تحقیق مقاله فن آوری ترانسفورماتور های HTS در جهان

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 14354
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله فن آوری ترانسفورماتور های HTS در جهان

    پس از کشف مواد HTS در سال 1986 ، تحقیقات جهت امکان عملی ساخت ترانسفورماتورهای HTS شروع شد. طبق برآورد های اولیه، در صورت استفاده از این ترانسفورماتورها ، بیش از 35% نسبت به ترانسفورماتورهای معمولی، صرفه جویی می شد. اما با توجه به مشخصات ناشناخته تلفات ac ، این مقدار بطور دقیق قابل محاسبه نبود. در تحقیقی که در سال 1993 در آمریکا انجام شد، معلوم شد که هزینه لازم در طول عمر مفید ترانسفورماتور HTS بطور متوسط ، نصف هزینه ترانسفورماتور معمولی است . بدین ترتیب در صورت استفاده از این نوع ترانسفورماتورها در ایالات متحده تا سال 2030 مبلغ 25 میلیارد دلار صرفه جویی خواهد شد. تحقیقات در سال 1994 نشانداد در صورت استفاده از ترانسفورماتورهای HTS در محدوده قدرت تا 500 MVA ، صرفه جوئی در هزینه 70% (نسبت به ترانسفورماتورهای معمولی ) و کاهش وزن آنها 40% خواهد بود .

    در ژاپن بدلیل تراکم بالای جمعیت ، یکی از فواید اساسی ترانسفورماتورهای HTS ، کاهش قابل ملاحظه وزن و حجم آنهاست . همانطوریکه کابلهای HTS  قابلیت انتقال بیشتر توان را از طریق کانالهای موجود دارا هستند، ترانسفورماتورهای HTS نیز می توانند در فضای موجود، قدرت بیشتری نسبت به ترانسفورماتورهای معمولی تامین کنند. بهمین دلیل در ژاپن مزیت کوچک شدن فضای اشغال شده و وزن ترانسفورماتورها بعنوان مهمترین مزیت این نوع ترانسفورماتورها مطرح است . در اروپا ، علاقه به استفاده از ترانسفورماتورهای کوچک HTS در قطارهای سریع السیر ، رشد روز افزونی یافته است . پتانسیل وکشش بازار جهانی برای ترانسفورماتورهای ابررسانا بیش از 1 میلیارد دلار میباشد .

    بررسی آمارهای موجود نشان میدهد که در ایالات متحده بیش از90% ترانسفورماتورها، قدرتی در محدوده 10 تا 100  MVA داشته وقیمت مجموع آنها، برابر با 70% قیمت کل ترانسهای موجود درامریکا میباشد (جدول 1) . درحال حاضرسه پروژه H TS درایالات متحده ، اروپا وژاپن درحال انجام هستند.جدول (2) ترکیب تیمهای تحقیقاتی،ظرفیت ترانسفورماتورهای تحت توسعه و مواد HTS مورد استفاده توسط هریک ازگروهها را نشان میدهد.

    قدرت  HSTدر سالهای 1995 و 1996 در جهان

    در ایالات متحده این تحقیقات توسط شرکت IGC  و با همکاری لابراتور ملی Oak Ridge انجام میشود. IGC باحمایتهای مالی Waukesha Electric و Rochester Gas & Electric ، طرح یک ترانسفورماتور HTS 1000KVA ارائه کرده و در حال ساخت آن است . دراین ترانسفورماتورازنوارهای نقره باپوشش HTS استفاده شده است .استفاده ازسیستم BSCCO-2212 عملکرد پایدارسیستم را تا دمای 30K عملی میسازد . درصورت استفاده از هادیهایBSCCO-2223 ، میتوان دمای عملکرد ترانسفورماتور را به 77K رساند . در این وضعیت بالا بودن قیمت BSCCO-2223 و ضعیفتر شدن عملکرد ترانسفورماتور (بعلت بالا رفتن دما) را نیز باید در نظر گرفت . گرچه نمونه اولیه ترانسفورماتور مذکور برای قدرت 1MVA ارائه گردید ، اما هدف نهائی مؤسسه IGC و Waukesha ساخت یک ترانسفورماتور 30MVA ، 60Hz,138/13.8KV و امپدانس 10% با اتصال مثلث – ستاره است .

    از طرف دیگر شرکت ABB  با همکاری Electricite de France ، با استفاده از نوارهای مولتی فیلامان BSCCO-2223 ساخت ASC ، یک ترانسفوماتور 50HZ .13.72/0.42KV , 630KVA و امپدانس 4.6% با اتصال مثلث – ستاره ساخته است .

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله فن آوری ترانسفورماتور های HTS در جهان

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله فن آوری ترانسفورماتور های HTS در جهان , مقاله در مورد تحقیق مقاله فن آوری ترانسفورماتور های HTS در جهان , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله فن آوری ترانسفورماتور های HTS در جهان , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله فن آوری ترانسفورماتور های HTS در جهان , تحقیق درباره تحقیق مقاله فن آوری ترانسفورماتور های HTS در جهان , مقاله درباره تحقیق مقاله فن آوری ترانسفورماتور های HTS در جهان , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله فن آوری ترانسفورماتور های HTS در جهان , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله فن آوری ترانسفورماتور های HTS در جهان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله فن آوری ترانسفورماتور های HTS در جهان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت