تحقیق مقاله رایگان ازدواج فامیلی؛ بزرگترین عامل بیماری در کودکان

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22336
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان ازدواج فامیلی؛ بزرگترین عامل بیماری در کودکان

    ازدواج فامیلی؛ بزرگترین عامل بیماری در کودکان

     

    " هر چی باشه پسر خاله‌ات فامیله، از یه رگ و ریشه‌اید، می‌شناسیمش، شوهر آدم فامیل باشه خیلی بهتره‌ها..." این‌ها را می‌گویند غافل از اینکه 30 درصد کودکان دچار عقب‌افتادگی ذهنی و 70 درصد بیماران مبتلا به نقص اولیه ایمنی حاصل ازدواج فامیلی از نوع درجه یک هستند.

    در حال حاضر یک تا پنج درصد ازدواج‌ها در دنیا، خویشاوندى است و میانگین ابتلای افراد به بیماری‌های متابولیک و ژنتیک در جهان از هر 500 نفر، یک نفر است. اما این میزان در ایران به علت بالا بودن رقم ازدواج‌های فامیلی بیش از استاندارد جهانی است.

    جالب اینجاست که در یک جامعه بزرگ اگر هزار ازدواج خویشاوندی را با هزار ازدواج غیر‌خویشاوندی مقایسه کنیم، بیماری‌های ژنتیکی در ازدواج‌های غیر‌خویشاوندی، دو تا سه درصد است در حالی‌که این رقم در ازدواج‌های خویشاوندی به چهار تا 6 درصد می‌رسد.

    هر چند هیچ گاه نمی‌توان از بروز چنین ازدواج‌هایی جلوگیری کرد اما می‌توان با مشاوره‌های پزشکی قبل از ازدواج و انجام آزمایش‌های ژنتیک بروز بیماری در کودکان حاصل از ازدواج فامیلی را به حداقل رساند.

    آمارها نشان می‌دهد ازدواج‌ فامیلی‌ خطر معلولیت‌ و اختلال‌ جنسی‌ در کشور را دو برابر کرده‌ است‌.

    در ازدواج‌های‌ غیر فامیلی‌ 5 درصد کودکان‌ دارای‌ اختلالات‌ ژنتیکی‌ مادرزادی‌ هستند و این‌در حالی‌ست‌ که‌ میزان این بیماری‌ در ازدواج‌های‌ فامیلی‌ تا 2/5 درصد افزایش می‌یابد.

    همچنین ازدواج‌های فامیلی نقش مهمی در شیوع بیماری‌های قلبی مادرزادی دارد و بررسی‌ها نشان می‌دهد که در کودکان محصول ازدواج فامیلی احتمال وقوع بیماری قلبی مادرزادی نسبت به کودکانی که والدین آنها نسبت فامیلی قبلی نداشته‌اند بیشتر است.

    آمارهایی از این قبیل که والدین30درصد کودکان دچار عقب‌افتادگی ذهنی، ازدواج فامیلی از نوع درجه یک داشته‌اند بسیار دردناک است. بررسی‌های کارشناسان گویای این است که حدود 70 درصد بیماران مبتلا به نقص اولیه ایمنی نتیجه ازدواج‌های فامیلی هستند.

    حدود 35 سال پیش ازدواج خانوادگی در ایران سیر افزایشی داشت و به‌خصوص ازدواج‌های تراز اول تا بالای 50 درصد دیده می‌شد، هر چند این سیر چند سالی دچار رکود شد اما در دهه اخیر باز هم شاهد افزایش این آمار هستیم که به نظر می‌رسد ترس از اعتیاد و مشکلات اقتصادی در روی آوردن خانواده‌ها به ازدواج فامیلی موثر باشند.

    ازدواج خویشاوندی چه برای دختر و چه برای پسر به ویژه در خانواده‌هایی که از انواع عقب‌‌ماندگی‌های ذهنی، معلولیت‌ها، ناشنوایی، نابینایی، بیماری‌های قلبی‌، بیماری‌های پوستی، سرطان و ناباروری و نازایی رنج می‌برند، باید حتماً با مشاوره ژنتیک همراه باشد تا این بیماری‌ها در خانواده‌شان گسترش پیدا نکنند.

    بسیاری از خانواده‌ها در ابتدا چشم خود را روی عوارض ناشی از ازدواج‌های فامیلی می‌بندند، غافل از اینکه این کار باعث بسته شدن چشم نسل آینده‌ی آن‌ها می‌شود. چرا که تحقیقات نشان داده نزدیک به 70 درصد از نابینایان حاصل ازدواج‌ های خانوادگی هستند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان ازدواج فامیلی؛ بزرگترین عامل بیماری در کودکان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان ازدواج فامیلی؛ بزرگترین عامل بیماری در کودکان , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان ازدواج فامیلی؛ بزرگترین عامل بیماری در کودکان , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ازدواج فامیلی؛ بزرگترین عامل بیماری در کودکان , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ازدواج فامیلی؛ بزرگترین عامل بیماری در کودکان , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان ازدواج فامیلی؛ بزرگترین عامل بیماری در کودکان , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان ازدواج فامیلی؛ بزرگترین عامل بیماری در کودکان , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ازدواج فامیلی؛ بزرگترین عامل بیماری در کودکان , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ازدواج فامیلی؛ بزرگترین عامل بیماری در کودکان ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان ازدواج فامیلی؛ بزرگترین عامل بیماری در کودکان
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت