تحقیق مقاله انتظار فرج حضرت امام زمان در گسترش مهرورزی

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: word کد فایل: 24300
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله انتظار فرج حضرت امام زمان در گسترش مهرورزی

     انتظار فرج حضرت امام زمان در گسترش مهرورزی

     سلام خدا و پیامبران و امامان و مومنان بر تو یا معز المومنین ؛ یا مذل الکافرین ؛ یا حجه الله فی الارضین ؛ یا ابا صالح المهدی ( عج ) ..... اینک نامه ای دیگر در نام و یاد تو گشوده می شود در حالیکه : تو همچنان در غیبت ؛ و ما همچنان در هجران ؛ و دفتر همچنان باقی است ؛ و بس سخنها که ناگفته و شعرها که ناسروده و حماسه ها که نا تمام مانده اند ؛ و کلمات اشک ، جوشان و زبان چشم ، خروشان و صحنه تاریخ در پیش و منتظران در جهاد قلم و شمشیر در گیر .... شود که دفتر هجران را بسته و دفتر وصال را بقدومت گشوده بینند ؟ شود که این نامه را بپایان نابرده ظهور پیروزیت را نظاره گر باشند / چشمان جستجو گر شان بر دروازه ی هر سحر قامت ترا منتظر است . دوازده قرن هجران بر منتظران روا مدار ..... یا عزمی را سخ ؛ و جسم و جانی طاهر ؛ و نام خدا بر زبان ؛ و یاد و ولیش در دل ؛ به میقات می شتابیم و لبیک گویانت احرام کوی دوست م یبندیم :

    ....... این بار سخن را با کلام او آغاز می کنیم تا بیان جاودانه اش را که از جان برخاسته ، بر جان بنشانیم و هشداریم که حضرتش با ماست و همچون پدری مهربان نگران روزگار ماست و رنج ها و تلخکامی هایی که بر ما میرود :

     « بسم الله الرحمن الرحیم . خداوند شما را از فتنه ها نگه دارد و به ما و شما روح یقین موهبت کند و از سوء عاقبت باز دارد ؛ خبر تردیدی که گروهی از شما در امر دین نموده و شک و تحیری که در باره صاحبان امر خود به دلشان راه یافته به من رسید . ما از این موضوع به خاطر شما نه به خاطر خودمان غمگین شدیم زیرا که خدا با ماست و جز به خدا به هیچ کس نیازی نداریم حق با ماست . بنابراین کسی که از اطاعت ما سر باز می زند ما را به وحشت نمی اندازد .....

     ای مردم چرا دچار تردید گشته و در حال تحیر مطلب را بر خود مشتبه می سازید ؟ آیا نشنیده اید که خدا می فرماید : یا ایها الذین امنوا اطیعو اله و اطیعو الرسول و اولی الامر منکم ؟ ( یعنی ای کسانی که ایمان آورده اید خدا و پیامبر و صاحبان امر خود را اطاعت کنید ) آیا نمی دانید در اخبار رسیده است که حوادثی برای ائمه گذشته و آینده شما روی می دهد ؟ و آیا ندیده اید که خداوند از زمان حضرت آدم تا زمان حضرت امام حسن عسگری ( ع ) سنگرهایی برای شما قرار دادیم که به آنها پناه برید و علائمی مقرر داشته تا به وسیله آن هدایت شوید بطوریکه هرگاه یکی از آن علامت پنهان شود علامت دیگری ظاهر می گردد و هر وقت ستاره ای غروب کند ستاهره ی دیگری می درخشد ؟

    آیا وقتی که امام حسن عسگری ( ع ) رحلت فرمود گمان کردید که خداوند دین خود را باطل کرد و رشته ی ارتباط میان خود و بندگانش را قطع نمود ؟ نه چنین نبوده و تا روز قیامت و ظهور امر خدا که کافران آن را نمی خواهند نیزچنین نخواهد بود .

    امام قبلی حضرت عسگری ( ع ) سعادتمندانه رحلت فرمود و همچون پدران بزرگوارش از میان مردم رحلت اما وصیت و علم و فرزند و جانشین او در میان ماست و جز ضالمان گنهکار کسی راجع به منصب و مقام امامت وی با ما نزاع ندارد.

     و جز کافر منکر کسی ادعای این منصب بزرگ را نمی کند پس شما هم از خدا بترسید و تسلیم ما شوید و کارها را به ما وا گذارید که همه گونه توجه و خیر و خوبی از ما به مردم می رسد آنچه بر شما پوشیده است برای اطلاع از آن اصرار نورزید و از راه راست به چپ میل نکنید و راه میانه را برگزینید مقصد خود را با دوستی ما بر اسا راهی که روشن است به طرف ما قرار دهید . در فرازهای این کلمات ارزنده ی امام عصر ارواحنا فدا بیندیشیم و از خود بپرسیم که مخاطبان آن حضرت در این سخنان راه گشا چ کسانی هستند . آیا موضوع این پیام تنها گروه اندکی از مردم قم را شامل می شود که در دوران غیبت صغری به حضورش نامه نگاشته و حضرتش چنین پاسخ دادند یا این که تمامی انسان های عصر غبیت را در بر می گیرد  آیا تردید و سرگردانی و نزاع و گرایش به چپ و راست تنها از مشکلات آن روزگار است . یا ما نیز با این بیماری عصر دست در گربانیم ؟

     .... پس اگر چنین است که ما و تمامی به تنهایی که بار سنگین و توان فرسای مشکلات عصر غیبت را بر دوش دارند مورد خطاب آن بزرگوار هستیم چرا رهنمودها و راه گشائیهای آن حضرت را به کار نگردیم و برای ایشان حضور فعال و کار ساز در جامعه قائل نباشیم ؟ بنگریم به این پیان گهربار حضرتش که فرمود : « ما ر تمامی اخبار شما آگاهیم و هیچ یک از آن ها بر ما پوشیده نیست از لغزشهایی که دچارشان شده اید با خبریم :

     از آن هنگامی که بسیاری از شما بر برخی کارهای ناشایستی میل کردند که پشتیبان صالح شما از آن دوری  می جستند ؛ و از آن هنگام که پیمانی را که از ایشان گرفته شده بود آن چنان پشت سر انداختند که گویا به آن پیمان آگاه نیستند . ما از رسیدگی و سرپرستی شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را زا خاطر           نمی بندیم که اگر جز این بود نابسامانی ها و مصیبت ها بر سرتان فرود می آمد و دشمنان شما را در هم می کنند و تقوای خدا پیشه کنید و ما  را یاری دهید و چاره این فتنه را که به شما روی آورده است از ما بخواهید «پس آیا شایسته است که ما قلب مقدس امام مهربانی را که پیوسته در یاد امت خویش است و از سرپرستی و رسیدگی به امور آنان کوتاهی نمی کند با کردار ناشایست خویش بنازاریم و نقص پیمان کنیم ؟ آن که عنایت مولا را می طلبد باید به پیمانی که با امامش بسته استوا ر و ثابت قدم باقی بماند و خود را از آلودگی ها و تباهی ها دور بدارد به این کلمات غم بار حضرتش بنگریم که فرمودند :

     « اگر چنان چه شیعیان کا که خداوند بر انجام اطلاعات خویش آن ها را موفق بفرماید بر پایه شناخت کامل و راتین در راه ایفای آنان زودتر دست می داد . پس ما را از ایشان دور نمی دارد مگر آن دسته از کردارهای آنان که ما را ناپسند و ناخوشایند است » پس تا آنجا که به ما مربوط می شود اگر حجابی است آن حجاب از ماست و اگر غیبتی است آن غیبت از کردار ما سرچشمه می گیرد بنابراین راه روشن است و تکلیف معین و سخنان امام عصر ( عج ) راهبر و راهنماست :

     باید که درو را از ناپاکیها پاک نمود و با تمامی وجود او را طلب کرد و هر صبح و شام انتظار قیام پیروزمندانه او را کشید که این یک دستور است : و خود را آماده نصرت و یاوری او نمود و اگر نه هر صبح و شام لاقل هر جمعه آماده ظهور حضرتش شد و زمزمه رسید که :» یا مولای یا صاحب الزمان صلوات الله علیک و علی آل بیتک هذا یوم الجمعه و هو یومک المتوقع فیه ظهورک و الفرج فیه للمومنین علی یدیک و قتل الکافرین بسنفک ......» که جمله را موعد ظهور پیروزمندانه او شمردهاند و ای همه دورئیست که درباره اش فرموده اند ک » مهدی ( عج ) از ماست خداوند کار او را ر یک شب اصلاح می فرماید » و ز کرامت خداوندی این همه عجب نیست که دریای کرامت او کرانه ندارد .....

    آری دریای کرامت و کرانه ندارد و آسمان رحمتش را افقی و اقیانوس احسانش را ساحلی متصور نیست .... اولیای بزرگوارش نیز نیز به صیغه او در آمده اند آیتهای کرامت و رحمت و بخشش اند که احسان عادت آنها و جوان مردی و کرامت خمیر مایه ی وجودی آن هاست امام عصر ارواحنا فدا نیز از همین خاندان با فضلیت است که اگر چه به دلایلی غیبت اختیار کرده اند و ظاهر نیستند اما حاضر و در رسیدگی به حال مومنان کوتاهی نمی کنند و پیوسته در کار رهبریو امامنت فرزندان شریعت را ه سرپرستی می نمایند و کرامت و رحمتشان بر امت پیامبر همواره ساری و جاری است . آری امروز رهبر امت و مبین آیین شریعت و پرچمدار هدایت وجود هدایت مدارا اوست که جمله ی کائنات از رهگذر وجود او بر پاست .

    و ما اینک این جموعه را به رازهایی از تجلیات حضرتش مبارک می گردانیم تا قلبها به یادش نورانیت بیشتری بیابد و انس بیشتری پیدا کند که این همه حکایت از آن دارد که مولایمان هم چنان تمامی احوال جامعه را زیر نظر دارند و هرگاه در کار جامعه گره ای مشاهده نکنند آن جا که به او رجوع نموده و مصلحت نیز اقتضا نماید از راه رسیده و مشکل را می گشایند. دریچه هایی است به جهان الطاف و کرامت امام که تازه خود روزنه ای بیش نیست در حالی که سروده های هیجان بار وصال انسان پرخروش و مستمر است که پس کتاب ها را به آخر رسانیده و خود به آخر نرسیده است .

    به امید آن که ما نیز از خانه کرامت سهمی به قدر معرفت و دوستی خویش با این خاندان برگیریم و لایق جلوه ای از تجلیات حضرتش بگردیم . سخن به دراز کشید از آثار لطف و کرامت امام عصر ارواحنا فدا  غافل نشویم که هیچ کس نمی باید از آن مایوس بشود بلکه باید بذر امید را در قلب خویش بنشاند و در هر درجه ای  هست الطاآن بزرگوار را ک مصداق بارزی از رحمت و کرامت خداوند است انتظار کشد که : وایتاسوا من روح الله انه لایتاس من روح الله الا القدم الکافرون از رحمت خداوند مایوس نشوید که جز گروه کافران کسی از رحمت الهی مایوس نمی شود و نیز و من یقنط من رحمه ربه الا الضالون ؟ ! »

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله انتظار فرج حضرت امام زمان در گسترش مهرورزی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    تجلیات امام عصر ( عج)

    نینوا معبراتظار

    با انتظار در خیمه اشدر آییم . 

تحقیق در مورد تحقیق مقاله انتظار فرج حضرت امام زمان در گسترش مهرورزی , مقاله در مورد تحقیق مقاله انتظار فرج حضرت امام زمان در گسترش مهرورزی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله انتظار فرج حضرت امام زمان در گسترش مهرورزی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله انتظار فرج حضرت امام زمان در گسترش مهرورزی , تحقیق درباره تحقیق مقاله انتظار فرج حضرت امام زمان در گسترش مهرورزی , مقاله درباره تحقیق مقاله انتظار فرج حضرت امام زمان در گسترش مهرورزی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله انتظار فرج حضرت امام زمان در گسترش مهرورزی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله انتظار فرج حضرت امام زمان در گسترش مهرورزی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله انتظار فرج حضرت امام زمان در گسترش مهرورزی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت