تحقیق مقاله مصرف چوب

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: word کد فایل: 13716
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی صنایع
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مصرف چوب

    تاریخچه مصرف چوب

    چوب یکی از اولین موادی است که بطور طبیعی و فراوان در دسترس بشر قرار داشته است. از این رو تاریخ استفاده از آن به زمانهای خیلی دور می‌رسد. ناآشنایی انسانهای قدیم به ادوات مناسب جهت تبدیل این جسم، به طوری که تاریخ نشان می‌دهد، مصرف آنرا محدود ساخته ولی با پیشرفت زندگی و امکانات بهتر تبدیل چوب به صورت‌های مختلف هر چه بیشتر توسعه یافته است. بطور کلی می‌توان گفت با آنکه انسان قبل از تاریخ پناهگاه زندگی خود را از غارنشینی آغاز کرد ولی از چوب قدیم‌تر از سایر مواد استفاده نمود.

    در کاوشهای باستان‌شناسی در کنار دریاچه‌های سوئیس، ساووآ (در حوزه آلپ )، ایتالیا و بسیاری از نقاط دیگر که در گذشته در آب قرار داشته‌اند پایه‌های چوبی خانه‌های شناور مربوط به دوران پارینه سنگی، نوسنگی و عصر آهن هنوز به دست می‌آید که نشانه قدمت استفاده از چوب در ساختمان، وسایل کار و منزل می‌باشد و نشان می‌دهد که انسانهای قدیم چوب را به شکل خیلی ابتدائی بخصوص برای پایه و پوشش پناهگاه خود بکار می‌برند. جالب اینکه هنوز هم در بعضی نقاط جهان مثل اقیانوسیه و ماالاکا، خانه‌های شناور در آب توسط بومی‌ها به همان صورتهای ابتدائی ساخته می‌شود.

    بطور کلی مصارف چوب در گذشته و تا حدود دویست سال پیش هنوز هم شکل سنتی خود را حفظ کرده بود و از قرنهای متمادی بدون تغییر و تحول چشم‌گیری در جوامع انسانی رایج بوده است. این مصارف شامل استفاده از چوب در تهیه؛ دسته افزار، گهواره، خانه سازی، تخت خواب، نرده بام، وسائل کشاورزی، کشتی و قایق‌سازی، وسائل نخ ریسی و بافندگی، وسائل جنگی و شکار، میز و نیمکت، در سازی و.... بوده است.

    در این میان ملاحظه می‌گردد که نقش چوب در تکامل تمدن انسانها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بخصوص زمانی که تعمق کنیم که در سواحل آبها تنها وسیله حمل و نقل، قایق و کشتی بوده و این وسیله حرکت تا چه اندازه در اشاعه تمدن و تکامل آن ودر کشف نواحی و منابع ناشناخته در کره زمین تأثیر داشته و یکی از اسباب حفظ بقاء انسان در طی ادوار تاریخ گردیده است.

    در موزه آلتونا در هامبورگ تکامل استفاده از چوب در کلیه موارد مذکور و نقش حیاتی این ماده در تداوم و تکامل انسان ها آشکارا از روی وسائل چوبی که در آنجا جمع‌آوری گردیده نمایان است. به همین ترتیب آثار چوبی که در موزه علوم طبیعی لندن وجود دارد بازگو کننده آن است که بشر از حدود 10000 سال قبل با نیزه چوبی به شکار می رفته و در اروپای شمالی از 5000 سال قبل، از قایق و وسائل چوبی استفاده می‌کرده است.

    مسئله قابل توجه در تاریخچه مصرف چوب، تکامل صنایع چوبی در مصر قدیم است که از حدود 3200 سال قبل از میلاد به خوبی به فنون کار با چوب آشنا بوده اند و در دوره آنئولی تیک ( دوره سنگ و مس ) از فلز مس افزارهای تبدیل چوب ساخته اند. در بازدید از موزه انگلستان و لوور به آثار متعددی از صنایع چوب در مصر قدیم‌ بر می‌خوریم که در خور اعجاب و تحسین می باشد و بطور کلی می‌توان گفت که در دره نیل درودگری، ساختن گاری، افزار کشاورزی، تهیه روکش‌های چوبی و تخته چند لایه ( بخصوص برای استفاده در تابوتها و محفظه مومیائی‌ها ) از ظرافت و دقت خاصی برخوردار بوده است. صنایع مستظرفه چوبی نیز نظیر حکاکی بر روی چوب، منبت کاری و مبل سازی، که نمونه بارز آن تخت سلطنتی توتان خامون ملکه مصر که از چوب آبنوس ساخته شده است و مربوط به 4000 سال قبل می‌باشد، رونق بسزائی داشته است. در کاوشگری ها از آثار مصر قدیم، مراحل مختلف تخته چند لایه سازی به شرح زیر مشخص شده است :

     

    تهیه لایه از توده چوب ( چوب ماسیو ) توسط افزارهای شکاف دهنده.

    مسطح کردن و تراش دادن و پرداخت کردن.

    تهیه چسب.

    جود کردن لایه‌ها و چسب زنی.

    فشردن لایه های چسب خورده و تهیه تخته چند لایه.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مصرف چوب

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مصرف چوب, مقاله در مورد تحقیق مقاله مصرف چوب, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مصرف چوب, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مصرف چوب, تحقیق درباره تحقیق مقاله مصرف چوب, مقاله درباره تحقیق مقاله مصرف چوب, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مصرف چوب, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مصرف چوب ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مصرف چوب
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت