تحقیق مقاله چهار کلید معجزه آسا برای ارتباط با دیگران

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 6126
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله چهار کلید معجزه آسا برای ارتباط با دیگران

    مطمئناً برای شما هم پیش آمده، افرادی را دیده‏اید که خیلی راحت با همه ارتباط برقرار می‏کنند، دوستان زیادی دارند و در روابط اجتماعی‏شان بسیار موفق‏اند و گاهی این موفقیت، راه را برای پیشرفت بیشتر در عرصه‏های مختلف باز می‏کند. 

    مطمئناً برای شما هم پیش آمده، افرادی را دیده‏اید که خیلی راحت با همه ارتباط برقرار می‏کنند، دوستان زیادی دارند و در روابط اجتماعی‏شان بسیار موفق‏اند و گاهی این موفقیت، راه را برای پیشرفت بیشتر در عرصه‏های مختلف باز می‏کند.

    تصوّر کنید توی ایستگاه اتوبوس نشسته‏اید، کسی که کنارتان نشسته، خیلی زود سر صحبت را باز می‏کند، مثلاً با این سؤال: »خیلی مونده اتوبوس از راه برسه؟« و یا »چند دقیقه است شما منتظر اتوبوس هستید؟«. تا این اندازه، شاید خیلی طبیعی باشد، امّا اگر شخص با جمله دیگری مثل این: »وای ... امروز هوا خیلی گرمه!«، ادامه بدهد، دو ذهنیت متفاوت برایتان پیش می‏آید: این‏که او از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است یا به دنبال مقدمه‏ای برای یک ارتباط اجتماعی است.

    اگر شما، بین دوستانتان کسی را دارید که وی نیز دوستان زیادی دارد، هر جا که بروید، پیش‏بینی دیدن چهره‏ای آشنا، کاملاً طبیعی است. فراموش نکنیم که ما در عصری زندگی می‏کنیم که ارتباطات، تأثیر زیادی دارد و داشتن نفوذ در میان مردم، به ما کمک زیادی می‏کند.

    حال، جای این سؤال است که: چه چیزهایی می‏تواند در ارتباطات ما مؤثر باشند؟

    به راستی در اوّلین برخورد، چه چیزهایی موجب جذب افراد مورد مخاطب و چه چیزهایی موجب دفع آنان می‏شود؟ در این نوشتار، سعی می‏شود، تا آنچه را که در جذب مخاطب، مؤثّر است، برشماریم و به شما توصیه کنیم که حتماً آنها را رعایت کنید.

    ۱) به ظاهرتان توجّه کنید!

    ظاهر شما در ارتباط با دیگران، بی‏نهایت مؤثّر است. شما هم بارها نظیر این جملات را به کار برده‏اید: »از ظاهرش معلومه که ...«، »به تیپش می‏خوره که ...«، »ظاهراً آدمِ ...«.

    این جملات (که شما هم در مکالمات روزمره، از آن استفاده می‏کنید)، نشان‏دهنده این است که ظاهر افراد، در برقراری ارتباط با دیگران، فوق‏العاده مؤثّر است. البته من هم با این جمله موافق هستم که نمی‏شود باطن انسان‏ها را از ظاهرشان فهمید و گاهی نیّت انسان‏ها در قالب هیچ چیزی قرار نمی‏گیرد؛ امّا فراموش نکنید که بخصوص در اوّلین ارتباطها، شما نمی‏توانید به ذات آدم‏ها پی ببرید؛ پس مهم‏ترین، ابتدایی‏ترین و ساده‏ترین وسیله‏ای که برای شناخت به کار می‏رود و خیلی وقت‏ها هم کاملاً درست از آب درمی‏آید، ظاهر افراد است.

    مینا مهندس عمران است. او برای یک همکاری در پروژه‏ای با یکی از افرادی که به او معرفی شده بود، قراری گذاشت؛ امّا مینا به محض دیدن ظاهر طرف مقابلش، ناخودآگاه، حس بدی در مورد او پیدا کرد و این، باعث شد که این همکاری آغاز نشود. شاید طرف مقابل از توانایی و مهارت زیادی برخوردار بوده است، امّا ظاهر نامناسب او، باعث شده است که مینا او را فاقد این خصوصیات تشخیص دهد.

    فکر نکنید که داشتن ظاهر آراسته، همیشه محتاج وضع مالی خوب است؛ نیاز نیست برای یک ظاهر خوب، خرج زیادی کنید.

    حتی شما با داشتن یک دست لباس مناسب، می‏توانید ظاهر آراسته‏ای داشته باشید. کشیدن یک اتو به لباس‏ها و شستن و تمیز نگاه داشتن آنها، نیاز به هزینه چندانی ندارد و وقت زیادی هم از شما طلب نمی‏کند؛ امّا می‏تواند معجزه‏ای در ارتباطتان با دیگران به‏وجود بیاورد.

    به کفش‏هایتان هم توجه زیادی کنید، کشیدن یک دستمال خیس یا زدن واکس به کفش‏ها هم وقت زیادی از شما نمی‏گیرد؛ امّا در آراسته بودن ظاهرتان کمک زیادی می‏کند.

    آخرین نتایج تحقیقات دانشمندان، نشان می‏دهد، افرادی که ظاهرشان برایشان مهم است، در اجتماع نیز از موفقیت بیشتری برخوردارند و بهتر می‏توانند به اهدافشان دست بیابند.

    فراموش نکنید که ما مسلمان هستیم و در تمامی روایات از ساده‏پوشی و در عین‏حال زیباپوشی و تمیزی لباس پیامبر، سخنان زیادی گفته شده است. انتخاب زیبای پیامبر اکرم(ص) در رنگ‏های آرام‏بخش و در عین حال، شاد، پاکیزگی و تأکیدشان بر تمیزی، می‏تواند الگوی مناسبی برای همه افراد جامعه اسلامی بخصوص جوانان باشد. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله چهار کلید معجزه آسا برای ارتباط با دیگران

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله چهار کلید معجزه آسا برای ارتباط با دیگران, مقاله در مورد تحقیق مقاله چهار کلید معجزه آسا برای ارتباط با دیگران, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چهار کلید معجزه آسا برای ارتباط با دیگران, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله چهار کلید معجزه آسا برای ارتباط با دیگران, تحقیق درباره تحقیق مقاله چهار کلید معجزه آسا برای ارتباط با دیگران, مقاله درباره تحقیق مقاله چهار کلید معجزه آسا برای ارتباط با دیگران, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چهار کلید معجزه آسا برای ارتباط با دیگران, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله چهار کلید معجزه آسا برای ارتباط با دیگران ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله چهار کلید معجزه آسا برای ارتباط با دیگران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت