تحقیق مقاله رایگان آموزش نگهداری آکواریوم

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: word کد فایل: 4121
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: شیلات
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان آموزش نگهداری آکواریوم

    آموزش نگهداری آکواریوم


    توضیحاتی در مورد اکواریوم
    زندگی ماشینی امروز فاصله انسان با طبیعت را بطور نامحسوسی افزایش داده و بدون آنکه خود متوجه باشیم در اثر عدم استفاده از لذات و امکانات طبیعت پیوسته دچار خستگی روحی و اعصاب هستیم.
    داشتن آکواریوم در خانه لذت بخصوصی دارد.آکواریوم با گیاهان سبز و رنگهای متنوع ماهیها حتی در اطاق کوچکی نیز منظره دلپذیری به وجود می آورد.

    آکواریوم آرامش خاصی به انسان میبخشد که تجربه آن خالی از لطف نیست تا جایی که بسیاری از روانپزشکان به بیماران خود توصیه میکنند که اکواریومی تهیه کنند تا از خواص آرامش بخشی آن برای درمان استفاده کنند.

    با پیشرفتهایی که در این چند ساله در زمینه آکواریوم بوجود امده نگاهداری آن بسیار راحت شده. بخاری های اتوماتیک فیلترهای تصفیه که نیاز تعویض آب را حتی تا 1 سال برطرف کرده. غذا دهنده های اتوماتیک برای کسانی که شرایط شغلی خاص دارند و هزاران امکانات دیگر.

    اکواریوم دارای 2 نوع آب و ماهی میباشد .
    ماهی های آب شیرین و آب شور
    نگاهداری آکواریوم آب شور بسیار سخت و پر هزینه هست ولی تنوع ماهیها و رنگ در آنها بسیار زیبا و خیره کننده هستند.
    آکواریوم آب شیرین نگاهداری ساده تر و کم خرج تری دارد. ماهای های آبشیرین چندین نوع هستند که اگر بخواهیم به انها بپردازیم خیلی تخصصی و جای آن در اینجا نیست.
    برای اینکه خیلی ساده تقسیم بندی کنیم آنها را به دونوع گوشتخوار و گیاه خوار تقسیم میکنیم.
    فعلا مبحث ماهیهای گیاه خوار ار آغاز میکنیم.

    لوازمی که باید تهیه کنید.
    1- تانک
    2- پمپ هوا
    3- بخاری
    4- شلنگهای پمپ
    5- فیلتر کف
    6- دستگاه تصفیه
    7-سنگهای هوا
    8- شن کف آکواریوم
    9-دماسنج
    10- داروهای ضد کلر ضد عفونی

    اینها لوازم ضروری آکواریوم هستند که حتما باید در آکواریوم مجود باشند .
    لوازم اضافی دیگر سلیقه ای هستند.
    بعد از تهیه تانک (همان شیشه آکوریوم ) باید شیشه را به خوبی بشورید
    و شن کف آکواریوم را بشویید و خوب ضد عفونی کنید.
    فیلتر کف را که از ضروریات هست چون باعث میشه در کف آکواریوم جریانی از آب بوجود بیاد که این جریان آب فضولات ماهی ها باقی مانده غذا را از سطح به لابه لای شنها و در نتیجه به کف آکواریوم منتقل میکند و باعث تصفیه آب مشود و فساد غذایی رخ نمیدهد. فیلتر را در کف آکواریوم قرار دهید شنها را بعد از اینکه خوب شستید و در نمک ضدعفونی کردید بشویید و در روی فیلتر بریزید به طوری که حتما 2سانتیمتر ارتفاع داشته باشد مقدار بیشتر از آن بستگی به سلیقه دارد که آیا دوست دارید در آکواریوم شیب داشته باشد و یا طرح های دیگر.
    حالا نوبت گذاشتن سنگهای هوا در آکواریوم هست سنگ هوا همان وسیله ای است که حباب های هوا از آن خارج میشود. محل سنگ هوا را مشخص کنید و شلنگ مخصوص را به آن متصل کنید سنگ هوا را در سر جای خود بگذارید و شلنگ را از زیر شنهای آکواریوم به یک گوشه که میخواهید پمپ را در آن قسمت بگذارید بکشید و روی آن را بپوشانید برای زیبا تر شدن آکواریوم.
    تعداد سنگ هوا و محل آن به سلیقه بستگی دارد البته در آکواریومهای 1 متر به بالا حتما باید از چند سنگ هوا استفاده کرد چون سنگ هوا علاوه بر زیبایی کار مهمتری دارد که همان اکسیژن دهی به ماهیان هست. اگر توجه کرده باشد در عید کسانی که ماهی قرمز میفروشند از هوادهی استفاده نمیکنند و اکسیژن محلول در آب کم هست و به همین خاطر ماهی ها برای تنفس روی سطح آب می آیند.

    بعد از شلنگ کشی و نصب سنگ هوا پمپ هوا را در محلی در بیرون آکواریوم که حتما ارتفاع آن از آکواریوم بالاتر باشد بگذارید اگر از چند سنگ هوا استفاده میکنید باید یک ترمینال بخرید که دارای چند شعله باشد و با شلنگ به پمپ متصل کنید. دلیل بالا تر گذاشتن پمپ این هست که هنگامی که برق قطع میشود آب از سنگ هوا به داخل شلنگها جریان پیدا میکند و اگر پمپ در ارتفاع پاینتری باشد آب به داخل پمپ میرود و باعث سوختن پمپ میشود.

    حالا باید بخاری را در گوشه ای از آکواریوم نصب کنید و توجه کنید که تمام بخاری به زیر آب نرود معمولا کارخانه های سازنده محلی را مشخص میکنند برای زیر آب رفتن بخاری.
    حالا نوبت دماسنج هست که بسته به نوعی که تهیه میکنید دارد کاغذی که به دیواره آکواریوم میچسبد و یا دیجیتالی را نصب کنید.

    حالا آب را در آکواریوم بریزید توجه داشته باشد که آب را با شدت وسط آکواریوم نریزید چون باعث کنار رفتن شنها میشود آب را از یکی از دیواریها به آرامی به داخل بریزید.
    هنگامی که آب پر شد پمپ هوا را روشن کنید همه چیز را خوب چک کنید . داروی ضد کلر را به مقداری که روی آن نوشته شده داخل آب بریزید و همینطور داروی ضدعفونی را.
    آگر دمای آب زیر 26 درجه هست بخاری را برای دمای 27 تنظیم کنید و روشن کنید. و اگر نه که لازم نیست معمولا بخاری را از آبان ماه که هوا سرد میشود روشن میکنند . بیشتر بخاری ها قابل تنظیم هستند درجه ایده ال برای ماهیها 27 درجه هست.
    آب را یک نصفه روز به حال خود بگذارید تا خوب کلر آن از بین برودو آماده حضور میهمانان شما شود.
     

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان آموزش نگهداری آکواریوم

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان آموزش نگهداری آکواریوم, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان آموزش نگهداری آکواریوم, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آموزش نگهداری آکواریوم, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آموزش نگهداری آکواریوم, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان آموزش نگهداری آکواریوم, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان آموزش نگهداری آکواریوم, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آموزش نگهداری آکواریوم, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آموزش نگهداری آکواریوم ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان آموزش نگهداری آکواریوم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت