تحقیق مقاله کمردرد

تعداد صفحات: 31 فرمت فایل: word کد فایل: 12414
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۱۶,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کمردرد

    مقدمه

     

    ﺗﺤﻘﻴقات نشان ﻣﻴدهد که تحرک و فعاﻟﻴت جسمی باعث کاهش تنش ها و استرس ها میشود . در مجموع ورزش یکی از بهترین روشها برای جوان ماندن و حفظ تندرستی است .

    راه رفتن ، نشستن، ایستادن، بلند شدن، خم شدن، کار کردن، بازی کردن و خوابیدن در انسان ها با کمک گرفتن از کمر عملی می شود و باید دانست که کمر درد به سراغ هر کسی می رود . مردان، زنان، کارمندان، کارگران و ساﻳرﻳن از  اﻳن نظر با هم تفاوتی ندارند.

    دانشمندان می گویندکه پیشگیری ازاس های کمری به مراتب اسان تر از معالجه انها می باشد، زیرا

    کمر دارای سیستمی بسیار پیچیده است که شامل بخش های زیر می شود::

     

                                                                                                                            

     

     ستون مهره ها:: که 33 استخوان (مهره) دارد ، 42 استخوان بالایی به وسیله دیسک هایی که نقش بالشتک دارن ، از هم جدا می شود و این استخوان ها توسط 118 مفصل بهم متصل می شوند. طول و 5/2 سانتمتر کلفتی دارد . تمام فعالیت هایی که پایین تر از گردن اتفاق می افتد دستوراتش از نخاع می گذرد .

     

    اعصاب:: 31 جفت عصب از نخاع می گذرد . این اعصاب اطلاعات و دستورات را از مغز به سایر قسمت های بدن منتقل می کند .

                                                                                                      

    ماهچه ها:: در این منطقه 400 ماهیچه وجود دارد که باعث حرکت در تمامی جهات می شوند .

                                                                                                                          

      

                                                              

           اناتومی ناحیه کمر:: :

    در اناتومی ناحیه کمر 5 مهره کمری داریم که داذای قابلیت حرکت به طرفیت ، جلو و عقب        می باشند و در بین دو بخش غیر متحرک:::ستون مهره پشتی در بالا و بخش ساکرال (لگن) در پایین قرار گرفته اند . ستون مهره پشتی توسط قفسه سینه و عضلات بین دنده ای غیر متحرک شده است.

    مهره های کمری در مقایسه بامهره های پشتی و گردنی بزرگتر و سنگین تر بوده و برای تحمل وزن بیشتر و نیز داشتن حرکت تکامل یافته اند . تنه مهره ها در مهره های کمری پهن بوده و زوائد عرضی مهره بلند تر ، خارجی تر و قدامی تر از زوائد عرضی سایر نقاط ستون مهره است . زوائد خارجی مهره های کمری پهن تر و قویتر و چهار گوشند . رویه مفصلی زائده تحتانی محدب و استوانه ای بوده ، اجازه حرکت به صورت خم شدن به جلو و عقب را می دهد . اما حرکت چرخشی را محدود می کند . مخره های کمر باید فشار ، چرخش و خم شدن بالا و پایین بدن را نسبت به هم انتقال دهد . لذا هر چه از بالا له پایین ستون مهره پیش رویم توده عضلات و نیز قطر و استحکام رباطهای ستون مهره افزایش دارد .

    دیسکهای بین مهره ای هم خاصیت ضربه گیری داشته ، قسمت محیطی انها به مهره ها اتصال داشته و حرکات چرخشی را محدود می کند .

    رباطهای ستون مهره در استحکام ساختار ان بخصوص در هنگام استراحت نقش دارند . عضلات هم در استحکام ستون مهره در هنگام انجام حرکات نقش دارند .

    تغذیه خونی مهره های ناحیه پشت نسبت به مهره های کمری و گردنی ضعیف تر است ( به خصوص در فاصله بین مهره های چهارم تا نهم ناحیه پشت ) و این امر انها را نسبت به کم خونی مستعد می سازد .

     

     

    بیو مکانیک ورزش ::

    معمولترین حرکات کمر خم شدن به جلو می باشد که در ان فشار به قسمت قدامی دیسک وارد  می شود . این حرکت توسط ربات طولی خلفی و عضلات ستون مهره ای محدود می شود . در خم شدن به عقب (باز شدن ) که محدود تر از حرکت قبلی است زوائد خاری مهره های کمری و رباط طولی قدامی و عضلات قدامی دامنه حرکت را محدود می کنند .

    در خم شدن به طرفین رباطهای بین زوائد عرضی حرکت را محدود می کنند و در این حرکت قسمت طرفی دیسک فشرده می شود . حرکات چرخشی را هم دیسک محدود می کند .

    علل ایجاد شکستگی در مهره ها متفاوتند و به طور عمده شامل::

    1.فشار  2.خم شدن   3. باز شدن    4.چرخش و ترکیبی از این عوامل است

    نقش فشار در ایجاد شکستگی به خصوص در ورزشکاران با کاهش دانسیته استخوانی مثل افراد مسن یا انها که ناشی از ورزش دارند برجسته است . در نوجوانان این نوع اسیب معمولا سبب جدا شدگی صفحه انتهایی می شود . این اسیبها معمولا پایدار بوده و با بی حرکت بودن بهبود می یابد.

    شکستگی زائده خارجی می تواند در اثر ضربه مستقیم یا یک چرخش و خم شدن شدید ناگهانی به جلو روی دهد . معمولا علائم شکستگی زهئده خارجی دیده نمی شود .:

     

     

     

    کمر درد ::

    کمر درد معمولا در اثراسپاسم غضلات بزرگ حمایتی ستون فقرات پدید می اید ، هر گونه اسیب  به کمر می تواند باعث پیدایش این اسپاسم شود . درد ناشی از کشیدگی عضلات معمولا در ناحیه کمر است اما بعضا به باسن و بالای ران منتشر می شود .

    شروع درد می تواند ناگهانی باشد و یا طی چند ساعت بعد از فعالیت یا اسیب پدید اید . اغلب علت  مشخص مشاهده نمی شود .

    اغلب ما در دوره ای از زندگی خود این درد را تجربه کرده یا خواهیم کرد ، تقریبا همه افراد ، کم و بیش در نفاطی از کمر خود احساس درد دارند . اغلب ما هنگام انجام فعالیت هایی نظیر جابه جا کردن جعبه های بزرگ و بلند کردن کودکان ، جارو کردن ، نشستن طولانی و ... کمر درد خود را جدی نمیگیریم . باید به این نکته توجه داشته باشیم که اغلب کمر درد ها با رفتارهای روزانه ما تشدید می شوند . اغلب ما هنگام ایستادن ، نشستن و خم شدن وضعیت های نامناسبی در بدن خود ایجاد می کنیم ، به هنگام بلند کردن اشیا به جای خم کردن زانو ، کمر خود را خم می کنیم و به این ترتیب فشارهای بیش از حدی را به ستون فقراتمان وارد می کنیم . انجام کار هایی که برای سلامتی مضر است می تواند سالها بعد علائم کمر درد را ایجاد کند . همچنین وارد امدن فشار زیاد به عضلات کمر و به اصطلاح رگ به رگ شدن رباط های کمری که نگهدارنده مهره ها هستند نیز می نواند باعث کمر درد شود . عضلات کمر برای مقابله با این فشار دچار گرفتگی و انقباض می شوند تا بتوانند کمر را از صدمه بطشتر حفظکنند و این حالت ، خود باعث تشدید کمر درد خواهد شد . در واقع این سیکل درد ، سفتی و انقباض عضلانی درمان نمی شود مگر ای ن که شما فعالیت خود را کم کنید ، به کمر خود استراحت دهید و سپس به تدریج از عضلات خود استفاده نمایید .

    در گذشته پزشکان استراحت طولانی مدت در بستر را توصیه می کردند اما اکنون به این نتیجه رسیدهاند که استراحت بیش از حد باعث طولانی شدن کمر درد می شود . این مسئله در مورد رگ به رگ شدن عضلات هم صدق می کند .

    در حال حاضر کمر درد های شدید ، حداکثر با دو تا سه روز استراحت و پس از ان با شروع فعالیت های سبک و کشش ارام عضلات درمان می شوند ، این طریقه درمان باعث افزایش قدرت خم شدن بدن وتوان حرکت خواهد شد .

    درد ممکن است با فشار های غاطفی و تنش و استرس بیشتر شود . هنگام بار داری نیز ممکن است درد بیشتر شود . زیرا مادر باید اضافه وزن ناشی از بار داری و جنِن را تحمل کند ، همچنین به علت تا ثیرات هورمونی رباط ها نرن تر می شوند.

    در افراد بالای 45 سال شایع ترین علت کمر درد استئوارتریت است ، در حالی که در افراد جوان ترممکن است در اثر تحت تهثیر گرفتن مفاصل نخاعی باشد . در موارد کمتر شایع ، کمر درد ناشی از اختلالات استخوانی مثل سرطان استخوان و یا سرطان هایی که به استخوان ها هم دست اندازی کردهاند می تواند باشد .

    آسیب دیسک ناحیه پشت اولین بار در سال 1838 تشریح شد. بخاطر اثر حمایتی قفسه سینه آسیب دیدگی دیسک ناحیه پشت غیر معمول است. شباهت علائم آسیب دیدگی دیسک پشت به علائم آسیب دیدگی دیسکهای ناحیه کمر سبب می شود که تشخیص آن مشکل گردد چرا که اغلب بدنبال آسیب دیسک کمر می گردیم. اغلب آسیبهای دیسکهای ناحیه پشت تمایل دارند که خود محدود باشند و اغلب نیازی به جراحی پیدا نمی کنند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کمردرد

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    www.drzohrabi.ir 

    www.mardoman.com/health

    www.tebyan.net

    www.nipc.net/darman/a4.htm

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کمردرد, مقاله در مورد تحقیق مقاله کمردرد, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کمردرد, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کمردرد, تحقیق درباره تحقیق مقاله کمردرد, مقاله درباره تحقیق مقاله کمردرد, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کمردرد, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کمردرد ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کمردرد
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت