تحقیق مقاله تست yoyo

تعداد صفحات: 7 فرمت فایل: word کد فایل: 12334
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تست yoyo

    آزمون yoyo یک نوع تست آمادگی تناوبی و تداومی است که با توجه به الگوهای ماهیت فوتبال حدود 20 سال پیش طراحی گردید و مدت 18 سال است که در برخی باشگاه‌های فوتبال اروپایی مدتی رایج شد و به عنوان تعیین سطح و شاخص آمادگی جسمانی بازیکنان فوتبال برای 90 دقیقه بازی در نظر گرفته شد.

    اکنون چند سالی است پس از سال‌ها تاخیر این آزمون نزد مربیان ایرانی به عنوان یک تست معتبر و تعیین کننده برای شرایط آمادگی فیزیکی بازیکنان مطرح شده است.

    اخیراً این آزمون در بررسی‌های علم تمرین و فیزیولوژیکی به عنوان یک تست آزمایشگاهی در شرایط کنترلی مورد بررسی قرار گرفته تا یک تست واقعی عملی ، کاربردی و میدانی برای فوتبال.

    از آنجا که مربیان فوتبال نیاز دارند بازیکنان خود را به صورت همه جانبه و در شرایط کل زمین در 90 دقیقه خریان بازی ارزیابی نمایند.

    کارآمدی این تست به عنوان یک شاخص تعیین کننده زیر سوال رفته ولی به نظر می‌رسد به عنوان یک نوع تمرین پُر فشار مناسب در برخی مواقع که توضیح داده خواهد شد مورد استفاده قرار گیرد.

     

     

     

    آزمون yoyo در فوتبال چیست ؟

    آزمون yoyo در فوتبال یکی از رایج‌ترین تست‌های موجود جهت ارزیابی سطح آمادگی جسمانی بازیکنان فوتبال، مطرح می‌باشد.

    هدف از اجرای این تست دویدن یک مسافت معین به صورت رفت و برگشت توسط بازیکنان به ظور کامل و تا سر حد توانایی و واماندگی و خستگی با آهنگی است که از طریق سیگنال‌ها و علائم صوتی ارسال می‌شود و تا جایی ادامه می‌یابد که فوتبالیست در گام آخر توانایی اجرای فعالیت را ندارد.

    نحوه آزمون

    دو مخروط به فاصله 20 متر ار یکدیگر بر روی زمین قرار داده می‌شود مخروط سوم از خط شروع آزمون به فاصله 5/2 متر به آن اضافه می‌شود.

     

                  *---------------------------------------* .................................*

                              20 متر دویدن                                 5/2 متر راه  رفتن

    در این تست پس از طی دو مسیر رفت و برگشت 20متری ( جمعاً 40 متر ) توسط بازیکنان به حالت دویدن 5 ثانیه استراحت گنجانده شده است که در این زمان بازیکن باید به صرف مخروط سوم ( 5 متر رفت و برگشت ) به آهستگی راه رفته و برگردد و بلافاصله به سوی خط شروع رفته و دویدن دور بعد را انجام دهد.

    این روند چرخشی ادامه دارد تا فوتبالیست با تغییر تند‌تر آهنگ و علائم صوتی از طریق کاست خسته شده و توانایی اجرای تمرین و آزمون را نداشته باشد و پس از آن بر چسب تعداد تکرارهای رفت و برگشت میزان آمادگی بازیکنان سنجیده می‌شود.

    توجیه آماری در 90 دقیقه بازی برای آزمون‌های واقعی در فوتبال

    یک فوتبالیست حرفه‌ای باید توانایی دویدن استاندارد 10 کیلومتر در جریان بازی را داشته باشد که شامل راه رفتن (20 درصد )، نرم دویدن ( 40 درصد )، به سرعت دویدن ( 13درصد ) ، به عقب دویدن ( 7 درصد )، دویدن با چرخش و حرکت متنوع کوتاه و بلند ( 20 درصد ) که بازیکن باید این تناسب را در دو نیمه حفظ نماید والا www.majidjalali.com

    دچار افت 10 درصدی در 25 دقیقه آخر بازی می‌شود. ( البته میزان دویدن در پستهای مختلف تفاوت دارد یعنی هافبک‌ها لازم است توانایی دویدن بیش از 11 کیلومتر را در جریان بازی داشته باشد ).

    سرعت دویدن در جریان بازی نیز طبقه‌بندی و آنالیز شده است. یعنی راه رفتن ( با سرعت 4 کیلومتر در ساعت ) ، نرم دویدن ( با سرعت 8 کیلومتر در ساعت ) ، دویدن با سرعت آرام ( 12 کیلومتر در ساعت ) ، دویدن متوسط ( با شدت 16 کیلومتر در ساعت ). دویدن با سرعت بالا ( 20 کیلومتر در ساعت ) ، دویدن با سرعت 100 درصد ( با شدت 30 کیلومتر در ساعت ) ، دویدن به عقب ( با شدت 12 کیلومتر در ساعت ) و حرکت به شهلو ( با سرعت 10 کیلومتر در ساعت ).

    یک فوتبالیست تقریباً در هر 90 ثانیه حداقل یکبار در یک فعالت چرخشی و با سرعت بالا که حدود 30 ثانیه طول می‌کشد بدود.

    معمولاً در نیمه اول فوتبالیست 5 درصد از نیمه دوم جا‌به‌جایی دارد ولی از نظر دویدن با سرعت بالا در هر دو نیمه باید در یک سطح توانایی داشته باشد. 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تست yoyo

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تست yoyo, مقاله در مورد تحقیق مقاله تست yoyo, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تست yoyo, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تست yoyo, تحقیق درباره تحقیق مقاله تست yoyo, مقاله درباره تحقیق مقاله تست yoyo, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تست yoyo, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تست yoyo ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تست yoyo
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت