تحقیق مقاله طراحی محصول از دیدگاه سیستم مدیریت کیفیت ( ISO9000 2000 )

تعداد صفحات: 23 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18917
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله طراحی محصول از دیدگاه سیستم مدیریت کیفیت ( ISO9000 2000 )

    - کلیات :

    " پذیرش یک سیستم مدیریت کیفیت باید به عنوان یک تصمیم گیری استراتژیک در سازمان در نظر گرفته شود . طراحی و استقرار سیستم مدیریت کیفیت یک سازمان تحت تأثیر عوامل متعددی از جمله نیازهای مختلف , اهداف مشخص , محصول , فرآیندهای بکار رفته شده و اندازه و ساختار سازمان قرار می گیرد . الزامات معین شده در این استاندارد بین المللی برای یک سیستم مدیریت کیفیت , مکمل الزامات مرتبط با محصول میباشند ( بند 1-0 ) . این استاندارد بین المللی در طی مراحل توسعه , استقرار و بهبود اثر بخشی سیستم مدیریت کیفیت , سازمان را برای گزینش دیدگاه فرآیند گرا ترغیب می نماید تا از طریق برآورده سازی الزامات مشتری , رضایت مشتری را افزایش دهد . به هنگامی که چنین دیدگاهی در یک سیستم مدیریت کیفیت بکار می رود , بر روی موارد زیر تأکید میگردد :

    الف ) درک و برآورده سازی الزامات   ب ) نیاز به در نظر گیری فرآیند ها بر حسب ارزش افزوده   ج ) حصول نتایج عملکرد و اثربخشی فرآیند د ) بهبود مستمر فرآیندها بر پایه اندازه گیریهای موضوعی ( بند 2-0 ) , [5]

     

    2-3- طرح ریزی تحقق محصول :

     

    " سازمان باید فرآیندهای را که برای تحقق محصول موردنیاز هستند طرح ریزی کرده و توسعه دهد . در طرح ریزی تحقق محصول , در موارد مقتضی , سازمان باید موارد زیر را مشخص نماید :

    الف ) اهداف کیفیتی و الزامات محصول

    ب ) نیاز به معین نمودن فرآیندها , مستندات و فراهم آوری منابع مختص محصول

    ج ) فعالیتهای موردنیاز تصدیق , صحه گذاری , پایش , بازرسی و آزمایش مربوط به محصول و معیارهای پذیرش محصول

    د ) سوابق موردنیاز که به عنوان شواهدی برای برآورده سازی الزامات مربوط به فرآیندهای تحقق محصول بدست آمده از آنها , بکار رود .

    خروجی این طرح ریزی باید به شکلی مناسب با شیوه عملیات سازمان باشد ( بند 1-7 ) " . [5]

     

     

    1-2-3- طراحی و توسعه :

     

     

    1-1-2-3- طرح ریزی طراحی و توسعه :

     

    " سازمان باید طراحی و توسعه محصول را طرح ریزی و کنترل نماید . در حین طرح ریزی طراحی و توسعه , سازمان باید موارد زیر را معین نماید :

    الف ) مراحل طراحی و توسعه 

     ب ) بازنگری , تصدیق , صحه گذاری متناسب با هر یک از مراحل طراحی و توسعه 

    ج ) مسئولیتها و اختیارات برای طراحی و توسعه

     

    سازمان باید نقاط تلاش بین گروههای مختلفی که در فعالیتهای طراحی و توسعه درگیر هستند را مدیریت نماید تا از این طریق از ارتباطات مؤثر و تشخیص شفاف مسئولیت ها اطمینان حاصل نماید . خروجی طراحی باید متناسب با پیشرفت طراحی و توسعه به روز آوری شود . ( بند 3-7 ) " [5] .

     

     

    2-1-2-3- ورودی های طراحی و توسعه :

     

    ورودی های مرتبط با الزامات محصول باید معین شده و شامل موارد زیر باشند :

    الف ) الزامات کارکردی و عمل کردی  

    ب ) الزامات قانونی و دولتی مرتبط  

    ج ) در موارد مقتضی , اطلاعات بدست آمده از طراحی های مشابه قبلی   و ) سایر الزامات ضروری برای طراحی و توسعه

    این ورودیها باید برای حصول اطمینان از کفایت آنها بازنگری شوند . الزامات باید کامل , بدون ابهام و بدون تناقض با یکدیگر باشند ( بند 2-3-7 ) " [5] .

     

     

    3-1-2-3- خروجی های طراحی و توسعه :

     

    " خروجی های طراحی و توسعه باید به شکلی تهیه شوند که تصدیق با ورودی های طراحی و توسعه را امکان پذیر سازد . خروجی های طراحی و توسعه باید :

    الف ) الزامات ورودی طراحی و توسعه را برآورده سازند .  

    ب ) اطلاعات مناسب برای خرید , تولید و توسعه را فراهم سازند .    

    ج ) معیارهای پذیرش محصول را شامل شود یا به آنها ارجاع دهند .  

    د ) ویژگیهای از محصول که برای کاربرد مناسب آن ضروری هستند را مشخص نمایند ( بند 3-3-7 ) " [5] .

     

     

    4-1-2-3- بازنگری طراحی و توسعه :

     

    " در مراحل مناسب , بازنگری های سیستماتیک طراحی و توسعه , مطابق با ترتیبات طرح ریزی شده باید صورت گیرد تا :

    الف ) توانایی نتایج طراحی و توسعه در برآورده سازی الزامات ارزیابی شود .

    ب ) مشکلات شناسایی شده و اقدامات موردنیاز پیشنهاد گردند ( بند 4-3-7 ) " [5] .

     

     

    5-1-2-3- تصدیق طراحی و توسعه :

     

    " تصدیق طراحی باید مطابق با ترتیبات طرح ریزی شده صورت پذیرد , تا بدین وسیله از اینکه خروجی های طراحی و توسعه الزامات ورودی های طراحی و توسعه را برآورده ساخته اند اطمینان حاصل شود (بند 5-3-7) " [5] .

     

     

    6-1-2-3- صحه گذاری طراحی و توسعه :

     

    " صحه گذاری طراحی و توسعه باید بر اساس ترتیبات  طرح ریزی شده صورت پذیرد تا اطمینان حاصل شود که محصول بدست آمده توانایی برآورده سازی الزامات مصرف مشخص شده یا مورد انتظار را دارا میباشد ( بند 6-3-7 ) " [5] .

     

     

    7-1-2-3- کنترل تغییرات طراحی و توسعه :

     

    " تغییرات طراحی و توسعه باید شناسایی شده و سوابق آنها ثبت شود . بازنگری تغییرات طراحی و توسعه باید شامل ارزیابی اثرات تغییرات بر روی اجزاء تشکیل دهنده و نیز محصولاتی که قبلاً ارسال شده اند , باشد . ( بند 7-3-7 ) " [5] .

     

     

    3-3- پایش و اندازه گیری فرآیندها و محصول :

     

    " سازمان باید روشهای مناسب برای پایش و در موارد مقتضی , اندازه گیری فرآیندهای سیستم مدیریت کیفیت را بکار گیرد ( بند 3-2-8 ) و سازمان باید ویژگی هایی از محصول را مورد پایش و اندازه گیری قرار دهد . تا بدینوسیله وسیله برآورده شدن الزامات محصول را تصدیق نماید ( بندهای 4-3-2-8 ) " [5].

     

     

    4-3- بهبود سیستم مدیریت کیفیت :

     

    " سازمان باید بطور مستمر اثر بخشی سیستم مدیریت کیفیت را از طریق بکارگیری خط مشی کیفیت , اهداف کیفیتی , نتایج ممیزی ها , تجزیه و تحلیل داده ها , اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه و بازنگری مدیریت بهبود بخشد ( بند 1-5-8) " [5] .

     

     

    5-3- روش اجرایی فرآیند طراحی شبکه توزیع برق در شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی :

     

    متقاضی برق با تکمیل فرم تقاضای برق درخواست خود را تنظیم و آنرا به واحد خدمات مشترکین ارائه مینماید. (درخواست طرح یکی از موارد ذیل میتواند باشد که از طریق واحدهای ذیربط میتواند ارجاع شود : 1 نیرورسانی : به یک متقاضی حقیقی یا حقوقی 2 توسعه و احداث : شبکه های موجود و جدید 3 اصلاح و ساماندهی : شبکه های موجود 4 مسائل خاص : طراحی تجهیزات مطالعات ویژه شبکه و ... که ردیفهای دو و سه باید جزو پروژه های مصوب و مورد تأیید دفتر طرح و برنامه و مطالعات اقتصادی باشد . واحد خدمات مشترکین با بررسی مشخصات فرم مذکور نسبت به وجود امکانات یا سوابق متقاضی اقدام میکند و درصورت عدم وجود مغایرت یا کاستی در تقاضا / پرونده آنرا به همراه سایر مدارک لازم ( که در قسمت ورودیهای طراحی و توسعه ذکر شده است ) تحویل واحد طراحی و نظارت میدهد. مسئول واحد طراحی و نظارت مدارک را دریافت و به طراح ارجاع میدهد . ابتدا تقاضا را در دفتر طراحی ثبت نموده و سپس طرح ریزی طراحی و توسعه را در فرم مربوطه انجام داده و با متقاضی در مورد زمان بازدید از محل هماهنگی لازم را بعمل می آورد . پس از بازدید براساس مشاهدات طراح , ورودیهای طراحی و توسعه در فرم مربوطه تکمیل میشود . براساس نوع طرح خروجیهای طراحی و توسعه در فرمهای لازم تکمیل و جهت بازنگری طراحی و توسعه به مسئول واحد طراحی و نظارت ارائه میشود ، وی پس از ملاحظه طرح در صورتیکه الزامات طرح را برآورده نسازد ، نکات بر روی طرح مشخص و به طراح جهت رعایت و برآورده سازی کلیه الزامات ارجاع داده میشود . تصدیق طراحی و توسعه پس از این مرحله (توسط کمیسیون فروش / معاونت مهندسی / رئیس ناحیه ) انجام میگیرد . ( کمیسیون عقد قرارداد فروش برق به دو دسته تقسیم میشود . 1 کمیسیون عقد قرارداد فروش برق ناحیه که توانهای تا 250 کیلووات را شامل میشود 2 کمیسیون عقد قرارداد فروش برق ستاد که توانهای بالای 250 کیلووات را شامل میشود ) و در صورت برآورده سازی الزامات جهت عقد قرارداد فروش به واحد خدمات مشترکین داده میشود .پس از عقد قرارداد مراتب جهت تهیه پیکتاژ و دستورکار طرح به واحد طراحی و نظارت ارجاع میشود 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله طراحی محصول از دیدگاه سیستم مدیریت کیفیت ( ISO9000 2000 )

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

     

    1 بانی راد , نادر و .... پروژه تحقیقاتی : بررسی فرهنگ مصرف برق و ارائه الگوی مناسب مصرف ( صفحه 18 ) شرکت توزیع نیروی برق آذربایجانغربی , سال 1381

     

    2 روشن میلانی , کریم : خطوط هوایی شبکه های توزیع برق تجهیزات و طراحی ( صفحه 1 ) , سال 1381

     

    3 ایکاف , راسل : برنامه ریزی تعاملی , مدیریت هماهنگ با تحول برای ساختن آینده سازمان ( صفحات :7.6 و 8 ) , سال 1375

     

    4 خلیل , طارق ترجمه متن , بخش دانش فنی : مدیریت تکنولوژی ( صفحه 55 ) , سال 1381

     

    5 ار وی توف آلمان , ایران ترجمه رضایی , کامران و هوشمند آزاده کاوه ویرایش ملکی , علیرضا : استاندارد ISO9001 : 2000  ( صفحات : 13 و 14 و 27 و 28 و 30 و 31 و 32 و 38 و 40 ) سال 1379

     

    6 فرزایی , حمیدرضا و امیری , حیدر , مقاله : استقرار چرخه بهره وری در شرکت برق منطقه ای غرب مجموعه مقالات پنجمین همایش کیفیت و بهره وری در صنعت برق ( صفحات : 197 و 198 و 199 ) , سال 1383

     

    7 دوروسنی , ژوئل و بیشون , جون ترجمه جهانبگلو , امیر حسین : روش تفکر سیستمی ( صفحات 20 و 86 و 87 ) , سال 1370

     

    8 بورک , جمیز ترجمه حقی فام , محمودرضا : مهندسی سیستمهای توزیع ( صفحه : د ) , سال 1380

تحقیق در مورد تحقیق مقاله طراحی محصول از دیدگاه سیستم مدیریت کیفیت ( ISO9000 2000 ), مقاله در مورد تحقیق مقاله طراحی محصول از دیدگاه سیستم مدیریت کیفیت ( ISO9000 2000 ), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله طراحی محصول از دیدگاه سیستم مدیریت کیفیت ( ISO9000 2000 ), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله طراحی محصول از دیدگاه سیستم مدیریت کیفیت ( ISO9000 2000 ), تحقیق درباره تحقیق مقاله طراحی محصول از دیدگاه سیستم مدیریت کیفیت ( ISO9000 2000 ), مقاله درباره تحقیق مقاله طراحی محصول از دیدگاه سیستم مدیریت کیفیت ( ISO9000 2000 ), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله طراحی محصول از دیدگاه سیستم مدیریت کیفیت ( ISO9000 2000 ), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله طراحی محصول از دیدگاه سیستم مدیریت کیفیت ( ISO9000 2000 ) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله طراحی محصول از دیدگاه سیستم مدیریت کیفیت ( ISO9000 2000 )
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت