تحقیق مقاله تحرک و قلب سالم

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 21914
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تحرک و قلب سالم

     

    دو مساله اصلی که امروزه سلا متی افراد در جهان را تهدید می کنند عبارتند از : امراض قلبی و عروقی و چاقی.
    شیوع امراض قلبی و عروقی از نظر آماری و از نظر فیزیولوژی مربوط به چاقی است. از جمله عوامل اصلی تهدید کننده امراض قلبی و عروقی عبارت از فقر حرکتی- سیگار کشیدن- فشار خون زیاد و سطح زیاد کلسترول(چربی خون) است.
    یکی دیگر از خطرات قلبی- عروقی مصرف زیاد پروتئین است که افراد از خطرهای خوردن خیلی زیاد آن آگاهی ندارند منابع پروتئین حیوانی مثل گوشت قرمز، شیر چربی دار، تخم مرغ و بیشتر انواع پنیرها حاوی مقادیر زیادی چربی های اشباع شده هستند. نشان داده شده است که مصرف زیاد چربی اشباع شده منجر به افزایش سطوح چربی خون، کلسترول و همچنین زیاد شدن چربی بدن، فشار خون بالا  و بیماری های کرونری قلب می شود.
    فشار خون بالا  ممکن است با مقدار زیاد نمک که اغلب با پروتئین های حیوانی خورده می شود به وضعیت بحرانی برسد که تمرینات ورزشی مرتب می تواند در کاهش عوامل تهدید کننده موثر باشد.
    بی شک افرادی که زندگی توام با فعالیت های جسمانی شدید و تفریحات سالم و فعال دارند و غذای کم چربی یا با چربی اشباع نشده مصرف می کنند کمتر به ناراحتی های قلبی مبتلا  می شوند.
    بررسی ها و پژوهش های انجام شده در زمینه فعالیت های ورزشی  و تاثیر آن بردستگاه گردش خون و به ویژه قلب نشانگر این واقعیت است که تمرینات ورزشی مناسب و منظم از بروز ناراحتی های قلبی جلوگیری می کنند یا حداقل وقوع آنها را به تاخیر می اندازد. از این گذشته مبتلا یان به ناراحتی های قلبی که با نظر پزشک متخصص و فیزیولوژیست های ورزشی تمرین های تنظیم شده ای را انجام داده اند خیلی سریعتر معالجه شده اند و حتی از بروز مجدد حمله قلبی در این گونه افراد جلوگیری به عمل آمده است.
    همچنین شدت و وسعت عارضه های قلبی در افراد ورزیده که از نظر آمادگی جسمانی در حد مناسب و بالا یی بوده اند، به مراتب از افرادی که فعالیت  بدنی نداشته و از نظر آمادگی جسمانی نیز ضعف  داشته اند کمتر بوده است. بسیاری از بیمارستان ها و سازمان های پژوهشی گزارش داده اند که کمی شدت و وسعت ناراحتی های قلبی در افرادی که از آمادگی جسمانی خوبی برخوردار بوده اند، به علت شرکت آنها در فعالیت های مرتب و منظم ورزشی بوده است.
     درباره چگونگی تاثیرهای تمرین های ورزشی بر مقاومت و حفظ سلا مت قلب و عروق نظریه های بسیاری عرضه شده است. در این نظریه ها آمده که برخی از عوامل خطرناک حمله های قلبی را می توان به کمک تمرین های ورزشی از میان برد.
    برای نمونه فشارخون بالا  و ضربان شدید را می توان با اجرای فعالیت های ورزشی مناسب تعدیل کرد که در نتیجه کار قلب کاهش می یابد و از مصرف زیاد اکسیژن برای اجرای یک کار معین جلوگیری می شود. با اجرای تمرین های ورزشی می توان از مقدار چربی خون کم کرد و سوخت و ساز مواد نشاسته ای را به نحو مطلوب و با کیفیت بالا یی تنظیم کرد وبالا خره ترشح هورمون هایی مانند آدرنالین رابه هنگام ناراحتی های روحی هیجان های شدید در خون می ریزند، متعادل کرد.
     همچنین با اجرای فعالیت های ورزشی مستمر می توان از سرعت انعقاد خون کاست و مانع ایجاد لخته های خونی شد که بر اثر برخورد گویچه های قرمز برآمدگی های حاصل از رسوبات چربی در رگ های خونی به وجود می آیند و بدین وسیله از بروز ناراحتی های قلبی جلوگیری کرد یا آن را به تعویق انداخت.
    یکی از نظریه های برجسته ای که درباره اثر ورزش  مطرح شده که ورزش باعث افزایش تعداد رگ های خون رسان عضله قلب است. چنانچه این نظر تحقق پیدا کند، می توان انتظار داشت که رگ های خونی جدید به جای رگ های خونی که بر اثر رسوب چربی ها بسته شده اند به کار گرفته شوند و بدین وسیله از بروز حمله قلبی، جلوگیری به عمل آید. نظریه دیگری که در همین مورد ارائه شده است که فعالیت های ورزشی سبب افزایش قطر داخلی رگ های خون رسان قلب می شود و چنانچه سرخرگی براثر رسوب چربی ها مسدود شود سرخرگ های دیگر قادر خواهند بود که با هدایت خون بیشتر اکسیژن کافی را به عضله قلب برسانند.
    گذشته از اینکه تمرینات ورزشی به چه شکل مفید واقع می شوند و با در نظر گرفتن این واقعیت که این تمرین ها به ندرت از سخت شدن شریان ها  جلوگیری می کنند به طور قطع مراحل  تشکیل رسوب های چربی بر اثر تمرینات ورزشی به تعویق می افتد و حمله قلبی کمتر به وقوع می پیوندد.
    تحقیقات نشان داده اند که بروز بیماری های قلبی و عروقی و وقوع مرگ در میان افرادی که دارای شغل فعال هستند 50 درصد کمتر از مشاغل غیر فعال است.

     

     

     

    تاثیر ورزش در کاهش بیماریهای قلبی
    یکی از علل اصلی و مهم مرگ ومیر در جهان (خصوصا در کشورهای جهان سوم و از جمله ایران) بیماری های قلبی و سکته قلبی است...

     

     

           
    یکی از علل اصلی و مهم مرگ ومیر در جهان (خصوصا در کشورهای جهان سوم و از جمله ایران) بیماری های قلبی و سکته قلبی است. سکته قلبی در اثر تنگی شدید و انسداد عروق تغذیه کننده عضله قلب (عروق کرونر) به وجود می آید.
            
    یکی از علل اصلی و مهم مرگ ومیر در جهان (خصوصا در کشورهای جهان سوم و از جمله ایران) بیماری های قلبی و سکته قلبی است. سکته قلبی در اثر تنگی شدید و انسداد عروق تغذیه کننده عضله قلب (عروق کرونر) به وجود می آید. علت اصلی و مهم تنگی و انسداد عروق کرونر قلب، سفت و سخت شدن جدار عروق کرونر یا تصلب شرائین است و عوامل موثر و مساعدکننده بیماری های عروق کرونر عبارتند از: افزایش چربی های مضر خون (LDL-VLDL) افزایش فشار خون، مصرف سیگار، عدم تحرک، بیماری قند، چاقی - فشارهای روانی و ارث. تحقیقات و مطالعات نشان داده اند که فعالیت های بدنی و ورزش مناسب و طولا نی مدت در پیشگیری از بیماری های قلبی دخالت دارد و میزان مرگ و میر در اثر سکته قلبی در میان ورزشکاران ۲۵ درصد کمتر از افراد غیرورزشکار و عادی می باشد.
    ● اثرات ورزش در کاهش بیماری های قلبی و عروقی:
    ۱- ورزش منظم و مداوم باعث افزایش قطر عروق کرونر قلب می شود.
    ۲- ورزش باعث می شود عضله قلب قوی شده و پمپاژ آن افزایش یابد.
    ۳- میزان چربی های مضر خون کاهش می یابد.
    ۴- در صورت تنگی در عروق کرونر اصلی قلب، عروق فرعی افزایش می یابد.
    ۵- فشار خون در افراد مبتلا به افزایش فشار خون (tension Hyper) کاهش می یابد.
    ۶- تعداد ضربان قلب در حالت استراحت کاهش می یابد.
    ● نکات بسیار مهم ورزشی در بیماران قلبی:
    ۱- بهترین ورزش پیاده روی است. ابتدا با ۲ تا ۵ دقیقه شروع کرده و سپس روزانه یک تا ۲ دقیقه به آن اضافه کنید تا به ۳۰ تا ۴۵ دقیقه برسد.
    ۲- شدت ورزش به حدی باشد که دچار احساس تنگی نفس، خستگی شدید، سرگیجه و درد سینه نشوید.
    ۳- از ورزش در آب و هوای بسیار گرم و مرطوب پرهیز شود.
    ۴- همیشه بیماران قلبی نیتروگلیسیرین زیرزبانی همراه داشته باشند و در صورت بروز مشکل قلبی زیرزبان قرار دهند.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تحرک و قلب سالم

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تحرک و قلب سالم, مقاله در مورد تحقیق مقاله تحرک و قلب سالم, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تحرک و قلب سالم, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تحرک و قلب سالم, تحقیق درباره تحقیق مقاله تحرک و قلب سالم, مقاله درباره تحقیق مقاله تحرک و قلب سالم, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تحرک و قلب سالم, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تحرک و قلب سالم ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تحرک و قلب سالم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت