تحقیق مقاله معرفی و دستورالعمل فنی رقم جدید برنج شفق

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 8433
سال: 1385 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله معرفی و دستورالعمل فنی رقم جدید برنج شفق

    مقدمه

    استراتژی تحقیقات برنج در حال حاضر معرفی ارقام جدید با کمیت و کیفیت بالا همراه با دارا بودن خصوصیات زودرسی و پا کوتاهی می‌باشد. از میان ارقام مختلف برنج مانند آمل سه، آمل دو، خزر، فجر، ساحل و درفک که به جامعه کشاورزی معرفی شدند، اگر چه هر کدام از این ارقام تحولی را در میزان تولید در زمان خود ایجاد نموده‌اند ولی دارای اشکالاتی از نظر دیررسی، کیفیت و عملکرد بوده‌اند. رقم شفق دارای صفات مطلوبتری نسبت به همه ارقام معرفی شده می‌باشد.

    استان مازندران اولین استانی است که کشت ارقام پرمحصول در آن توسعه پیدا کرده است و در سالهای 1360 و 1361 با کشت ارقام آمل دو و آمل سه تحولی در میزان عملکرد در واحد سطح و تولید استان ایجاد شده و هنوز هم مقام اول در کشت ارقام جدید معرفی شده را در کشور دارد. همین امر سبب شده که استان مازندران از نظر تولید در مرتبه اول قرار داشته باشد. رقم شفق نسبت به ارقام نعمت، ندا و سپید رود کیفی‌تر و زودرس‌تر بوده و نسبت به رقم فجر و ساحل دارای عملکرد بیشتر و درصد خرد برنج کمتر می‌باشد.

    بنابراین پیش‌بینی می‌شود با توجه به خصوصیات مرفولوژی، کیفی و عملکرد، این رقم در آینده سطح زیر کشت قابل توجهی را بخود اختصاص دهد. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله معرفی و دستورالعمل فنی رقم جدید برنج شفق

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله معرفی و دستورالعمل فنی رقم جدید برنج شفق, مقاله در مورد تحقیق مقاله معرفی و دستورالعمل فنی رقم جدید برنج شفق, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله معرفی و دستورالعمل فنی رقم جدید برنج شفق, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله معرفی و دستورالعمل فنی رقم جدید برنج شفق, تحقیق درباره تحقیق مقاله معرفی و دستورالعمل فنی رقم جدید برنج شفق, مقاله درباره تحقیق مقاله معرفی و دستورالعمل فنی رقم جدید برنج شفق, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله معرفی و دستورالعمل فنی رقم جدید برنج شفق, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله معرفی و دستورالعمل فنی رقم جدید برنج شفق ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله معرفی و دستورالعمل فنی رقم جدید برنج شفق
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت