تحقیق مقاله انواع صفحه کلید های کامپیوتری

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 22877
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله انواع صفحه کلید های کامپیوتری

    مقدمه: قطعا پیشرفت همگام نرم‌افزار و سخت‌ افزار، شرط لازم برای توسعه همه جانبه IT است و در این بین اگر یکی از بخش‌ها دچار نقصان شود، به طور حتم بخش دیگر نیز متضرر خواهد شد. امروزه که تولید تجهیزات کامپیوتری رشد روزافزونی پیدا کرده‌ است، صفحه کلیدها نیز با پیروی از این قاعده، تنوع بسیاری یافته‌اند. در این مقاله قصد داریم 5 مدل از صفحه کلیدها را که هر کدام کاربردهای مختلفی دارند، به طور مختصر معرفی کنیم.

     

    اگر شما از آن دسته افرادی هستید که مایلید هر از چند گاهی دور از مانیتور خود در پشت میز کامپیوتر بنشینید یا از مرتب کردن مداوم سیم‌ها و کابل‌های به هم گره خورده پشت کامپیوتر خسته شده اید، خرید یک صفحه کلید بی‌سیم برایتان مفید خواهدبود.
    صفحه کلیدهای بی‌سیم دقیقا همانند صفحه کلیدهای معمولی عمل می‌کنند با این تفاوت که در نوع بی‌سیم، داده‌های تایپی از طریق پرتوهای مادون قرمز به کامپیوتر منتقل می‌شوند. در واقع به هنگام تایپ، پرتویی از اطلاعات از صفحه کلید به یک دستگاه گیرنده متصل به کامپیوتر فرستاده می‌شود. استفاده از این نوع صفحه کلید باعث می‌شود تا حداقل یک سیم از سیم‌های به هم گره خورده کامپیوتر شما کم شود. همچنین خرید ماوس بی‌سیم به همراه صفحه کلید بی‌سیم در بین خریداران متداول است تا بدین ترتیب دو تا از سیم‌های پشت میز کامپیوتر کاهش یابند.
    فناوری بی‌سیم به شما این امکان را می‌دهد تا ماوس یا صفحه کلید بی‌سیم خود را در مکان‌هایی قرار دهید که دستیابی به آن موقعیت‌ها از طریق صفحه کلید معمولی امکان‌پذیر نیست؛ با این وجود گیرنده مادون قرمز باید جایی گذارده شود که پرتوی مادون قرمز را به راحتی دریافت کند. البته مقدار و اندازه این فاصله بستگی به مدل صفحه کلید بی‌سیم شما دارد، پس قبل از خرید، کالای مورد نظر را از این لحاظ به دقت بررسی کنید. در ضمن به این نکته توجه داشته باشید که اگر صفحه کلید بی‌سیم در مسیر مناسب و در راستای گیرنده نباشد یا اگر خط دید بین صفحه کلید با گیرنده توسط چیزی حائل شود، آن گاه دیگر هیچ نوع علامت یا پیامی به کامپیوتر فرستاده نمی‌شود.
    بنابراین اگر در منزل شما مانعی بین صفحه کلید و فرستنده وجود ندارد، این نوع صفحه کلید می‌تواند وسیله‌ای مناسب برای کامپیوتر خانگی شما محسوب ‌شود، زیرا انعطاف‌پذیری بیشتری در کار با کامپیوتر فراهم می‌کند و به علاوه از سیم‌های مزاحم نیز دیگر خبری نخواهد بود.

    صفحه کلید طبی

     

    امروزه هر کسی در محل کار یا خانه به هر حال به میزان متفاوت با صفحه کلید سرو کار دارد و از این رو با فشارهای وارده به دست، مچ و انگشتان که در اثر تایپ وارد می‌شود، آشناست. صفحه کلیدهای طبی یا ارگونومیک (Ergonomic) طوری طراحی شده‌اند تا هنگام تایپ از این فشارها کاسته و صفحه کلیدی راحت و مناسب برای انجام فعالیت کاربر فراهم آورند. همچنین این صفحه کلیدها با طراحی خاص خود سعی دارند برخی دردها مانند آسیب‌دیدگی مچ دست را که بر اثر استفاده مکرر از صفحه کلید به‌وجود می‌آید، برطرف کنند. استفاده از این وسیله نه تنها به سلامت جسمانی کمک می‌کند، بلکه با طراحی فوق‌‌العاده‌ای که متخصصان روی آن اعمال کرده‌اند، برای سلامت و آرامش ذهنی نیز مفید است؛ به همین خاطر از طرف روان پزشکان و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، استفاده از آنها توصیه می‌شود.
    بعضی اوقات در ساخت و طراحی این نوع صفحه کلید از چیدمان غیرمعمول Dvorak به جای چیدمان استاندارد Qwerty استفاده می‌شود، زیرا اعتقاد بر این است که چیدمان Dvorak باعث کاهش درد و فشار روی دستان و انگشتان می‌شود.
    تعریف دقیق و خاصی از صفحه کلیدهای طبی ارائه نشده است، اما مدل‌های مختلف آن طوری طراحی شده‌اند که استفاده از آنها به مراتب ساده‌تر از صفحه کلیدهای تخت استاندارد است. برخی از صفحه کلیدهای طبی قسمت میانی قابل تنظیمی دارند و بین دو نیم چپ و راست آن نیز چند اینچی فاصله وجود دارد، در حالی که برخی دیگر از این صفحه کلیدها، صفحه‌ای دایره‌ای شکل دارند و یا در برخی دیگر از آنها جای مناسبی برای کف دستان طراحی شده است.
    طراحی موسوم به «دست باز» یکی از فاکتورهای مهم در صفحه کلیدهای طبی است. این ویژگی با ایجاد فاصله مناسب بین دستان حین تایپ، کار با صفحه کلید را برای کاربر آسان‌تر می‌کند. به محض اینکه یک تایپیست به این نوع صفحه کلید عادت کند، حتما راحتی کار با آن را تایید خواهد کرد.
    صفحه کلیدهای طبی چندین مسئله را مورد توجه قرار می‌دهند. آنها نه تنها از فشار کار کردن با ماوس و بخش عددی صفحه کلید می‌کاهند، بلکه از دردهای ناشی از کمی فاصله دستان و مچ‌ها در صفحه کلیدهای معمولی نیز جلوگیری می‌کنند. در صفحه کلیدهای عادی، انگشتان کوچک دست‌ها (که ضعیف‌ترین انگشتان دست هستند) نیز برای فشردن دکمه‌ها به کار گرفته می‌شوند که این مسئله باعث آسیب‌دیدگی آنها و بروز مشکلاتی می‌شود. به علاوه مشکلات حاصل از برخورد دست‌ها و وضعیت نامتقارن آنها که در صفحه کلیدهای معمولی ایجاد می‌شود، با استفاده از صفحه کلیدهای طبی رفع خواهند شد.
    در مجموع، صفحه کلید طبی وضعیتی کاملا طبیعی برای تایپ فراهم می‌کند و از فشار عضلانی روی انگشت، مچ و دست نیز می‌کاهد.

    صفحه کلید نورانی

    صفحه کلید نورانی با ایجاد نور ضعیفی در زیر کلیدها باعث می‌شود تا آنها حتی در تاریکی به خوبی دیده شوند; به گونه‌ای که دیگر نیازی به منابع نوری برای مشاهده بهتر صفحه کلید نخواهید داشت.

    کار کردن با کامپیوتر در شب و استفاده از نور صفحه نمایش برای دیدن صفحه کلید، برای اکثر افراد لذت‌بخش است، اما افرادی که از این وضعیت لذت نمی‌برند، باید بدانند روشن کردن لامپ اضافی با ایجاد شعاع نوری نامطلوب، حساسیت چشم را بالا می‌برد و در عین حال دقت برای دیدن کلید های صفحه کلید نیز آسیب‌جدی به چشم وارد می‌کند; در چنین وضعیتی صفحه کلید نورانی می‌تواند مشکلات را حل کند. البته کاربرد این صفحه کلید صرفا در منزل نیست و می‌توان برای نمایش‌های چندرسانه‌ای در اتاق جلسات یا سالن‌های کنفرانس تاریک نیز از آن استفاده کرد. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله انواع صفحه کلید های کامپیوتری

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله انواع صفحه کلید های کامپیوتری, مقاله در مورد تحقیق مقاله انواع صفحه کلید های کامپیوتری, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله انواع صفحه کلید های کامپیوتری, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله انواع صفحه کلید های کامپیوتری, تحقیق درباره تحقیق مقاله انواع صفحه کلید های کامپیوتری, مقاله درباره تحقیق مقاله انواع صفحه کلید های کامپیوتری, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله انواع صفحه کلید های کامپیوتری, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله انواع صفحه کلید های کامپیوتری ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله انواع صفحه کلید های کامپیوتری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت