تحقیق مقاله رایگان بررسی راه های جلو گیری از پیچ خوردگی مچ پا

تعداد صفحات: 1 فرمت فایل: word کد فایل: 12346
سال: 1387 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان بررسی راه های جلو گیری از پیچ خوردگی مچ پا

    پیچ خوردگی مچ پا یکی از شایع ترین آسیب ها در بین ورزشکاران است، مخصوصاً در ورزش هایی که شرکت کنندگان بطور مرتب بالا و پایین میپرندوروی یک پا فرودمی آیندویابرش های خیلی سریع انجام می دهند.مطالعات زیادی درمورد روش های  مختلف برای حمایت از قوزک و مچ پا انجام شده است که در این مطالعات روی بانداژ، وسایل شکسته بندی، کفش های پاشنه بلند و یا ترکیبی از آنها کار شده است. 

    استفاده از این لوازم میزان چرخش مچ پا به داخل را که باعث آسیب دیدگی مچ پا می شود را کمتر می کند. این وسایل با نگه داشتن قوزک پا در مکان آناتومی مشخص خود، از پیچ خوردگی آن جلوگیری می کنند. باندپیچی مچ پا، یک روش پیشگیرانه برای مربیان و تمرین دهندگان محسوب می شود. اما مطالعات نشان می دهد که باندپیچی تا 10 دقیقه جواب می دهد و برای 30 دقیقه عمل موثری انجام نمی دهد. استفاده از باند در طول 2 سال ، تعداد پیچ خوردگی را از 8/32 در هزار به 7/14 کاهش داده است.کفش پاشنه بلند هم برای پیش گیری از پیچ خوردگی مچ و قوزک پا توصیه می شود مخصوصاً زمانی که همراه با باند پیچی استفاده شود.استفاده از بریس آسیب دیدگی را کاهش داده و تمرین شدید و منظم، در مدت زمان 6 ماه ،میزان وقوع پیچ خوردگی را به طور چشم گیری کاهش می دهد. به مربیان توصیه می شودکه ورزشکاری که پیچ خوردگی مچ و قوزک پا دارد قبل از شروع مجدد تمرینات، بطور شایسته ای احیا شود و بازیکنانی که درد ملایم و یا شدیدی بخاطر پیچ خوردگی مچ و قوزک پا دارند باید به مدت 6 ماه از پوشش های نگهدارنده استفاده کنند که استفاده از آنها به مدت یک سال مفید خواهدبود . مطالعات بیشتر بر روی پیچ خوردگی مچ و قوزک پا که یکی از شایعترین آسیب دیدگی در بین ورزشکاران است توصیه می شود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان بررسی راه های جلو گیری از پیچ خوردگی مچ پا

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان بررسی راه های جلو گیری از پیچ خوردگی مچ پا, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان بررسی راه های جلو گیری از پیچ خوردگی مچ پا, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان بررسی راه های جلو گیری از پیچ خوردگی مچ پا, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان بررسی راه های جلو گیری از پیچ خوردگی مچ پا, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان بررسی راه های جلو گیری از پیچ خوردگی مچ پا, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان بررسی راه های جلو گیری از پیچ خوردگی مچ پا, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان بررسی راه های جلو گیری از پیچ خوردگی مچ پا, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان بررسی راه های جلو گیری از پیچ خوردگی مچ پا ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان بررسی راه های جلو گیری از پیچ خوردگی مچ پا
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت