تحقیق مقاله چک لیست ارگونومی

تعداد صفحات: 16 فرمت فایل: word کد فایل: 13644
سال: 1385 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله چک لیست ارگونومی

    کارخانه: لاوانی

    تاریخ تاسیس : اواخر سال 84

    کلیه ی محصولات این کارخانه تحت لیسانس lafano ایتالیا می باشد .......... و مواد اولیه مستقیما از ایتالیا به ایران صادر می شود.

    دستگاه ها و تجهیزات کارخانه

    دستگاه NC مارک Tekna

    دستگاه CNC مارک Tekna

    پرس روغنی

    اره آلومنیوم بر

    فرز پانتوگراف

    اره برش زاویه ی نیمه اتوماتیک

    پرس کننده ی تراورس

    دریل عمودی

    اره نواری آهن بر 260

    تمامی دستگاه ها در یک سوله ی 960 متری واقع شده اند.(20*48)

    مواد اولیه ی این کارخانه عبارتند از انواع TRAVERS های 975و1475و1975 میلیمتری که به عنوان ستون یا السکلت درون قاب ها استفاده می شود .

    انواع قاب های درب

    قاب های پنجره

    دو کوب که برای سقف های باز استفاده می شود.

    انواع ناودانی های ناودانی ‍، کف و بغل

    ستون های کناره در شکل های مختلف که موارد ذکر شده به جز ماده

    همگی از آلومنیوم هستند.

    7-..........

    طرز کار : ابتدا نقشه ی اولیه ی محلی که باید پارتیشن بندی شود توسط طراح کارخانه کشیده می شودو با استفاده از نرم افزار اتوکد تمامی اندازه ها بدست می آید. در مرحله ی دوم برنامه ی برش توسط طراح نوشته شده و به دست اپراتور NC می رسد .

    مثلا برای یک پارتیشن مربعی 1 در 1 به ارتفاع 2 متر و سقف باز به 8 قطعه ناودانی 2 متری بغل ، 4 ناودانی کف و 4 ناودانی سقف به اندازه ی 1 متر نیاز است .

    4 مورد روکوب 1 متری ، 8 عدد ستون پانچ و انواع یراق مورد نیاز لازم می باشد . اپراتور پس از درخواست مواد اولیه از انبار و با در دست داشتن برنامه برش تمامی قطعات را با اندازه های خواسته شده برش زده و قطعات پس از آن برای نصب محل یراق ها به اپراتور CNC سپرده می شود . در این مرحله اپراتور Cnc تمامی سوراخ ها برای نصب یراق ها را ایجاد می کند.

    حال می بایست یراق ها روی قطعات نصب شوند که این توسط دریل شارژی انجام می گیرد . پس از این مرحله قاب ها 2 به 2 باید با زاویه ی  درجه به یکدیگر متصل شوند که این کار توسط دستگاه پرس روغنی انجام می گیرد . بنا به درخواست مشتری در داخل پارتیشن ها از MDF و یا شیشه ای 1 جداره یا 2 جداره استفاده می شود. سپس قطعات توسط مسئولین بسته بندی شده و آماده ی حمل به محل نصب می شوند. .......

    و در محل نصب کارگرهای نصب عملیات مخصوص به خود را انجام می دهند.

    مثال ذکر شده ساده ترین مثال بود و در آن حتی درب تعبیه نشده بود.....

    این کارخانه دارای 3 بخش اساسی است .

    واحد یا دپارتمان فلز یا برش اکلت

    واحد یا دپارتمان برش آلومنیوم

    واحد یا دپارتمان مونتاژ و بسته بندی و بار انداز

    که در بخش اول 3 نفر و در بخش 2 پای هر دستگاه 2  نفر مشغول به کارند. و در بخش بسته بندی و مونتاژ مجموعا 5 نفر فعالیت می کند.

    کلا تعداد پرسنل این کارخانه اعم از ستادی و اجرایی از 15 نفر کمتر می باشند و این به دلیل تکنولوژی بالای دستگاه های موجود است .

    در پایان باید ذکر کنم که شرکت لاوانی تنها تولید کننده پارتیشن در ایران نمی باشد و شرکت های دیگری نیز در این زمینه فعالیت می کنند اما به خاطر ظرافت و کیفیت کار از فروش خوبی در ایران برخوردار است . و این کارخانه در ماهدشت کرج واقع شده است .

    اکنون به بررسی 20 مورد از مسائل ارگونومیکی این کارخانه می پردازیم ......

    1)برای جابه جایی مواد از چرخ دستی ‍، وسایل چرخ دار با غلطک استفاده کنید.

    بله در این کارخانه حتی با توجه به سبک بودن محصولات برای حمل و نقل راحت تر محصولات از جک پالت و چند وسایل چرخ دار که مناسب برای حمل و نقل است و فقط برای همین کار طراحی شده استفاده می شود همچنین چیدمان کارخانه طوری طراحی شده است که حمل ونقل مواد خیلی راحت باشد و کمترین فواصل حمل و نقل بین دستگاه هایی که به هم مرتبط هستند وجود دارد .

    2-در جاهای مناسب ظرف برای جمع آوری ضایعات بگذارید .

    ماده اولیه این کارخانه چون پروفیل ، آلومنیوم و آهن هستند همگی قابل بازیافت می باشند. و کارخانه همگی ضایعات خود را بفروش می رساند. همچنین چون ماده ی اولیه ی محصولات این کارخانه گران می باشد سعی شده که تمامی ضایعات حتی براده های برش پروفیل و آهن نیز که جز ضایعات هستند جمع آوری شود. کنار دستگاه NC این کارخانه محل جمع آوری قطعات آلومنیومی غیر قابل مصرف می باشد که تقریبا به قیمت کیلویی 1500 تومانت بفروش می رسد . بنابر این یکی از اهداف این کارخانه جمع آوری انواع ضایعات می باشد . در این کارخانه چند محل برای جمع آوری ضایعاتی وجود دارد که قابل مصرف نیستند و موادی که ارزش بعدی ندارند و قابل فروش نیستند در این نقاط ریخته می شو.ند. همگی ظروف ضایعات این کارخانه دارای چرخ برای حرکت آسان می باشند.

    ابزارهای دستی مخصوص را برای وظایف تکراری به کار گیرید.

    در این کارخانه کلیه ی کارهای سوراخ کاری و اندازه گیری توسط یک دستگاه پشرفته CNC انجام می گیرد. با این وجود برای براحت بستن پیج ها و یراق های مختلف از انواع پرچ بادی ‍ ، دریل شارژی و دریل بادی استفاده می شود مثلا در یک مرحله از کار می بایستی قطعات پروفیل به یکدیگر متصل شوند و یراق ها قبلا روی پروفیل ها نصب شده اند . در این مرحله اپراتورها همگی با دریل شارژی و سرپیچ گوشتی مخصوص که روی دریل نصب می شود کار وصل کردن این قطعات پروفیل را به سرعت انجام می دهند . مثالی دیگر که می توانم در این جا بیاورم زمانی است که قاب های آلومینیومی باید به هم متصل شوند. روش کار در این مرحله به این صورت است که ابتدا یک یراق ( یک قطعه فلزیL شکل ) که روی آن کلا 4 سوراخ وجود دارد باید داخل قطعات آلومنیومی جای گیرد و سپس محل سوراخ‌ها به شکلی خاص پرس شود که دقیقا محل سوراخ های یراق با قطعه ی آلومنیومی داخل هم روند . برای راحتی این کار مسئولان این کارخانه 4 قطعه سمبه را توسط یک قالب طوری طراحی کرده اند فقط با یک ضربه کلیه ی عملیات مربوط به این مرحله انجام گیرد . لازم به ذکر است جدیدا برای همان ضربه دستگاه پرس روغنی ای را طوری طراحی کرده اند که آن ضربه نیز با فشار یک پدال انجام می گیرد.

    در آخر مسئولیت شارژ و بازدید کردن دریل های شارژی برای استفاده های بعدی همگی با انبار دار کارخانه می باشد. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله چک لیست ارگونومی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله چک لیست ارگونومی, مقاله در مورد تحقیق مقاله چک لیست ارگونومی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چک لیست ارگونومی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چک لیست ارگونومی, تحقیق درباره تحقیق مقاله چک لیست ارگونومی, مقاله درباره تحقیق مقاله چک لیست ارگونومی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چک لیست ارگونومی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چک لیست ارگونومی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله چک لیست ارگونومی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت