تحقیق مقاله روش اندازه گیری کلسیم در غذای دام

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: word کد فایل: 7443
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تغذیه
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله روش اندازه گیری کلسیم در غذای دام

    موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

    موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تنها سازمانی است در ایران که بر طبق قانون میتواند استاندارد رسمی فرآورده‏ها را تعیین و تدوین و اجرای آنها را با کسب موافقت شورایعالی استاندارد اجباری اعلام نماید. وظایف و هدفهای موسسه عبارتست از:

    تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی – انجام تحقیقات بمنظور تدوین استاندارد بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی، کمک به بهبود روشهای تولید و افزایش کارائی صنایع در جهت خودکفائی کشور - ترویج استانداردهای ملی – نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری – کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب بمنظور فراهم نمودن امکانات رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی کنترل کیفی کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری بمنظور حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی راهنمائی علمی و فنی تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان – مطالعه و تحقیق درباره روشهای تولید، نگهداری، بسته بندی و ترابری کالاهای مختلف – ترویج سیستم متریک و کالیبراسیون وسایل سنجش – آزمایش و تطبیق نمونه کالاها با استانداردهای مربوط، اعلام مشخصات و اظهارنظر مقایسه ای و صدور گواهینامه های لازم.

    موسسه استاندارد از اعضاء سازمان بین المللی استاندارد میباشد و لذا در اجرای وظایف خود هم از آخرین پیشرفتهای علمی و فنی و صنعتی جهان استفاده مینماید و هم شرایط کلی و نیازمندیهای خاص کشور را مورد توجه قرار میدهد.

    اجرای استانداردهای ملی ایران بنفع تمام مردم و اقتصاد کشور است و باعث افزایش صادرات و فروش داخلی و تأمین ایمنی و بهداشت مصرف کنندگان و صرفه جوئی در وقت و هزینه‏ها و در نتیجه موجب افزایش درآمد ملی و رفاه عمومی و کاهش قیمتها میشود.

    پیشگفتار

    این استاندارد ایران بوسیله کمیسیون استاندارد غذای دام زیر نظر کمیته ملی مواد خوراکی و فرآورده های کشاورزی مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تهیه گردید و به تصویب شورایعالی مؤسسه رسیده است , به استناد ماده 1 قانون راجع به اجازه تاسیس مؤسسه استاندارد ایران مصوب هفدهم خرداد 1339 و ماده 3 اساسنامه مصوب کمیسیون مشترک دارائی مجلسین در نهم تیرماه 1344 منتشر می گردد.

     برای حفظ همگامی با پیشرفتهای ملی و جهانی صنایع و علوم, استانداردهای ایران گاه بگاه مورد تجدید نظر قرار خواهند گرفت , هرگونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استانداردها برسد در هنگام تجدید نظر در اختیار کمیسیونهای مربوطه گذاشته خواهد شد. استفاده کنندگان نیز باید آخرین چاپ این استانداردها یا آخرین تجدید نظر و اصلاحات آنها را قبلاَ بدست آورند.

     استانداردهای ایران را می توان مبنای تنظیم قراردادها یا سفارش کالاها قرار داد و برای این منظور در صورت لزوم می توان تغییرات مناسبی در عبارات یا شرایط آنها داد.

    در تهیه این استاندارد سعی بر آن بوده است که با توجه به نیازمندیهای خاص ایران حتی المقدور میان روشهای معمول در این کشور و استانداردها و روشهای متداول در کشورهای دیگر هماهنگی و همگامی ایجاد شود. بنابراین با بررسی امکانات و مهارتهای موجود و اجرای آزمایشهای لازم استاندارد حاضر با استفاده از استاندارد های زیر تهیه گردید.

     

    1- DRAFT ISO RECOMMENDATION NO . 1209 (1967)

    2- STANDARDIZATION DES METHODES D'ANALYSE DES ALIMENTS ANIMAUX

    ROME - 1963

     

     

      روش اندازه گیری کلسیم در غذای دام

      مقدمه

    تعیین مقدار کلسیم در غذای دام برای تهیه جیره متعادل کاملاَ ضروری است و این امر بویژه در گاوهای شیری و ماکیان تخم گذار اهمیت زیادی دارد چون کمبود مقدار کلسیم بخصوص عدم توجه به رابطه  جیره غذایی موجب بروز اختلالات مختلفی در حیوان می شود.

      1- هدف

    هدف این استاندارد یکنواخت کردن روش اندازه گیری کلسیم در غذاهای دام است.

      2- دامنه کاربرد

    این استاندارد روش تعیین مقدار کلسیم را بر حسب (ca) در غذاهای ساده و مخلوط حیوانات به روش تیتریمتری شرح می دهد.

     یادآوری: غذائی که از یک فرآورده به تنهائی تشکیل شده باشد (مثل جو) غذای ساده و غذائی که از چند فرآورده تهیه شده باشد غذای مخلوط نامیده می شود.

      3- تعریف

    منظور از (ca) مقدار کلسیمی است که بصورت ترکیبات آلی و معدنی در غذا وجود دارد ولی قابلیت هضم و جذب آنرا بیان نمی کند.

      4- نشانه و اختصارها

    کلسیم در این استاندارد بصورت (ca) و بر حسب گرم در صد گرم نمونه غذائی محاسبه میگردد.

      5- نمونه برداری

    نمونه برداری از کلیه غذاها به جزء غذاهای پرحجم (علوفه , ریشه ها و غده ها مطابق استاندارد ایران شماره 625) طبق استاندارد شماره 331 ایران انجام می گردد.

      6- روش آزمون

    مقدار معینی از نمونه مورد آزمون را که قبلاَ خرد و یکنواخت شده است پس از خشک کردن در اتوو بوسیله کوره الکتریکی بسوزانید و پس از سرد کردن به آن اسید کلریدریک اضافه کنید و کلسیم را بصورت کلرورکلسیم محلول درآورید. سپس به محلول بالا مقداری اکسالات آمونیم اضافه کنید تا کلسیم بصورت اکسالات غیرمحلول ته نشین شود. رسوب اکسالات کلسیم حاصل را با آب مقطر چندین بار بشوئید و سپس آنرا در مجاورت اسید سولفوریک کافی بوسیله محول معلوم العیار پرمنگنات پتاسیم تیتره کنید.

    6-1- مواد شیمیائی لازم

    - اسید استیک خالص

    - اسید کلریدریک خالص با وزن مخصوص 1/16 در 20 درجه سانتیگراد .

    - محلول اسید کلریدریک : دو حجم اسید کلریدریک و یک حجم آب .

    - هیدرواکسید آمونیم : یک حجم آمونیاک خالص با وزن مخصوص 0/9 در 20 درجه سانتیگراد و یک حجم آب مقطر.

    - محلول اشباع شده اکسالات آمونیم خالص در آب مقطر.

    -محلول اسید سولفوریک 4 : 1 یک حجم اسید سولفوریک خالص با وزن مخصوص 1/84 در 20 درجه سانتی گراد و چهار حجم آب مقطر.

    -محلول  نرمال پرمنگنات دوپتاس که بوسیله تیتروزول پرمنگنات تهیه می شود.

    محلول سبز بروموکرزول : 0/04 گرم در 100 که به ترتیب زیر تهیه می شود 10 میلی گرم از سبز برموکرزول را به دقت وزن کنید آنرا با 24/2 میلی لیتر هیدرواکسید سدیم  نرمال در یک هاون اکات خرد نمائید ونتیجه را به تدریج در یک بالن ژوژه 250 میلی لیتری ریخته و با آب مقدار حجم آنرا به 250 میلی لیتر برسانید این معرف در محیط اسیدی زرد رنگ و در محیط قلیائی آبی رنگ میشود.

    - کاغذ معرف  تورنسل

    6-2- وسائل و اسبابهای لازم

    - کپسول برای خاکستر کردن از جنس سیلیس یا نیکل و در صورت نبودن کپسول چینی.

    - کاغذ صافی بدون خاکستر با قابلیت نفوذ متوسط

    - بشر 250 و 500 میلی لیتری

    - حمام شن

    - بن ماری

    - ترازوی دقیق با حساسیت  میلی گرم

    - کوره الکتریکی خودکار

    - بالن ژوژه 100 و 500 میلی لیتری

    - پیپت 5 و 10 و 25 میلی لیتری

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله روش اندازه گیری کلسیم در غذای دام

    فهرست:

    روش اندازه گیری کلسیم در غذای دام

    مقدمه

    هدف

    دامنه کاربرد

    تعریف

    نشانه و اختصارها

    نمونه برداری

    روش آزمون

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله روش اندازه گیری کلسیم در غذای دام, مقاله در مورد تحقیق مقاله روش اندازه گیری کلسیم در غذای دام, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله روش اندازه گیری کلسیم در غذای دام, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله روش اندازه گیری کلسیم در غذای دام, تحقیق درباره تحقیق مقاله روش اندازه گیری کلسیم در غذای دام, مقاله درباره تحقیق مقاله روش اندازه گیری کلسیم در غذای دام, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله روش اندازه گیری کلسیم در غذای دام, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله روش اندازه گیری کلسیم در غذای دام ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله روش اندازه گیری کلسیم در غذای دام
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت