دانلود تحقیق و مقاله دانش آموزی و دانشجویی در مورد بازار مالی

براساس جستجوی مقاله و تحقیق دانشجویی در مورد بازار مالی تعداد 100 مورد در سایت یافت گردید که می توانید پس از مطالعه عناوین این تحقیقات و مقالات دانش آموزی و دانشجویی برای دانلود تحقیق در مورد بازار مالی و یا دانلود مقاله درباره بازار مالی اقدام نمائید:

تعداد صفحه: ۳۲ دسته بندی: اقتصاد

اهداف یادگیری: پس از اتمام این فصل خواننده باید نقش پژوهش های بازار سرمایه در ارزیابی محتوای اطلاعات افشا حسابداری را درک کند. مفروضات پذیرفته شده کارایی بازار در پژوهش بازار سرمایه را درک کند. تفاوت بین پژوهش بازار سرمایه ای که محتوای اطلاعاتی افشاء حسابداری را جستجو می کند و پژوهش بازار سرمایه ای که از داده قیمت سهم به عنوان یک تحلیل موقعیت برای ارزیابی افشاء های حسابداری را ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: اقتصاد

پیامد جهانی شدن بازارهای مالی مقدمه: در مسیر زندگی انسان بعضی اوقات شرایطی پیش می آید مجبور می شود بین « آنچه که بود و آنچه که از این به بعد خواهد بود» یکی را انتخاب کند و گاهی این شرایط پدید آمده طوری است که انسان ناگزیر است که حتماً دست به انتخاب بزند که میزان صحت این انتخابها و انطباق آن با حقیقت می تواند عامل تعیین کننده ای برای رسیدن به کمال و سعادت انسانی باشد. از طرفی ...

تعداد صفحه: ۷۰ دسته بندی: اقتصاد

منابع داخلی و مزیت رقابتی: منابع و توانایی‌هایی که می‌تواند منجر به مزیت رقابتی شود، در هر کار و فعالیتی متفاوت است و حتی می‌تواند در حول زمان متغیر باشد. بطور کلی منابع و توانایی‌های داخلی سازمان به چهار دسته کلی تقسیم می‌شوند که عباتند از : منابع مالی، فیزیکی، انسانی و سازمانی، در اصل توانائیها و منابع جزء عوامل قوت سازمانی شمرده می‌شوند که می‌تواند به مزیت رقابتی تبدیل شوند ...

تعداد صفحه: ۱۹۰ دسته بندی: اقتصاد

فصل اول : نوآوریهای ابزاری 1-1) مقدمه: وجود ابزارهای مالی گوناگون و متنوع در بازار مالی. انگیزش و مشارکت بیشتر مردم را در تأمین منابع مالی فعالیتهای اقتصادی درازمدت به همراه می‌آورد. تنوع ابزارهای مالی از نظر ترکیب ریسک و بازده و ماهیت سود و شیوه مشارکت در ریسک گروههای مختلفی را به سوی خود می‌کشاند. مطالعه سیر تاریخی بازار مالی در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته نشان می‌دهد که این ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: حسابداری

سود تحقق یافته و تغییرات در قیمت بازار دارائی های مالی سود اندازه گیری شده در حسابداری (عواید یا سود خالص ) سود اقتصادی بالا نیست . در عوض اندازه گیری سود به میزانی است که در زمان سرمایه گذاری انتظار می رفت به آن نائل شود (یعنی سود تحقق یافته ) . به عبارت دیگر ، اجرای یک سرمایه گذاری بر اساس حقایق واقعی است که قابل مقایسه با انتظارات پیش بینی شده است . چون یک سرمایه گذاری بر طبق ...

تعداد صفحه: ۲۹ دسته بندی: حسابداری

اصلاح ساختار مؤسسات و ابزار های مالی بازار پول و سرمایه بر اساس تعالیم اسلام چکیده: یکی ازعوامل مؤثر در رشد و توسعه جوامع پیشرفته وجود بازارهای پول و سرمایه فعال است، مؤسسه های پولی و مالی با استفاده از روش ها و ابزارهای متنوع، واسطه پویا و کارآمدی بین صاحبان وجوه مازاد ومتقاضیان وجوه هستند. آنها باطراحی ابزارهای جدید، اهداف، سلیقه ها و روحیات مختلف مشتریان خود را پاسخ می دهند. ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: حسابداری

ابزارهای مالی در بازار سرمایه ابزارهای مالی مشتقه در بازار سرمایه مقدمه هدف از این مقاله بیشتر تشریح ابزار مشتقه و طراحی ابزار نوین برای بازار سرمایه است. شایان ذکر است که این ابزارهای مالی در بسیاری از نقاط دنیا سخت مورد توجه افکار عمومی واقع شده و امید است که در آینده نزدیک بتوان از این ابزار در بازار سرمایه ایران نیز بهره گرفت. مشتقه: گونه ای از ابزار مالی است که فقط، متخصصان ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: اقتصاد

مقدمه پدیده فساد به دلیل اینکه رقابت پذیری را د شوار و تخصیص بهینه منابع را دچار اختلال می کند ، ضد رشد قلمداد می شود. به طور کلی در اجرای سیاستگذاری اقتصادی ، سه عامل اساسی را می توان به طور مشخص ضد رشد قلمداد کرد : گستردگی فعالیت های دولت در امور اقتصادی : شفافیت اندک، یاعدم شفا فیت و، به تبع آن ، عدم پاسخگویی مدیریت دولتی تضعیف ثبات ، قانونمندی و رقابت پذیری محیط فعالیت های ...

تعداد صفحه: ۹۹ دسته بندی: اقتصاد

11 مقدمه طبق شواهد تاریخی در روند تکامل جوامع بشری، حضور دولتها چه از نظر کمی (حجم فعالیتها) و چه از نظر کیفی (عمق و پیچیدگی وظایف) در زمینه مسایل مختلف اقتصادی و اجتماعی، به طور مداوم افزایش یافته است. از سوی دیگر، عملیات مالی دولتها، اثرات غیرقابل انکاری بر زندگی اقتصادی مردم دارد. جوامع بشری نیاز قطعی به تغییرات اصلاحی اجتماعی و اقتصادی دارند، زیرا عملکرد بازارها، متضمن ...

تعداد صفحه: ۶۸ دسته بندی: مدیریت

بازاریابی کالا های غیرنفتی صادرات غیرنفتی ازجمله محورهای مورد توجه برای نیل به هدف جهش صادراتی می باشد که در برنامه های سوم و چهارم توسعه بر آن تأکید شده است. سهم صادرات خدمات فنی مهندسی به عنوان یکی از زیربخش های صادرات غیرنفتی در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته به نحوی که ارزش صادرات خدمات فنی مهندسی در سال ۸۳ به ۹۴۱ میلیون دلار رسیده است. با وجود نوپا بودن صادرات خدمات فنی ...

تعداد صفحه: ۴۴ دسته بندی: مدیریت

تاریخچه‌ی بازاریابی شبکه‌ای آنچه در این شماره از خبرنامه ارائه می گردد، قرار است تاریخچه‌ی مختصری از مدل کسب و کار بازاریابی شبکه‌ای (Network Marketing) یا بازاریابی چند سطحی (Multi-Level Marketing ) را که بسیاری از دوستانی که در سمینارهایم شرکت می‌کنند و یا عضو خبرنامه‌هایم هستند از من درباره آن می‌پرسند ارائه دهد. امیدوارم که مورد توجه واستفاده شما نیز قرار گیرد. این حقیقتاً ...

تعداد صفحه: ۵۱ دسته بندی: مهندسی صنایع غذایی

زعفران از محصولات کشاورزی است که از دیرباز در ایران، آسیای صغیر و بخش هایی از اروپا به ویژه یونان شناخته و مصرف شده است. در گذشته مصرف زعفران به عنوان یک گیاه دارویی به لحاظ خواص آن مد نظر بوده،‌ اما امروزه زعفران به لحاظ رنگ، طعم و مزه خوب در صنایع غذایی مصر گسترده‌ای دارد. با این وجود، هنوز زعفران در بسیاری از کشورها شناخته شده نیست و مصرف جهانی آن در حد قابل قبولی نمی‌باشد. ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: مهندسی معدن

برای هر ایرانی نام فیروزه تداعی‌گر معدن فیروزه نیشابور است معدنی که پس از 7 هزار سال هنوز چراغی روشن دارد قدیمی‌ترین تراش از فیروزه معدن نیشابور مجسمه‌ای به شکل یک گوساله است که حدود 7 هزار سال قدمت داشته و هم‌اکنون در موزه ایران باستان نگهداری می‌شود. فیروزه ایرانی در دنیا آنچنان شناخته شده است که برای سنجش کیفیت سایر فیروزه‌ها این سنگ قیمتی کشور به‌عنوان مقیاس به کار گرفته ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: مدیریت

چکیده : در دنیای رقابتی امروز مشتریان در کانون اصلی توجه شرکتها قرار دارند و رضایت‌مندی آنها عامل اصلی کسب مزیت رقابتی سازمانها است. لازمه جلب رضایت مشتریان برآورده ساختن کامل نیازهای آنها و شناسایی دقیق خواسته‌ها، انتظارات، تمایلات، تواناییها و محدودیتهای آنها در خرید محصولات است. با دستیابی به چنین اطلاعاتی می‌توان عوامل تأثیرگذار بر رفتار مصرف‌کنندگان را به خوبی تشخیص داد و ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مدیریت

1. هرچه بیشتر درباره بازاریابی فرا بگیرید: آخرین کتابها و مجلات بازاریابی را مطالعه کنید، با همکارانتان در خصوص استراتژیهای موفق صحبت کنید و بویژه به کسب و کارهایی که موفق هستند توجه کنید. در مورد بازاریابی 5 نکته را در نظر داشته باشید. 1-محصول 2- قیمت 3- مکان 4-تبلیغات 5-مردم. به یاد داشته باشید که هرچقدر هم که ایده (نوآورانه تجاری) شما خوب و سازماندهی شده باشد، بدون داشتن ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: مدیریت

مقدمه : شروع فعالیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری همیشه با مطالعه و برنامه‌ریزی علمی همراه است. در شرکتهای بزرگ قبل از شروع عملیات تولید، گروه تحقیقات و بازاریابی برای امکان سنجی در مورد مقبولیت کالا و نیاز بازار فعالیتهای خود را آغاز می‌کند. همچنین در شرایطی که کالاهای تولید شده، فروش نمی‌روند و یا در رقابت با کالاهای مشابه، از بازار مناسبی برخوردار نیستند لازم است تا گروه تحقیقات ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: اقتصاد

ریشه بحران اقتصادی امریکا به 11 سپتامبر سال 2001 بر می گردد. به دنبال حملات 11 سپتامبر به برج‌های تجارت جهانی بازار آمریکا مستعد رکود اقتصادی شد که البته عمدتا روانی بود. دولت آمریکا که از رکود اقتصادی بیم داشت نرخ بهره را از 6 درصد به یک درصد کاهش داد. در نتیجه نرخ بهره در بازار هم کم شد. زمانی که نرخ بهره وام ها کم شود تقاضا برای دریافت وام افزایش می یابد. به طور مشخص در ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مدیریت

مقدمه نتیجه مطالعات به عمل آمده از سایت های علمی و نیز شرکتهای موفق که بخشهایی از آن در این مقاله آمده است نشانگر گرایشات جدیدی در عرصه بازاریابی است. نکته حایزاهمیت در این مقاله، رویکرد جدیدی است که بویژه با ورود به عصر تکنولوژی های نوین شرکتهای معتبر در کشورهای پیشرفته و صنعتی در امر بازاریابی موردتوجه قرار دارند. با ارائه پارادایم های جدید بازاریابی، ضرورت دارد شرکتهای کشور ...

تعداد صفحه: ۲۵ دسته بندی: اقتصاد

بورس آشنایی با بورس اوراق بهادار بورس اوراق بهادار همان بازار اوراق‏ بهادار است که یک بازار رسمی، متشکل و دائمی می‏باشد که اوراق بهادار در آن خرید و فروش می‏شود. اوراق بهادار به سه دسته تقسیم می‏شود: الف) پول کشورها و اسناد خزانه که مشهورترین اوراق بهادار هستند و انسان هر روز با آنها سروکار دارد. خرید و فروش پول در ایران بیشتر در بانک ها (ارز دولتی) و صرافیها و خرید و فروشهای ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: مدیریت

مقدمه : شروع فعالیت‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری همیشه با مطالعه و برنامه‌ریزی علمی همراه است. در شرکتهای بزرگ قبل از شروع عملیات تولید، گروه تحقیقات و بازاریابی برای امکان سنجی در مورد مقبولیت کالا و نیاز بازار فعالیتهای خود را آغاز می‌کند. همچنین در شرایطی که کالاهای تولید شده، فروش نمی‌روند و یا در رقابت با کالاهای مشابه، از بازار مناسبی برخوردار نیستند لازم است تا گروه تحقیقات ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: اقتصاد

سازمان بورس اوراق بهادار را می توان در سیستم اقتصادی یک جامعه از سه دیدگاه مورد بررسی قرار داد : 1- دیدگاه کلان ، که از این نظر می توان آن را ابزار سیاست گذاری پولی و حلقه زنجیره بازار های پولی و مالی دانست. 2- از دید شرکت های مشارکت کننده در بورس ، که در واقع این بازار برای آنان منبع عمده تشکیل سرمایه و تأمین مالی بشمار می رود. 3- از دید افراد و سرمایه گذاران ، که برای آنان یک ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: حسابداری

آشنایی با حسابداری مالیاتی حسابداری یا به تعبیری زبان تجارت روشهایی است قراردادی که توسط استادان ، کارشناسان و یا انجمنهای حرفه ای حسابداران تدوین گردیده است و به تدریج مورد قبول همگان قرارگرفته است و قابل تصحیح و تغییر می باشد. برای حسابداری تعاریف گوناگونی عنوان شده است که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد : فرآیند تشخیص، اندازه گیری و گزارش اطلاعات اقتصادی که برای ...

تعداد صفحه: ۳۵ دسته بندی: حسابداری

مدیریت مالی شرح وظایف مدیر مالی بطور استاندارد در کتابهای مدیریت مالی با شرح وظایف مدیر مالی در بخش خصوصی متفاوت است وحتی از شرکت به شرکت هم این تفاوت چشمگیر است . در بیشتر شرکتهای خصوصی مدیرمالی وظایف یک رئیس حسابداری مالی رو دارد ونیز بحث کنترل حسابها و مالیات و بیمه ومحاسبه وپرداخت حقوق. این وظایف بر گرفته از کتاب مدیریت مالی است اما مطمئن باشید که شما برای تشریح شرح وظایف ...

تعداد صفحه: ۴۶ دسته بندی: حسابداری

موضوع: حسابرسی عملکرد مدیریت مالیاتی در سالیان اخیر مباحثی نظیر حسابرسی عملکرد مدیریت مالیاتی و عملکرد حسابرسی رشته‌های مدیریت و حسابداری و همچنین مدیران عالی کشورها را به خود جلب نموده است. حسابرسی عملکرد مدیریت مالیاتی: نوع جدیدی از حسابرسی است که پشتوانه طولانی کارهای آکادمیک نداشته و برای یافتن نشانه‌های چگونگی به وجود آمدن آن تنها می‌توان تا چند دهه قبل مراجعه و اجرای آن ...

تعداد صفحه: ۲۸ دسته بندی: اقتصاد

بازارهای اسلامی و سنتی چکیده: در اوایل قرن هفتم میلادی زمانی که دو ابرقدرت ایران و روم بر سر تسلط و نفوذ جهانی پیکار می‌کردند, در شبه جزیره عربستان حادثه‌ای رخ داد که مسیر جریان تاریخ را عوض نمود. در آن برهه مردی خردمند و امین به تلقین ندای حق در کانون بت‌پرستی بر ضد خدایان متعدد برخاست و نهضت عظیم و جهانی اسلام را بنا گذاشت. این نهضت عظیم با پیشرفت سریع خود, تمدنی با شکوه در ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: فیزیک

نظریه آشوب، به شاخه‌ای از ریاضیات و فیزیک گفته می‌شود که مرتبط با سیستمهایی است که دینامیک آنها در برابر تغییر مقادیر اولیه، رفتار بسیار حساسی نشان می دهد؛ به طوری که رفتار‌های آینده آنها دیگر قابل پیش‌بینی نمی‌باشد. به این سیستم‌ها، سیستم‌های آشوبی گفته می‌شود که از نوع سیستمهای غیرخطی دینامیک هستند و بهترین مثال برای آنها اثر پروانه‌ای، جریانات هوایی و دوره اقتصادی می‌باشد. ...

تعداد صفحه: ۲۵ دسته بندی: حسابداری

موضوع: حسابرسی مالیاتی حسابرسی عملکرد مدیریت مالیاتی در سالیان اخیر مباحثی نظیر حسابرسی عملکرد مدیریت مالیاتی و عملکرد حسابرسی رشته‌های مدیریت و حسابداری و همچنین مدیران عالی کشورها را به خود جلب نموده است. حسابرسی عملکرد مدیریت مالیاتی: نوع جدیدی از حسابرسی است که پشتوانه طولانی کارهای آکادمیک نداشته و برای یافتن نشانه‌های چگونگی به وجود آمدن آن تنها می‌توان تا چند دهه قبل ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت

نگاهی به ابرقدرتان بازار پرتقال جهان تولید پرتقال در طول سالهای 2005-2004 معادل 1/2 میلیون تن با بریکس 65 اعلام شده است که 18% نسبت به سال قبل کمتر شده است. آمریکا و برزیل 88% بازده جهانی تولید پرتقال را بواسطه داشتن شرکتهای بزرگ تولیدکننده در اختیار دارند. برزیل:تولید پرتقال برزیل در طول سالهای 2005-2004 معادل14/1 میلیون تن با بریکس 65 اعلام شده است که 15% نسبت به سال 2004-2003 ...

تعداد صفحه: ۲۹ دسته بندی: مدیریت

نگاهی به فلسفه های مدیریت بازاریابی مقدمه مدیریت بازاریابی را کوششی آگاهانه برای دستیابی به نتایج مبادله مطلوب با بازارهای مورد نظر دانسته اند. شناخت فلسفه هایی که راهنمای اینگونه تلاش های بازاریابی هستند و آگاهی از ارزش نسبی هر یک در رابطه با “ سازمان”، “ مشتریان” و “جامعه”،می باشد . سازمانها فعالیت های بازاریابی خود را بر اساس پنج دیدگاه قرار می دهند. این دیدگاه ها عبارت اند ...

تعداد صفحه: ۲۸ دسته بندی: مدیریت

نگاهی به فلسفه های مدیریت بازاریابی مقدمه مدیریت بازاریابی را کوششی آگاهانه برای دستیابی به نتایج مبادله مطلوب با بازارهای مورد نظر دانسته اند. شناخت فلسفه هایی که راهنمای اینگونه تلاش های بازاریابی هستند و آگاهی از ارزش نسبی هر یک در رابطه با “ سازمان”، “ مشتریان” و “جامعه”،می باشد . سازمانها فعالیت های بازاریابی خود را بر اساس پنج دیدگاه قرار می دهند. این دیدگاه ها عبارت اند ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: اقتصاد

ارتباط مالیات بر مصرف و فروش با مالیات بر ارزش افزوده در فرهنگ متون مالیاتی ، مالیاتی را که دولت از مصرف کنندگان کالاها و خدمات از طریق تولید کنندگان آن ها دریافت می کند مالیات غیر مستقیم می نامند . مالیات بر مصرف ، مالیات بر واردات و مالیات بر ارزش افزوده نمونه هایی از مالیات های غیر مستقیم به شمار می روند . تشخیص مالیات مستقیم از مالیات غیر مستقیم از مباحث متداول مالیه عمومی ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: اقتصاد

بحران مالی ایران و جهان علم اقتصاد استقلال انرژی برای ایران ایران با هدف اعلام شده استقلال بلند مدت انرژی ، برنامه هسته ای جاه طلبانه را پیگیری کرده است .در حالی که این موضوع برنامه ریزی ارزشمند و عموما پذیرفته شده ملی است ، واضح است که برنامه هسته ای ایران طبق ساختار بندی امروزی به این هدف دست نمی یابد ، و در واقع با دگرسو کردن منابع سرمایه ای و منابع دیگر از پروژه هایی که ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: اقتصاد

آن چه که در پی می آید اولین بخش گزارشی از کارگاه «بررسی سیاست اصلاح نظام بازار محصولات کشاورزی در ایران» است که از سوی دفتر مطالعات ایسنا، برگزار شد. در این کارگاه دکتر صدرالاشرافی، مدیر گروه سابق اقتصاد کشاورزی دانشگاه تهران و دکتر امیر محمدی نژاد عضو هیات علمی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، حضور داشتند. دکتر صدرالاشرافی در این مصاحبه که از سوی زهرا شعبان نژاد کارشناس ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: اقتصاد

بحران مالی جهانی: تیرگی‌ها و روشنی‌ها Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: بانک بزرگ "جی پی مورگان" آمریکا از جمله بانک‌هایی بود که در سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری به سود رسید، اما کارشناسان این تراز مثبت را موقتی می‌دانند برآورد وضعیت اقتصاد جهانی دشوارتر شده است: تراز مالی سه‌ماهه نخست سال جاری بسیاری از بانک‌های آمریکایی تحرک بازار مالی را نوید می‌دهد. اما صندوق ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: اقتصاد

مالیات بر درآمد مشاغل ماده 93 ) در آمدی که شخص حقیقی از طریق اشتغال به مشاغل یا به عناوین دیگر غیر از موارد مذکور در سایر فصل های این قانون در ایران تحصیل کند پس از کسر معافیت های مقرر در این قانون مشمول مالیات بر درآمد مشاغال می باشد. تبصره ) درآمد شرکت های مدنی (اعم از اختیاری یا قهری) و همچنین درآمدهای ناشی از فعالیت های مضاربه در صورتی که عامل (مضارب) یا صاحب سرمایه شخص ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: حسابداری

توسعه ساختار نهایی حسابداری مالی اهداف یادگیری :بعد از خواندن این فصل باید قادر باشید تا : پیش زمینه تاریخی و توسعه تنظیمات استاندارد حسابداری در ایالات متحده را درک کنید. نحوه تفاوت و تمایز بورد استاندارد های حسابداری مالی (fasb) از دو بورد قبلی آن را ، ادراک کنید. درک مسائل نمادی در مواجه با fasb توجه به پیسرگ پروسه و فرایند تنظیم استاندارد درک نحوه اصلاح بحران های دیون (مالی) ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: اقتصاد

تاریخچه بازار یابی بین الملل پیشینه و ظهور کورنلیوس واندربیلت در تاریخ 24 مه 1794 در نیویورک متولد شد. پدر او کشاورزی بود که محصولاتش را در بازار نیویورک می‌فروخت و در کنار بندر نیز ماهیگیری می‌کرد. واندربیلت توجه زیادی به مدرسه نداشت و زندگی خارج از آن را ترجیح می‌داد. در کودکی به سختی می‌توانست بخواند و بنویسد. او علاقه‌ بسیار زیادی به کسب و کار داشت. در سال 1810 یعنی تنها ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: اقتصاد

مالیات بر ارزش افزوده چیست؟ چرا اجرای آن متوقف شد؟ گروه اقتصادی- قانون مالیات بر ارزش افزوده که در خردادماه سال جاری به تصویب نهایی مجلس و تأیید شورای نگهبان رسید، در حالی اواسط مهرماه به مرحله اجرایی رسید که به دلیل عدم آشنایی مردم و به خصوص اهالی بازار با تبعات ناشی از اجرای این قانون، در مرحله اجرا با مشکلات زیادی روبه‌رو شده و در نهایت نیز با توقف اجرا مواجه شد. مالیات بر ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: اقتصاد

اوراق قرضه در بازار فهرست: تعریف و آشنایی با عملکرد اوراق قرضه در بازار اوراق مشارکت و عملکرد این اوراق تفاوت این دو اوراق اوراق مشارکت در بازار ایران نقش استصناع در گردش اوراقها نقش صکوک بر اوراق مشارکت و قرضه انواع گوناگون صکوک تفاوت صکوک و اوراق قرضه تعریف و آشنایی با عملکرد اوراق قرضه در بازار اوراق قرضه در اصطلاح علم اقتصاد، از اوراق بهادار است، و آن سندی است که طبق آن صادر ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: اقتصاد

نوسانات گستردهء بازار در دههء 1930، تمامی دولت‌ها را بر آن داشت تا برای رسیدن به اشتغال کامل، قیمت‌های باثبات و نرخ رضایت‌بخشی از رشد اقتصادی، از طریق مدیریت تقاضای مجموع در اقتصادشان، سیاست‌های مداخله‌گرانهء کینزی را اتخاذ کنند. نمودار شمارهء‌یک، این الگوی اقتصاد کلان را به تصویر کشیده است. نمودار شمارهء یک نشان می‌دهد که تقاضای کل (AD) مجموع تقاضاهای افراد است و همان طور که ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: حقوق و فقه

اجاره نامه رسمی داشته باشد در دفتر اسناد رسمی اجاره نامه را درست کند در غیر اینصورت ارزش اجاره ایدرنظر گرفته می شود. کمیسیون از کارمندان دارایی و امور صنفی و شوراها هستند که در خیابانی یک مغازه اجاره آن به صرفه تر می باشد مثلاً ارگ مغازه ای 10 متر باشد اجاره آن 000/51 تومان می باشد مالیات آن 000/50 می باشد اگر اجاره نامه ای داشته باشد که بیشتر از 000/50 تومان باشد آن را دریافت ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: اقتصاد

مقدمه: در ادبیات اقتصاد پول و بانکداری گفته می شود بانک مرکزی می تواند برای اجرای سیاست انقباضی یا انبساطی پولی، به روش های گوناگونی عمل کند. تجربه نشان داده است که مهمترین و کاراترین ابزار اعمال سیاست پولی انجام عملیات بازار باز ( انتشار یا خرید و فروش اوراق قرضه) می باشد. اما مشکل در این جاست که انتشار این اوراق به طور صریح با مبانی اقتصاد اسلام متناقض است و آشکارا ربوی می ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

ارتباط بین برنامه های آموزشی فنی و بازار کار صنعتی نشست دانشجویی روزنامه آفرینش درباره ارتباط دانشگاه و اشتغال و نقش دانشگاه در توانمندسازی دانشجویان برای ورود به بازار کار با حضور دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تشکیل شد. دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این گفتگو و گپ دانشجویی مشکلات و در عین حال راهکارهایی که می تواند آموزش دانشگاهی را از تئوری بودن به سمت کاربردی و ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

دانشگاه ها با توجه به سرمایه گذاری شان در جهت پرورش نیروی انسانی زبده و متخصص برای ورود به عرصه اشتغال به نوعی بسترساز و زمینه ساز بهره مندی از فرصت های شغلی محسوب می شوند. ازسوی دیگر اتخاذ سیاست های اشتغال زایی مناسب می تواند پیوند بین دانشگاه و بازار کار را که در کشور ما به یک آرزو تبدیل شده است، باستحکام بخشد. در این نوشتار نقش خدمات مشاوره ای و برنامه های آموزشی در دانشگاه ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: مدیریت

تاثیر فرهنگ بازارایابی را به سورضه ی و موثر بودن بازاریابی تعیین نماید، در حالیکه سایز شرکنپت خصوصی و حیطه جغرافیایی را ثابت نگاه میدارد. تحت شرکتها، براساس قدرت فرهنگ بازایابی در شرکت، به گروههایی دسته بندی می شوند و سه دسته مجزا و مشخص نتیجه می شود که عبارتند از: شرکت هایی با یک فرهنگ بازاریابی و بسیار قوی و مستحکم،( طبق مقیاس های نکته ای 20/2 تا 1) شرکت هایی با یک فرهنگ«قوی»( ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: اقتصاد

حاشیه ارزی بازار موازی یکی از قیمت های نسبی مهم در اقتصاد بوده که از وجود بازارهای ارزی نشأت می گیرد. این عامل متغیرهای کلیدی اقتصاد را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار داده و خود متاثر از آن هاست. وجود بازار های دوگانه و چندگانه ارزی در کشورهای در حال توسعه پدیده ای قابل مشاهده و غیرقابل انکار است. وجود چنین رژیم ارزی هرچند اقتصاد را از شوک های برونی در امان قرار داده و برای ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

چیپ ‌ست ‌های P۵۵ با نوید پشتیبانی از فناوری‌ های جدید به کاربران معرفی شدند. زمانی که اینتل به فاصله کمی از فراگیر شدن مادربرد های X۵۸ و تراشه‌ های Core i۷ (مبتنی بر معماری Nehalem) از پیکره‌بندی جدید خود (تراشه‌های Lynnfield و چیپ‌ست‌های P۵۵) پرده برداشت، نوید داد که این نسل از محصولات، با تازه‌های فراوانی برای مخاطبان همراه خواهد بود. بیشتر آن چیزی که تا به امروز، شرکت‌های ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: مدیریت

مقدمه نتیجه مطالعات به عمل آمده از سایت های علمی و نیز شرکتهای موفق که بخشهایی از آن در این مقاله آمده است نشانگر گرایشات جدیدی در عرصه بازاریابی است. نکته حایزاهمیت در این مقاله، رویکرد جدیدی است که بویژه با ورود به عصر تکنولوژی های نوین شرکتهای معتبر در کشورهای پیشرفته و صنعتی در امر بازاریابی موردتوجه قرار دارند. با ارائه پارادایم های جدید بازاریابی، ضرورت دارد شرکتهای کشور ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: مدیریت

تعریف بازیابی رابطه مند: بازاریابی رابطه مند (RELATIONSHIP MARKETING) هنر کسب وکار امروز است. برای حفظ مشتریان کلیدی (سود آور) موجود، مهارت در ایجاد ارتباط صحیح با مشتری ضروری است. تئوری بازار یابی بدوی یا کلاسیک، عمدتاً به انجام معامله توجه داشت وبه حفظ مشتریان اهمیتی نمی داد. اما با گسترش رقابت و اشباع شدن بسیاری از بازارها و تغییرات پیوسته در محیط و ترکیب جمعیت، شرکتها با این ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: اقتصاد

سمینار بازاریابی محصولات کشاورزی آن چه که در پی می آید اولین بخش گزارشی از کارگاه «بررسی سیاست اصلاح نظام بازار محصولات کشاورزی در ایران» است که از سوی دفتر مطالعات ایسنا، برگزار شد. در این کارگاه دکتر صدرالاشرافی، مدیر گروه سابق اقتصاد کشاورزی دانشگاه تهران و دکتر امیر محمدی نژاد عضو هیات علمی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، حضور داشتند. دکتر صدرالاشرافی در این مصاحبه که ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: اقتصاد

مقدمه اقتصاد ایران: تولید و سرمایه‌گذاری در ایران، علیرغم برنامه‌ها و اقداماتی که جهت بهبود وضعیت آن انجام می‌شود، همچنان با چالش‌‌های فراوانی روبه‌رو است. موانع پیش‌ روی توسعه و گسترش بازار، نبود تکنولوژی‌های پیشرفته و فن‌آوری‌های نوین به منظور بهبود راندمان کمّی و کیفی تولید، موانع موجود در جذب بازارهای داخلی و خارجی و وجود قوانین و مقررات دست و پاگیر در مسیر تولید و فروش ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مدیریت

مقدمه: بازار یابی در کسب و کار امروز یک امر ضروری است ودر مو قعیت ساز مانها نقش اساسی ایفا می کند.بازاریابی به فروش از طریق ویزیتوری یا تهیه آگهی های تبلیغاتی محدود نمی شود و مفهوم بسیار جامع تری دارد و به همین دلیل گفته می شود تفکر بازار یابی باید در کلیه ی بخش ها و فرایند های سازمانی نفوذ کند و مورد توجه قرار گیرد.خلق نام تجاری مناسب ، تبلیغات مناسب ، توجه به تغیر دائم در ...

تعداد صفحه: ۳۶ دسته بندی: مدیریت

در بازاریابی سنتی شاخص موفقیت, > است, ولی در بازاریابی تک به تک شاخص موفقیت, > است. تفاوت بازاریابی تک به تک نسبت به بازاریابی سنتی: بازاریابی سنتی محصول مدار است اما بازاریابی تک به تک مشتری مدار است. در بازار یابی سنتی هدف افزایش سهم از بازار است و بازاریاب سنتی سعی دارد مشتریان بیشتری برای محصولات خود پیدا کند در حالیکه در بازار یابی تک به تک هدف افزایش سهم از مشتری است و ...

تعداد صفحه: ۴۳ دسته بندی: مدیریت

مقدمه : هر روز میلیاردها دلار کالا و خدمت بین کشورهای جهان مبادله می شود. امروزه ملتهای جهان از طریق شبکه چند ملیتی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به یکدیگر پیوند خورده اند. هر اندازه این ارتباطات مهمتر و پیچیده تر می شوند کشورها از یکسو ثروتمندتر و از سوی دیگر نسبت به مداخله کشورهای خارجی آسیب پذیرتر می گردند. این آسیب پذیری محیط مالیه و تجارت بین المللی را تبدیل به یک میدان سیاسی می ...

تعداد صفحه: ۱۳۱ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

مباحث ویژه رشته IT دوره کارشناسی بخش اول:کلیات تجارت الکترونیک تعاریف گوناگون از تجارت الکترونیک ساده ترین تعریف تجارت الکترونیک ، تجارتی است که بوسیله ابزار های الکترونیکی انجام می شود که این خود قطعا شامل تلفن و فکس برای انجام فعالیتهای تجاری خواهد بود.بدین معنی که هرزمانی که شما کاتالوگی را مثلا از طریق پست دریافت می کنید یا فکس ارسال می کنید و یا گوشی تلفن را برمی دارید در ...

تعداد صفحه: ۵۰ دسته بندی: حقوق و فقه

مقدمه : در بیشتر کشورها، بخش عمده ای از منابع درآمدی دولت، از طریق مالیات تامین می شود. سهم مالیات از کل درآمدهای عمومی در میان کشورها، متفاوت است و میزان آن بستگی به سطح توسعه و ساختار اقتصادی آنها دارد. در این میان، فرار مالیاتی و گریز از مالیات در کشورها باعث شده است تا درآمدهای مالیاتی کشورها، همواره از آنچه که برآورد می شود کمتر باشد و تمامی کشورها تلاش خود را برای کاهش این ...

تعداد صفحه: ۹۳ دسته بندی: علوم سیاسی

میزان ذخایر بالفعل و بالقوه نفت خام کشور و تاثیر تزریق گاز بر آنها میزان ذخایر« نفت خام در جای» کشور حدود 450 میلیارد بشکه تخمین زده می شود. از این میزان، تا پایان سال 1380 جمعاً حدود 54 میلیارد بشکه از مناطق خشکی و دریایی برداشت شده است. میزان ذخایر بالفعل نفت خام کشور با توجه به ذخایر کشف شده جدید، حدود 37 میلیارد بشکه است. این رقم بر اساس گزارش های ارائه شده از مناطق خشکی و ...

تعداد صفحه: ۷۸ دسته بندی: حقوق و فقه

سخن ناشر از جمله وظایف و کارویژه های مراکز تحقیقاتی, تامل عالمانه و روش‌مندانه در باب موضوعاتی است که به نوعی در سطح جامعه علمی یا اجرایی مطرح هستند. مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادقu به منظور انجام این مهم, طیف متنوعی از فعالیتها را در دستور کار خود دارد که از آن جمله می‌توان به برگزاری سخنرانی علمی, نشستهای تخصصی, همایش و سمینار, کارگاههای موردی و ... اشاره داشت. اگر چه انجام ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: اقتصاد

مودیلیانی و میلر یکی از فروض اصلی تئوری خود را کامل بودن بازار سرمایه عنوان نمودند اما در عالم واقع هیچ گاه این فرض وجود دارد و دارای نقصهایی می باشد که سبب خواهد شد که این فرضیه درست نباشد. این نواقص به شرح ذیل می باشد: 1-4-5-2- مالیات مالیات بر درآمد شخصی مزایای مالیاتی بدهی را کاهش می دهد. ارزش فعلی سپر مالیاتی را با وجود مالیات شخصی می توان بصورت زیر محاسبه نمود: ارزش فعلی ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: اقتصاد

مقدمه بازار مالی بنا بر تعریف به دو بخش برحسب سررسید تقسیم می‌شود. یکی بازار اعتبارات کوتاه‌مدت (معمولا تا یک سال) که به آن بازار پول گویند و دیگر بازار بلندمدت‌تر (بیش از یک سال) که به آن بازار سرمایه گویند. البته بعضی تقسیم‌بندی‌ها دامنهء منابع کوتاه‌مدت را تا پنج سال هم بسط می‌دهد. این تعریف محدود بازار اعتبارات است تعریف‌گسترده‌تر از این مفاهیم آن است که بازار پول همه چیز را ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: اقتصاد

بحران کنونی با عدم پرداخت وام های درجه دو مسکن در آمریکا آغاز شد و به سرعت گسترش یافت در حالیکه بازار های مالی جهان در ماه های اخیر با بحران دست به گریبان بوده اند عوامل بروز این تحول و همچنین تاثیر آن بر کشورهای دیگر از جمله ایران همچنان مورد بحث است. بحران در بازارهای مالی غرب اواسط تابستان گذشته و با انتشار گزارشهایی در مورد دشواری برخی موسسات اعتباری فعال در بخش مسکن در ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: اقتصاد

مقدمه در مطالعه اقتصاد کلان هرگاه با چارچوب تحلیل هیکسی و معادلات IS-LM رو به رو شوید یک نکته اساسی را محور ارتباط بین درآمد ملی با سایر ارکان اقتصادی خواهید دید و آن نرخ بهره می‌باشد. ظرافت کاربرد و استفاده از این عامل برای پوند دادن بازار پول و کالا باعث تداوم جذابیت این چارچوب تحلیلی بعد از گذشت نیم قرن از طرح آن گردیده است. بازار پول، سرمایه‌گذاری و حتی مصرف به نوعی درگیر یک ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: مخابرات

اهمیت برنامه ریزی برای بازاریابی در چند سال اخیر رشد فزاینده ای داشته است. در بازاریابی ابتدا باید هویت هر مشتری را مشخص نموده و خصوصیات هر یک از آنها را بطور مجزا مورد بررسی قراردهید. هرچه میزان ارتباط برقرارشده میان شما و مشتریتان نزدیکتر و صمیمی تر باشد به همان نسبت می توانید آنها را به سازمان خود وابسته سازید. برقراری این ارتباط صمیمی نیازمند کسب اطلاعات دقیق از مشتریانتان ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

اینترنت، اینترانت و اکسترانت به دلیل مزیتهای فراوان در حال تبدیل به سکوی تجارت الکترونیک و بازرگانی الکترونیک می باشند.ارتباط جهانی، سهولت استفاده، هزینه پایین و قابلیتهای چند رسانه ای سبب شد تا از اینترنت برای برنامه های کاربردی تعاملی، خدمات و کالاها استفاده گردد. هم بندی و دسترسی جهانی،کاهش هزینه های ارتباطی،کاهش هزینه های بازرگانی و معاملاتی،کاهش هزینه های سازمانی،ویژگی ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: اقتصاد

اهمیت برنامه ریزی برای بازاریابی در چند سال اخیر رشد فزاینده ای داشته است. در بازاریابی ابتدا باید هویت هر مشتری را مشخص نموده و خصوصیات هر یک از آنها را بطور مجزا مورد بررسی قراردهید. هرچه میزان ارتباط برقرارشده میان شما و مشتریتان نزدیکتر و صمیمی تر باشد به همان نسبت می توانید آنها را به سازمان خود وابسته سازید. برقراری این ارتباط صمیمی نیازمند کسب اطلاعات دقیق از مشتریانتان ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: حسابداری

سیاست مالی به سیاستی می گویند که ازطریق ابزارهایی نظیر تغییر درهزینه های دولتی و مالیات سعی میکند به اهداف معین اقتصادی نایل گردد . سیاست پولی به سیاستی می گویند که می خواهد ازطریق تغییر و کنترل درحجم پول و تغییر درسطح و ساختار نرخ بهره و یا سایر شرایط اعطای اعتبار و تسهیلات مالی به اهداف معین اقتصادی نایل گردد . هدف از سیاستهای مالی و پولی درکشورهای صنعتی پیشرفته و کشورهای روبه ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: حسابداری

تئوری توازن ثابت یا پایدار[1]: این تئوری بیان می کندکه مزیت مالیاتی بدهی، ارزش شرکت بدهی دار را افزایش می دهد. از سوی دیگر، هزینه های بحران مالی و ورشکستگی احتمالی ناشی از عدم ایفای به موقع تعهدات بدهی، ارزش شرکت ( بدهی دار) را کاهش می دهد. لذا ساختار سرمایه شرکت را می توان به منزله توازن بین مزیت های مالیاتی بدهی و هزینه های بحران مالی و ورشکستگی احتمالی ( ناشی از بدهی) تلقی ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: اقتصاد

اهمیت برنامه ریزی برای بازاریابی در چند سال اخیر رشد فزاینده ای داشته است. در بازاریابی ابتدا باید هویت هر مشتری را مشخص نموده و خصوصیات هر یک از آنها را بطور مجزا مورد بررسی قراردهید. هرچه میزان ارتباط برقرارشده میان شما و مشتریتان نزدیکتر و صمیمی تر باشد به همان نسبت می توانید آنها را به سازمان خود وابسته سازید. برقراری این ارتباط صمیمی نیازمند کسب اطلاعات دقیق از مشتریانتان ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: اقتصاد

در مورد احتمالات بازارهای الکترونیکی بویژه حقوق تجاری در سراسر دنیا و زمانهای مختلف نوشته های بسیاری وجود دارد. ایده کامپیوتری کردن بازار و تجارت محبوبیت خاصی میان عموم دارد زیرا جادوی الکترونیکی مدرن اینطور تصور شده که می تواند سفارشات را در جایی که مردم در حال فریاد زدن و موج زدن و دویدن در سکوی تجاری هستند به طور مؤثر و آرام اداره نماید. این پدیده زمینه ای از تکنولوژی را در ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: حسابداری

چکیده موفقیت در راهبرد جهش صادراتی مستلزم شناسایی تحولات جهشی نظیر تجارت الکترونیکی در عرصه تجارت بین‌الملل است. توسعه تجارت الکترونیکی مستلزم سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌های مربوط به آن، در کشور است، لذا تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری در این راستا از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. مقاله حاضر با هدف تسهیل امر توسعه تجارت الکترونیکی و به منظور اولویت‌بندی زمینه‌های ...

تعداد صفحه: ۱۰۵ دسته بندی: اقتصاد

فصل اول: تاریخچه 1- تاریخچه پیدایش مالیات در ایران: ایرانیان از زمان هخامنشیان رابی دریافت مالیات و امور مالی کشور دفترها و سازمان‎های مرتبی داشتند. در زمان ساسانیان این سازمان به صورت کامل‎تری درآمد و در آن هنگام وصول مالیات به سه صورت زیر انجام می‎گرفته است. 1- مالیات ارضی (خراج) که به نسبت کشت هر ده و دهستانی از یک ششم تا یک سوم محصول وصول می‎گردیده است. 2- مالیات سرانه، ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: حسابداری

به اعتقاد آدام اسمیت نظریه پرداز مکتب کلاسیکها معقولترین انواع مالیات، مالیات بر ارزش افزوده می باشد که از بهره مالکان، سود و مزد فاش می شود. و بدین ترتیب اصل سهل الوصول بودن ، اصل عدالت، اصل شفافیت، اصل کارآیی، صرفه جویی و ... که از اصول یک سیستم مارآمد مالیاتی می باشد فراهم می آورد. -مفهوم و روشهای اعمال مالیات بر ارزش افزوده مالیات بر ارزش افزوده (VAT) یک نوع مالیات غیر ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: حسابداری

مالیات ارزش افزوده با توجه به جو و قوانین جهانی حالا نوبت ایران است که برای دست یابی به مزایای مالیات ارزش افزوده هر چه سریع تر این نظام مالیاتی را طراحی و اجراء نماید تاریخچه در سال های پس از جنگ دوم جهانی فردی آلمانی به نام قو زیمنس جهت ایجاد درآمد برای دولت و نیز بازسازی کشور طرح مالیات ارزش افزوده را ارائه داد. اما این فرانسه بود که به عنوان اولین کشور، موفق گردید در 1954 ...

تعداد صفحه: ۳۹ دسته بندی: حسابداری

استاندارد حسابداری‌ شماره‌ 26 فعالیتهای‌ کشاورزی‌ این‌ استاندارد باید باتوجه‌ به‌ " مقدمه‌ای‌ بر استانداردهای‌ حسابداری‌ " مطالعه‌ و بکار گرفته‌ شود. دامنه‌ کاربرد 1 . کاربرد این‌ استاندارد در حسابداری‌ موارد زیر الزامی‌است‌، مشروط‌ بر اینکه‌ به‌ فعالیت‌ کشاورزی‌ مربوط‌ باشد : الف‌. داراییهای‌ زیستی‌، و ب‌ . تولید کشاورزی‌ در زمان‌ برداشت‌. 2 . این‌ استاندارد در موارد زیر کاربرد ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: حسابداری

موارد این دوره دانشجویان را برای دیدگاه بالاتری نسبت به ساختارهای مالی آماده می نماید. شامل نقشی که سیستم در اقتصاد بازی می نماید. گفتگو در مورد موارد مهمی که نقش عمده ای در سیستم دارند، دستگاههای تجارتی، قیمتی که آنها باید پرداخت بنمایند. در سومین میانه از ترم توجه به تجارت های مالی بزرگ و نجات ساختارهای مالی می پردازد. در مورد تفاوت نرخ ها و دلایل تفاوت نرخها در میان کشورهای ...

تعداد صفحه: ۲۸ دسته بندی: اقتصاد

مقدمه مسائل کشاورزی پیچیده اند و رابطه آنها با پاره ای عوامل اقتصادی ،مالی ، فنی و جمعیتی است. هر نوشته ای راجع به بازارهای کشاورزی ، حتی اگر در حد این کتاب موجز باشد ، ضرورتا بایستی مسائل بسیار متنوعی را مورد بررسی قرار دهد. قبل از هر چیز ، باید بدانیم مشکلات بازارهای کشاورزی چیست؟ خصوصیات فنی آن کدام است ؟ مشکلات بین المللی محصولات عمده کشاورزی چگونه سازمان می یابد ؟ اما این ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: اقتصاد

این شرکتها در میان تعداد کمی‌هستند که به نظر می‌رسد نمونه‌های مفید و مناسب رشد و ترقی برای تجارت‌اینترنتی داشته باشند و آنها کاملاً بر اساس بازاریابی و خدمت به مشتری می‌باشد . تنوع زیاد ، جستجوی سریع ، سفارش آسان و قیمتهای خوب دارد – سود ندارد .‌ایا می‌تواند نجات پیدا کند ؟‌ایا واقعاً می‌تواند پول بدست بیاورد؟ ممکن است ، اگر آن بتواند وارد اتحادیه‌های بیشتری شود . بسیاری از ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: اقتصاد

بسیاری از مردم در مورد اصطلاح بازاریابی اشتباه می کنند و آن را معادل فروش می دانند؛ در صورتی که فروش بخشی از بازاریابی محسوب می شود. دلیل اینکه مردم این اشتباه را می کنند این است که آنها از صبح تا شب با انواع و اقسام تبلیغات تجاری روبرو هستند و به قول یکی از بزرگان علوم مدیریت: امروزه مردم از 3 چیز گریز ندارند، مالیات، مرگ و آگهی های تجاری. اگر کل بازاریابی را به کوه یخ تشبیه ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: اقتصاد

بهبود تداوم به رغم موانع موجود نویسنده: تونی پالگیز ترجمه: منصور ابطحی، کارشناس مدیریت صادرات سایپا شمار خودرو در بازار کلیه کشورهای عضو گروه ASEAN با نیل به رشد 12 درصدی در سال 2003 از مرز یک‌و‌نیم میلیون فراتر رفته، به‌طوری که میزان رشد در این مناطق جز کشور مالزی به حد نسبتا خوبی رسیده است. مناطق مزبور، سال گذشته دچار مشکلات عمده‌ای همچون شیوع بیماری سارس و تشدید فعالیت‌های ...

تعداد صفحه: ۲۷ دسته بندی: حسابداری

بسمه‌تعالی‌ مقدمه‌ فرایند تدوین‌ استانداردهای‌ حسابداری، فرایندی‌ مستمر و پویاست‌ که‌ در واکنش‌ به‌ تغییر شرایط‌ و تحولات‌ محیط‌ داخلی‌ و بین‌المللی‌ و با هدف ارتقای شفافیت گزارشگری مالی، تغییر و تجدیدنظر در استانداردهای‌ موجود یا تدوین‌ استانداردهای‌ جدید را ایجاب‌ می‌کند. در این‌ فرایند یکی‌ از سیاستهای‌ اصلی‌ سازمان‌ حسابرسی‌ استفاده از استانداردهای حسابداری مراجع حرفه‌ای ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت