تحقیق مقاله میز و صندلی کودکستان ها

تعداد صفحات: 19 فرمت فایل: word کد فایل: 8566
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله میز و صندلی کودکستان ها

    پیشگفتار

     استاندارد میز و صندلی کودکستانها که بوسیله کمیسیون فنی استاندارد تجهیزات اداری زیر نظر کمیته ملی استاندارد اسناد و تجهیزات اداری و تحت نظارت شورای عالی استاندارد در مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تهیه و تدوین گردیده است به استناد ماده یک (( قانون مواد الحاقی به قانون تأسیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب 24 آذرماه 1349)) به عنوان استاندارد رسمی ایران منتشر می‏گردد . 

     

     برای حفظ همگامی و همآهنگی با پیشرفتهای ملی و جهانی صنایع و علوم استانداردهای ایران در مواقع لزوم و یا در فواصل معین مورد تجدیدنظر قرار خواهند گرفت و هرگونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استانداردها برسد در هنگام تجدیدنظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه واقع خواهد شد . 

     

     بنابراین برای مراجعه به استانداردهای ایران باید همواره از آخرین چاپ و تجدیدنظر آنها استفاده نمود . 

     

     در تهیه این استاندارد سعی بر آن بوده است که با توجه به نیازمندیهای خاص ایران حتی‏المقدور میان روشهای معمول در این کشور و استاندارد و روشهای متداول در کشورهای دیگر همآهنگی و همگامی ایجاد شود . 

     

     بنابراین با بررسی امکانات و مهارتهای موجود و اجرای آزمایشهای لازم استاندارد حاضر با استفاده از استاندارد زیر تهیه گردید :

     

     IS: 5416 - 1969

     

      کمیسیون استاندارد میز و صندلی کودکستان ها

      1 هدف منظور از تدوین این استاندارد تعیین مشخصات میز و صندلی کودکستانها با در نظر گرفتن سن و قد متوسط کودکان و شرایط بهداشتی و راحتی آنان می‏باشد .    2 دامنه کاربرد

      1 هدف

     منظور از تدوین این استاندارد تعیین مشخصات میز و صندلی کودکستانها با در نظر گرفتن سن و قد متوسط کودکان و شرایط بهداشتی و راحتی آنان می‏باشد .    2 دامنه کاربرد این استاندارد شکل و اندازه و چگونگی میز و صندلی کودکستانها را تعیین می‏نماید . 

     منظور از تدوین این استاندارد تعیین مشخصات میز و صندلی کودکستانها با در نظر گرفتن سن و قد متوسط کودکان و شرایط بهداشتی و راحتی آنان می‏باشد . 

     

      2 دامنه کاربرد

     این استاندارد شکل و اندازه و چگونگی میز و صندلی کودکستانها را تعیین می‏نماید .   یادآوری :  بعد از بررسی‏های کافی نظری و عملی در مورد راحت و بهداشتی بودن میز و نیمکت کودکستانها و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور رویه میز کودکستانها باید منحصرا به شکل سه گوشه سه پهلو برابر ( مثلث متساوی الاضلاع ) و صندلی کودکان به صورت تک نفری و در دو نوع با ابعاد مختلف ( یک نوع برای کودکان سه و چهارساله و دیگری برای کودکان چهار و پنج ساله ) ساخته شود که بتوان آنها را بهر شکلی که لازم باشد مثلا به صورت تک تک , نعل اسبی , ردیفی , گروهی و به صورت شش ضلعی کنار هم بچیند که این مسأله طبق بررسی , از نظر کودکان بسیار جالب می‏باشد . 

     این استاندارد شکل و اندازه و چگونگی میز و صندلی کودکستانها را تعیین می‏نماید . 

     

     یادآوری :

     

     بعد از بررسی‏های کافی نظری و عملی در مورد راحت و بهداشتی بودن میز و نیمکت کودکستانها و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور رویه میز کودکستان ها باید منحصرا به شکل سه گوشه سه پهلو برابر ( مثلث متساوی الاضلاع ) و صندلی کودکان به صورت تک نفری و در دو نوع با ابعاد مختلف ( یک نوع برای کودکان سه و چهارساله و دیگری برای کودکان چهار و پنج ساله ) ساخته شود که بتوان آنها را بهر شکلی که لازم باشد مثلا به صورت تک تک , نعل اسبی , ردیفی , گروهی و به صورت شش ضلعی کنار هم بچیند که این مسأله طبق بررسی , از نظر کودکان بسیار جالب می‏باشد . 

     

      3 ویژگیها

     3 1 ویژگیهای کلی هر میز کودکستان باید دارای سه پایه فلزی پروفیلی باشد که هر یک از پایه‏ها در رأس محل اتصال اضلاع قید زیر رویه قرار می‏گیرد .  هر یک از اضلاع قید فلزی زیر رویه میز باید 5 سانتی‏متر از لبه چوبی میز به طرف داخل قرار گیرد برای تکیه گاه پای کودکان و در عین حال برای استحکام بیشتر پایه‏های میز مثلث کوچک دیگری از نوع فلز پایه میز ساخته شود که هر یک از اضلاع آن 45 سانتیمتر باشد .  این قید فلزی مثلث کوچک در وسط و زیر رویه قرار گرفته و هر یک از رئوس آن توسط قید به یکی از پایه‏های میز متصل شود . بطور کلی باید قیدهای فلزی بزرگ و کوچک در زیر رویه میز طوری قرار گیرند که اضلاع آنها با اضلاع رویه میز موازی باشد .  رویه و کنار لبه میز از فرآورده‏های چوبی با روکش فورمیکا باشد .  رویه میز افقی بوده و ضخامت آن با روکش فورمیکا جمعأ 20 میلی متر باشد .  پایه صندلی نیز باید مانند پایه میز از پروفیل فلزی باشد و نشیمن و پشتی صندلی از فرآورده‏های مناسب چوبی تهیه شود .   یادآوری : در کناره‏های میز و به منظور جلوگیری از شکستگی و بریدگی لبه فورمیکا و همچنین پوشاندن سر نوپان1 مناسب از چوب راش به پهنای یک سانتیمتر نصب شود .  پشت صفحات میز حتمأ یا از فورمیکا یا از روکش چوب راش روکش شود . 

     3 1 ویژگیهای کلی

     

     هر میز کودکستان باید دارای سه پایه فلزی پروفیلی باشد که هر یک از پایه‏ها در رأس محل اتصال اضلاع قید زیر رویه قرار می‏گیرد .  هر یک از اضلاع قید فلزی زیر رویه میز باید 5 سانتی‏متر از لبه چوبی میز به طرف داخل قرار گیرد برای تکیه گاه پای کودکان و در عین حال برای استحکام بیشتر پایه‏های میز مثلث کوچک دیگری از نوع فلز پایه میز ساخته شود که هر یک از اضلاع آن 45 سانتیمتر باشد .  این قید فلزی مثلث کوچک در وسط و زیر رویه قرار گرفته و هر یک از رئوس آن توسط قید به یکی از پایه‏های میز متصل شود . بطور کلی باید قیدهای فلزی بزرگ و کوچک در زیر رویه میز طوری قرار گیرند که اضلاع آنها با اضلاع رویه میز موازی باشد .  رویه و کنار لبه میز از فرآورده‏های چوبی با روکش فورمیکا باشد .  رویه میز افقی بوده و ضخامت آن با روکش فورمیکا جمعأ 20 میلی متر باشد .  پایه صندلی نیز باید مانند پایه میز از پروفیل فلزی باشد و نشیمن و پشتی صندلی از فرآورده‏های مناسب چوبی تهیه شود . 

     

     یادآوری : در کناره‏های میز و به منظور جلوگیری از شکستگی و بریدگی لبه فورمیکا و همچنین پوشاندن سر نوپان1 مناسب از چوب راش به پهنای یک سانتیمتر نصب شود .  پشت صفحات میز حتمأ یا از فورمیکا یا از روکش چوب راش روکش شود . 

     

     یادآوری 2: با بررسی راحتی نوآموزان و از نظر صرفه‏جوئی در استفاده از چوبهائی با ابعاد کوچک , کف صندلی‏ها از چهار قطعه هر یک به پهنای مساوی و یا فاصله 3 میلی متر از هم ساخته شود بطوریکه لبه بالائی قطعه جلوئی دارای انحنا بوده و دو قطعه وسطی مختصری پائین‏تر از دو قطعه جلو و عقب قرار گیرد .  ضمنأ هر یک قطعه بوسیله چهار پیچ ( دو پیچ در هر طرف از طرف زیر روی کف صندلی نصب شود ) . 

     

     3 2 ویژگیهای مواد ساخت

     

     3 2 1 ویژگیهای فرآورده‏های چوبی

     

     3 2 1 1 تخته خرده چوبها :

     

     قسمت چوبی رویه میز کودکستانها معمولا از تخته خرده چوبها ساخته می‏شود که روی آن روکش فورمیکا می‏چسبانند , تخته خرده چوبهای بکار برده شده باید دارای وزن مخصوص در حدود 0/60 گرم در سانتیمتر مکعب یا بیشتر از آن باشد .  رطوبت تخته خرده چوبهای بکار برده شده نباید کمتر از 8 درصد و بیشتر از 12 درصد باشد . 

     

     3 2 1 3 چسبها چسبهائی که برای ساخت قسمتهای چوبی میز و صندلی کودکستانها مورد استفاده قرار می‏گیرند , باید مطابق استانداردهای مربوط بین‏المللی باشد .

     

     هنگام کاربرد این چسبها بخصوص در روکش کردن فورمیکا باید توجه داشت که معایبی مانند آماس , کنده شدن , فرورفتگی و غیره , ناشی از کاربرد نادرست چسب به وجود نیاید .

     

     3 2 1 4 فورمیکا :

     

     فورمیکای بکار برده شده جهت روکش قسمتهای چوبی میز کودکستانها باید صاف و مطابق استانداردهای مربوط بین‏المللی تهیه شده باشد . 

     

     3 2 2 معایب

     

     3 2 2 1 حشره‏خوارگی

     

     از چوبهائیکه دارای آثار آشکار و پنهان حشره‏خوارگی است نباید برای ساخت قسمتهای چوبی میز و صندلی کودکستانها استفاده شود . 

     

     3 2 2 2 پوسیدگی

     

     از چوبهائیکه دارای آثار پوسیدگی , قارچ زدگی , حمله باکتریها و یاختگی و غیره می‏باشد , نباید برای ساخت قسمتهای چوبی میز و صندلی کودکستانها استفاده شود . 

     

     کاربرد چوب پوسیده در هر مرحله‏ای از پوسیدگی باشد , برای ساخت میز و صندلی کودکستانها مجاز نیست . 

     

     3 2 3 ویژگیهای قطعات فلزی :

     

     3 2 3 1 پایه‏ها

     

     پایه‏های میز و صندلی کودکستانها باید از آهن پروفیل چهارگوش و به ضخامت حداقل یک میلی متر و به ابعاد 20*20 میلیمتر ساخته شده و دارای پوشش ضد زنگ باشد . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله میز و صندلی کودکستان ها

    فهرست:

    کمیسیون استاندارد میز و صندلی کودکستانها

     

    هدف

     

    دامنه کاربرد

     

    ویژگیها

     

    اندازه‏ها ( با سیستم متریک اندازه‏گیری شود )

     

    نمونه‏برداری

     

    روش آزمون

     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله میز و صندلی کودکستان ها, مقاله در مورد تحقیق مقاله میز و صندلی کودکستان ها, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله میز و صندلی کودکستان ها, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله میز و صندلی کودکستان ها, تحقیق درباره تحقیق مقاله میز و صندلی کودکستان ها, مقاله درباره تحقیق مقاله میز و صندلی کودکستان ها, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله میز و صندلی کودکستان ها, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله میز و صندلی کودکستان ها ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله میز و صندلی کودکستان ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت