تحقیق مقاله تلفن اینترنتی و تحولاتی که در عرصه مخابرات در حال وقوع است

تعداد صفحات: 12 فرمت فایل: word کد فایل: 15881
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی الکترونیک
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تلفن اینترنتی و تحولاتی که در عرصه مخابرات در حال وقوع است

    با توجه به گسترش بحث و تبادل‌نظر راجع به مفاهیمی چون " تلفن اینترنتی " و “IP Telephony” و “VOIP” در جامعه، در مطلب زیر به معرفی مختصری از این تحول تکنولوژی و پیامدهای آن می‌پردازیم:

     

    تعاریف

     

     
    مفهوم " تلفن اینترنتی " یا به اصطلاح “IP Telephony” از آنجا نشأت می‌گیرد که می‌خواهیم از شبکه‌ های مبتنی بر پروتکل اینترنت ( IP ) در کاربردهایی چون تلفن استفاده کنیم. در واقع از زمانی که امکان انتقال صدا از طریق شبکه‌ های اینترنتی (مبتنی بر IP ) گسترش یافته است، موضوع "تلفن اینترنتی"، به موضوعی مهم در صنعت مخابرات جهان تبدیل شده است؛ موضوعی که نقطه عطفی در همگرایی سرویس‌های مخابراتی نیز خواهد بود. چرا که دو شبکه متفاوت از نظر مقررات و سیاستگذاری را به یکدیگر پیوند داده است:
     
    • شبکه تلفنی سوئیچینگ عمومی ( PSTN ) که همه کشورها به صورت گسترده از آن استفاده می‌کنند و
     
    • شبکه اینترنت که مبتنی بر تکنولوژی سوئیچینگ بسته‌ای است.
     
    البته اصطلاح “IP Telephony” تعاریف مختلفی بین مهندسان و سیاستگذاران دارد؛ در این مقاله، این اصطلاح به معنی یک روش کلی برای انتقال صدا، فاکس و سرویس‌های وابسته از طریق شبکه‌های سوئیچینگ بسته‌ای مبتنی بر IP ، به کار می‌رود.

    تولد "تلفن اینترنتی"

     

     
     
    از موضوعات کلیدی که توجه سیاستگذاران، قانونگذاران و صنعت‌گران حوزه مخابرات را به خود جلب نموده است، این حقیقت است که امروزه، اینترنت و دیگر شبکه‌های مبتنی بر IP به صورت روزافزون جایگزین شبکه‌های تلفن سوئیچینگ مداری می‌شوند و با اصلاح شبکه‌های زیرساخت و یا استقرار زیرساخت‌های جدید، این روند جایگزینی، سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.
     
    یکی از سرویس‌هایی که بر اساس این تغییر و تحول متولد شده است، " تلفن اینترنتی " است. توسعه این شبکه حداقل از دو دیدگاه قابل بررسی است:
     
    1- از نظر کاربران: سرویس "تلفن اینترنتی" امکاناتی را جهت ارایه خدمات صوتی با قیمتی ارزان فراهم می‌کند. همچنین امکان انتقال انواع داده (دیتا) را نیز مهیا می‌کند که امکان ارایه آن از طریق شبکه سوئیچینگ مداری (تلفن معمولی) وجود ندارد.
     
    2- از نظر صنعت: مزیت اصلی تکنولوژی " تلفن اینترنتی " ، همگرا کردن سرویس‌های مختلف صوتی، دیتا و تصویر و ارایه همزمان خدمات مختلف و همچنین، تعریف سرویس‌های جدید برای کاربران است. به این ترتیب، فعالان عرصه ارایه خدمات مخابراتی، می‌توانند با سرمایه‌گذاری کم و مخارج عملیاتی پایین، طیف وسیعی از سرویس‌ها را در اختیار کاربران خود قرار دهند.
     
    تاکنون چندین اپراتور بین‌المللی مخابرات عمومی (PTO) اعلام کرده‌اند که همه ترافیک بین‌المللی خود را به ساختار مبتنی بر IP منتقل خواهند کرد و به منظور انجام این تغییر و انتقال، سرمایه‌گذاری لازم را نیز انام داده‌اند. یکی از دلایل اصلی این تغییر و تحول، هزینه پایین انتقال ترافیک از طریق شبکه‌های مبتنی بر IP است. برخی برآوردها نشان می‌دهد که با استفاده از این تکنولوژی، انتقال ترافیک با هزینه‌ای برابر با یک‌هشتم هزینه انتقال از طریق شبکه سوئیچینگ مداری امکان‌پذیر است.
     

    سرعت رشد "تلفن اینترنتی"

     

     
    اگرچه در مورد پیش‌بینی آهنگ رشد " تلفن اینترنتی " اختلاف‌نظر وجود دارد، اما همه صاحب‌نظران بر این باورند که رشد این تکنولوژی نسبتاً سریع خواهد بود. آمارها نشان می‌دهد ترافیک صوتی که در جهان از طریق شبکه اینترنت منتقل می‌گردد، با رشدی 23 درصدی نسبت به سال 2002، 11 درصد کل ترافیک صوتی را در سال 2003 به خود اختصاص داده است.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تلفن اینترنتی و تحولاتی که در عرصه مخابرات در حال وقوع است

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    http://it.teyf.ir?id=5

    Teyf Scientific & Analytic Group گروه علمی تحلیلی طیف

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تلفن اینترنتی و تحولاتی که در عرصه مخابرات در حال وقوع است, مقاله در مورد تحقیق مقاله تلفن اینترنتی و تحولاتی که در عرصه مخابرات در حال وقوع است, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تلفن اینترنتی و تحولاتی که در عرصه مخابرات در حال وقوع است, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تلفن اینترنتی و تحولاتی که در عرصه مخابرات در حال وقوع است, تحقیق درباره تحقیق مقاله تلفن اینترنتی و تحولاتی که در عرصه مخابرات در حال وقوع است, مقاله درباره تحقیق مقاله تلفن اینترنتی و تحولاتی که در عرصه مخابرات در حال وقوع است, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تلفن اینترنتی و تحولاتی که در عرصه مخابرات در حال وقوع است, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تلفن اینترنتی و تحولاتی که در عرصه مخابرات در حال وقوع است ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تلفن اینترنتی و تحولاتی که در عرصه مخابرات در حال وقوع است
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت