت اطلاع رسانی :                                 www.daneshnameh.roshd.ir

    http://tahamtan8.myblog.ir/Author/1.ASPX    سایت اطلاع رسانی 

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان فردریک ویلهم فروبل, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان فردریک ویلهم فروبل, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان فردریک ویلهم فروبل, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان فردریک ویلهم فروبل, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان فردریک ویلهم فروبل, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان فردریک ویلهم فروبل, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان فردریک ویلهم فروبل, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان فردریک ویلهم فروبل ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان فردریک ویلهم فروبل
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت