تحقیق مقاله رایگان گل گندم

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 7894
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان گل گندم

    گل گندم

    اسم علمی : centaureadepessa  

     تیره کاسنی

    خواص درمانی: این گیاه در اکثر نقاط ایران پرورش می یابد و به صورت خود رو می باشد . خواص درمانی زیادی دارد. از جمله اینکه دارای ویتامین های B ,E,A می باشد. درمواردی برای ناراحتی های کبدی مصرف می شود. یک داروی تصفیه کننده است و برای شستشوی چشم از آن استفاده می شود. و ناراحتی های دستگاه گوارش را تا حدودی کاهش می دهد. بهترین موقع برداشت آن اواخر اردیبهشت است که گلها کاملاً باز شده و تمام مواد موثر در آن وجود دارد.

    فقط باید گلهای گل گندم را چید . و در یک محل سایه با یک درجه حرارت حداکثر 30درجه خشک کرد. به نحوی که سیاه نشود و رنگ خود را حفظ کنند. تقریباً 10 عدد از این گلها با نیم لیتر آب به صورت دم کرده داروی خوبی برای بیماریها است.

    خصوصیات گیاه:

    یک ساله ، ساقه ها افراشته ، منشعب ، بدون کرک یا برگهای زیاد، به ارتفاعی تا 80 سانتی متر ، برگها همگی به لوبهای دندانه دار  عمیقاً تقسیم شده اند ،‌ برگهای بالایی تا حد ساقه آغوش؛ کلاپرکهای انتهایی ، به قطر تا 6 سانتی متر ، غنچه های کناری (زبانه ای) و میانی (لوله ای ) هر دو زرد رنگ ؛ گل دهی از اواسط دی تا اواسط تیر ماه است.

    C.segetum شبیه گیاه فوق است اما برگهایش به لوبهای عمیق تقسیم نشده و به رنگ سبز متمایل به آبی است.

    گیاهچه:

    لپه های به رنگ سبز تیره ، تا سبز متمایل به خاکستری (به خصوص در سطح زمین) کمی زبر و به طول 5/1 سانتی متر هستند. طول لپه ها 1 تا 3 برابر عرض آن است.

    اولین برگهای حقیقی گیاهچه باریکتر از لپه ها ، رنگ آنها سبز متمایل به خاکستری و در سطح فوقانی دارای کرک های کوتاه و ظریف است و حاشیه این برگها صاف است.

    گیاه کامل:

    الف-اندام های رویشی : گل گندم در محصولات زراعی تابستانه ، گیاهی یک ساله و در بین محصولات زراعی زمستانه گیاهی دو ساله است. ارتفاع آن 2 تا 70 سانتی متر است و توسط بذر تکثیر می یابد.

    ساقه ها شیار دار ، منشعب ، انشعابات آن بلند و مستقیم به سطح آن پوشیده از کرک است. برگهای آن نیز دارای کرک های خاکستری تا سفید رنگ بوده و برگهای پایینی باریکتر اند . برگهای بالایی سرنیزه ای به طول 10 و پهناوری 6 تا 12 میلی متر ودارای دمبرگ کوتاه و یا فاقد دمبرگ هستند. حاشیه برگهای پایینی دارای لوبهای باریک، طول برجسته است . سطح زیر این برگها از کرک های نرم ، ظریف و پیچیده به شکل تار عنکبوت است. حاشیه برگها صاف و فقط تعدادی از آنها ممکن است دارای دندانه های کوتاهی باشند.

    ب-اندامهای زایشی : گل آذین کلاپرک است و هر کلاپرک در انتهای دم برگ باریک و بلندی قرار گرفته است و حدود 4 سانتی متر قطر دارد . گل ها به رنگ آبی درخشان ، سفید ، ارغوانی، بنفش، صورتی  و یا رنگارنگ هستند . و گلهای کناری عمیق و گلبرگهای بلند آن دارای بریدگیهای عمیق و ستاره ای شکل ؛ متصل به هم و قیفی هستند و گلهای داخلی زایا ، لوله ای ، به طول 8 میلی متر و شامل کاسبرگهایی است که بعداً به صورت کرک در می آید. و همچنین شامل 5 گلبرگ و 5 پرچم است .

    اهمیت :

    علف هرز جدی غلات دیم و بغولات و علف هرز معمولی در سایر گیاهان زراعی است.

    روشهای کنترل :

    زراعی ؛ شخم

    شیمیایی ؛ بروماسیل ، کلرتال ، دیمتیل (DCPA) ،دسمترین، سیمازین، ترباسین.

    نتیجه :

    به دلیل مزه تلخ آن برای دام استفاده نمی شود. و همچنین یکی از گیاهان داروئی محسوب می شود .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان گل گندم

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    1-بیولوژی و کنترل علف های هرز

    2-علفهای هرز رایج خاور نزدیک

    3-اینترنت

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان گل گندم, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان گل گندم, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان گل گندم, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان گل گندم, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان گل گندم, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان گل گندم, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان گل گندم, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان گل گندم ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان گل گندم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت