تحقیق مقاله دهه فجر

تعداد صفحات: 30 فرمت فایل: word کد فایل: 12884
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تاریخ
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله دهه فجر

    سر مقا له

    اکنون پس از گذشت 30 سال از انقلاب پرشکوه اسلامی ، دنیا ، عظمت آن را درک کرده و نام ایران ، در دورترین نقاط جهان ، امید بخش قلبهای تمام ملتهای آزاده است و این ثمره خون هزاران شهید است که ، چه در زمان انقلاب و چه ، در طول هشت سال دفاع مقدس شرافتمندانه در برابر صدام خون خوار بر پهنه ی  این سرزمین مقدس ، ریخته شده است .

    انقلابی که در22 بهمن 57 ، به وقوع پیوست ، تا این زمان ، راه بسیار پرفراز و نشیبی را ، پشت ، سر گذاشته است و در تمام طول این راه باد کمک خداوند متعال و با ایثار و فداکاری فرزندان غیور این مرز و بوم  ، نه تنها در برابر تمام توطئه ها ایستادگی کرده بلکه توانسته ، ضربه های مهلکی ، بر پیکر کفر و ظلم ، وارد کند و هر روز پرشتاب تر از قبل به راه خود ادامه دهد ، به این امید که ادامه دهندگان راستین این انقلاب شکوهمند باشیم و پرچم سرخ آن را ، به دست توانای حضرت صاحب الزمان (عج) بسپاریم.

     

    خواندنی تاریخی

    همه بر خاسته ایم . این روزها همه بر خاسته ایم !

    این روزها در خیمه ی خورشید غوغایی است و این امام است که لحظه به لحظه ما را به رهایی می خواند . این روزها دل ها و هم چشم هامان در پی اوست . این روزها همه بر خاسته ایم و ایران رستاخیز دیگری است . این روزها بر زبان ها مان مژده آمدن اوست . آن شکوه جاودانه ، آن روح خدایی و آن خورشید مهاجر که می خواهد بیاید .

    امروز آخرین مرحله از هجرت خورشید است . امروز امام مان خمینی ، پس از شانزده سال دوری به سرزمین خویش می آید . امروز 12 بهمن 57 است و اینجا فرودگاه مهر است . این جا محشری بر پاست ، پابرهنگان مظلوم را می بینی که سر از پا  نمی شناسند . گویی تمام مستضعفین خاک ، امروز همه با هم و در اینجا سرافراز و پر افتخار ایستاده اند . امروز شادی بزرگ ایران پس از قرن ها تاریکی ، قرن ها آه و درد ، ناله و رنج است . امروز باید از هر بلندی بالا رفت ، تنه درختان ، بناهای نیمه کاره و هرجا که بتوان خورشید را بهتر دید . این روزها سخن از قیامی است که باید به پیروزی برسد . این روزها به هر کوچه و خیابانی که نگاه می کنی ،  فرزندان خورشید سنگر گرفته اند و چه بسیار نوجوانان که از پناهی به پناهی دیگر می دوند تا پادگان های ستم را یکی پس از دیگری در هم بکوبند . و بی گمان تصویر آن جوان شانزده ساله را شما هم دیده اید . که از زیر سیمهای خاردار می گذرد تا پادگانی را هدف بگیرد این روزها چهئ بسیار سربازان که به جبهه خورشید می پیوندند ! این روز ها شهیدان مظهر پیوند با خورشید خواهند بود و هم نوید آن پیروزی بزرگ که در راه است . و به شهادت تاریخ ، 22 بهمن ، معجزه ای بزرگ بود که پرچم خورشید را بر بام جهان برافراشت .

    طلوع خورشید دوباره در انقلاب

    امسال ، در سالگرد دیگری از پیروزی انقلاب اسلامی ، امام است ، خمینی عزیز ، در میان ما نیست . امام خمینی پس از حدود سی سال مبارزه خستگی ناپذیر ، در عصری که سردمداران کفر جهانی کمر به نابودی اسلام عزیز بسته بودند ، پرصلابت و پر شکوه ، هنری قیام بزرگ اسلامی را در ایران بعهده گرفت و جمهوری اسلامی را در ایران بنیانگذاری فرمود . خمینی بت شکن ، در راه عظمت بخشیدن به مسلمین و حیات دوباره اسلام ناب محمّد (ص) تا آخرین لحظات عمر شریف و پر برکتشان ، لحظه ای از پای ننشستند . بسیار بجاست که شماره ی مخصوص بهمن ماه را با جملاتی از وصیت نامه ی امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه ) مزّین کنیم :

    «. . . ما می دانیم که این انقلاب بزرگ که دست جهانخوار و ستمکاران را از ایران بزرگ کوتاه کرد ، تأییدات غیبی الهی پیروز گردید . اگر نبود دست توانای خداوند ، امکان نداشت یک جمعیت 36 میلیون نفری با آن تبلیغات ضد اسلامی و ضد روحانی ، خصوص در این صد سال اخیر و آن تفرقه افکنی های بی حساب قلم داران و زبان مردان در مطبوعات و سخنرانی ها و مجالس و محافل ضد اسلامی و ضد ملّی به صورت ملیّت و آن همه شماره ها و بذله گویی ها و آن همه مراکز عیّاشی و فحشا و قمار و مسکرات و مواد مخدّره که همه و همه برای کشیدن نسل جوان فعال که باید در راه پیشرفت و تعالیم و ترقی میهن عزیز خود فعالیت نمایند ، فساد و بی تفاوتی در پیشامدهای خائنانه ای که بدست شاه فاسد و پدر بی فرهنگ اش و دولتها و مجالس فرمایشی که از طرف سفارت خانه های قدرتمندان بر ملت تحمیل می شد و از همه بدتر وضع دانشگاه ها و دبیرستان ها و مراکز آموزشی که مقرّرات کشور به دست آنها سپرده می شد ، با بکار گرفتن معلّمان و استادان غرب زده و یا شرق زده  صد در صد مخا لف اسلام و فرهنگ اسلامی بلکه ملی صحیح با نام ملیّت و ملی گرایی گرچه در بین آنها مردانی متعهد و دلسوز بوده اند لیکن با اقلیت فاحش آنان و در تنگنا قرار داد نشان کار مثبتی نمی توانستند انجام دهند . . . »

    به امید اینکه با عمل به فرمایشات گهر بار امام خمینی ادامه دهندگان راستین راه پر افتخار امام عزیزمان باشیم .

     

    گلچین

    به نام او

    «به نام آنکه جان را فکرت آموخت»

    همان که عشق را با حسرت آموخت

    همان که آفرید آب و هوا را

    همان که آفرید این روزها را

    به نام مهربان مهربانان

    به نام خوش زبان خوش زبانان

    به نام عشق الله و خدایم

    که نام او شد ورد زبانم

     

    زمستان

    زمستان چه خوب است وقتی بعد آن بهار می آید . گرمای تابستان چه خوب است وقتی جای خود را به خنکی دلچسب پاییز می دهد . اما می شود گفت که جنگ هم خوب است و هم بعد از صلح می آید . . . !

    دنیا چه جای کوچکی است وقتی که پرنده ی صلح برای پر و بال گشودن به نیاز دارد . دنیا چه چهره ی درهمی دارد وقتی که شیفتگان صلح باید پوتین های رزم به پا کنند .

     

     

    زمان بی تفاوتی

    گذشته گذشت و آینده در راه است . سال 1387 به سر می رسد و سال 1388 از راه می رسد . آینده مال شماست ، مهلتی است ارزنده که تنها به شما نسل تازه تعلق دارد . از تجربیات گذشته ی خود و بزرگتر هایتان توشه ای کافی برای سفر به آینده آماده کنید ، آینده چیزی نیست جز آنچه که شما آن را به یاری خدا خواهید ساخت و برای درست ساختن هر چیز باید درست فکر کرد و درست عمل کرد .

     

     

     

    دفتر شعر

    «آن روز»

    وقتی که تو آمدی دوباره

    از هر طرفی سپیده سر زد

    در باغ ، شکوفه شکوفا

    پروانه به سوی غنچه پر زد

    در خانه و کوچه و خیابان

    گلهای قشنگ خنده رویید

    از شادی دیدن تو آن روز

    هم غنچه و هم پرنده خندید

    گیسوی قشنگ سبزه آن روز

    با دست نسیم شانه می شد

    باغ دل ما ز دیدن تو

    سرسبز و پر از ترانه می شد

    زیبایی چیست ؟

    زیبایی چیست ؟ زیبایی ، شادی است ، آزادی است ، امید است و افتخار . دنیا پر از زیبایی چیزهای کوچک و بزرگ است که دیدن آنها یا شنیدن آنها به ما احساس شدی آزادی ، امید و افتخار می دهد . حالا اگر چیزی باشد که همه ی این احساس ها را با خود به همراه بیاورد ، می تواند نزد ما شبیه به همه ی چیزهای زیبایی که می شناسیم به نظر بیاید روز پیروزی انقلاب چنین روزی بود . بزرگ روزی که همه ی زیبایی ها ، شادی ها ، آزادی ها ، امیدها ، افتخارها را در خود داشت 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله دهه فجر

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله دهه فجر, مقاله در مورد تحقیق مقاله دهه فجر, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله دهه فجر, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله دهه فجر, تحقیق درباره تحقیق مقاله دهه فجر, مقاله درباره تحقیق مقاله دهه فجر, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله دهه فجر, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله دهه فجر ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله دهه فجر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت