تحقیق مقاله معلول

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 8547
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانپزشکی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله معلول

    خدایا از تو متشکرم که تمام نعمتت را تمام و کمال در اختیار من قرار داده ای و وای به آن روزی که مرا از کوچک ترین نعمت محروم سازی.

    اول از همه کلمه معلول به زبان لاتین یعنی Handi cap.

    در آغاز هنگامی که یک خانواده بچه معلولی را متولد می کند نام و مشخصه معلولیت فرزند را به سازمان حمایت از هندی کاپ ها می فرستند تا برای فرزند خود اقدامات اولیه انجام شود. یعنی از این طریق دولت به خاطر فرزند آن خانواده حقوقی را برای آنها در نظر می گیرد و تحت نظر مؤسسه حمایت از هندی کاپها می شود تا آن خانواده بتواند با امکانات لازم را حتی شخص معلول را فراهم کند تا آن شخص کمبود یا افسردگی یا منزوی نشود. و هنگامی که شخص اسمش داخل لیست می رود ارتباطی را با سرپرست معلولین صورت می گیرد، باخبر می شوند. در کشور اروپایی مانند سوئد از خود مرکز شهر  گرفته تا روستاهای دورافتاده تمام امکانات یکسان است. مثلاً : هر نوع امکاناتی که برای مرکز شهر در نظر گرفته می شود مانند همان نه کمتر و نه بیشتر  برای روستاها مورد استفاده قرار می گیرد.

    هر فرد معلول که حقوقی را از دولت دریافت می کند پرستار آن نیز حقوقی را به خاطر نگهداری از آن معلول یا هندی کاپ از دولت دریافت می کند. ولی خانواده های که فرزند معلول دارند بیشتر از افراد خانواده خود برای فرد معلول کمک می گیرند به خاطر اینکه دوست ندارند افراد غریبه وارد حریم زندگی آنها شوند و آنها عقیده دارند که احساسات و روحیات بچه باید با خانواده خودش سازگاری داشته باشد. و برای همین از خاله یا دخترخاله یا بقیه افراد خانواده کمک می گیرند و هزینه آن را خود دولت پرداخت می کند. البته نه تنها افراد معلول به خودی خود از دولت حقوق می گیرند بلکه هر فرزندی که به دنیا می آید دولت برای او حقوقی را در نظر می گیرد. ولی فرزندهایی که هندی کاپ به دنیا می آیند یا به مرور زمان هندی کاپ می شوند حقوق بیشتری را دریافت می کند و همین طور امکانات بیشتری را.

    معلولین که گفتیم اسمش هندی کاپ است از لحاظ تلفظ اروپایی معلولین شنوایی یا بینایی یا چشایی نداریم آنها می گویند هندی کاپ از نوع آسیب دیده. مثلاً : چشم آسیب دیده از نوع چشم.

    در یکی از شهرهای اروپایی برای افر اد معلول تئاتر موزیکال برای اولین بار پخش شد که امکناتی برای آنها در نظر گرفته شده بود. عبارت از: همراه با فروش بلیط برای هر فرد معلول یکی کاست راهنما هم داده شد. یکی از آن افراد کور آن ماری نام داشت که این بیوگرافی ر ا در اینترنت آورده و در مورد آن توضیحاتی داده است.

    به گفته آن ماری هنگامی که با سازمان معلولین تماس گرفتند آنها به من گفتند بلیط و آن نوار کاست را ما برای تو به درِ خانه می فرستیم. آن ماری کاست را دریافت کرده و قبل از اینکه به تئاتر برود آن را به دقت گوش داد. محتوای کاست عبارت از: معرفی هنرپیشگان، اسم اصلی و در درون تئاتر بازی می کند. کارگردان، نورپرداز و غیره   … . و معرفی نقش هنرپیشه در تئاتر.

    روز موعد فرا رسید و آن ماری و بقیه دوستان به دیدن تئاتر رفتند برای هر نفر یک هدفنی در نظر گرفته شده بود. و برای آنها از طریق هدفن ماجرای تئاتر و ممیک چهره و نوع لباس، رنگ لباس، رنگ نورهای مختلف و حرکات آنها برای افراد توضیح داده می شد. این تئاتر در مورد زندگی مسیح بوده است و به گفته آن ماری این تئاتر بسیار جذاب، شیوا، و واقعاً شنیدنی بود و در این لحظه بود که من احساس کردم با چشمانی باز به این تئاتر می نگرم و به گفته سرپرست این گروه تمام تلاش ما برای افراد کور این بود که این افراد مانند افر اد بینا از تئاتر لذت کافی ببرند و احساس نابینایی نکنند.

    قوانین راهنمایی و رانندگی برای افراد نابینا: در هنگام رد شدن از خیابان برای یک فرد معلول از نوع چشم در قسمت چراغهای خطر آهنگی در نظر گرفته شده و با صدای موزییک فرد نابینا متوجه می شود چه موقع باید از خیابان گذر کند و این روش قابل کنترل است یعنی یک فرد نابینا با فشار دادن دکمه می توان چراغ خطر قرمز روشن کرده یا برای آن روشن کند تا او بتواند به راحتی از خیابان گذر کند. (فقط برای افراد منحصر هر نوع معلولی).

    هر فرد معلول می تواند در مراکز خرید یا سالن ها یا سینماها یا رستورانها هر جایی ماشین خودش را پارک کند و هیچ ممنوعیتی برای او در نظر گرفته نشده ولی همیشه نزدیک ترین جا به در ورودی برای پارک معلولین در نظر گرفته می شود و هر کس در جای پارک مخصوص معلولین پارک کند به پول ایران 000/100 تومان جریمه می شود. برای افراد معلول ماشینهای مخصوصی ساخته شده است.

    از طرف اداره راهنمایی و رانندگی سیری آموزشی برای افراد ناشنوا داده می شود و به زبان ناشنوایان که علامت روی آن یک دست می باشد در اختیار قرار می گیرند و آنها می توانند از این قوانین استفاده کرد و برای گواهینامه امتحان دهند. و حتی سایت مخصوصی برای آنها وجود و آنها می توانند از طریق اینترنت آموزش ببیند.

    استفاده از حیوانات برای افر اد معلول در کشورهای اروپایی ؛ سگها را برای افراد نابینا و معلولینی جسمی آموزش می دهند تا کارهای روزمره آنها را انجام داده و به کمک آنها بشتابند. سگها برای تمیز کردن تخت و آوردن اجسام شخصی فرد بیشتر آموزش می بینند.

    سرویسهای بهداشتی :

    رستورانها، مراکز خرید، سالنهای تئاتر، سینماها و … باید برای معلولین امکاناتی را در نظر گرفته باشند وگرنه به آنها مجوز ساخت در نظر گرفته نمی شود. که این امکانات عبارت از صندلیهای مخصوصی برای معلولین، توالتها، که از توالتهایی افراد معلولینی 3 تا 4 سانت از توالتهای افراد معمولی پایینتر است برای اینکه معلول راحت بتواند از روی ویلچر خود بر روی آن بنشیند. دستگیره های در برای توالت آنها 3 تا 4 سانت پایینتر نصب شده است. دستشویی 3 تا 4 سانت پایینتر حتی آینه توالت 3 تا 4 سانت پایینتر از بقیه نصب شده است تا معلول بتواند به راحتی دستهای خود را شسته و خود را در آینه نگاه کند.

    اتوبوس ها :

    اتوبوس ها به این صورت می باشند که هر وقت در ایستگاه قرار می گیرند سطح اتوبوس پایین می آید و با لبه پیاده روها یا همان لبه ایستگاه اتوبوس مماس شده و نشست می کند تا معلول به راحتی وارد اتوبوس شود.

    متروها :

    اول اینکه آسانسورهای مخصوصی برای رفت و آمد معلول به داخل ایستگاه مترو و خارج آن نصب شده است که معلول به وسیله آن وارد ایستگاه مربوطه شده و وارد خود مترو می شود صندلی کنار در مترو یعنی همان اولین صندلی مخصوص هندی کاپ می باشد که 2 تا 3 سانت از صندلی های معمولی پایینتر می باشد.

    مدرسه و ورزش معلولین :

    این مدرسه برای بچه هایی که معلول متولد می شوند تأسیس شده و کار آن این است که بچه ها را هماهنگ می کند برای یک ورزش که مناسب وضع آنها است. و به آنها این شانس را می دهد که بتواند ورزش مورد علاقه خود را پیدا کنند و در آن فعالیت کنند. خیلی از جوانترها که معلول بودند و الان در زمینه ورزشی موفق هستند از همین مراکز شروع کرده اند.

     

    ورزش ها :

    چوگان داخل سالن که تبدیل به هاکی داخل سالن (Ainebandi) که برای معلولین ذهنی استفاده می شود. و در داخل سالن انجام می شود و بیشتر نوجوان ها این بازی را دوست دارند. هم افراد معلول این بازی را انجام می دهند، هم افراد سالم که توپ آن توخالی و پلاستیکی می باشد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله معلول

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله معلول , مقاله در مورد تحقیق مقاله معلول , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله معلول , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله معلول , تحقیق درباره تحقیق مقاله معلول , مقاله درباره تحقیق مقاله معلول , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله معلول , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله معلول ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله معلول
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت