تحقیق مقاله پودر رنگ

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 13724
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی شیمی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله پودر رنگ

    امروزه این یک حقیقت است که کارخانه هائی که در ساخت تولیدات خود از فلز استفاده می نمایند درصد بیشتری از بازار صنعت را به خود اختصاص داده اند .

    در صنعت فلزات ،رنگ پس از ورق آلات دومین هزینه را بخود اختصاص داده واز آنجائیکه در قسمت نهائی ساخت ، عمل میگردد از درجه مهمتری برخوردار می باشد .

    تا سالهای اخیر رنگ مایع تنها راه حل برای پوشش فلزات بوده است ، ولی کارخانه های صنعتی بزرگ همواره جهت کاهش هزینه و بالا بردن کیفیت و اتوماتیک نمودن سیستمهای خود فعالیت مینموده و همیشه بفکر راه حلهایی جهت جایگزین نمودن رنگ مایع به سبب پرت رنگ بیش از حد و پائین بودن کیفیت سطحی آن بوده اند.

    در کنار این تقاضا شرکتهای سازنده ماشین آلات رنگ مایع هم به کمک آنها آمده و با ابداع و کشف سیستم پودر الکترواستاتیک این سیستم به آرامی جایگزین رنگ مایع گردیده است .

    در این  سیستم  مواد پلاستیکی مانند اپاکس و پلی استر که  به شکل پودر گردیده اند به روش الکترواستاتیک ( بار دار کردن منفی یا مثبت مواد پودری با ولتاژ بالا درحدود 100 کیلو ولت ) و به قطعه ای که اصطلاحا" ارت میباشد پاشیده میگردند و سپس بوسیله ذوب شدن این مواد در کوره پخت رنگ با دمای 200 درجه سانتیگراد بمدت ده دقیقه سطحی یکنواخت و با کیفیتی بالاتر از رنگ مایع بوجود می آید که این پودر امروزه بصورتهای شفاف ، مات ،چکشی ، چرمی ، متالیک و غیره موجود می باشد.

     نیاز جایگزین نمودن رنگ پودر به مایع در اثر مرور زمان بیشتر نمایان گشته است برای مثال از سال 1978 الی 1987 صرفه جوئی پودری نسبت به مایع 130% بوده و اختلافاتی که از لحاظ اقتصادی و کیفیت میان رنگ مایع پودر وجود داشته کارخانه های صنعتی را تشویق به تعویض سیستم رنگ از مایع به پودر نموده است .

    هم اکنون بیش از 95% از کارخانه های مصرف صنایع خانگی در سرتاسر دنیا که در پی صدور کالاهای خود می باشند از سیستم پودری استفاده می نمایند و در ایران هم   کارخانه های بزرگ صنایع خانگی همگام با تکنولوژی به این سیستم روی آورده اند و امروزه این سیستم جزو لاینفک استانداردهای رنگهای اروپائی گردیده است.

    شرکت   ITWGema سوئیس از پیشرفته ترین شرکتهای سازنده در وسایل الکترواستاتیکی رنگ پودری در جهان بوده و همواره پیشگام در ابداع و اختراع سیستمهای جدید در این صنعت می باشد .

    ذیلا" بعضی از مزایای رنگ پودری الکترواستاتیک نسبت به رنگ مایع را در ذیل   آورده شده است.    

     

    امتیازات پودر رنگ

    1-امتیازات جنبی و محیط زیستی

    1-1 رنگ پودر آماده برای مصرف می باشد

    امروزه یکی از مشکلاتی که در رنگ مایع موجود می باشد اضافه کردن مقدار حلال     ( نفت ، تینر ) به رنگ وبدست آوردن غلظت صحیح و ایده آل برای رنگ می باشد .

    همینطور سردی و گرمی هوا میتواند خود عامل موثر دیگری برروی غلظت و ویسکوسیتی رنگ مایع باشد .

    از طرف دیگر بعلت وجود حلالات موجود در رنگ مایع دستیابی به یک طیف استاندارد در زمانهای مختلف همیشه ایجاد مشکل نموده است .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله پودر رنگ

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله پودر رنگ, مقاله در مورد تحقیق مقاله پودر رنگ, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پودر رنگ, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله پودر رنگ, تحقیق درباره تحقیق مقاله پودر رنگ, مقاله درباره تحقیق مقاله پودر رنگ, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پودر رنگ, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله پودر رنگ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله پودر رنگ
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت