تحقیق مقاله تنیس روی میز

تعداد صفحات: 15 فرمت فایل: word کد فایل: 12359
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تنیس روی میز

    1.     تغذیه و ورزش

          بدن انسان برای بقای حیات و رشد و ترمیم بافت های خود از موادی استفاده می کند که معمولاً از طریق دهان و دستگاه گوارش به آن می رسد این عمل را تغذیه می نامند . عمل تغذیه چهار کار اساسی در بدن انجام می دهد :

    1.      نیازهای بافت ها را برای رشد برآورده می کند .

    مواد لازم را برای ترمیم و جایگزین کردن بافت های فرسوده تأمین می کند .

    نیروی لازم را برای فعالیت های جسمی , فکری فراهم می کند .

    تعادل فیزیولوژیکی دستگاه های مختلف بدن را تأمین می کند .

          غذای مصرف شده به وسیله بافت های بدن تجزیه می شود . تجزیه مواد غذایی در بدن تولید حرارت می کند و گرمای طبیعی آن حفظ می شود  ( درجه حرارت بدن باید همیشه در حدود 37 درجه سانتی گراد باشد ) .

          نیروی لازم برای فعالیت های بدن نیز از تجزیه ی این مواد تأمین می گردد . در حدود   از وزن بدن را آب تشکیل می دهد . ر.زانه به طور تقریب 5/2 لیتر آب از طریق پوست , ریه ها , عرق و ادرار از بدن دفع می شود , این مقدار آب باید از طریق نوشیدنی ها و غذاها تأمین گردد . انسان می تواند مدتی بدون غذا زندگی کند ولی بدون آب بیش از 5 تا 6 روز قادر به ادامه ی زندگی نخواهد بود . 

    تنیس روی میز

          تنیس روی میز یکی از ورزش هاست که طرفداران بسیار زیادی بین جوانان و نوجوانان دارد . در بسیاری از کشورها مردم از سنین پائین یادگیری این ورزش را شروع می کنند و در تمام طول زندگی خود آن را با علاقه تمام ادامه می دهند .

          از خصوصیات بارز این ورزش همگانی بودن آن است . در اکثر این کشورها همه روزه عده زیادی از نوجوانان و جوانان اوقات فراغت خود را صرف تمرین این ورزش می کنند . در کشور چین صدها میلیون نفر این ورزش را دنبال می کنند .

          از خصوصیات دیگر این ورزش این است که : هم دختران و هم پسران می توانند به راحتی از فواید آن بهره مند شوند . نیاز به فضای کم و وسایل محدود و نسبتاً ارزان از دیگر خصوصیات خوب این ورزش است .

          امروزه در کشورهایی که به ورزش توجه بسیار می شود امکانات این ورزش را در پارک ها فراهم می کنند . استفاده از میزهای سیمانی در فضای آزاد پارک ها به افراد امکان می دهد که این ورزش را پیوسته تمرین کنند و مهارت خود را افزایش دهند .

     

    قوانین و مقررات

          میز – توپ - راکت . تنیس , روی میزی به طول 274 سانتی متر و عرض 5/152 سانتی متر که 76 سانتی متر از کف سالن ارتفاع دارد بازی می شود . سطح میز باید صاف و عاری از هر گونه ناهمواری باشد . صفحه میز باید به رنگ تیره باشد البته رنگ سبز تیره مات توصیه می شود , در لبه میز باید از هر چهار طرف خطی سفید رنگ به عرض 3 سانتی متر  کشیده شود , در وسط میز خطی یه عرض 3 سانتی مترصفحه ی میز را از طول به دو نیمه مساوی تقسیم می کند و دربازی های دو نفره از آن استفاده می شود , جنس میز از هر چیزی می تواند باشد به شرط این که وقتی توپ از ارتفاع 5/30 سانتی متری به روی دن رها می شود ارتفاع برگشت توپ بین 22 الی 25 سانتی متر باشد .

          صفحه میز به وسیله توری به ارتفاع 25/15 سانتی متر از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم می شود . تور وسط دو پایه که در کنار میز نصب می شوند به طور عمودی نگه داشته می شود . ارتفاع تور در تمام طول میز باید یک اندازه باشد .

          توپ بازی باید کروی و به رنگ سفید باشد , قطر توپ باید از 3/37 میلی متر کمتر و از 2/38 میلی متر بیشتر نباشد . وزن توپ باید بین 40/2 گرم تا 53/2 گرم باشد.

          راکت بازی ممکن است به هر اندازه و شکلی باشد . برای وزن راکت هم فیدی در کار نیست . تیغه راکت باید از چوب یک تکه و ضخامت ‌ن در تمام نقاط به یک اندازه باشد . رنگ دو طرف راکت باید یک دست تیره و مات باشد . یک سمت یا هر دو طرف تیغه راکت می تواند روکش شود , جنس روکش باید از لاستیک ‌آج دار باشد و ممکن است از دو لایه لاستیک و ابر و یا اسفنج تشکیل شده باشد . ضخامت این روکش نباید در هر دو طرف تیغه از دو میلی متر بیشتر باشد .

     شروع بازی

          بازی با سرویس به جریان می افتد , سرویس زننده باید توپ را در کف دست و به طور آزاد قرار دهد , انگشتان دست باید به هم چسبیده و انگشت شست آزاد باشد . دستی که توپ را در اختیار دارد باید بالا و خارج سطح میز باشد . سرویس زننده توپ را به طور قائم به طرف بالا پرتاب می کند و بادستی که راکت را گرفته است به توپ ضربه می زند , توپ باید اول به قسمت زننده سرویس و با عبور از روی قسمت حریف مجدداً به میز اصابت کند.

          در بازی دو نفره سرویس باید به قسمت نیمه راست میز حریف برخورد کند ولی در بازی یک نفره چنین قیدی در کار نیست . اگر سرویس به تور برخورد کند و سپس  به میز حریف اصابت نماید عمل سرویس تکرار خواهد شد ولی اگر توپ پس از برخورد با تور به خارج برود خطا محسوب می شود .  اگر سرویس زننده بدون آمادگی حریف سرویس را بزند سرویس تکرار خواهد شد . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تنیس روی میز

    فهرست:

    ورزش و سلامتی                                                                          1

    تنیس روی میز                                                                             2

    قوانین و مقررات                                                                          3

    شروع بازی                                                                                  4

    خطاها                                                                                          5

    امتاز یا شمارش بازی                                                                     6

    مهارتهای اساسی                                     7                                                                    راکت گیری                                                                                      7 

                 راکت گیری غربی                                                                                  7

                  راکت گیری مدادی                                                                                       7

    پیچ                                                                                               8       

    درایو فورهند                                                                               9                

    حمله فور هند                                                                            10

    حمله بک هند                                                                             11

    لوپ                                                                                                12

     

     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تنیس روی میز, مقاله در مورد تحقیق مقاله تنیس روی میز, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تنیس روی میز, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تنیس روی میز, تحقیق درباره تحقیق مقاله تنیس روی میز, مقاله درباره تحقیق مقاله تنیس روی میز, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تنیس روی میز, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تنیس روی میز ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تنیس روی میز
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت