تحقیق مقاله رایگان کار و توان

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 15648
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: فیزیک
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان کار و توان

    کار و توان

    بسیارى از واژه‌هاى روزمره موقعى که از نظر علمى مطرح مى‌شوند معناى بیشترى به خود اختصاص مى‌دهند، از آن جمله کلمهٔ کار است. به‌طور روزمره منظور از کار عملى است جسمی-ذهنى که براى انجام و رسیدن به هدفى به‌کار مى‌رود. در بیومکانیک معناى کار به شرح زیر بسیار محدود مى‌شود:

    وقتى نیرویى بر جسمى وارد گردد، کار انجام شده به‌وسیلهٔ این نیرو برابر با حاصل‌ضرب نیرو در مسافتى است که آن جسم در جهت نیرو حرکت کرده باشد. این تعریف را به شکل جبرى مى‌توان چنین نوشت:

    W=F*d

    که در آن W مساوى است با کار انجام شده به‌وسیلهٔ نیرو، F برابر است با مقدار نیرو و d برابر با مسافت مربوطه مى‌باشد. وزنه‌بردارى را تصور کنید که وزنه‌اى را با حرکت یک‌ضرب بالاى سر خود برده و نگه مى‌دارد. هرگاه او نیرویى در حدود ۸۰ کیلوگرم به طرف بالا بر وزنه وارد نماید، موقعى که وزنه را از زمین ۵۰ سانتى‌متر بالا آورده باشد کار انجام شده در این قسمت از بلند کردن وزنه مساوى ۴۰ کیلوگرم متر مى‌باشد:

    W= ۸۰×۰.۵=۴۰

    در اینجا ملاحظه مى‌کنیم که نیرو در جهت حرکت جسم (هالتر) عمل کرده است که در این صورت کار را مثبت مى‌نامیم.

    حال چنانچه نیرو در جهت عکس حرکت جسم عمل نماید کار را منفى مى‌خوانیم. بنابراین در مثال فوق کار انجام شده به‌وسیلهٔ ورزشکار را کار مثبت و کار انجام شده به‌وسیلهٔ قوهٔ جاذبهٔ زمین را کار منفى مى‌دانیم و چنانچه وزنه برابر با ۷۵ کیلوگرم باشد کار منفى برابر خواهد بود با:

    W= -(۷۵×۰.۵)=-۳۷.۵ کیلوگرم متر

    بنابراین تمامى کار انجام شده در این قسمت برابر با حاصل جمع جبرى کارهاى مثبت و منفى خواهد بود.

    W= (۴۰-۳۷.۵)×۰.۵=۱.۲۵ کیلوگرم متر

    وقتى کسى عمل بالا کشیدن بدن خود را بر روى بارفیکس انجام مى‌دهد عضلات دست‌ها و شانه‌هاى او نیرویى در جهت عمود و به طرف بالا ایجاد مى‌کند که باعث حرکت بدن او به طرف بالا مى‌شود. چون در این حالت جهت حرکت بدن و نیروى وارده بر آن یکى است مى‌توان گفت که عضلات نامبرده در حال انجام کار مثبت مى‌باشند. لیکن وقتى او در حال پائین آمدن است همان عضلات براى کنترل فرود بدن مجدداً در حال انقباض و تولید نیرو هستند لیکن کار انجام شده به‌وسیلهٔ آنها کار منفى است (باید توجه داشت که در غیاب این نیرو در بدن به‌سرعت فرود آمده و پس از آن دست‌ها کاملاً کشیده شدند ممکن است به مفاصل آرنج و کتف آسیب برسد) .

    توان

    در تعریف کار، زمان انجام کار هیچ‌گونه نقشى ندارد بنابراین اگر وزنه‌بردار وزنهٔ ۱۰۰ کیلوگرمى را به ارتفاع دو متر و در بالاى سر خود ببرد، مقدار کار انجام شده برابر با دویست کیلوگرم متر است و هیچ‌گونه رابطه‌اى با مدت زمانى که او این کار را انجام داده است ندارد حتى اگر زمان آن برابر با ۵/۰ ثانیه و یا یک ثانیه طول کشیده باشد باز در مقدار کار انجام شده تفاوتى پیدا نمى‌شود. در صورتى که در بسیارى از موارد لازم است سرعت انجام کار در نظر گرفته شود، و لذا مقدار کار انجام شده در واحد زمان را باید مهم تلقى نموده، و آن را توان بنامیم.

    p=w/t

    که در آن P برابر با توان، W مساوى با کار انجام شده و t زمان انجام کار مى‌باشد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان کار و توان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان کار و توان, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان کار و توان, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کار و توان, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کار و توان, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان کار و توان, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان کار و توان, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کار و توان, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کار و توان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان کار و توان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت