تحقیق مقاله علف هرز جو

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 7765
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله علف هرز جو

    بیولوژی

    علف هرز جو گیاهی پایدار و چندساله است که بوسیله تخم تکثیر می شود . ساقه ها معمولاً‌به شکل لوله ای توخالی که 1-2 فوت ارتفاع و گره هایی متورم داشته که به صورت دسته ای از یک توده ریشه های فیبری وجود دارد . برگها صاف با رنگ سبز کمرنگ و عمدتاً‌ به صورت طوسی هستند. گلها به صورت متراکم غیرشاخه ای با 12-5 سانتیمتر طول می باشند که تشکیل شکل دم روباهی از سوزن به رنگ ارغوانی سبز می دهد. دانه ها به شکل کاریوپسیز زرد با سوزنهای بسیار بلند که تا 5/7 می رسد هستند . این گیاه دارای تخمهای پرباری می باشد . تخمها می توانند به وسیله باد تا فاصله زیادی منتقل شوند.

    تکنیسینهای رشد

    حداقل بیست نمونه از این گیاه شناخته شده است . رشد گیاه بلافاصله بعداز یک دوره شروع می شود . زیرا گیاه تحت این شرایط رشد می کند. البته این گیاه از مناطق شوره زار نیز رشد می کند زیرا این گیاه دربرابر نمک مقاوم است . شکل عمده ای که ایجاد می کند کاهش میزان زراعت و سمپاشی مستقیم می باشد.

     

     

    تأثیرات روی کیفیت محصول :

    از آنجا که این گیاه از بین گندم و ساقه های آن پنهان می شود می تواند به طور مستقیم بر میزان رشد محصولات اثر بگذارد .

    میزان افت محصول

    اهم روشهای کنترل

    قطع علفهای خشک قبل از ایجاد دامنه

    چراندن دانه همراه با علفهای مرتع

    چرای زودهنگام بهاره باعث توقف آن می شود.

    کنترل سطح آب روی سیستمهای با شیب کم نسبت جلوگیری از افزایش نمک

    گروه 3 (kerb-sow) گروه 22 گراموکسین

    نام :‌علف هرز جو دم روباهی Hordeum gubataml

    سایر نامها : دم راسویی ، دم سنجابی ، جو وحشی ، علف راسو

    خانواده علف ها Graminease

    ویژگیهای عمومی :‌

    سالانه یا معمولاً‌ دارای طول عمر کوتاه ، تکثیر فقط از راه دانه ، ساقه های ریشه دار ، ارتفاع ساقه ها 20 تا 60 سانتیمتر که به صورت یک دسته اهرم بلند شده و از ریشه جدا می شود . ساقه ها نرم یا اندکی در قسمت پایین هستند . رنگ برگها از سبز آبی تا سبز خاکستری که 5/1 تا 4 میلیمتر عرض دارد . عموما‌ًدارای دو قسمت ناصاف است . برگها به صورت در غلات که لبه هایش روی هم افتاده می باشد .

    Lagule خیلی کوتاه و کمتر از یک میلیمتر . معمولاً‌Auricles وجود ندارد . در یک یا دو درصد مشاهده می شود .

    گلها و میوه ها

    وضعیت گل در نوک تخم به صورت فشرده ، بدون انشعاب ، همانند خارهای جو به بلندی 5-12 سانتیمتر ، خاردار بلند سبز یا ارغوانی ، بطور مستقیم دارای گره هایی ملایم در یک سمت هنگام رشد کامل دو سانتیمتر طول دارد و به دو واحد دانه مجزا تبدیل می شود . هر واحد دریک سمت نوک تیز تر و دانه ها می توانند بر اثر باد متورم شوند یا بوسیله پوست حیوانات ، لباس و غیره جابجا گردند. زمان گل دهی از ژوئن تا اکتبر است .

    مکان رویش

    علف هرز جو گیاه در کانادا است که علی الخصوص در زمینهای مرطوب و شوره زار می روید . اما این علف در زمینهای کشاورزی اطراف جاده ها ، مناطق چمنزار نیز رشد می کند.

    انواع گونه ها

    قبل از دانه دهی این گیاه از روی رنگ آبی تا خاکستری قابل شناسایی است. با شکافتن غلاف ، لیگول آن کوتاه شده و در برخی از انواْ‌ع آن uvicle خیلی کوتاهی ظاهر می شود . بعد از دانه دهی وضعیت متراکم بودن یک طرفه علف همراه با طول آن و svin خاکستری یا ارغوانی مانع از تشخیص اشتباه آن می شود.

    توجه :‌ هنگام حرکت حیوانات یا چرای آنها در مراتعی که این گیاه وجود دارد یا علوفه ای را بخورند که دارای دانه های کامل این گیاه است . بخشهای نوک تیز و تیغه مانند آن ممکن است وارد دهان ، بینی یا چشم آنها شود . از آنجایی که این تیغها خیلی باریک هستند و به یک جهت خم شده اند تنها در یک جهت می توانند حرکت کنند . حرکت بدن حیوانها باعث می شود که این تیغها بیشتر در پوست وارد شوند و باعث ایجاد زخم در پوست ، سقف دهان و سوراخهای بینی شده و برخی مواقع باعث کوری شود.     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله علف هرز جو

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله علف هرز جو , مقاله در مورد تحقیق مقاله علف هرز جو , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله علف هرز جو , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله علف هرز جو , تحقیق درباره تحقیق مقاله علف هرز جو , مقاله درباره تحقیق مقاله علف هرز جو , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله علف هرز جو , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله علف هرز جو ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله علف هرز جو
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت