تحقیق مقاله رایگان رجیستری چیست ؟

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18444
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان رجیستری چیست ؟

        رجیستری بانک اطلاعاتی یا پایگاه داده‌ ای است با ساختار درختواره که برای ذخیره تنتظیمات و خصوصیات نسخه های 32 بیتی ویندوز شامل ویندوز های 95 , 98 , me , 2000 , NT و XP استفاده میشود . رجیستری شامل اطلاعات و تنظیمات مربوط به سخت افزار , نرم افزار , کاربران و ظاهر کامپیوتر شماست . هر وقت که شما تغییری در کنترل پنل تان می دهید یا نرم افزاری نصب می کنید و یا قسمت مربوط به فایل های سیستمی رادستکاری می کنید , این تغییرات در قسمت رجیستری ثبت و ذخیره می شود . فایل هایی که قسمت رجیستری را تشکیل می دهندبسته به نوع ویندوز متفاوتند . در ویندوز 95 و 98 دو فایل مخفی در دایرکتوری ویندوز وجود دارند که USER.DAT و SYSTEM.DATنامیده می شود . در ویندوز me علاوه بر این دو فایل , فایل دیگری نیز بنام CLASSES.DATوجود دارد . اما در ویندوز 2000 و XP فایلهای مربوط به رجیستری بطور جداگانه در دایرکتوری %SystemRoot%\System32\Configقرار دارند . این فایل ها بطور مستقیم قابل ویرایش نیستند . به این معنی که شما نمی توانید مثلا در ویندوز 98 فایل USER.DAT را باز کنید و آنرا تغییر بدهید بلکه شما باید برای انجام تغییرات از ابزاری مانند Registry Editor استفاده کنید .این ابزار در خود ویندوز وجود دارد و هنگام نصب ویندوز نصب می شود.

    کاربردهای رجیستری

    1-      تغییرات دلخواه در قسمتهای مختلف ویندوز (که در حالت عادی قابل تغییر نیستند)

    2-      بالا بردن سرعت ویندوز

    3-      بهینه سازی ارتباطات سخت افزاری

    4-      بالا بردن امنیت ویندوز

    5-      و حتی بیشترین کاربرد رو در هک و ... دارد

    ساختار رجیستری

    رجیستری دارای یک ساختار مرتبه‌ای (hierachal) می‌باشد ؛هر چند که ساختمان آن پیچیده به نظر می‌آید،اما همانند ساختار پوشه‌های روی هارد دیسک شما می‌باشد.شکل ظاهری Registry Editor ، مشابه Windows Explorer بوده و در آن ، ساختمان رجیستری به صورت یک ساختار درختی نمایش داده می‌شود. در ساختار رجیستری ،هر شاخه اصلی (که با آکن پوشه ویندوز نمایش داده شده است و کلمه اول آن HKEY می‌باشد) یکHive نامیده می‌شود. Hiveها شامل Key ها هستند .هر Key(کلید) خود میتواند شامل زیر کلیدهای دیگر باشد.کلید ممکن است به زیر کلیدهای دیگر رجوع کنند و یا به یک مقدار ( Value) اشاره کنند.مقادیر شامل اطلاعات واقعی ذخیره شده در رجیستری هستند . پنج نوع مقدار اصلی وجود دارد که عبارتند از :

    Expandable-String  , Multi-String  , String  , Binary  ,DWORD

    انواع داده‌های رجیستری

       هر مقدار رجیستری به صورت یکی از پنج نوع داده اصلی (که قبلا اشاره شد) ذخیره می‌شود. این پنج نوع عبارتند از :

     (String Value) REG_SZ

        این نوع، یک رشته استاندارد است که برای نمایش مقادیر متنی قابل خواندن به کار می‌رود ."SZ" مخفف "String Zero" می‌باشد.

    (Binary Value) REG_BINARY

         این نوع، مقادیر را بصورت داده‌های باینری خام ذخیره می‌کند .اکثر اطلاعات مربوط به اجزای سخت افزاری بصورت داده‌های باینری هستند و میتوانند در یک ویرایشگر بصورت هگزادسیمال نمایش داده شوند.

    (DWORD Value) REG_ DWORD

        این نوع،داده‌ها را بایک عدد چهار بایتی یعنی محدوده 0 تا 4249672295 نمایش می‌دهد و معمولا برای مقادیر بولی بکار می‌روند.مثلا 0 برای غیر فعال و 1 برای فعال و... .بسیاری از پارامترها برای راه‌اندازهای ابزارهاو سرویس‌ها ،از این نوع‌اندو می‌توانند در Regedit32 به صورت باینری ،هگزادسیمال و دسیمال ودر Regedit بصورت هگزادسیمال و دسیمال نشان داده شوند. DWORDمخفف جمله "Double Word " می‌باشد.

    (Expandable String Value) REG_EXPAND_SZ

        این نوع، یک رشته داده‌ای قایل رشد است که یک رشته ، شامل یک متغییر می‌باشدکه با فراخوانی توسط برنامه‌های کاربردی ،جایگزین می‌شود.برای مثال مقدار "%SystemRoot%" با مکان واقعی پوشه‌ای که شامل سیستم فایلی NT می‌باشد جایگزین می‌شود.(این نوع تنها در ویرایشگر رجیستری مربوط به ویندوز XP و یا یک نسخه پیشرفته ویرایشگر رجیستری نظیر REGEDT32 قابل دسترس است ).

    (Multi String Value) REG_MULTY_SZ

       این نوع ، یک رشته چند گانه است که جهت نمایش مقادیری شامل لیست‌ها یا مقادیر چندگانه‌ای بوده و هر کدام توسط یک کارکتر NULL از هم جدا شده‌اند،به کار می‌رود.(این مقدار در ویندوز XP و یا هنگام استفاده از یک ویرایشگر رجیستری پیشرفته مثل REGEDT32، قابل دستیابی است).

    انواع دیگر داده‌های رجیستری که در ویرایشگرهای استاندارد رجیستری قابل دستیابی نیستند ،عبارتند از :

    ·   REG_WORD_LITTLE_ENDIAN      : یک عدد 32 بیتی با قالب Little_Endian

    ·         REG_WORD_BIG_ENDIAN    : یک عدد 32 بیتی با قالب Big_Endian

    ·         REG_NONE   : یک نوع مقدار تعریف نشده.

    ·         REG_QWORD    :یک عدد 64 بیتی .

    ·         REG_QWORD_LITTLE_ENDIAN   : یک عدد 64 بیتی با قالب Little_Endian

    ·         REG_RESOURCE_LIST   : یک لیست منابع از راه‌اندازهای سخت‌ افزاری .

    ·         REG_LINK   : یک ارتباط سمبلیک Unicode که به طور داخلی استفاده می‌شود.برنامه‌های کاربردی از این نوع استفاده نمی‌کنند. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان رجیستری چیست ؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان رجیستری چیست ؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان رجیستری چیست ؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان رجیستری چیست ؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان رجیستری چیست ؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان رجیستری چیست ؟, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان رجیستری چیست ؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان رجیستری چیست ؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان رجیستری چیست ؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان رجیستری چیست ؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت