تحقیق مقاله ورزش و آرتروز

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 7462
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ورزش و آرتروز

     

     
    آرتروز شایعترین بیماری مفصلی در انسان است . در کشورهای توسعه یافته ، التهاب مفصل زانو علت ناتوانی طولانی مدت در سالمندان به شمار می رود .
    × سن قوی ترین عامل خطر زا جهت ایجاد بیماری است . در یک تحقیق بعمل آمده تنها ۲٪ زنان زیر ۴۵ سال دچار آرتروز بودند ولی میزان شیوع در زنان بالای ۴۵ تا ۶۴ سال ۳۰٪ و بالای ۶۵ سال ۶۸٪ بوده است .
    × ضربه های شدید و استفاده مکرر از مفاصل نیز از عوامل خطرزای مهمی برای آرتروز محسوب می شوند . الگوهای درگیری مفاصل تحت تأثیر اضافه بار تحمیل شده بر مفاصل در اثر مشاغل یا سرگرمی ها می باشد . برای مثال :
    ×آرتروز مچ پا در بالرین ها ، آرنج و مفصل کف دستی – انگشتان درشت پرتاب کننده های توپ بیسبال ، شایع است در حالیکه در افراد عادی آرتروز هیچ یک از مفاصل فوق شایع نیست .
    ×فعالیت های شغلی از جمله مشاغل کارگردانی که با متد دستی سر و کار دارند ،
    ×کارگران نخ ریسی ، کشتی سازی و کارگران معادن زغالسنگ می تواند موجب آرتروز در مفاصل خاصی شود .
    ×چاقی عامل خطرزایی برای آرتروز زانو و دست محسوب می شود و طبق بررسی های بعمل آمده کاهش وزنی معادل ۵ کیلوگرم شانس پیدایش آرتروز علامت دار زانو را تا ۵۰ ٪ کاهش می دهد .
    بیشتر محققان بر این باورند که اولین تغییرات بیماری از غضروف شروع می شود ؛
    غضروف مفصل دو عملکرد اساسی در مفصل دارد :
    ×اول آنکه سطحی فراهم می آورد که به طور چشمگیری صاف بوده ، فشارهای وارده را تحمل می کند و بدین نحو با حرکت مفصل استخوانها براحتی روی یکدیگر می لغزند و در اثر نرم کنندگی مایع داخل مفصل ضریب اصطکاک ناشی عضروف بر غضروف دیگر ، ۱۵ بار کمتر از لغزش دو قطعه یخ بر روی یکدیگر است !
    × دومین عملکرد عضروف مفصلی آن است که از تمرکز فشارها و در نتیجه خرد شدن استخوان حین تحمل فشار جلوگیری می کند . هر گاه ساختار بیولوژیک عضروف مفصلی و استخوان غیر طبیعی شود و یا اینکه فشار بیش از حد بر مفصل وارد شود . آرتروز پدید می آید .
    درد مفصلی در آرتروز به صورت درد عمقی و در ناحیه مشخص در مفصل درگیر بوده و با حرکت مفصل تشدید و با استراحت تسکین می یابد .
    در صورتی که بیماری پیشرفته باشد ، درد دائمی بوده و گاهی خواب فرد را مختل می کند . خشکی مفصل پس از برخاستن از بستر یا پس از مدتی فعالیت ( مثلاً رانندگی ) ممکن است بارز باشد . اما معمولاً کمتر از ۲۰ دقیقه طول می کشد . علائم دیگر مانند تب ، بی حالی ، کاهش وزن و غیره به همراه این بیماری وجود ندارد . ممکن است پزشک در معاینه متوجه تورم استخوان یا بافت نرم اطراف مفصل ، تغییر شکل و مختصری در زندگی مفصل شود . با توجه به علائم ، پزشک درخواست عکس رادیولوژی و آزمایشات می کند و بیماری را تشخیص می دهد .
    هدف از درمان آرتروز :
    × کاهش درد
    × حفظ تحرک
    × به حداقل رساندن ناتوانی مفصل در افراد می باشد .
    کاهش فشار وارده بر مفصل از طریق :
    × پرهیز از ایستادن طولانی ، زانو زدن ، چمباتمه زدن
    × کاهش وزن
    × استراحت
    × استفاده از عصا و غیره از درمانهای غیر دارویی محسوب می شود .
    استفاده از داروها و جراحی ارتوپدی در موارد شدیدتر در نظر گرفته می شود .
    ورزش جزء حیاتی از درمان آرتروز به شمار می آید و علاوه بر اینکه از خشکی مفاصل جلوگیری می کند به تقویت عضلات اطراف مفاصل نیز کمک می کند . همچنین فرد بیمار با انجام تمرینات ورزشی مناسب احساس نشاط و شادابی کرده ، انرژی کلی بدن بهبود می یابد .
     
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ورزش و آرتروز

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ورزش و آرتروز, مقاله در مورد تحقیق مقاله ورزش و آرتروز, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ورزش و آرتروز, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ورزش و آرتروز, تحقیق درباره تحقیق مقاله ورزش و آرتروز, مقاله درباره تحقیق مقاله ورزش و آرتروز, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ورزش و آرتروز, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ورزش و آرتروز ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ورزش و آرتروز
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت