تحقیق مقاله ماست بخورید به ده دلیل

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 8477
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تغذیه
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ماست بخورید به ده دلیل

    تحقیقات زیادی در مورد اثرات درمانی و پیشگیرانه‌ی ماست و باکتریهایی که در تولید آن به کار رفته اند بر بیماری هایی مانند سرطان ، عفونت ها ، اختلالات دستگاه گوارش و آسم انجام شده است .

    این نظریه وجود دارد که افزایش مصرف ماست ، به خصوص در افراد دارای اختلال ایمنی مانند افراد مسن ، پاسخ ایمنی و مقاومت به بیماری های مرتبط با آن را افزایش می‌دهد .

    شیر در اثر تخمیر توسط باکتری ها ، به ماست تبدیل می‌گردد . به جز چند تفاوت کوچک ، شیر و ماست ترکیب ویتامینی و مواد معدنی مشابهی دارند . در طی تخمیر ویتامین B12.B6.C مصرف می‌شوند و اسید فولیک و کولین تولید می‌گردند . تفاوتهای کوچک دیگری نیز ممکن است وجود داشته باشد که بستگی به گونه ی باکتری به کار رفته  دارد . اگر چه ترکیب مواد معدنی شیر و ماست مشابه هستند . ولی برخی مواد معدنی مانند کلسیم در ماست ، قابلیت دسترسی بیشتری دارند ، چون در یک ترکیب اسیدی وارد بدن می گردد ، معمولاً ماست لاکتوز کمتر و اسید لاکتیک بیشتری نسبت به شیر دارد و به همین دلیل افرادی که عدم تحمل لاکتوز دارند و نمی توانند شیر را تحمل نمایند ، می‌توانند از ماست استفاده کنند . همچنین ماست نسبت به شیر، گالاکتوز ، پپتیدها ، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب بیشتری دارد .

    به طور کلی یک لیوان ماست کم چرب ( 254 گرم ) حاوی 155 کیلو کالری انرژی ،13 گرم پروتئین ،  12گرم کربوهیدرات و8/3 گرم چربی است که البته میزان چربی آن به شیر اولیه بستگی دارد . ماست ، منبع عالی ای برای کلسیم ( 447 میلی گرم ) و ریبو فلاوین و منبع خوبی برای منیزیم ( 43 میلی گرم ) و پتاسیم (573 میلی گرم ) است .

    Whey مایع شفافی است که از ماست جدا می‌گردد . این مایع فواید زیادی دارد ، از جمله این که مسهل است و برای کلیه ها نیز مفید می‌باشد . این مایع همچنین دارای مقدار زیادی مواد معدنی بوده و منبعی پروتئینی است . افزون بر این برای رشد استخوانهای کودکان می‌تواند بسیار مفید باشد که توصیه می‌شود در سوپ ها نیز از آن استفاده  شود .

    ده دلیل برای استفاده از ماست :

    اگر چه ترکیبات شیر به ویژه ویتامین B12  آن بسیار ارزشمند است ، ولی ماست آسان تر از شیر هضم می‌شود . بسیاری از افرادی که به علت عدم تحمل لاکتوز نمی‌توانند شیر را تحمل کنند می‌توانند از ماست لذت ببرند . روند تخمیر ، ماست را قابل هضم‌تر از شیر می‌کند ، باکتری‌های زنده ای که در تولید ماست به کار می‌روند ، تولید لاکتاز می‌کند . لاکتاز آنزیمی است که در افراد با عدم لاکتوز وجود ندارد . برخی ماستها حاوی بتاگالاکتوزیدار نیز هستند که آن نیز به جذب  لاکتوز در افراد با کمبود لاکتوز کمک می‌کند . آنزیمهای باکتریایی ، بخشی از پروتئین کازئین موجود در شیر را هضم می‌کنند که جذب آن را آسان تر کرده و و حساسیت را کاهش می‌دهد . با توجه به تفاوت در انواع مختلف در کل ، ماست ، لاکتوز کمتری نسبت به شیر دارد و روند تخمیر باعث می‌شود لاکتوز موجود در شیر ، به گلوکز و گالاکتوز تجزیه شود . به همین علت توصیه می‌شود افرادی که بعد از خوردن شیر احساس ناراحتی می‌کنند ، حتماً از ماست استفاده کنند .

    ماست باعث سلامت روده ی بزرگ می‌شود ، وقتی ماست مصرف می‌کنید شما به دو روش از روده خود محافظت می‌نمایید ، اول اینکه ماست حاوی لاکتوباکتری است که از روده‌ی بزرگ حفاظت می‌کند و حتی خطر سرطان روده ی بزرگ را کاهش می‌دهد . این باکتری ها رشد باکتری های مفید روده را افزایش داده و موجب کاهش تبدیل صفرا به مواد سرطان زا می‌شوند . به نظر می‌رسد این باکتری ها در ماست ، مواد مضر را قبل از اینکه سرطان زا شوند ، مثلاً نیترات ها و نیتریتها را قبل از تبدیل آنها به نیتروآمین ، غیر فعال می‌کنند ، از طرفی ماست هم مانند شیر غنی از کلسیم است کلسیم ماده معدنی است که باعث سلامت روده‌ی بزرگ شده و خطر سرطان را می‌کاهد . کلسیم با اسیدهای صفراوی که موجب سرطان می‌شوند ، باند می‌گردد و از تحریک روده ‌ی بزرگ به وسیله این مواد جلوگیری می‌کند . کسانی که رژیم با کلسیم بالا مصرف می‌کنند کمتر به سرطان  مقعد مبتلا می‌شوند ، یک مطالعه نشان داد که مصرف متوسط 1200 میلی گرم کلسیم در یک روز با 75% کاهش در سرطان مقعد همراه است .

    ماست ، زیست دسترسی مواد مغذی دیگر را بهبود می‌بخشد ،تخمیر ماست ، جذب کلسیم و ویتامین های B را می‌افزاید ، اسید لاکتیک در ماست به هضم کلسیم شیر کمک می‌کند و جذب آن را آسان تر می‌کند .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ماست بخورید به ده دلیل

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ماست بخورید به ده دلیل, مقاله در مورد تحقیق مقاله ماست بخورید به ده دلیل, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ماست بخورید به ده دلیل, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ماست بخورید به ده دلیل, تحقیق درباره تحقیق مقاله ماست بخورید به ده دلیل, مقاله درباره تحقیق مقاله ماست بخورید به ده دلیل, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ماست بخورید به ده دلیل, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ماست بخورید به ده دلیل ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ماست بخورید به ده دلیل
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت