تحقیق مقاله مواد توهم زا

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 8695
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مواد توهم زا

    شاهدانه

     

    بوته ‏اى است شبیه گزنه که بلندیش تا 2 متر می‏رسد. گیاه نر و ماده آن به صورت جداگانه بوده داراى برگهاى انبوه دراز و کنگره ‏دار می‏باشد که میوه آن در سر شاخه به صورت خوشه نمایان است. اصولا شاهدانه براى روغن گیرى و خوراک طیور استفاده می‏شود. بو داده و برشته آن را مردم به صورت تفنن می‏خورند. نام لاتین این گیاه کانابیس است. اگر از سر شاخه‏ هاى به گل نشسته گیاه ماده چسبنده‏اى به نام رزین که در حال ترشح است جمع ‏آورى و خشک شود، در واقع حشیش به دست آمده است. این گیاه در آمریکاى شمالى به نام ماری‏جوانا یا چرس، در انگلیس به گراس، در فرانسه ادب، در هندوستان بنگه و گنجا، در خاور نزدیک و خاورمیانه حشیش، در افریقاى جنوبى دگا، در سوریه و لبنان حشیشه ‏الکیف، در ترکیه اسر یا اسرا، در افریقاى مرکزى کامبا، در اسپانیا و در دیگر کشورها به اسامى مختلفى چون وید، پات، شانگ، چاراز، مکونا و غیره شهرت دارد.
    در هر حال هر اسم و نامى بر این گیاه و مشتقات آن نهاده شود، اثرات توهم ‏زایى آن همچنان پابر جاست در اینجا به حالاتى که پس از استعمال حشیش و ماری‏جوانا در مصرف کننده روى می‏دهد به طور اختصار اشاره می‏ کنیم :
    - در اثر نشئه شدن اشیاى مجاورش را بزرگتر و یا کوچکتر مى بیند.
    - اشتهاى کاذب و میل به مصرف غذا پیدا می ‏کند.
    - احساس قدرت عجیب در خود داشته و دست به اعمال وحشیانه و جنون ‏آور و خشونت زا زده و احساس پرواز کردن و سفر در آسمان و نوعى انبساط خاطر و آرامش و اعتماد به نفس کاذب پیدا می‏کند.
    - فرد به خواب عمیقى فرو مى ‏رود.

    حشیش

     

    ماده ‏اى به رنگ سبز تیره و گاهى قهوه ‏اى مایل به سبز شبیه حنا که از گل، برگ و ساقه گیاه شاهدانه مؤنث و از ترشحات چسبنده آنها به صورت صمغ به دست می آ‏ید. حشیش حاوى ماده‏اى شیمیایى به نام T.H.C (تترا هیدرو کانا بینول) است که ماده مؤثر آن به شمار می ‏رود. حشیش در طبقه ‏بندى مواد مخدر، جزء مواد توهم‏ زاى طبیعى می ‏باشد.
     

     

    آثار مصرف :
    - تغییر در درک رنگ و صدا
    - افزیش اشتهاى کاذب
    - تند شدن ضربان قلب
    - قرمزى چشم
    - اختلال حافظه، گیجى و بی‏توجهى به اطراف
    - به هم‏خوردگى تعادل حرکتى
    - علائم روانى شدید، مانند شنیدن صداهاى غیر واقعی، صحبتهاى نامربوط، توهم و هذیان، اختلال توجه، احساس کند شدن گذر زمان، سرخوشى و خنده خود به خود
    عوارض مصرف طولانى :
    - بیماریهای تنفسى مزمن و سرطان ریه
    - نازایى در زن و عقیمى در مرد
    - از بین رفتن سلولهاى مغزى (پوک شدن مغز)
    - التهاب و انسداد مزمن مجارى تنفسى
    - اختلال روانى شدید و پیدار
    - کم شدن علاقه و انگیزه براى زندگی، شغل و روابط اجتماعى و خانوادگى
    - سندرم بی‏ انگیزگى (ناامیدی، بی ‏تفاوتى و بی ‏مسئولیتى در مقابل امور جارى زندگى)
    - تشنج
    علائم ترک :
    - تحریک ‏پذیری، بی ‏قرارى و اضطراب
    - اختلال خواب و بی ‏اشتهایى
    - تعریق و لرزش
    - اسهال، تهوع و استفراغ
    - دردهاى عضلانى
    - افزیش درجه حرارت

    بنگ

    سر شاخه‏ هاى گلدار یا به میوه نشسته و خشک شده بوته شاهدانه - اعم از ینکه ماده رزینى آن را قبلا گرفته یا نگرفته باشند - بنگ نامیده می‏ شود.

    مارى ‏جوانا

    در آمریکا برگها و گلهاى شاهدانه آمریکایى را خشک می‏کنند و از آن توتون سبز رنگى به دست می‏ آورند که همان ماری‏ جواناست. چون این توتون خیلى زبر است براى پیچیدن آن از چندین دور کاغذهاى سفید یا قهوه ‏اى رنگ استفاده می‏کنند و آن را ریفر مى ‏نامند. مشتاقان آن را به صورت دسته‏ جمعى در محل هایى به نام تی‏پاد تدخین می‏کنند. این سیگار به کندى می‏سوزد و خیلى زود خاموش می‏گردد، به همین علت معتادان با پکهاى سریع و دسته‏ جمعى مانع خاموش شدن آن می ‏شوند و براى این که از این سیگار استفاده کامل بشود در اماکن سر بسته استعمال می‏گردد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مواد توهم زا

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مواد توهم زا , مقاله در مورد تحقیق مقاله مواد توهم زا , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مواد توهم زا , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مواد توهم زا , تحقیق درباره تحقیق مقاله مواد توهم زا , مقاله درباره تحقیق مقاله مواد توهم زا , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مواد توهم زا , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مواد توهم زا ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مواد توهم زا
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت