تحقیق مقاله سیستم تعلیق خودرو زانتیا

تعداد صفحات: 17 فرمت فایل: word کد فایل: 16120
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی مکانیک
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سیستم تعلیق خودرو زانتیا

    نگاهی بر خودرو زانتیا:

    1-سیستم ترمز ضد قفل ترمزهای دیسکی برای چهار چرخ مجهز به تهویه در چرخهای جلو

    2-قابلیت تنظیم ارتفاع خودرو در جاده های هموار و ناهموار

    3-تنظیم اتوماتیک ارتفاع خودرو بر اساس توزیع بار ووزن سرنشین

    4-سیستم اتوماتیک قطع کننده سوخت هنگام حادثه

    5-سوییچ مجهز به کنترل از راه دور همراه با سیستم متوقف کننده الکترونیکی(سیستم ضد سرقت)

    6-فرمان هیدرولیکی با امکان تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان

    7-کیسه هوای ایمنی راننده

    8-کیسه هوای ایمنی سرنشین جلویی

    9-سوییچ کنترل کیسه هوای سرنشین

    10. تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک برای دمای داخل خودرو(سرمایش و گرمایش هوشمند)

    11. تنظیم الکترونیکی آینه های جانبی خودرو از داخل

    12. ضربه گیرهای جانبی دربهای جلو و عقب برای ایمنی سر نشینان

     

    سیستم هیدروپنوماتیک

    آشنایی با سیستم هیدروپنوماتیک:

    درخودرو زانتیا دیگراز سیستم فنربندی ساده استفاده نشده است بلکه بر عکس تمام خودروهای دیگر ازیک فنر بندی نوع هیدروپنوماتیک استفاده شده است در این نوع فنر بندی دیگر ازهیچ فنری استفاده نشده است وبجای فنر از یک گوی هیدروپنوماتیکی استفاده شده است،منظور ازاینکه می گوییم هیدروپنوماتیکی این است که این گوی از دو قسمت تشکیل شده است که بوسیله یک دیافراگم از یکدیگر جدا شده است ،که قسمت بالای دیافراگماز گاز نیتروژن پرشده است وقسمت زیردیافراگم ازروغن LHM پرشده است که این به معنای ماده معدنی طبیعی است،وطرز کار آن بدین صورت می باشد که هنگامی که چرخها برروی یک دست انداز قرار می گیرند میله ای که یک سرآن متصل به زیر دیافراگم است وسردیگرآن به شاسی متصل می باشد ،فشرده می شود وباعث می شود که روغن LHM زیر دیافراگم فشرده شود وبه دیافراگم فشاربیاورد وهنگامی که این اتفاق افتاد فشاردیافراگم باعث می شود که گاز نیتروژن فوقانی نیز متراکم شده وضربه رادرخود حبس کند واز رساندن ضربه به سرنشینان جلوگیری شود. درزیرنمایی از شکل این گوی رامشاهده می کنید.

    تصحیح کنندهءارتفاع(شیر هیدرولیکی)

    حال بعد ازاینکه با گوی کمی آشنا شدیم به قسمت های مختلف این سیستم تعلیق می پردازیم که یکی از این قسمتها تصحیح کننده ارتفاع می باشد. چنانچه بخواهیم ارتفاع خودرو پس ازقراردادن باربرروی آن ثابت باقی بماند می بایست مقداری روغن اضافی با فشاربالابه سیستم تزریق گردد.بنابراین با کم وزیاد کردن روغن سیستم می توان ارتفاع خودرو را در حد مطلوب نگه داشت. تا بدین ترتیب چیزهای لازم مورد رانندگی تامین شود. قسمتی که این وظیفه رادرخودروبه عهده دارد تصحیح کنندهء ارتفاع در خودرونامیده میشود.

    اهرم تنظیم کننده دستی ارتفاع:

    سیستم تعلیق دارای یک اهرم یا تنظیم کنندهء دستی ارتفاع بوده که بوسیلهءآن می توان ارتفاع خودرو را تغییر داده وآن را در حد بالایی ودرحد پایینی جابجا کنیم که حد با لایی برای تعویض چرخ وحد پایینی برای تعمیرات سیستم می باشد.

     

    پمپ

    روغن از مخزن توسط یک پمپ که توسط موتوربه گردش درمی آید به انبارهء اصلی ارسال می شود. انبارهء اصلی در حقیقت عبارت است از یک گوی دیگر که با یک تنظیم کنندهء فشار یا رگولاتور وانباره، فشار را تا حد 140 تا 170بار ثابت نگه می دارد.

    شیر اطمینان

    این شیرجزء نهایی قسمتی است که بنام قسمت تامین و حفظ فشار میبا شد.این شیر دووظیفهء عمده دارد. وظیفهء اول آن این است که روغن تحت فشاررا برای سیستم ترمزو تعلیق فراهم کند. وظیفهء دوم آن این است که در صورت معیوب شدن یک مدار فشار کافی برای سایر مدارات را حفظ کند. این شیر اولویت را به سیستمهایی میدهد که ازنظر ایمنی اولویت بیشتری داشته باشد.نظیر سیستم ترمز.چنانچه فشاردر سیستم به80تا100 بار افت کند یک سوئیچ در شیر اطمینان چراغ هشدار دهنده را روشن میکند تا به راننده هشدار دهد که خودرورا متوقف کند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سیستم تعلیق خودرو زانتیا

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    مجلات ماشین

     مقالات اینترنتی

    مجلات ایران خودرو

    www.gerdavari.com

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سیستم تعلیق خودرو زانتیا, مقاله در مورد تحقیق مقاله سیستم تعلیق خودرو زانتیا, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیستم تعلیق خودرو زانتیا, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیستم تعلیق خودرو زانتیا, تحقیق درباره تحقیق مقاله سیستم تعلیق خودرو زانتیا, مقاله درباره تحقیق مقاله سیستم تعلیق خودرو زانتیا, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیستم تعلیق خودرو زانتیا, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیستم تعلیق خودرو زانتیا ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سیستم تعلیق خودرو زانتیا
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت