تحقیق مقاله ویژگی های پودر پر - خوراک دام و طیور

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: word کد فایل: 7523
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تغذیه
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ویژگی های پودر پر - خوراک دام و طیور

    موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

    موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تنها سازمانی است در ایران که بر طبق قانون میتواند استاندارد رسمی فرآورده‏ها را تعیین و تدوین و اجرای آنها را با کسب موافقت شورایعالی استاندارد اجباری اعلام نماید. وظایف و هدفهای موسسه عبارتست از:

    ( تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی – انجام تحقیقات بمنظور تدوین استاندارد بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی، کمک به بهبود روشهای تولید و افزایش کارائی صنایع در جهت خودکفائی کشور- ترویج استانداردهای ملی – نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری – کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب به منظور فراهم نمودن امکانات رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی کنترل کیفی کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی راهنمائی علمی و فنی تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان – مطالعه و تحقیق درباره روشهای تولید، نگهداری، بسته بندی و ترابری کالاهای مختلف – ترویج سیستم متریک و کالیبراسیون وسایل سنجش – آزمایش و تطبیق نمونه کالاها با استانداردهای مربوط، اعلام مشخصات و اظهارنظر مقایسه‏ای و صدور گواهینامه‏های لازم ) .

    موسسه استاندارد از اعضاء سازمان بین المللی استاندارد می باشد و لذا در اجرای وظایف خود هم از آخرین پیشرفتهای علمی و فنی و صنعتی جهان استفاده می نماید و هم شرایط کلی و نیازمندیهای خاص کشور را مورد توجه قرار می دهد.

    اجرای استانداردهای ملی ایران به نفع تمام مردم و اقتصاد کشور است و باعث افزایش صادرات و فروش داخلی و تأمین ایمنی و بهداشت مصرف کنندگان و صرفه جوئی در وقت و هزینه ها و در نتیجه موجب افزایش درآمد ملی و رفاه عمومی و کاهش قیمتها می شود.

    پیشگفتار

     استاندارد ویژگیهای پودر پر ( خوراک دام و طیور ) که به وسیله کمیسیون فنی خوراک دام و طیور تهیه و تدوین شده و در هفتاد و هشتمین کمیته ملی استاندارد فرآورده‏های کشاورزی و غذایی مورخ 67/12/21 مورد تأیید قرار گرفته , اینک به استناد ماده یک قانون مواد الحاقی به قانون تأسیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب آذر ماه 1349 به عنوان استاندارد رسمی ایران منتشر می‏گردد.

     برای حفظ همگامی و هماهنگی با پیشرفتهای ملی و جهانی صنایع و علوم استانداردهای ایران در مواقع لزوم و یا در فواصل معین مورد تجدید نظر قرار خواهند گرفت و هرگونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استانداردها برسد در هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه واقع خواهد شد .

     بنابراین برای مراجعه به استانداردهای ایران باید همواره از آخرین چاپ وتجدید نظرآنها استفاده نمود .

    در تهیه و تدوین این استاندارد سعی شده است که ضمن توجه بشرایط موجود و نیازهای جامعه حتی المقدور بین این استاندارد و استاندارد کشورهای صنعتی و پیشرفته هماهنگی ایجاد شود.

     ویژگیهای پودر پر مورد مصرف در خوراک دام وطیور

    1 هدف

     هدف از تدوین این استاندارد تعیین ویژگیها , بسته بندی , نشانه گذاری , نمونه برداری و روشهای آزمون پودر مورد مصرف در خوراک دام و طیور است .

    2 دامنه کاربرد

     کاربرد این  استاندارد در مورد پودر هیدرولیز شده مرغ و خروس 1 است که عمدتا " در تغذیه طیور بکار می‏رود .

    3 تعریف

     پودر پر محصولی است که از پرهای تمیز , سالم و فاسد نشده عاری از سایر مواد حاصله از کشتارگاه طیور که به کمک فشار و بخار 2 آب هیدرولیز شده باشد بدست می‏آید محصول به دست آمده بایستی عاری از مواد اضافی باشد لازم به تذکر است که در تهیه پودر پر نباید از مواد تسریع کننده عمل هیدرولیز استفاده شود .

     

    4 طرز تهیه

     برای تبدیل پر به پودر عمل هیدرولیز نقش تعیین کننده دارد این عمل در دیگ پخت دو جداره که در داخل مجهز به بهم زن و همچنین دارای دو دریچه یکی در بالا برای ریختن پر به داخل آن و دیگری در زیر به منظور خروج محصول است می‏باشد . معمولا " پر در داخل دیگ تحت فشار 3 اتمسفر و در حرارت 150 درجه سلسیوس همراه با بخار آب و به مدت نیم ساعت تبدیل به پودر قابل هضم می‏شود که پس از خشک شدن از دریچه زیرین خارج شده و قابل مصرف می‏گردد .

    5 ویژگیها

     5-1 ویژگیهای فیزیکی :

     5-1-1- رنگ : رنگ پودر بر حسب نحوه تهیه و رنگ پر از نخودی روشن تا قهوه‏ای روشن متغیر می‏باشد .

     5-1-2- بو : پودر پر دارای بوی مخصوص به خود است .

     5-1-3- اندازه : درشتی ذرات‏پودر پر باید به اندازه‏ای باشد که از الک با قطر چشمه‏های 2/8 میلیمتر عبور کند .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ویژگی های پودر پر - خوراک دام و طیور

    فهرست:

    ویژگیهای پودر پر مورد مصرف در خوراک دام وطیور

     هدف

     دامنه کاربرد

     تعریف

     طرز تهیه

     ویژگیها

    عوامل ناپذیرفتنی

     نمونه برداری

     بسته بندی و نشانه گذاری

    منبع:

     

     Edition 1984 Feed stufls Ingredient Analysis Tabls-1

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ویژگی های پودر پر - خوراک دام و طیور, مقاله در مورد تحقیق مقاله ویژگی های پودر پر - خوراک دام و طیور, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ویژگی های پودر پر - خوراک دام و طیور, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ویژگی های پودر پر - خوراک دام و طیور, تحقیق درباره تحقیق مقاله ویژگی های پودر پر - خوراک دام و طیور, مقاله درباره تحقیق مقاله ویژگی های پودر پر - خوراک دام و طیور, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ویژگی های پودر پر - خوراک دام و طیور, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ویژگی های پودر پر - خوراک دام و طیور ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ویژگی های پودر پر - خوراک دام و طیور
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت