تحقیق مقاله رایگان الگو های برتر

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 11720
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان الگو های برتر

    ما عندکم ینفذ و ما عند الله باق. «نحل-96» آنچه نزد شماست تمام می شود و از بین می رود ولی آنچه نزد خداست باقی می ماند.

    اهداف آموزش:

    1- تقویت روخوانی و روان خوانی قرآن کریم

    2- آشنایی با قرائت زیبای ترتیل قرآن

    3- آشنایی با معنای برخی از کلمات پراستعمال قرآن

    4- درک معنا و توانایی ترجمه برخی از عبارات و آیات ساده و پرکاربرد قرآن

    5- آشنایی با برخی از داستانها

    6- تقویت علاقه و انس به قرائت مستمر و روزانه قرآن

    7- تقویت علاقه به درک هر چه بیشتر معنای عبارات و آیات قرآن

    8- تقویت علاقه به داستانها، مطالب و معارف قرآن.

    روش تدریس

    1- قرائت آیات: از دانش آموزان خواسته می شود که آیات هر درس را یک هفته پیش از تدریس در خانه قرائت کند. و ترجمه آیات متن درس را از روی کتاب قرآن بنویسند.

    قرائت در کلاس اول معلم بصورت ساده و روان از روی متن درس می خواند و قواعد ادغام و ابدال و تلفظ صحیح حروف خاص عربی را برای دانش آموزان می گوید و بعد آیات درس به صورت هر عبارت دو بار از نوار آموزشی پخش می شود که دانش آموزان بار اول گوش می دهند و بار دوم با نوار هم خوانی می کنند. پس از انجام این مرحله از دانش آموزان خواسته می شود که در ظرف چند دقیقه یک بار دیگر آیات و عبارات را مرور کنند تا در خواندن صحیح آیات اشکالی نداشته باشند بعد دبیر محترم به دانش آموزانی که نیاز بیش تری به تمرین دارند بطور انفرادی اشکالات آنها را برطرف می کند.

    2- درک معنا: از دانش آموزان خواسته می شود که تمرین های کار در کلاس را در دفتر قرآن بنویسند بدون جواب سپس دبیر محترم از دانش آموزان می خواهد که جدول لغات درس را تکمیل کنند. سپس دبیر محترم چند بار کلمات جدول را از عربی به فارسی و از فارسی به عربی از دانش آموزان- بصورت دسته جمعی- می پرسد. آنگاه دانش آموزان با استفاده از جدول و دانسته های قبلی خود، ترکیب ما و عبارات ساده جدلها را معنا می کنند.

    3- آشنایی با قرآن: از دانش آموزان خواسته می شود که متن آیات هر درس را ترجمه کنند. و بعد دانش آموزان متن را ترجمه می کنند و اگر به داستانی برخوردند آن داستان را بازگو می کنند. اگر وقت بیشتری برای قرآن باشد می توان از تفاسیر قرآن استفاده کرد. که هدف اصلی دبیر از یک سو فراهم آوردن زمینه و انگیزه ی لازم برای آموزش قرآن و از سوی دیگر آشنایی بیش تر با قرآن کریم و موضوعات آن است. قابل ذکر است که بحث بخش آشنایی با قرآن پس از تدریس، در گفت و گوهای آزاد کلاس و ارزش یابی مستمر، یادآوری و تمرین می گردد ولی در ارزش یابی های کتبی و پایانی مورد سئوال قرار نمی گیرد.

     

    فعالیتهای خارج از کلاس

    تشویق دانش آموزان به فعالیتهای قرآنی خارج از کلاس علاوه بر تقویت توانایی ایشان در یادگیری قرآن، زمینه انس پیش تر آنها را با قرآن کریم فراهم می آورد. برخی از اهم این فعالیتها عبارتند از: عضویت در دارالقرآن. انجام تمرین های آزاد هر درس، مطالعه و انجام فعالیتهای بیش تر مربوط به بخش آشنایی با قرآن و داستانها.

    استماع نوارهای قرائت تحقیق و ترتیل زیبا از قاریان مشهور.

    ارزش یابی

    ارزش یابی یکی از ارکان برنامه آموزشی است. همان طور که در ابتدای هر درس با انجام ارزش یابی تشخیصی، میزان دانش و توانایی دانش آموزان سنجیده می شود، پس از هر درس نیز آموخته مالی دانش آموزان ارزش یابی می گردد.

    معمولا ارزش یابی بصورت شفاهی، کتبی و به دو گونه ی مستمر و پایانی انجام می شود و آموخته های دانش آموزان در سه حیطه ی دانش، مهارتهای عملی و نگرش مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد. ارزش یابی هم میزان پیشرفت دانش آموزان و هم میزان توفیق دبیران را می سنجد و بدین وسیله نقاط قوت و ضعف برنامه آموزشی را نشان می دهد

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان الگو های برتر

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان الگو های برتر, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان الگو های برتر, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان الگو های برتر, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان الگو های برتر, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان الگو های برتر, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان الگو های برتر, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان الگو های برتر, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان الگو های برتر ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان الگو های برتر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت