تحقیق مقاله جوجه کشی

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 7402
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم دامی - دامپروری - دام و طیور
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله جوجه کشی

    آغاز کار جوجه کشی:

    شستشوی سالن و آماده کردن محیط:

    قبل از هر چیز می بایستی محیطی که می خواستیم کار جوجه کشی را انجام بدهیم عاری از میکروب و گرد و خاک باشد به همین جهت پس از برداشتن وسایل اضافی از محیط شست و شو با فشار آب انجام گرفت و پس از آن تمامی دستگاهها در محل های مورد نظر کار گذاشته شدند تا درمرحله بعد نوبت به گاز دادن محیط برسد که روش کار به این صورت بود که ترکیب فرمالین و پرمنگنات آماده بر خلاف پرمنگنات و فرمالینی که توسط خود افراد حل می شود به این صورت بود که برعکس آن روش انجام شود و طبق دستور شرکت سازنده پودر آماده بر روی محلول ضد عفونی ریخته شد و محیط تا 24 دود داده شد (قبل از دود دادن تمام درزهای موجود در محیط گرفته شده بود و درهای تمام دستگاهها به همراه دستگاه شاهد باز مانده بودند تا دود حاصل داخل دستگاهها را نیز ضد عفونی کند) نیم ساعت قبل از اینکه در محیط باز شود تخم مرغها به محیط انتقال داده شدند تا آنها نیز ضد عفونی شوند و بدین ترتیب مراحل ضد عفونی به پایان رسید.

    خواباندن تخم مرغ ها در سینی لستر

    پس از انجام مراحل ضد عفونی تمامی تخم مرغها بین گروه های مختلف مشخص و تقسیم بندی شدند و تخممرغها با زاویه 45 درجه در حرارت   c380 و رطوبت نسبی بین 60 تا 50 درصد در سینی های لستر خوابانده شدند و تخم مرغهای دستگاه شاهد در سینی های مخصوص خود به صورت عمودی قرار گرفتند تا زاویه چرخش به صورت چرخش اتومات دستگاه انجام گیرد. به علت کوچک بودن تخم مرغها و افتادن آنها در داخل سینی لستر توریهای روی تخم مرغها کشیده شد تا از افتادن آنها جلوگیری نماید که این امر در پایان دوره نشان داد که از لحاظ تنفسی هیچ مشکلی بوجود نیامده بود.

    نحوه چرخش و نحوه تامین رطوبت و حرارت دستگاه های نیمه اتومات و شاهده نحوه چرخش دستگاههای نمیه اتومات با دست انجام می گرفت که 450 به سمت راست و در دور بعد چرخش 450 به سمت چپ می چرخید و حرارت از طریق منبع حرارتی داخل دستگاه تامین می شود و روی c380 تنظیم شده بودند و به صورت اتومات در آن دما ثابت می ماند. و رطوبت با حجم آبی که در سینی کف دستگاه قرار می گرفت تنظیم می شد.

    اعمال دستگاه شاهد:

    چرخش از طریق موتور برف پاک کن اتومبیل چرخش انجام می گرفت و دور چرخش بر روی 2 ساعت یکبار تنظیم شده بود و در زاویه 45 درجه تمامی تخم مرغها روی سینی ستر به یکباره همه با هم می چرخیدند.

    رطوبت: رطوبت از طریق آبی که در داخل سینی کف دستگاه ریخته می شد باز به صورت اتومات کنترل می شد و از همان روز اول با 65% آغاز شد و در پایان با همان 65% به پایان رسید. و به هنگام پایین آمدن رطوبت، کار تعبیه شده با آمپر موجود روی دستگاه نشان می داد. و همین بالا بودن رطوبت باعث شد تا جوجه ها چند روزی زودتر از موعد مقرر هیچ شوند.

    دما: از طریق منبع حرارتی که در پشت دستگاه تعبیه شده بود با عبور جریان الکتریسته تامین می شد و با کار گذاشتن ترمواستات دما به صورت اتوماتیک در c380 تنظیم شده بود. و تهویه نیز به دو صورت انجام می گرفت:

    یکی از طریق فن موجود بر روی مسیر حرارتی و دیگری از طریق تنظیم دریچه های موجود در دو طرف دیواره های دستگاه که با دست تنظیم می شدند. اندازه های دریچه ها روز به روز با توجه به نیاز جنین داخل تخم مرغها به تهویه هوا بیشتر می شود. تا اینکه در روزهای آخر به صورت کامل باز بود.

    نظارت در طی دوره انکوباسیون و فعالیتهای روزانه:

    در طی مدتی که تخم مرغها در سینی ستر قرار داشتند افراد گروه در هر روز به فاصله 6 ساعت یکبار چرخشها را انجام می دادند و نتایج حاصله را بر روی فرمهای مخصوص می نوشتند و رطوبت دستگاه را از طریق رطوبت سنج بدست آورده و آن را با توجه به استاندارد و نیاز تخم مرغها، با تنظیم حجم آب سینی کنترل می کردند.

    دستگاه شاهد نیز طی این مدت تمامی کارها را خود به خود بدون اینکه نیازی به عوامل بیرونی (به جز نظارت برکار) داشته باشد انجام می داد و از طریق سیستم های اتوماتیکی تمام نیازهای تخم مرغها را تامین می کرد.

    نحوه کندلینک (نطفه یابی)

    نطفه یابی در روزهای 4 تا هفتم انجام شد و تخم مرغها بدون نطفه گروهها از طریق دستگاه ساده ای که فقط با  محفظه ای که دارای یک لامپ بود انجام شد و تعداد 11 تخم مرغ دستگاه شاهد بدون نطفه شناسایی شد. و نیز سایر گروه ها تخم مرغهای خود را کنترل کردند که خطاهایی نیز در نطفه یابی نیز دیده شد.

    پس از 18 روز و انجام تمامی اعمال در طی دوره ستر مرحله انتقال تخم مرغ ها از سینی ستر به هاچر رسید که خود سیستم  هاچر دارای خصوصیات خاص خود می باشد که اعم این مسائل قطع دوره چرخش بوده و قرار گرفتن تخم مرغها به صورت افقی در سینی هاچر می باشد و پایین آوردن 1 درجه سانتیگراد دمای دستگاه و بالا بردن رطوبت در حد چند درصد نسبت به دوره ستر می باشد. بدین ترتیب کلیه نقاط مربوط به دوره هچر نیز در کلیه دستگاها و دستگاه شاهد انجام شد و تخم مرغهای دستگاه شاهد در سینی مخصوص ریخته شدند تا اینکه به مرحله نوک زدن برسند.

    و پس از به پایان رسیدن این دوره ها جوجه های رسیده داخل تخم مرغها هیچ شدند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله جوجه کشی

    فهرست:

    1-شستشوی سالن و آماده کردن محیط

    2-خواباندن تخم مرغها در سینی ستر

    3-نحوه چرخش و نحوه تامین رطوبت و حرارت دستگاه

    4-اعمال دستگاه شاهد

    5-نظارت در طی دوره انکوباسیون و فعالیتهای روزانه

    6-نحوه کندلینگ

    7-انتقال تخم مرغها به هاچر

    8-آمار بدست آمده دستگاه شاهد

    9-درصد های بدست آمده دستگاه شاهد

    10-درصد های بدست آمده دستگاههای نیمه اتومات

    11-عواملی که باعث جوجه درآوری و تلفات در طی دوره شده است.

     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله جوجه کشی , مقاله در مورد تحقیق مقاله جوجه کشی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله جوجه کشی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله جوجه کشی , تحقیق درباره تحقیق مقاله جوجه کشی , مقاله درباره تحقیق مقاله جوجه کشی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله جوجه کشی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله جوجه کشی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله جوجه کشی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت