تحقیق مقاله اینترنت فرصت یا تهدید

تعداد صفحات: 17 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 19041
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مخابرات
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله اینترنت فرصت یا تهدید

    مقدمه

     با ورود تکنولوژی های نوین ارتباطاتی واز جمله اینترنت ٬در کنار مزایا و ویژگی های منحصر بفرد این پدیده ٬به موازات گسترش وفراگیری آن و افزایش کاربران در هر محدوده سنی ٬دغدغه ونگرانی های جدید ی برای خانواده ها بوجود آمده است ٬این نگرانی ها زمانی دوچندان می شود که والدین فرزندان خود را در معرض آسیب های جدی تری چون آزار روحی وجنسی و موارد چون اخاذی ببینند و اسف بار تر اینکه بدلیل عدم آشنایی بسیاری از آنان با امکانات و قابلیت های این فنآوری و تحولات چشمگیر آن ٬زمانی متوجه جدی بودن خطر می شوند که بنحوی به آسیبی مبتلا شوند.

     امروزه اینترنت به عنوان یکی از پر کاربردترین ابزارهای استفاده از خدمات الکترونیکی  در کشورهایS پیشرفته و در حال توسعه به شمار می رود. به دلیل  سادگی و سرعت ارتباطات و تبادل اطلاعات در اینترنت همچنین عدم وجود محدودیت زمانی و مکانی  شمار کابران اینترنت روبروز در حال افزایش است .  

    بر هیچ کس پوشیده نیست که زندگی در دنیای کنونی بدون وجود اینترنت بزرگترین عقب ماندگی از نظر تکنولوژی بوده و لازمه برخورداری از آخرین دستاوردهای بشری داشتن بستر اینترنتی مناسب می باشد.

    سوالی که مطرح است این است که با وجود تمامی فرصت های مفیدی  که اینترنت در اختیار کار بران قرار داده است آیا  تهدید یا آسیبی هم متوجه کاربران است یا نه؟

     مهمترین  دلیل  طرح این سوال این است که در فضای اینترنت با پرداخت هزینه نه چندان زیادی  کاربران بدون اطلاع از شخصیت – سن – جنسیت – سواد – ملیت و  نیت واقعی طرف مقابل می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند و اینجاست که با اندکی تامل می توان دریافت اینترنت می تواند ایزاری پر مخاطره و دارای آسیب های مختلف باشد .

     کودک یا نوجوانی که تجربه ای در مقابله با افراد سودجو که با نیات مختلف می باشند نداشته است  چگونه می تواند  در برابر این آسیب ها از خود مراقبت نماید؟

    نوجوانی که در معرض خطرات اخلاقی و جنسی قرار داشته و کمتربن تجربه ای در این زمینه ندارد با مشاهده صحنه ها و تصاویر وفیلم های مستهجن و افتضاح چه وضعیتی پیدا می کند ؟

    پدر ومادری که امکانات کامل کامپیوتری در اختیار فرزند خود داده اند به امید اینکه  وسیله ای برای یرخورداری از تکنولوژی امروزی و پیشرفت او باشد   آیا از این موضوع خبر دارد در طول زمان استفاده از اینترنت فرزندش با چه کسانی ارتباط داشته و سطح ارتباط وقرار ملاقات در چه اندازه ای بوده    و از چه فیلم ها و تصاویری دیدن نموده است ؟ والبته اطلاعات کامپیوتری والدین اغلب در این زمینه کمتر از فرزندان است.

    به عنوان مثال اگر شخصی با اهدافی پلید به صورت مخفیانه سعی در نگاه کردن به داخل اتاق خواب یا منزل شما را داشته یاشد و یا اینکه بخواهد از عکس ها و فیلم ها و اسناد بایگانی شده شما که اغلب در کامپیوتر خود نگهداری می کنید دیدن نماید چه حالی به شما دست می دهد ؟

    واقعیت این است که در طول برقراری ارتباط اینترنتی شخص مقابل می تواند با بکار بردن حربه ها و عناوین و وسوسه های مختلف نه تنهاعکسهایی  از فضای منزل و اعضای خانواده  شما صید نماید بلکه با تکنیک های حرفه ای و با به در اختیار گرفتن آی پی  کامپیوتر شما  به کلیه اطلاعات درایوها ی کامپیوتر شما دسترسی پیدا کند.    در چنین حالتی چه حالی به شما دست می دهد؟  واین در صورتی است که طرف مقابل شما شخصی است که هیچ اطلاع درستی از مشخصات فردی و ملیتی و شخصیتی او ندارید.

    حاضرید  چه اندازه پول بدهید تا عکسی کاملا خصوصی از اعضای خانواده  شما که در در دست کسی است و می خواهد از شما باج خواهی کند  از انتشار آن در اینترنت صرفنظر نماید ؟  و راستی اگر از قصد خود منصرف نشود چه اتفاقی می افتد و مسیر زندگی شما را به چه جهتی می برد؟

     چه بسیاز افرادی که ناخواسته  و بدون آگاهی  در دام چنین بلایایی گرفتار شده اند و چه بسیار زندگی هایی که بدین واسطه به آشوب کشیده شده است.

    توجه داشته باشید زمانی که در حضور شما  اعضای خانواده اتان با خویشاوندانتان   چت تصویری می نمایند   این احتمال را بدهید که در غیاب شما فرزندتان با کس دیگری چت تصویری نماید . و بدانید در حین چت (جه تصویری جه متنی)   طرف مقابل  می تواند آیپی کامپیوتر شما را تشخیص دهد و ...

     

    توصیه هایی مفید به والدین جهت استفاده  فرزندانشان از اینترنت ،قضیه را جدی بگیرید

     آنچه که والدین می باید در باره اینترنت بدانند!

    یک مشاور حقوقی امور امنیتی، حریم خصوصی و فضای مجازی و حامی حقوق کودکان در نیویورک معتقد است که دور از خطر نگهداشتن کودکان در اینترنت به این معناست که به آنها بیاموزیم کاربری هوشمند و مسئول بوده و به فضای مجازی مانند یک "بازی" نگاه نکند. اینجا توصیه‌هایی برای ایمنی اینترنتی در هر گروه سنی ارایه شده است که توجه شما را به آنها جلب می‌کنیم.
    به فرزندان خود بیاموزید که:
    قبل از کلیک کردن به این فکر کنند که: با چه کسی در حال گفت‌وگو (chat) یا نامه‌ نگاری هستند، در حال گفتن چه مطلبی هستند و از چه لحن و شیوه‌ای برا گفتن آن استفاده می‌کنند؟ آیا شخصی که در سمت دیگر این گفتگو قرار دارد متوجه شوخیهای آنها می‌شود؟
    قبل از واکنش نشان دادن به موضوع آنلاینی که موجب ناراحتی آنان شده است، میز کامپیوتر را ترک کرده و چند نفس عمیق بکشند.
    از شایعه پراکنی، همکاری در اذیت و آزار دیگران و دادن اطلاعات خصوصی و گفت‌وگوهای خودمانی در اینترنت خودداری کنند.
    قانون طلایی فضای مجازی را رعایت کنید: هرگز کاری را که در زندگی واقعی انجام نمی‌دهید، در اینترنت هم انجام ندهید.


    خودتان هم موارد ایمنی را رعایت کنید:

    وقتی از شما درخواست ID   و  PASSWORD  می شود   تحت هیچ شرایطی جواب ندهید . دادن آی دی و پسورد به طرف مقابل در حکم افتادن در دام است که معمولا برگشتی ندارد. مگر اینکه به شخص درخواست کننده مانند دو پشم خود اطمینان داشته باشید و در اینصورت نیز  دادن ID     معمولا  لازم است.

    نرم‌افزار ضد spyware و adware را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.
    از سلامت و به روز بودن firewall خود اطمینان حاصل کنید.
    یک نرم افزار ضدویروس بر روی رایانه نصب کرده و آنرا به طور منظم به روز نمایید.
    نکات ایمنی در سنین دبستان زیر هشت سال
    از فناوری‌های فیلترینگ یا کنترل والدین parental control استفاده کنید. به جای فیلتر کردن سایت‌های "بد" هر موردی که با آن موافق نیستید را مسدود کنید.
    درباره اینکه آیا فرزندتان واقعا به داشتن یک آدرس ای-میل یا سیستم‌های پیام رسانی نیاز دارد، فکر کنید. اگر پاسخ مثبت است، تمام ارتباطات به غیر از فهرست گیرندگان و فرستندگان مورد تایید خود را فیلتر کنید و مراقب باشید که فهرست دوستانش، طولانیتر از رقم سنش نباشد و شما همه آنها را در زندگی واقعی، بشناسید. IDو PASSWORD  برایش تعریف کنید و حتما از آن اطلاع داشته باشید .
    وب سایت‌های مورد علاقه آنها را در بخش نشانک یا Bookmark قرار دهید تا برای پیدا کردن آنها نام سایت را اشتباه تایپ نکرده و از سایت "بد" سر در نیاورد.
    از موتورهای جست‌وجوی کودکان مانند Yahooligans و Ask Jeeves استفاده کنید.
    زمان حضورشان در اینترنت را به نیم ساعت در روز محدود کنید، مگر اینکه در حال انجام دادن یک برنامه خاص درسی باشند.
    فعلا اجازه اسفاده از بازی‌های اینتراکتیو (interactive) مانند X-Box Live یا شبکه آنلاین (Playstation) را به آنها ندهید. در عوض به سایت‌هایی چون Toontown بروید.
    تا جایی که می‌توانید در کنارشان بنشینید و ببینید که در اینترنت به کجا می‌روند، چه چیزی برایشان جالب است و هر سوالی که فکر می‌کنید بپرسید و به تمام سوالات او پاسخ دهید.
    به آنها بگویید که قبل از فرستادن هر مطلبی اعم از مشخصات شخصی یا مطالب دیگر از طریق ایمیل، IM یا قرار دادن آن در بلاگ و وب سایت، نظر شما را جویا شوند.
    در اوقات فراغت به دنبال سایت‌های سالمی بگردید که بتوانید به او معرفی کنید. فهرستی از این سایت‌ها در WiredKids.org موجود است.
    8 تا 10 سال

     از ID  و PASSWORD   او باید شما هم اطلاع داشته باشید و احیانا با مقاومت در خور این سن مواجه می شوید  برایش کاملا منطقی توضیح دهید که دانشتن این موضوع لطمه ای به استقلال او نمی زند  مثل نظارتی پکه بر دوست های واقعی او باید داشته باشید. از خطرات اینترنت با حوصله و درایت کافی فرزندتان را مطلع کرده و آسیب های ناشی از آن را بطور واضح برایش بازگو نمائید.  و اصلا یک قرار داد با فرزندتان داشته باشید " لازمه استفاده از اینترنت صادق بودن طرفین است"

    فضایی برای فرزندتان مهیا کنید تا اگر اشتباهی از او سرزد  شما را جهت پیشگیری از عواقبش مطلع نماید.

     اگر فرزندتان نمی‌تواند وارد سایت‌هایی که از طرف مدرسه معرفی شده یا سایت‌های مناسب با سن خود شود، میزان فیلترینگ کامپیوتر را کاهش دهید.
    بعضی از وب سایت‌ها مانند MSN دارای این امکان هستند که هر صفحه برای باز شدن به اجازه والدین نیاز دارد و به این منظور ای-میلی به نشانی آنها می‌فرستد و در صورت پاسخ مثبت، صفحه را باز می‌کند.
    اگر سرویس پیام فوری یا IM را فعال کرده اید، فهرست فرستندگان پیام را به اشخاص آشنا محدود کنید.
    از یک برنامه ضد pop-up یا نوارابزاری مانند گوگل استفاده کنید.
    برنامه ضد ویروس و منهدم کننده نرم افزارهای جاسوس را نصب و فعال کنید زیرا دانلودهای پر ویروس از همین سنین آغاز می‌شود.
    موتورهای جست‌وجو را تغییر نداده و همچنان از Yahooligans و Ask Jeeves استفاده کنید.
    مطمئن شوید که آنها به خوبی متوجه هستند چه اطلاعاتی قابل قراردادن در اینترنت هستند و کدام اطلاعات نباید در اختیار دیگران قرار بگیرند.
    گفت‌وگوی آنلاین را با آنها تمرین کنید تا بیاموزند با غریبه های حاضر در فضای مجازی چگونه برخورد کنند.
    درباره استفاده از نرم افزارهای نظارت فکر کنید. به این وسیله میتوانید آنچه انجام می‌دهند را بررسی کنید.
    علاوه بر تهیه Back up از فایل‌ها، برنامه ضد جاسوسی کامپیوتر را مدام چک کنید. ممکن است فرزندتان هنگام کار اشتباها آن را پاک کرده یا از کار انداخته باشد.
    گذشته از موارد درسی، زمان حضور او در اینترنت را با احتساب پیام‌ها و ایمیل‌ها به کمتر از 1 ساعت در روز محدود کنید.
    سنین توصیه شده برای استفاده کودکان از کامپیوتر و اینترنت(اکامپیوتر و کودکان)
    هیچ زمان مناسب یا نا مناسبی برای آشنا کردن کودکتان با کامپیوتر وجود ندارد،این اقدام بسیار مشابه تصمیم گیری است که برای خریداری اولین دوچرخه گرفته می شود و یامشابه تصمیمی است در باره اینکه فرزندتان چه وقت می تواند با دوستانش به بیرون از خانه رود.انتخاب به شیوه تربیتی والدین،ارزش ها و از همه مهمتر آمادگی کودک دارد. همانطور که به فرزندتان یاد می دهید که چگونه از کامپیوتر استفاده کند ،یا چگونه بطور آنلاین ارتباط بر قرار کند و چگونه از خودش محافظت کند

    1- اعتیاد به اینترنت

    اعتیاد از نظر لغوی به معنای عادت داشتن و در اصطلاح، به تکرار یک عمل به شکل مستمر اطلاق می شود. وقتی از اعتیاد سخن به میان می آید غالبا اذهان انسان ها متوحه اعتیاد به مواد مخدر می گردد، اما واقعیت غیر از این است.
    «امروزه در جهان عده ی کثیری هستند که به تماشای تلویزیون و اینترنت و بازی های رایانه ای معتادند. مجله ی آمریکایی «بی ارادگی و اعتیاد جنسی» در یکی از شماره های خود نوشت: اتصال به سایت های اینترنتی هرزه نگاری محدود به کاربران خانگی نشده بلکه به یکی از معضلات جدی در محیط های کاری نیز بدل شده است. این مجله می افزاید: طی تحقیقات صورت گرفته درمورد تعدادی از شرکت ها، مشخص شد که کارمندان مرد، 62% از زمان صرف شده ی خود در پشت رایانه را به سایت های هرزه نگاری اختصاص داده اند.
     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله اینترنت فرصت یا تهدید

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله اینترنت فرصت یا تهدید, مقاله در مورد تحقیق مقاله اینترنت فرصت یا تهدید, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اینترنت فرصت یا تهدید, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله اینترنت فرصت یا تهدید, تحقیق درباره تحقیق مقاله اینترنت فرصت یا تهدید, مقاله درباره تحقیق مقاله اینترنت فرصت یا تهدید, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اینترنت فرصت یا تهدید, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله اینترنت فرصت یا تهدید ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله اینترنت فرصت یا تهدید
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت