تحقیق مقاله انواع سیستم های انژکتور

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: word کد فایل: 9475
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی مکانیک
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله انواع سیستم های انژکتور

    -spfi  سوخت توسط یک یا دو انژکتور مرکزی پاشیده می شود .  2- m pfi ( از این سیستم بیشتر استفاده می کنیم ) برای هر سیلندر یک انژکتور به کار می رود.

    3- Gdi ( کزل ) سوخت مستقیما به داخل محفظه تزریق می شود .

    انواع Ecu  :

    MM8P  : پرشیا: شامل 35 پایه و هر چهار انژکتور با هم پاشش می کنند .

     SAGEM SL96  : پژو پارس – سمند – پیکان و پژو 405 که شامل 55 پایه انژکتور ها دو به دو پاشش می کنند .

     SAGEM S2000   : پژو 206 که شامل 112 پایه ، سه سوکت و انژکتورها     تک تک ( بطور مجزا ) پاشش می کنند .

    وظایف ECU   عبارتند از:

    1- کنترل مقدار و زمان پاشش سوخت متناسب با  مقدار هوای ورودی به موتور

    2- کنترل مقدار کنترل مقدار اولش جرقه  3- کنترل استپ موتور   4- ضبط کردن عیوب به وجود آمده در سیستم و نشان دادن عیوب بوسیله دستگاه دیاگ              5- کنترل لامپ اخطار عیوب  6- قطع پاشش سوخت در دورهای بالا (cut-off)  

     

    تجدید حافظه Ecu  ( MM8P  ، پرشیا )

    قبل از تجدید تجدید حافظه اول باید عیب را پاک کنیم .

    روش های پاک نمودن خطا از حافظه Ecu

    روش اول: (مرحله اول)

    استفاده از دستگاه عیب یاب دیاگ

    روش دوم:

    که یک روش تجربی بوده و احتیاجی به دستگاه دیاگ ندارد و در این روش بعد از برطرف کردن عیب های بوجود آمده در سیستم کابل مثبت باطری را حداقل به مدت 15 دقیقه جدا نمائیم که با این عمل که خظاها از حافظه Ecu  پاک می شود . بعد از پاک کردن عیب ها بوسیله هر یک از دو روش فوق حتما باید Ecu  را تجدید حافظه نمود که تجدید حافظه شامل سه مرحله می باشد که مراحل عبارتند از :

    مرحله اول :

    1- رتایمینگ Retiming  ( که برای همه خودروها یکسان است )

    الف : سوئیچ را به مدت 10 ثانیه ببندید

    ب  : سوئیچ را  به مدت 10 ثانیه باز نمائید .

    ج   : بدون گاز دادن خودرو را روشن کنید .

     

     

     

    مرحله دوم :

    ثبت نسبت دنده های گیر بکس در حافظه Ecu  ( معرفی دنده ها) :

    ابتدا اهرم وضعیت دنده را در وضعیت دنده یک قرار دهید و حرکت نمائید دور موتور را به 3500 دور بر دقیقه برسانید حال وارد دنده دو شده و دور موتور را مجددا به 3500 دور بر دقیقه برسانید اجازه دهید تا دور موتور کاهش پیدا کند تا بتوانید از دنده دو وارد دنده یک ( معکوس) بشوید در این حالت دنده یک برای Ecu شناسایی می شود معرفی دنده های 2 و 3و 4 و و5 به همین ترتیب می باشد و دنده عقب نیز احتیاجی به معرفی ندارد .

    مرحله سوم :

    تنظیم تطبقی Ecu برای تنظیم مقدار مخلوط سوخت و هوا

    1- موتور باید به اندازه کافی گرم شود . مایعات و سوخت ماشین باید فول باشند . ماشین را نباید جک بزنیم.

    2- تست جاده در کمتر از 15 دقیقه 

    3- در حالت های مختلف با خودرو رانندگی کنید .

    شرایطی که Ecu  نیاز به تجدید حافظه شدن دارد :

    1- استفاده از Ecu  نو

    2- چنانچه کابل مثبت یا منفی باطری بیش از 15 دقیقه برداشته شده باشد .

    3- در صورت جدا شدن کانکتور های Ecu ( بالاتر از از 5 دقیقه)

    4- در صورت جدا شدن رله دوبل ( تیپ یک ، بالا از 5 دقیقه )

    طریقه تجدید حافظه در پژو 206

    طریقه تجدید حافظه در پژو 206 شبیه تجدید حافظه در پژو پرشیا است .

    معایب ناشی از تجدید حافظه نشدن Ecu    :

    1- پس از استارت زدن موتور و روشن شدن آن خود به خود خاموش می شود .

    2- زمان ترمز گرفتن موتور خاموش می شود .

    3- زمان کولر گرفتن موتور خاموش می شود .

    4- موتور ریپ می زند .

    نکات ایمنی در مورد :Ecu

    1- از سری کردن باطری ها یعنی تبدیل به La ولت کردن خودداری کنید .

    2- از یک شمع جهت تست مدار جرقه زنی استفاده شود ( چون اگر از پیچ گوشتی استفاده شود ولتاژ زیادی به Ecu ارسال می کند و Ecu  را می سوزاند )

    3- در هنگام از همان نوع Ecu  استفاده شود .

    4- سر باطری بیش از 15 دقیقه نباید جدا بماند .

    واحد کنترل الکتریکی             ELEctronic    control     unit

                         1- ROM       حافظه ثابت – دایم - پایدار

    انواع حافظه                          

                              2- RAM  حافظه موقت – غیر دایم تنظیمی( بیشتربا دستگاه دیاگ با حافظه RAM کار داریم) 

    حافظه RAM اگر پاک شود ماشین روشن می شود ( بر خلاف حافظه ROM ) ولی موتور بد کار می کند و تنظیمات بهم می خورد و با دستگاه دیاگ باید موتور دوباره تنظیم شود .

    یک برق حتما باید از طریق Ecu روی حافظه RAM باشد که حافظه پاک نشود .

    آدوانس را در پرشیا می توانیم تغییر دهیم که از 0 تا 8 است و بین 2 تا 3 خوب است .

    حالت قطع و وصل موتور را کاتاف ( cut-off)  می گوند ( قطع کردن انژکتورها که دور موتور خیلی بالا نرود )

    در داخل هر  دنده ای ما cut-off   داریم مثلا در دنده یک دور موتور 600 که برسد دیگر بیشتر بالا نمی رود و باید دنده عوض شود ولی اگر در پرشیا در دنده یک زیاد گاز بدهیم موتور شروع به ریپ زدن می کند ولی این مورد ایرادی ندارد .

    روش معرفی مجدد ریموت کنترل برای سیستم قفل مرکزی ( تیپ یک ، معرفی کد )

    در سیستم های قبل از قبل مرکزی فقط یک کمر بین ریموت کتنرل و قفل مرکزی رد و بدل می شد و این که می توانست بوسیله افراد سود جو شناسایی شود در این سیستم جدید با هر بار عمل کردن قفل مرکزی بوسیله ریموت کنترل که ارتباطس بین آن ها یک عدد افزایش می یابد تا این که ثابت نماند این روش جدید باعث می شود اگر از ریموت کنترل زمانی استفاده شود که فاصله آن با گیرنده قفل نصب شده بر روی ماشین زیاد باشد و ارتباط بین آن دو بر قرار نباشد تطبیق کد ریموت با قفل مرکزی بهم می خورد و باید ریموت کنترل را با قفل مرکزی با روش زیر تطبیق داد .

    1- کلید فشاری را آنقدر در حالت فشار دادن نگه می داریم تا چراغ کوچک خاموش گردد . 

    2- کلید فشاری را رها کرده تا چراغ کوچک بصورت دایم روشن بماند .

    3- دوباره کلید فشاری را فشرده و رها کنید و سپس سوئیچ را باز و بسته نمایید.   

    4- به مدت حد اقل سه ثانیه صبر کنید تا عملیات بالا در BSA  ثبت شود .

    تذکر خیلی مهم :

    فقط در صورت تعویض  Ecu  سیستم سوخت رسانی و جرقه سوئیچ باید مجددا توسط دستگاه دیاگ تعریف شوند در غیر این صورت تغریف مجدد سوئیچ تاثیری بر عمل کردن قفل مرکزی نداشته و موجب اخلال در Ecu  می گردد عدم توجه به این موضوع باعث آسیب رسیدن به سیستم می شود .

     

    تیپ 2 :

    در تیپ 2 در صورتی که بین ریموت و قفل مرکزی ارتباط برقرار نشود . برای تطبیق که ارتباطی باید سوئیچ را در جا سوئیچی قرار داده و دست خود را بر روی دکمه قفل Louck  قرار داده و به مدت 10 الی 15 ثانیه نگه می داریم سپس سوئیچ را باز و بسته نموده و بعد از بیرون آوردن سوئیچ از محل خود آنرا امتحان می کنیم اگر مجددا رابطه برقرار نشد یک بار دیگر مراحل فوق را انجام می دهیم .

    هنگام عیب یابی با دستگاه ذیاگ دو نوع خطا یا فالت ( Foult)  وجود دارد که عبارتند از :

    پر مننت فالت           Permanent Foult              خطای دائم( اساسی)

    اینتر مینت فالت      interminet Foult               خطای متناوب ( غیر اساسی)                                           

    خطاهای غیر اساسی معمولا با انجام عمل پاک کردن خطاها ( foult clearing)  پاک می شود در حالی که خطاهای اساسی معمولا بیانگر وجود یک اشکال اساسی مانند قطع بودن سیم ها ، خرابی قطعات و غیره می باشد .

    نکته عیب یابی در مورد لامپ عیب

    دلایل روشن نشدن لامپ عیب در MM8P  

    1- سوختن خود لامپ اخطار عیب

    2- سوختن فیوز F12

    3- قطع شدن سیم C120

    انواع سنسورها

    سنسور دمای آب                          Codant thremis far

    سنسور هوای ورودی                    AiR   thremis far   

    سنسور سرعت خودرو                   vehicle speed sensor

    لامپ اخطار سیستم انژکتوری Injectian system warning lamp

    رله دوبل                                         Rual Relay

    رگلاتور فشار بنزین                  Fual pressure regulator

    گرمکن محفظه گاز                   ThroH housiri Heacter

    ناک سنسور                                  Knack sensor

    موارد عیب یابی:

    در خودروی پرشیا 3 عدد سنسور دمای آب به رنگ های سبز ، آبی و قهوه ای وجود دارد که محل ارسال اطلاعات آن ها به شرح زیر می باشد :

    سنسور سبز : اطلاعات دمای آب را برای Ecu  می فرستد .

    سنسور آبی : اطلاعات دمای آب را برای نشاندهنده جلوی راننده می فرستد .

    سنسور قهوه ای :اطلاعات دمای آب را برای کنترل یونیت فن می فرستد .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله انواع سیستم های انژکتور

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله انواع سیستم های انژکتور, مقاله در مورد تحقیق مقاله انواع سیستم های انژکتور, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله انواع سیستم های انژکتور, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله انواع سیستم های انژکتور, تحقیق درباره تحقیق مقاله انواع سیستم های انژکتور, مقاله درباره تحقیق مقاله انواع سیستم های انژکتور, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله انواع سیستم های انژکتور, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله انواع سیستم های انژکتور ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله انواع سیستم های انژکتور
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت