تحقیق مقاله ذخیره سازی بر روی DvD

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 13150
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ذخیره سازی بر روی DvD

    ذخیره سازی بر روی DvD

    انواع دی وی دی و مزایای استفاده از هر یک دی وی دی ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها بسته به نیاز مشتری مزایایی دارد. این انواع عبارتند از: DVD-RAM , DVD-R, DVD-RW,DVD+RW,DVD+R

    وقتی میخواهید یک دی وی دی بخرید باید دقت کنید که دستگاه پخش دی وی دی شما کدام نوع دی وی دی را پشتیبانی می‌کند تا دچار مشکل نشوید. برای خرید دی وی دی همچنین باید نوع نیاز خود را نیز در نظر بگیرید. مثلا:برای به وجود آوردن یک نسخه پشتیبان از برنامه های روی هارد کامپیوترتان DVD-RAM مناسب‌ترین گزنه است یا برای دی وی دی که قابل پخش توسط دستگاههای پخش دی وی دی خانگی باشد DVD-R بهترین انتخاب است. پس به شما توصیه میکنیم همیشه مطمئن شوید دی وی دی پلیرتان آن نوع خاص دی وی دی که مد نظر شماست را ساپوت میکند. این موضوع معمولا در مشخصات دی وی دی پلیر در دفترچه ی راهنمای آن قید شده است.

    در این جا به توضیحی کوتاه در مورد هر نوع می پردازیم: DVD-RAM مخفف:DVD Random Access Memory, در هر طرف ۴.۷ گیگابایت ظرفیت ثب اطلاعات را دارد. همچنین یک DVD-RAM میتواند دو رویه باشد و ظرفیتی برابر ۹.۴ گیگابایت فضا برای ذخیره داشته باشد و قابلیت overwritting را تا ۱۰۰۰ بار دارا میباشد. DVD-R: خود بر دو نوع است Autuering و General use DVD-R ظرفیتی برابر ۴.۷ گیگابایت در هر طرف دارد. نوع Authering آن برای پاسخ به نیاز حرفه ای ها و پدید آورندگان نرم افزارها به وجود آمد و نوع General آن برای تجارت و استفاده مصرف کنندگان به وجود آمد. DVD-R تنها یک بار رایت میشود و هر دو نوع آن توسط اکثریت DVD Player ها ساپورت میشود. این استاندارد توسط شرکت های پاناسونیک، نوشیبا، اپل، هیتاچی، ان ای سی، پایونیر، سامسونگ و شارپ پشتیبانی می شود. DVD-RW این نوع از دی وی دی نوع قابل رایت مجدد میباشد و ظرفیت آن ۴.۷ گیگ در هر طرف است و قابلیت رایت مجدد تا ۱۰۰۰ بار را داراست. عمر اطلاعات ذخیره شده روی این نوع از دی وی دی بین ۳۰ تا ۵۰ سال میباشد. قابل ذکر این که استفاده اصلی این نوع دی وی دی ها برای ضبط ویدئو ها است. DVD +R: این نوع نیز مانند حالت DVD-R است ولی توسط شرکتهای فیلیپس، سونی، هیولت پاکارد، بل، ریکو، یاماها و سایر تولیدکنندگان DVD پشتیبانی می شود. DVD+RW این نوع شباهت زیادی با DVD-RW دارد اما مورد مصرف آن video فایلها یا DATA از هر نوع یا ترکیبی از این دو است. DVD+R تنها یک بار رایت میشود اما در بقیه ی خصوصیات با DVD+RW مشترک است.

        دی‌وی‌دی-RAM

    روش دستیابی در این نوع دیسک ها بصورت تصادفی بوده و امکان خواندن و نوشتن اطلاعات بر روی آنان وجود خواهد داشت. رسانه ذخیره سازی فوق، دارای ویژگی های زیر می‌‌باشد : - برخلاف رسانه ذخیره سازی Tape که داده ها بصورت ترتیبی خوانده می‌‌شوند ،در دیسک های دی‌وی‌دی-RAM، داده ها نظیرهارد دیسک بصورت تصادفی خوانده می‌‌شوند.این نوع دیسک های دی‌وی‌دی، رسانه‌ای ایده آل بمنظور ذخیره سازی حجم بالائی از اطلاعات و Backup می‌‌باشند. - می‌‌توان بیش از یکصد هزار مرتبه اطلاعات را بر روی آنان نوشت ( بازنویسی مجدد ) - عمر مفید آنان یکصد سال برآورد می‌شود. - بمنظور خواندن و نوشته اطلاعات بر روی این نوع دی‌وی‌دی، می‌‌بایست از درایوهای دی‌وی‌دی-R/RAM استفاده گردد.

        دی‌وی‌دی-ROM

    از این نوع دی‌وی‌دی می‌‌توان صرفاً بمنظور خواندن استفاده گردد. فیلمهائی که خریداری و یا اجاره می‌‌شوند، بر روی این نوع رسانه ذخیره می‌‌گردند.

        دی‌وی‌دی-R / دی‌وی‌دی+R

    بر روی این نوع دی‌وی‌دی، می‌‌توان صرفا" یک مرتبه اطلاعاتی را ذخیره نمود ( نوشتن یک مرتبه ). از رسانه ذخیره سازی فوق، بمنظور ذخیره داده‌های گرافیکی با ظرفیت بالا، ویدئوهای موزیک، صوت و فیلم استفاده می‌‌گردد. امکان نوشتن اطلاعات بر روی این نوع دی‌وی‌دی صرفا" یک مرتبه وجود دارد. خصوصیات دی‌وی‌دی-R : بمنظور نوشتن اطلاعات بر روی این نوع دی‌وی‌دی می‌‌بایست از درایوهائی با نوع R - وبرای خواندن اطلاعات از درایوهای R - و R + استفاده گردد. خصوصیات دی‌وی‌دی+R : بر روی این نوع دی‌وی‌دی می‌‌توان یک ویدئو به مدت دو ساعت در حالت SP و یا چهار ساعت در حالت EP را ذخیره نمود. بمنظور نوشتن بر روی رسانه ذخیره سازی فوق، می‌‌بایست از درایوهائی با نوع R + و برای خواندن اطلاعات از درایوهای R - و یا R + استفاده گردد.

     

        دی‌وی‌دی-RW / دی‌وی‌دی+RW

    دی‌ وی‌ دی RW یا دی‌وی‌دی+RW .بر روی این نوع دی‌وی‌دی، امکان نوشتن اطلاعات بدفعات وجود دارد( نوشتن چندین مرتبه ) .از رسانه ذخیره سازی فوق، بمنظور ذخیره داده‌های گرافیکی با ظرفیت بالا، ویدئوهای موزیک، صوت و فیلم استفاده می‌‌گردد. بر روی این نوع دی‌وی‌دی می‌‌توان تا یکهزار مرتبه اطلاعاتی را ذخیره نمود. خصوصیات دی‌وی‌دی-RW : بمنظور نوشتن اطلاعات بر روی این نوع دی‌وی‌دی می‌‌بایست از درایوهای R - و برای خواندن اطلاعات از درایوهائی R - و یا R+ استفاده گردد. خصوصیات دی‌وی‌دی+RW : این نوع دی‌وی‌دی قادر به ذخیره سازی دو ساعت اطلاعات MPEG2 می‌‌باشند. بمنظور نوشتن اطلاعات بر روی این نوع دی‌وی‌دی می‌‌بایست از درایوهای R + و برای خواندن اطلاعات از درایوهائی R - و یا R+ استفاده گردد.

        ویژگی های دی‌وی‌دی

    از مهم‌ترین ویژگی های مرتبط با دی‌وی‌دی، می‌‌توان به موارد زیر اشاره نمود :

     

        دی‌وی‌دی با قابلیت نوشتن یک مرتبه

    درایو دی‌وی‌دی انتخابی، می‌‌بایست قادر به ذخیره سازی اطلاعات بر اساس یکی از دو فرمت رقابتی موجود باشد : دی‌وی‌دی-R ( حمایت شده توسط درایوهای دی‌وی‌دی-RAM و دی‌وی‌دی-R و تمامی درایوهای دی‌وی‌دی-RW ) و دی‌وی‌دی+R ( حمایت شده توسط آخرین تکنولوژی مربوط به درایوهای دی‌وی‌دی+RW ). در حال حاضر بالاترین سرعت برای درایوهای دی‌وی‌دی-R و دی‌وی‌دی+R معادل 4X می‌‌باشد. در درایوهای دی‌وی‌دی-R قبلی، حداکثر سرعت 2X و در درایوهای دی‌وی‌دی+R حداکثر سرعت 4 / 2 بوده است. رسانه ذخیره سازی با قابلیت نوشتن یک مرتبه، بهترین گزینه برای ایجاد ویدئوی های دی‌وی‌دی بمنظور استفاده در یک player می‌‌باشند. کارشناسان فنی برآورد نموده‌اند که دی‌وی‌دی های با قابلیت نوشتن یک مرتبه، با 85 درصد player های مطرح، سازگار می‌‌باشند. دیسکهائی که دارای سرعت 4X می‌‌باشند را نمی‌توان در درایوهای قدیمی دی‌وی‌دی-R/-RW با سرعت 2X ،استفاده نمود. تعداد زیادی از درایوهای فوق، تولیده شده توسط Pioneer، در زمان استفاده از دیسک های 4X دچار مشکل می‌‌گردند. بدین منظور، می‌‌توان fireware مربوطه را از سایت Pioneer دریافت و با ارتقاء سیستم، مشکل فوق را برطرف نمود.

     

     

        دی‌ وی‌ دی با قابلیت نوشتن چندین مرتبه

    فرمت این نوع دیسک ها دی‌وی‌دی+RW، دی‌وی‌دی-RW و دی‌وی‌دی-RAM می‌‌باشد. فرمت دی‌وی‌دی-RAM دارای سازگاری بمراتب کمتری نسبت به دو فرمت دیگر بوده ولی برای گرفتن Backup مناسب می‌‌باشد. .دی‌وی‌دی -RAM به دو صورت با محافظ ( بصورت کارتریج ) و بدون محافظ در دسترس می‌‌باشد. اکثر درایوهای دی‌وی‌دی-RW دارای سرعت کمتری نسبت به دی‌وی‌دی+RW می‌‌باشند. سرعت ذخیره ( نوشتن ) اطلاعات که بر روی رسانه‌های ذخیره سازی دی‌وی‌دی-R بالغ بر 4X می‌‌باشد در دیسک های دی‌وی‌دی-RW به 2X کاهش پیدا می‌‌کند.کارشناسان بر آورد نموده‌اند که بیش از شصت درصد از دیسک های دی‌وی‌دی-RW و دی‌وی‌دی+RW با دی‌وی‌دی Player و داریوهای دی‌وی‌دی، سازگار می‌‌باشند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ذخیره سازی بر روی DvD

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ذخیره سازی بر روی DvD, مقاله در مورد تحقیق مقاله ذخیره سازی بر روی DvD, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ذخیره سازی بر روی DvD, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ذخیره سازی بر روی DvD, تحقیق درباره تحقیق مقاله ذخیره سازی بر روی DvD, مقاله درباره تحقیق مقاله ذخیره سازی بر روی DvD, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ذخیره سازی بر روی DvD, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ذخیره سازی بر روی DvD ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ذخیره سازی بر روی DvD
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت