تحقیق مقاله خاک شالیزار

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 8426
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله خاک شالیزار

    خاک به قسمتی از زمین زراعتی گفته می‌شود که دارای مواد غذایی کافی بوده، عمق آن مناسب برای رشد ریشه، حرکت آب، نفوذ آب، جذب اکسیژن و گرما بود، و به این ترتیب برای رشد و نمو گیاهان مختلف زراعتی مناسب می‌باشد. با توجه به اینکه برنج احتیاج به توجه خاک نداشته و در خاکهای باتلاقی رشد می‌نماید، می‌تواند در خاکهای با درصد رس زیاد (60 درصد) رشد مناسبی داشته باشد.

    بهترین نوع خاک برای رشد این گیاه خاک‌های لیمونی رسی هستند. این نوع خاک مخلوطی از دو نوع خاک لیمونی و رس هست. قطر ذرات تشکیل دهنده این نوع خاک ریز بوده و قطری کمتر از 002/0 میلی‌متر دارد. بهمین دلیل نفوذ‌پذیری این نوع خاک نسبت به آب کم بوده و این خود عامل مهمی در غرقابی شدن زمین شالیزار است.

    چسبندگی بین ذرات این خاکها بسیار زیاد بوده و در صورت خشک شدن در آنها سله ایجاد می‌شود (سله به شکافهای کم و بیش عمیقی گفته می‌شود که ممکن است در این نوع خاک بوجود آید). خاک مذکور دارای پتاس، منگنز، آهن و فسفر می‌باشد. چون برنج دارای ریشه‌های سطحی است لذا در این خاک می‌تواند براحتی رشد نماید. مواد غذایی در این خاک زیاد جابجا نمی‌شود. و از یک ثبات نسبی برخوردار است. همچنین خاکهای رس وقتی که در تابستان بعد از برداشت برنج خشک گردند با ایجاد سله مانع فرسایش خاک می‌شوند.

    بهترین PH برای برنج 5/5 تا 5/6 بوده ولی برنج در خاکهای دارای PH بین 4 تا 7 نیز می‌تواند رشد نماید.

    برنج در خاک های اسیدی رشد می‌کند که عموماً دارای یون سولفات هستند. در زراعت برنج از انجام شخم‌های عمیق باید خودداری نمود زیرا: اولاً برنج دارای ریشه‌های سطحی بوده و حداکثر تا عمق 25 سانتی‌متر نفوذ می نماید. ثانیاً شخم‌های عمیق با زیر و رو کردن خاکهای قسمت‌های زیرین خاک را که دارای املاح است بالا آورده و در نتیجه باعث افزایش ‌PH خاک می‌گردد و اثرات سوء بر جذب عناصر می‌گذارد. برنج نسبت به شوری عملکرد ویژه‌ای نشان می‌دهد. وجود نمک در مرحله تولید پنجه مانع تولید آن شده و در نتیجه رشد آن متوقف می‌شود. هر چقدر گیاه مسن‌تر شود در برابر شوری مقاومت بیشتری پیدا می‌نماید.

     

    نام گیاه بدون کاهش کاهش 10% کاهش 50% حداکثر مقاومت
       EC EC EC EC
    برنج خاک آب خاک آب خاک  آب خاک آب
      3 0/2 3-Aug 2-Jun 7-Feb 4-Aug 11 7-Jun

     

    هدایت الکتریکی (EC) 3 میلی‌موس هیچ نوع تغییری در عملکرد برنج بوجود نمی‌آورد ولی هدایت الکتریکی 2/7 میلی‌موس باعث کاهش عملکرد تا سطح 50 درصد می‌شود.

    بطور کلی برنج را می‌توان در روی خاکهای مختلف کاشت ولی خاک با بافت سنگین با نفوذ‌پذیری کم برای رشد و نمو آن مناسب‌تر از خاک با انواع بافت‌های دیگر است. بهر حال خاک برنجکاری باید کم و بیش از عناصر مغذی نیز غنی باشد

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله خاک شالیزار

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله خاک شالیزار, مقاله در مورد تحقیق مقاله خاک شالیزار, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله خاک شالیزار, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله خاک شالیزار, تحقیق درباره تحقیق مقاله خاک شالیزار, مقاله درباره تحقیق مقاله خاک شالیزار, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله خاک شالیزار, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله خاک شالیزار ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله خاک شالیزار
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت