تحقیق مقاله روش های روتوش عکس در فتوشاپ

تعداد صفحات: 19 فرمت فایل: word کد فایل: 8862
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله روش های روتوش عکس در فتوشاپ

    روش اول !

    بالاخره روزی رسیده که بشر خلاق می تواند در کار خدا دستکاری کند ! یکروزی هیچ کسی فکر این رو نمی کرد که یک روزی بشه قیافه یک نفر رو تغییر داد. جوشهای روی صورتش را از بین برد ، دماغش را عمل کرد ، اگر چشماش چپ باشد ( یا به قول خودمون همون چپول باشد ) آنها را درست کرد ، اصلاْ چرا

    تعریف می کنم ... شما خودتان حتماْ بهتر از من می دانید ... امروز ما می خواهیم این کار را توسط برنامه Phtoshop و بر روی یک تصویر بنده خدایی که من از اینترنت پیدا کردم انجام دهیم. امیدوارم این شخص هیچ وقت این مقاله را نبیند ! البته نه قرار است بینی عمل کنیم و نه برای ایشان صورتشان را بکشیم ... تنها می خواهیم یک مقدار از کک و مک های صورت ایشان را از بین ببریم و یک مقدار عکس این خانم را خوشگل و خوش آب و رنگ کنیم تا زمانی که چاپ می شود ایشان خوششان بیاید و پول عکاسی و زحمت ما را بدهند .... این را من رتوش عکس نامگذاری می کنم ... ببینید و استفاده کنید ...

    این خانم Janet Jackson هست ! البته میدونم هیچ شباهتی به او ندارد ولی من تنها یک اسم برای این خانم امتحان کردم که بتوانم آن را صدا بزنم ... جانت (Janet) هر وقت عکس می گیرد نگران است که کک و مک های صورتش همیشه در عکس بزرگترین و واضح ترین قسمت است و هر وقت عکس خود را می بیند حسابی ناراحت می شود !!!

    اما زبل خان ایجا ... زبل خان آنجا ... زبل خان همه جا ... مگه ما میگذاریم این خانم ناراحت بماند ؟ هر کاری شده با زبلی تمام انجام می دهیم تا تصویر جانت را درست کنیم ... پس ببینید و همراه من ، شما هم دستورالعمل های گفته شده را تک تک اجرا کنید ...

    مواد لازم :

    1) برنامه Phtoshop نسخه 7 به بالا !

    2) یک عکس ( راهنمایی : خال و جوش بیشتر = بهتر )

    3) یک مقدار معلومات قبلی از برنامه Phtoshop !

    خوب همان طور که ملاحظه می فرمایید ما به غیر از برداشتن کک و مک های صورت جانت می بایست رنگ تصویر را هم تنظیم کنیم تا نتیجه خوبی داشته باشیم .  

    این تصویر خانم جانت است که می بایست بر روی آن کار کنیم. قدم اول برداشتن کک و مک ها !

    از منوی ابزارهای برنامه ، همان طور که در تصویر ملاحظه می فرمایید ، ابزار Patch Tool را انتخاب نمایید. دقت کنید این ابزار بهترین و کارآمد ترین ابزار برای تصحیح تصویر و بازسازی آن و برداشتن قسمتهای نامناسب تصویری می باشد.

    مانند شکل ، ابتدا یک قسمت از تصویر را که می خواهید تصحیح شود انتخاب کرده ، سپس بر روی آن قسمت انتخاب شده کلیک کنید و آن را به یک قسمت مناسب صورت بکشید. به طور مثال من در این تصویر قسمت کک و مک بالای بینی را انتخاب کردم و سپس آن را به قسمت پایین لب کشیدم که رنگ و

    صافی مناسبی دارد. این کار را برای تمامی قسمتها تکرار کنید و هر دفعه از قسمت خراب به قسمت مناسب بکشید ! نترسید ، اگر تصویر بدتر شد یک کلید نجات است ... Ctrl-Z آخرین اشتباه شما را بر می گرداند. پس نترسید و ادامه دهید تا تصویر مناسبی به دست آورید.

    من این تصویر را پس از تصحیح تصویر اولیه توسط ابزار Patch Tool به دست آوردم ! خوب بالاخره از دست کک و مک ها راحت شدیم ! حالا نوبت تنظیم رنگ است !

    از منوی Image گزینه Adjustments را انتخاب کرده سپس گزینه Curves را انتخاب نمایید.  

    تنظیم این کمانی که مشاهده می فرمایید دلخواه است. آنقدر آن را تغییر دهید تا تصویر رنگ مناسبی به دست آورد. یا می توانید همانند کمان من تغییر دهید !!!

    این تصویری است که پس از تنظیم رنگ با Curves به دست آمده است ! مرحله بعدی هموار و یک دست کردن رنگهای تصویر است !

    ابتدا یک کپی از لایه خود بگیرید و آن را در بالای لایه تصویر خود قرار دهید. سپس از منوی ****** گزینه Blur و سپس Gaussian Blur را انتخاب نمایید و طبق تصویر بالا آن را مقدار دهی کنید و OK را بفشارید !!!

    تعجب نکنید من کار خاصی نکردم ! تنها مقدار شفافیت Transparency لایه ای را که Blur کردیم به 10 درصد کاهش دادم. در انتها با فشار دادن کلیدهای Ctrl-E آن 2 لایه را به یکدیگر چسباندم و تبدیل به یک لایه کردم !!!

    خوب مرحله آخر تنظیم رنگ رسید. از منوی Image گزینه Adjustments و سپس گزینه Hue/Saturation را انتخاب نمایید و تنظیمات آن را همانند شکل مقدار دهی کنید !

    چطور شد عکس ؟ بهتر نشد ؟ می خواهید تفاوت دو تصویر را مشاهده کنید ؟

     

    این هم دو تصویر !!! خودتان تفاوت را مشاهده نمایید !!! به این می گویند یک روش برای رتوش عکس !!! البته روش های بسیار زیادی برای این کار (رتوش) وجود دارد که همگی سلیقه ای می باشند ! هر کسی برای خودش یک سری راه برای رتوش عکس پیدا می کند. اما آن چیزی که مهم است این است که در انتها تصویر شما می بایست دارای رنگ طبیعی باشد و رنگ و جلای طبیعی خود را از دست ندهد !

    به طور مثال آنقدر رنگها را براق نکنید که صورت شخص مانند لبو قرمز شود ! این تصویر را ببینید که از همان روش قبلی استفاده کرده و رتوش شده 

    (تصاویر و جداول در فایل اصلی موجود است)

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله روش های روتوش عکس در فتوشاپ

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

     

    http://www.majidonline.com

    http://www.persianforum.net

    موتور جستجوگر گوگل

    www.google.com

تحقیق در مورد تحقیق مقاله روش های روتوش عکس در فتوشاپ , مقاله در مورد تحقیق مقاله روش های روتوش عکس در فتوشاپ , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله روش های روتوش عکس در فتوشاپ , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله روش های روتوش عکس در فتوشاپ , تحقیق درباره تحقیق مقاله روش های روتوش عکس در فتوشاپ , مقاله درباره تحقیق مقاله روش های روتوش عکس در فتوشاپ , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله روش های روتوش عکس در فتوشاپ , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله روش های روتوش عکس در فتوشاپ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله روش های روتوش عکس در فتوشاپ
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت