تحقیق مقاله پیشرفت های اخیر در رادیوتراپی در زمینه سرطان سر و گردن

تعداد صفحات: 17 فرمت فایل: word کد فایل: 9648
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله پیشرفت های اخیر در رادیوتراپی در زمینه سرطان سر و گردن

    چکیده:

    پیشرفت های اخیر در جراحی بازهم علاج ناپذیر بودن سرطان را عنوان می کنند. این پیشرفت ها در تومورشناسی به بیماران کمک می کند که سرطان سر و گردن در بیماران بهتر شناخته شود. رادیوتراپی بطور سه بعدی با شکستگی ها در ارتباط است جراحی با اشعه و رادیوتراپی مربوط به استرئوتاکسی، رادیوتراپی با پرتوی نوترون، رادیوتراپی با ذرات باردار- رادیوتراپی بصورت جراحی مشخص می شوند. این پیشرفت‌ها با دوز اشعه در ارتباط است که تومورها می توانند با اشعه کم شوند و به بافت طبیعی تحویل داده شوند.

    علاوه بر این، شیمی درمانی هم مهم است. این مقاله شرایطی از پیشرفت جدید را در درمان سرطان سر و گردن مشخص می کند.

    مقدمه:

    سرطان در منطقه سر و گردن شامل 3% سرطان هاست که تقریباً 40000 نوع جدید در آمریکا هر ساله دیده می شود. سیگار کشیدن دلیل شایع سرطان سر و گردن است. استفاده از مدار الکلی، بهداشت دهان ضعیف فاکتورهای خطرساز هستند. این حالت بی نظمی مشخص شده که برای مثال ژن Po3 در موتاسیون بیماران سرطانی دیده شده. عفونت با ویروس اپشتاین- بار از انواع پاپیلوها ویروس نوع 6، 11، 16، 18 نقش را در پیشرفت بدخیم بودن سر و گردن بازی می کنند.

    این بیماران باید تحت مراقبت قرار گیرند که اعضاء این تیم با پیشنهاداتی روبرو شده اند که می توانند مراقبت دندانی در تغذیه، روان شناسی، را به حساب آورند. هدف از این روش چند نظمی افزایش حالت کلی بدون بیماری است. در حالیکه زاد و ولد کاهش پیدا می کند. چندین پیشرفت اخیر در تکنیک اشعه ها و طرح ریزی بیماران مشاهده شده و این شیمی درمانی ادامه دارد تا در این مقاله پیشرفت های مهم بحث شوند.

    رادیوتراپی ( اشعه درمانی) قراردادی:

    رادیوتراپی برای درمان سرطان در بیش از یک قرن کاربرد داشته است. دوز این اشعه‌ها برحسب واحد (Gy) عنوان می شود.

    که نشان می دهد میزان انرژی در بافت برای هر واحد تون J/kg چگونه است. این روش اشعه درمانی با پرتو خارجی EBRT یک مورد خطی است که فوتون تولید می‌کند. این ماشین ها از پرتوهای اشعه x با انرژی بالا و نافذ استفاده می کنند.

    جهت کاهش دادن دوز اشعه که به پوست تحویل داده می شود استفاده می شود. در مقابل الکترونها و اشعه x سطحی محدود به عمق نفوذ و مناسب هستند که ضایعات سطحی درمان می شوند. این درمان با اشعه از طریق درمان با تشعشع یونیزه ارائه شده که شامل کاشت رادیوایزوتوپ مثل ایریدیوم 192 و سزیم 137 مستقیماً به سرطان ها مربوط می شود. در طول این تشعشع یونیزه، اشعه گاما از منبع رادیواکتیو خارج می‌شود که اثر بیولوژیکی یکسان دارند.

    در یک درجه کشتن سلولهای توموری چند دوز کم از اشعه خطری را با دوز بالا نشان می دهد. بهمین دلیل در شکستگی از دهه 1920 از اشعه ها استفاده شد. به طور کل 44 تا 50 Gy اشعه، به 2-8/1 Gy تحویل داده شد.

    پس در این مناطق خطر 15% یا بیشتر در بیماری میکروسکوپی دیده شد، که بین 66 و 70 Gy در تومورها پیشگویی می شود و 2 سانتی متر یا کمتر هستند وقتی رادیوتراپی در بیماری پیشرفته با دوز 70 Gy بطور ضروری کنترل تومور را بهمراه داشته باشد و شامل گره‌ها می شود.

    با یک قانون سرانگشتی می توان گفت دوز اشعه در کنترل با اندازه تومور افزایش می‌یابد. در بیماران لنفادنوپاتی، EBRT کنترل بیش از 90 درصد گره‌های گران را 2 سانتی متر یا کمتر اندازه گیری کرده اند. EBRT در دوز 70 Gy یا بیشتر 80 درصد گره های 2 تا 3 سانتی‌متری را استریل می‌کنند. گره‌های لنفاوی بزرگتر از 3 سانتی‌متر به تنهایی با EBRT کنترل می شوند. استثناء در این قانون کلی متاستاز گره لنفی فاز و فاریرمینژال را در کارسینو، ایجاد کرده که اینها حساس به اشعه هستند که از تومور ابتدایی به مناطق دیگر گسترش می یابد.

     

    شکستگی تغییر یافته (فرکشناسیون):

    اخیراً افزایش در وین طرح شکستگی دیده شده که متفاوت از روش قدیمی روزانه است. کنترل لوکورژینال در سرطان سر و گردن یکبار در روز بکار گرفته می شود. به دلایل رادیوبیولوژیکی در این طرح های تغییر یافته روزانه سه دوز از اشعه تحویل داده می شود (حداقل 6 ساعت جدا از سمیت کاهش می یابد) در درمان سرطان و گردن دخالت دارند.

    هیپرفرکشناسیون:

    این مورد به مصرف دوبار در روز اشاره می کند. به طور کل در این نوع بیماری دوز کل بالاتر تقریباً همان میزان زمان درمان را خواهد داشت و اشعه برحسب موارد بیشتری مصرف می شود ولی دوزهای کمتری را نشان می دهند.

    با استفاده از حالت فرکشناسیون یکبار در روز دوز کمتری استفاده می شود که کل این دوزها درصد تحمل بافتهایی است که دیر واکنش می دهند. در نتیجه هیپرفرکشناسیون خطر این پیچیدگی را با همان نوع کنترل مصرف یکبار در روز نشان می دهد.

    این حالت فرکشناسیون بطور افزایشی به معنای کاهش دوره کل درمان است تا مقدار سلولهای توموری سریعاً کاهش پیدا کند و سرطان تکثیر یابد. تولید مجدد سلولهای توموری یه مرور زمان افزایش می یابد در دوره کل درمان مطرح است. با کاهش دوره کل درمان و به تعویق انداختن کل جمعیت احتمال کنترل تومورها افزایش می یابد.

    تکنیک همراه با boost (Concomitant-boost)

    تغییراتی در تکنیک خاص دیده می شود که با این تکنیک درمان بامصرف یکبار در روز به مدت 5/3 هفته دو بار در روز در 5/2-2 هفته خواهد بود که این سلولهای توموری سریعتر تکثیر پیدا می کند.

    هیپرفرکشناسیون افزایشی:

    این نوع بیماری تحت مطالعه است و روشی است برای افزایش خطر پیچیدگیها که سلولهای توموری کشته می شوند. این رژیم هپریدی صفاتی را با هیپرفرکشناسیون نشان می دهند.

    این آزمایشات بیشمار نشان داده‌اند که‌ انواع مختلف فرکشناسیون مزایایی بر دوزبندی یکبار در روز بصورت قراردادی خواهند داشت. برای مثال، سازمان اروپایی در درمان تحقیقاتی سرطان بصورت تصادفی با آزمایشاتی از رادیوتراپی دو بار در روز با 5/80Gy در 70 مورد در مقابل رادیوتراپی یکبار در روز با Gy70 در 35 تا 40 مورد در بیماران مرحله II و III سرطان اوروفارنژال (به استثناء سرطان زبان) مقایسه می‌شوند. این محققین کنترل در 5 سال بصورت بهتری با درمان 2 بار در روز (59 در مقابل 40%، 007/0=P) مشخص می شوند این گرایش در 5 سال بهتر تغییر پیدا کرد (40 در مقابل 30%، 08/0=P) ولی اختلافی در سمیت بین دو بازو دیده نشد.

    این کنترل در منطقه غده ای مشابه با میزان کلی در بیماران مشاهده شد که بیماری پیشرفت جزئی تری داشت. (مرحله III یا IV) که درمان شامل تکنیک همراه هم بود.

    گروه غده شناسی درمان اشعه اخیراً گزارش شده است و بطور تصادفی با 2 سال مقایسه یک روزه، هیپرفرکشناسیون و دو واریته مطرح شدند. این مطالعات شامل 1113 بیمار بود که سرطان III و IV در حفره دهانی، حلقی دهانی، سوپراگلوتیک مری یا سرطان مرحله II در زبان و حلق را نشان دادند. این محققین گزارش دادند که بیماران با این تکنیک گزارش شدند و کنترل بهتری را تجربه کردند.

    پس درمان یکبار در روز صورت گرفت. این اختلافات در میزان کلی بیماری مهم نبودند ولی برحسب درمان رو به تغییر عنوان می شوند.

    (054/0= P و 067/0= P)

    تکنیک های اشعه درمانی:

    اشعه درمانی سه بعدی- وقتی این درمان در این مرحله صورت گیرد، متخصصین غدد و اشعه از دو یا سه میدان استفاده می کنند. برای بیماران پیشرفته، تکنیک سه میدان استفاده شده که شامل پوشش دهی منطقه گره لنفاوی است. سه میدان بر تضاد هماهنگ شده است.

    این پیشرفت ها منجر به پیشرفت تکنیکی متفاوت از روشهای دو سه میدان است و این تکنیک های جدیدتر برای درمان استفاده می شوند. یکی از این تکنیک های سه بعدی (CRT-D3) است. که برنامه ریزی کامپیوتری ساده می تواند پرتو نوری را عنوان کند. عینک وسیله جدید کولی ماتور مولتی لیف است. که از اشعه x در طول درمان استفاده می کند. تومور و مناطق خطر برای موارد میکروسکوپی در برشهای توموگرافی محاسبه می شوند (CT) حجم تومور در سه بعد دیده می شود. یک متخصص فیزیک با ساختاربندی کار می کند که دوز درمانی دلخواه در حجم تومور می تواند بافت طبیعی متصل را با اشعه همراه کند.

    استفاده از CRT-D3 در درمان سرطان سر و گردن و تومورهای جمجمه مطرح شد. برای مثال لیبل و دیگران مقایسه طرح های CRT-D3 را با اشعه درمانی دو بعدی در 15 بیمار عنوان کردند که مبتلا به سرطان نازوفارنژال بودند. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله پیشرفت های اخیر در رادیوتراپی در زمینه سرطان سر و گردن

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله پیشرفت های اخیر در رادیوتراپی در زمینه سرطان سر و گردن, مقاله در مورد تحقیق مقاله پیشرفت های اخیر در رادیوتراپی در زمینه سرطان سر و گردن, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پیشرفت های اخیر در رادیوتراپی در زمینه سرطان سر و گردن, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پیشرفت های اخیر در رادیوتراپی در زمینه سرطان سر و گردن, تحقیق درباره تحقیق مقاله پیشرفت های اخیر در رادیوتراپی در زمینه سرطان سر و گردن, مقاله درباره تحقیق مقاله پیشرفت های اخیر در رادیوتراپی در زمینه سرطان سر و گردن, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پیشرفت های اخیر در رادیوتراپی در زمینه سرطان سر و گردن, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پیشرفت های اخیر در رادیوتراپی در زمینه سرطان سر و گردن ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله پیشرفت های اخیر در رادیوتراپی در زمینه سرطان سر و گردن
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت