تحقیق مقاله مدیریت فردا

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: word کد فایل: 24440
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مدیریت فردا

    مدیریت فردا

    هر نقشی در جامعه ، حقوق وتکالیفی را اقتضا می کند ، قشر دانشجو به عنوان قشر روشنفکر جامعه وظایفی بر عهده دارد که آنها را از دیگر نقش ها جدا و متمایز ساخته است . در هر جامعه برای دانشجویان وظایف متعددی را بر شمرده اند اما به راستی وظیفه های اصلی یک دانشجو چیست ؟

    علم اندوزی را می توان به عنوان یکی از مهم ترین وظایف نقش دانشجویی بر شمرد . دانشگاه به عنوان بستری آرام وخلاق زمینه ساز بروز استعدادهای علمی، پژوهشی ودر نهایت ساختن نیروی متخصص است که بتواند چرخ مدیرت علمی یک جامعه را به حرکت در آورد . بدون شک اگر در برهه ای از تاریخ ، پول واقتصاد در محور پیشرفت وتوسعه کشورها به حساب می رفت اکنون تولید علم ونیروی متخصص است که در توسعه کشورها مبنا قرار می گیرد .

    آینده ازآن دانشجویانی است که بتوانند در بستر آرامش خلاق دانشگاه ، بار علمی خود را ببندند وباخیالی آسوده فارغ از دانشگاه وارد جامعه شوند .

    یک دانشجو یک نیروی متخصص است ویک نیروی متخصص وقتی موفق است که بتواند در رشته ی تحصیلی خود به نوآوری دست بزند واین مهم ممکن نیست مگر با مطالعه وپژوهشی فراتر از کتاب درسی .

    یکی از بزرگان می گفت ، عرصه ی سیاست مانند کوه یخ است که تنها یک دهم آن از آب بیرون است واگر کسی در این دریای زندگی با قسمت پنهان این کوه آشنا نباشد طبعاً غرق میشود .

    یکی دیگر از وظایفی که برای دانشجو بر شمرده می شود سیاسی بودن است .سیاسی بودن یعنی چه ؟ واسا ساً سیاست به چه معناست ؟ سیاست یعنی داشدن تدبیر برای اداره ی امور واین تدبیر به دست نمی آید مگر با شناخت از محیط پیرامون .

    مدیریت از آن دانشجویان است ومدیران آگاه وبا تدبیر در رأس امور قرار میگیرند . علم اندوزی درکنار تدبیر است که میتواند بستر ساز آینده ای روشن و امیدوار کننده برای یک دانشجو باشد .

    آگاهی ، حساسیت ودنبال کردن رویدادها ،اتفاقات وجریاناتی که در حوزه های فرهنگی ،اجتماعی وسیاسی رخ می دهد از وظایف اصلی یک دانشجوست.

    ظرقیت بالای حساسیت وتأثیر گذاری قشر دانشجو است که میتواند زمینه ساز بسیاری از تحولات و جهت دهی های سیاسی ،اجتماعی وفرهنگی باشد .داشتن نگاهی آرمانی ،زمینه ساز نگاه انتقادی سازنده ای است که به وسیله آن قشر دانشجو را همواره به عنوان قشری هدفمند معرفی کرده است .

    برای شما که اکنون پا به این عرصه گذاشته اید آرزو می کنیم بتوانید این بار سنگین را با سلامت وبدون اشتباه به مقصد برسانید .

    بدانید این راه به پایان نمی رسد مگر با تلاش وکوشش خودتان و توکل بر خدای منان .انشاءا…

    پژوهش ؛زیر بنای رشد وتوسعه  

      مؤلف : مهدس رقیه سکوتی فر / عضو هیأ ت علمی دانشگاه آزاد اسلامی  -واحد ورامین

    رشد اقتصادی یک کشور با فرایندپیشرفتهای تکنولوژیکی آن یکی است .درامر توسعه اقتصادی،عوامل اقتصادی وغیر اقتصادی را میتوان بر شمرد .امروزه اهمیت عوامل غیر اقتصادی وبه طوراخص تمامی تلاش ها در جهت توسعه علمی وتکنولوژیکی ایجاد ارزش های افزوده و میزان کارآیی عوامل اقتصادی نقشی تعیین کننده دارد. ارتباط بین علوم وتکنولوژی ، توسعه صنعتی ورشد اقتصادی بدین صورت است که علوم وتکنولوژی زیر بنای اقتصاد و صنعت اهرم بالا برنده آن محسوب می گردد. توسعه علوم وتکنولوژی ، موجب تولید فرآورده های جدید گشته وآنها سب ایجاد صنایع جدید ، دستاوردهای جدید اقتصادی ودر نهایت هدایت اقتصاد به افق های تازه تر می باشد . نوآوری های تکنولوژیکی ، حاصل تحقیقات وتوسعه هستند . پیدایش واختراع محصولات صنعتی که حاصل نبوغ واستعداد پژوهشگران ، زمان کاری ، هدف سرمایه ( سرمایه گذاری ) است ، ارزش بیشتری از پول ،‌ نیروی انسانی وزمان صرف شده دارند . استفاده از امتیاز ، سود حاصله به تنهایی ممکن است هزینه های مربوط به تحقیقات وتوسعه را جبران کند . همچنین تولید ماده اولیه ، نیروی محرکه ای است برای پیشرفت فرآورده ها وتکنولوژی های جدیدتر ، تحقیقات وتوسعه هم دارای پی آمدهای ملموس و مادی هستند و هم شامل سرمایه های غیر مادی ونامحسوس به شمار می روند . عصر حاضر به عنوان عصر نوآوری های تکنولوژیکی ، حاصل فعالیت های مربوط به تحقیقات وتوسعه می باشد که هسته تکنولوژی ، ریشه ایده های جدید وفرآورده های جدید صنعتی هستند . پژوهش و تحقیقات به عنوان یک فعالیت علمی برای مطالعات اثرات عوامل مورد نظر بر جریان یک ماده ویا محصول به اشکال گوناگون طرح وبرنامه ریزی می شود . کشورهای توسعه یافته ویا در حال رشد برای استقلال اقتصادی ، به پژوهش ، مؤسسه پژوهشی وتوسعه صنعتی نیاز دارند . پژوهش با مسایل مهم و مختلفی بایستی مواجه شده وپاسخ برایشان بیابد . بر اساس بررسی های انجام شده ، پایه واصول برنامه ریزی پژوهش برخود گردانی ، ثبات ومحیط استوار است . در مدیریت پژوهش ، کمک وتشویق مؤثر است تا کنترل وفرماندهی ، ایجاد محیط مناسب وقابل قبول برای پژوهشگران وکارشناسان از عوامل قاطع موفقیت در این زمینه به شمار می رود .

    نگاهی به وضعیت پژوهش وتولید در ایران : جایگاه پژوهش در کشور ، وضعیت تولید علم کشور در بین 16 کشور جهان در با سهم 14 صدم در صدی در مرتبه سیزدهم قرار می گیرد ، بعد از ایران ، کشورهای پاکستان ، کویت وعراق قرار دارند .

          طی سالهای 75-72 ، شاخص تعداد محققین دانشگاهی 27% افزایش داشته است .

          تعداد محققان کشور در یک میلیون نفر جمعیت 416 نفر اعلام شده است .

          بیش از 94 % از دانشمندان و محققان علوم و فنون در کشورهای پیشرفته صنعتی زندگی          می کنند، در هر یک میلیون نفر ، 2600 محقق وجود دارد ، به عنوان مثال : در کانادا : 2322 نفر ، اسرائیل : 4826 ، ژاپن : 5677 نفر ، فرانسه : 2537 نفر ، استرالیا : 2477 نفر و در ایران به 100 نفر نیز نمی رسد ، براساس آمار منتشر شده یونسکو در سال 1996 ، حدود 70 نفر است .

        استفاده از نیروی محقق ، در کشورهای پیشرفته ، حدود 12 % از کل محققان در زمینه تحقیقات فعالند ، این نسبت در کشورهای توسعه نیافته فقط 4 % است .

        در سال 1990 ، 96 %‌ از بودجه تحقیقاتی جهان به کشورهای توسعه یافته و تنها 4 % آن به کشورهای در حال توسعه و عقب مانده اختصاص داشته است ، در کشورهای اسلامی ، یک درصد است .

    سهم بودجه تحقیقاتی در تولید ناخالص داخلی : در بیشتر کشورهای در حال توسعه ، سهم اعتبارات تحقیقاتی بین 0/5 1 درصد تولید ناخالص داخلی است ، در کشور ما به 0/5 نیز نرسیده است .

    سال 1380 : 45/0 % ، 1381 ، 14/0 %‌و هرگز به 35/0 % نرسیده است . تعداد مراکز تحقیقاتی در مجموع 216 با 12363 نفر می باشد .

    شاخص متوسط تعداد مقالات منتشره توسط مرکز تحقیقاتی در گروه کشاورزی پایین ترین رقم       ( 2/0 ) است .

    با مقایسه این آمار ، ضرورت توجه بیشتر به مقوله پژوهش به عنوان عامل اصلی و زیربنای رشد و توسعه بیش از پیش نمایان می شود .

    متن مصاحبه با جناب آقای دکتر رجائی ریاست محترم دانشگاه آزاد ابهر

    گذری کوتاه بر زندگی ایشان ومراحل تحصیلی

    اینجانب درسال 1337 درشهرستان میانه بدنیا آمدم تحصیلات ابتدائی راهنمائی ودبیرستان رادر میانه به پایان رساندم وبامدرک علوم تجربی در سال 1354 برای ادامه تحصیل به کشور ترکیه رفتم کارشناس اقتصاد باگرایش برنامه ریزی وامار رابه پایان رساندم وکارشناسی ارشد آمارهای اقتصاد محض رااز دانشگاه استانبول درسال 1367 اخذ نمودم .

    صاحب دو فرزندهستم پسرم که دوره دبیرستان رادررشته ریاضی به پایان می رساند ودخترم درکلاس دوم راهنمائی تحصیل می نماید .

    ازچه زمانی فعالیت خود رادر دانشگاه آزاد شروع کردید در سال 1368 همکاری خود رابادانشگاه آزاد زنجان شروع کردم تاسال 1376

    ( آذر ماه ) به عنوان هییت علمی ومدیر گروه رشته های حسابداری ومدیریت بازرگانی درواحدزنجان مشغول به کار بودند ازهمان تاریخ به بعد به ریاست دانشگاه آزاد واحد میانه انتصاب شدم وتا تاریخ 1381 در میانه فعالیت داشتم وشهریور 1381 به عنوان ریاست واحد ابهر مشغول به خدمت هستم .

    مختصری راجع به دانشگاه آزاد واحد ابهر :

    نخستین گام های تاسیس این دانشگاه در 4 اسفند ماه سال 1368 بایک رشته زبان وادبیات فارسی شروع به کارکرد باپی گیری های مستمر مسؤول وقت ابهر درمهر ماه سال 69 باجذب 85 دانشجودرمقطع کارشناسی ادبیات فارسی آغاز به کار کرد درهمان آغازین روزهای فعالیت بادراختیار گرفتن 30 هکتار زمین احداث مجتمع آموزشی وفرهنگی دانشگاه شروع شد درطول 15 سال باگذراندن فراز ونشیب های فراوانی موفق شدکه به درجه یک دانشگاه جامع ارتقا یابد .

    پیشرفت واحد از نظر پژوهشی :

    مرکز فن آوری اطلاعات

    ارتقا پهنای باند خط دیتا اینترنت از 64 به 128 کیلو بایت افتتاح دو سایت آموزش کامپیوتر امام علی وامام خمینی

    تجهیز سخت افزاری واحد درحدتوان

    ارائه 6 مقاله اعضا وهیئت علمی واحد ابهر به کنفرانس های بین المللی که ارائه دهندگان باحمایت مالی از طرف واحد در این همایش ها شرکت کرده اند .

    پیشرفت واحد از نظر عمرانی :

    احداث سوله های سوم وچهارم وپنجم وششم کارگاهی

    احداث تاسیسات وسیستم گرمایش سوله های 123

    احداث سردخانه واحد به ظرفیت 40 تن

    طراحی واحداث سالن ورزشی واستخر واحد به زیر بنای 3300 متر مربع

    احداث خوابگاه شماره 2 خواهران به مساحت 3500 متر مربع

    احداث مجتمع تجاری ورفاهی به مساحت 1370 متر مربع

    احداث دبیرستان سما به زیر بنای 2000 متر مربع

    احداث خوابگاه برادران به مساحت 3500 متر مربع

     احداث زمین فوتبال

    پیگیری واخذ مجوز حفر چاه عمیق دانشکده کشاورزی ودامپروری واحد

    عملیات ساختمانی حصار کشی ودیوار کشی مجتمع دانشکده کشاورزی ودامپروری

    عملیات محوطه سازی سایت اصلی واحد به متراژ17000 متر مربع

    احداث 3 باب گل خانه

     خرید زمین برای دانشکده کشاورزی ودامپروری واقع درجاده ابهر ازناب به مساحت 30 هکتار

     

    آیااز عملکرد حوزه پژوهشی رضایت دارید ؟

    رضایت دارم ولی به وضعیت فعلی قانع نیستم وامیدوارم که روز به روز با برنامه ریزی های انجام شده شاهد شکوفایی وپیشرفت وتوسعه واحد ابهر از هر نظر باشم .

     

    درمورد ارتقا سطح دانشگاه به درجه جامع علمی توضیحاتی را بفرمائید :

    با امتیاز کسب شده ( 46،706) شرایط تبدیل به دانشگاه بادرجه جامع راداریم منتها از نظر اعضای هیئت علمی هنوز نتوانسته ایم حد نصاب لازم راکسب کنیم اگر اعضای هیئت علمی جذب شده فعلی بتوانند تماما مراحل گزینش علمی وصلاحیت عمومی راطی کنند به زودی شاهد کسب این افتخار بزرگ خواهیم بود .

     

    به آنچه در گذشته اتفاق افتاده نگاه  کن . چیزهای با ارزشی از آن بیاموز .

    از آنچه آموخته ای می توانی برای بهینه کردن زمان حالت استفاده کنی

    ( دکتر اسپنسر جانسون )

    توصیه ای که بتوان در چند جمله اعضای باشگاه

    را به موفقیت چشمگیر رساند عنوان نمایید .

    اعضای محترم باشگاه پژوهشگران جوان در واقع

    سرمایه های عظیم انسانی و مایه امید مردمان این

    مرز و بوم اسلامی می باشند که باید با گام های

    مؤثری تلاش خود را جهت فتح قله های پرافتخار

     علمی و پژوهشی مضاعف نمایند باید این عزیزان همواره سعی نمایند که با استفاده از امکانات دانشگاه و مراکز پژوهشی به پژوهش و تحقیقات خود در زمینه هایی که علاقمند هستند ادامه دهند و بدیهی است که برنامه ریزی مدون برای پرورش استعداد این عزیزان از جانب مدیریت تراز اول موسسات آموزشی و پژوهشی بسیار حائز اهمیت و ضروری است باید از نظر مادی و معنوی حمایت لازم از این افراد صورت گیرد .

     

    شرایط عضویت در باشگاه پژوهشگران جوان :

    < >نفرات اول تا سوم مسابقات علمی کشوری در رشته های مختلف . برگزیدگان المپیادها جهت اعزام به مسابقات بین المللی در هر رشته . برگزیدگان اول آثار هنری جهت شرکت در نمایشگاه های معتبر بین المللی در هر رشته .  سالانه حدود 2500 نفر دانشجو که مصداق یکی از بندهای زیر باشند :- تا 1000 نفر دارندگان رتبه های بالا در آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی در 5 گروه   آزمایشی ،

    تا 800 نفر دارندگان رتبه های بالا در آزمون سراسری سازمان سنجش و آموزش کشور در 4 گروه آزمایش ،

    برای ورود به مقاطع کارشناسی و دکترای حرفه ای به نسبت تعداد شرکت کننده در آزمون در هر گروه آزمایشی ،

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مدیریت فردا

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مدیریت فردا , مقاله در مورد تحقیق مقاله مدیریت فردا , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مدیریت فردا , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مدیریت فردا , تحقیق درباره تحقیق مقاله مدیریت فردا , مقاله درباره تحقیق مقاله مدیریت فردا , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مدیریت فردا , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مدیریت فردا ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مدیریت فردا
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت