دانلود تحقیق و مقاله دانش آموزی و دانشجویی در مورد موتور های انژکتوری

براساس جستجوی مقاله و تحقیق دانشجویی در مورد موتور های انژکتوری تعداد 100 مورد در سایت یافت گردید که می توانید پس از مطالعه عناوین این تحقیقات و مقالات دانش آموزی و دانشجویی برای دانلود تحقیق در مورد موتور های انژکتوری و یا دانلود مقاله درباره موتور های انژکتوری اقدام نمائید:

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مهندسی مکانیک

سنسورها : آیا تا کنون درباره سنسورهای موجود در خودروهای انژکتوری چیزی شنیده اید. آیا می دانید سنسور دما چیست؟ آیا می دانید وظیفه استپ موتور چیست؟ 1- سنسور دمای هوا (ATS( این سنسور در مسیر دستگاه هوای هواکش قرار گرفته است و اطلاعات مربوت به دمای هوا و مقدار هوای ورودی را به موتور را به واحد کنترل الکترونیکی ارسال می‌دارد . واحد کنترل این اطلاعات را به جهت تنظیم مقدار پاشش سوخت در ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: مهندسی مکانیک

سیستم سوخت رسانی برای خودرو به مانند دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی برای بدن انسان ضروری و بسیار حساس است که بایستی انرژی لازم برای استفاده و کار خودرو را فراهم سازد . اما این سیستم های سوخت رسانی چگونه چنین کاری را انجام میدهند؟ بر چند نوع هستند؟ مزایا و معایب این نوع سیستم ها چیست؟ چه نوع سیستمی برای خودرو اقتصادی تر و مناسب تر است؟ و . . . ده ها سئوال دیگر که ممکن است برای همه ی ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مهندسی شیمی

از این‌ سنسور در کنترل‌ و پایین‌ نگه‌ داشتن‌ میزان‌ مونوکسید کربن‌، اکسید نیتروژن‌ و هیدروکربن‌های‌ نسوخته‌ می‌توان‌ استفاده‌ کرد سنسور اکسیژن‌ (که‌ با نامهای‌ دیگر مانند سنسور O2 ، لامبدا سنسور و یا سنسور EGO معرفی‌ می‌شود) یکی‌ از مهمترین‌ سنسورها در موتور انژکتوری‌ است‌. شکل‌ آن‌ شبیه‌ یک‌ شمع‌ است‌ و در منیفولد اگزوز بین‌ توربو و مبدل‌ کاتالیست‌ قرار می‌گیرد. (مط‌ابق‌ شکل‌ ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مهندسی مکانیک

این مقاله به بررسی سیستم های تزریق سوخت بنزین در موتور های جرقه ای پرداخته است که از دیر باز مورد توجه سازندگان خودرو بوده است ودر این راستا فعالیتهای زیادی انجام شده است که منجر به تولید انواع سیستمهای سوخت رسانی بنزینی انژکتوری Jetronic شده است . مقدمه : موتور های انژکتوری با سیستم سوخت تزریقی ابتدا برای موتور های دیزلی اختراع شد و توسط آلمانی ها و به دستور هیتلر اصلاح گردید ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: مهندسی مکانیک

رودلف دیزل در سال 1892 (یعنی 16 سال پس از اختراع موتور های بنزینی) ایده توسعه موتور دیزل را بنا نهاد. هدف او از این ایده، ساخت موتوری با راندمان بالاتر نسبت به موتورهای بنزینی آن زمان بود که راندمان مناسبی نداشتند. امروزه موتورهای دیزلی در تمام رده خودروها اعم از سواری و سنگین بکار می روند. اختلاف های عمده بین موتورهای بنزینی و گازوئیلی عبارتند از: موتورهای بنزینی مخلوط سوخت و ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت

دامپ تراک ها دامپ تراک ها ...کامیون هایی هستند که در معادن بکار گرفته می شوند.از انواع مختلفی بر خوردارند...با ظرفیت های گوناگون. بطور کلی هر چه ظرفیت آنها بیشتر باشد برای کار در معدن بزرگ بهینه ترند.منبع تغذیه آنها نیروی دیزلی و الکتریکی است.در زیر بزرگترین تراک وهمچنین توضیحاتی کلی در مورد این تجهیزات می خوانید. موتور های دیزل درسته که ۷۰ ٪ انرژی رو تلف میکنن ولی ذخیره انرژی ...

تعداد صفحه: ۴۰ دسته بندی: مهندسی مکانیک

چکیده این مقاله به بررسی سیستم های تزریق سوخت بنزین در موتورهای جرقه ای پرداخته است که از دیر باز مورد توجه سازندگان خودرو بوده است ودر این راستا فعالیتهای زیادی انجام شده است که منجر به تولید انواع سیستمهای سوخت رسانی بنزینی انژکتوری Jetronic شده است . مقدمه : موتور های انژکتوری با سیستم سوخت تزریقی ابتدا برای موتورهای دیزلی اختراع شد و توسط آلمانی ها و به دستور هیتلر اصلاح ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

ریشه لغوی موتور یک کلمه انگلیسی است و معنای آن جنباننده یا محرک می‌باشد. لیکن در حال حاضر از کلمه موتور به عنوان وسیله تولید انرژی جنبشی استفاده می‌شود. دید کلی موتور یکی از ارکان اصلی خودرو می‌باشد، که وظیفه اصلی حرکت آن بوسیله موتور با انجام یک سری اعمال خاص امکان پذیر می‌شود. بر این اساس تلاشهای زیادی در زمینه طراحی و ساخت انواع موتور صورت گرفته است که در حال حاضر نیز بیشتر ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: مهندسی مکانیک

یک شرکت تخصصی بدنه و قطعات خودرو به نام شرکت ((می فلاور)) ابداع کرده است که می تواند حجم وضریب کمپرس خود را در حین کارکرد تغییر دهد . این طرح کهe3 نام گرفته است هنوز در مراحل آغازین قرار دارد اما یک نمونه تک سیلندر آن مورد آزمایش قرار گرفته تا مشخص شود که آیا این طرح می تواند باعث کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا شود تا در صورت مثبت بودن نتایج به تولید نمونه های واقعی اقدام شود . ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مهندسی مکانیک

-spfi سوخت توسط یک یا دو انژکتور مرکزی پاشیده می شود . 2- m pfi ( از این سیستم بیشتر استفاده می کنیم ) برای هر سیلندر یک انژکتور به کار می رود. 3- Gdi ( کزل ) سوخت مستقیما به داخل محفظه تزریق می شود . انواع Ecu : MM8P : پرشیا: شامل 35 پایه و هر چهار انژکتور با هم پاشش می کنند . SAGEM SL96 : پژو پارس – سمند – پیکان و پژو 405 که شامل 55 پایه انژکتور ها دو به دو پاشش می کنند . ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: مهندسی مکانیک

از نظر تئوری یک کیلوگرم سوخت می بایست با 6/14 کیلوگرم هوا بسوزد تا اشتغال کامل صورت گیرید . ولی ان فقط در حالت تئوری صادق است . با زیاد کردن هوا در مخلوط فوق ، مخلوط فقیر سوختی پدید می آید که در آن شاهد اکسیژن در گازهای اگزوز هستیم و با زیاد کردن مقدار سوخت در مخلوط ، مخلوط غنی سوختی پدید می آید که در آن صورت شاهد ئیدروکربن نسوخته در گازهای اگزوز می باشیم . از لحاظ اقتصادی (مصرف ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: محیط زیست و انرژی

1 واحد کنترل کننده الکترونیکی Ecu) موتور( 2 سنسور دور موتور 3 سنسور فشار هوای منیفولد 4 پتانسیومتر دریچه گاز 5 سنسور دمای آب 6 سنسور دمای هوای ورودی 7 سنسور سرعت خودرو 8 اکسیژن سنسور (فقط در خودرو پژو 206 وجود دارد) 9 باتری 10 رله دوبل (در خودرو پژو 206 مالتی پلکس وجود ندارد) 11 کویل دوبل 12 باک بنزین 13 پمپ بنزین 14 صافی بنزین 15 ریل سوخت 16 رگولاتر فشار سوخت (در خودرو پژو 206 ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: مهندسی مکانیک

ایران ناسیونال یا همان ایران خودرو که مادر پیکان در 40 سال اخیر بوده روز 12 مهرماه 1341 با سرمایه‌ای در حدود 10 میلیون تومان و با هدف مونتاژ و تولید انواع خودرو در خیابان اکباتان تهران تأسیس شد و از 28 اسفندماه 1342 با تولید اتوبوس شروع به کار کرد. اینک با گذشت بیش از40سال از زمان تأسیس آن همچنان در زمینه ی طراحی و تولید خودروهای سواری ، اتوبوس و مینی بوس به عنوان بزرگترین تولید ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: مهندسی مکانیک

تاریخچه ماشین و تغییرات بوجود آمده در آن اتومبیل برقی تسلا رودستر ۲۰۰۷ خودرو (همچنین اتومبیل یا ماشین) به وسیله نقلیه چرخداری گفته می‌شود که موتور خود را حمل می‌کند. خودرو به وسایلی اتلاق می‌گردد که بدون ارتباط با وسیله دیگر و به کمک نیروی ماشینی خود، قادر به حرکت باشد. دید کلی اصولا برای تمام وسایلی که دارای منبع قدرت باشند و به خودی خود بتوانند حرکت کنند، می‌توان واژهٔ خودرو ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: مهندسی مکانیک

کنترل الکترونیکی در خودروها (ECU) سیستم های الکترونیکی خودروکه دارای یک میکرو کنترلر هستند ، واحد کنترل الکتریکی یا ECU (Electronic Control Unit) نامیده می شوند . در ایران ، اغلب تنها سیستم الکترونیکی انژکتوری را با نام ECU می شناسند ، لیکن ما در این مقاله ، مطابق با واژه شناسی فنی رایج در صنعت جهانی خودرو ، سیستم های دارای میکرو کنترلر را ECU می نامیم . طراحی و ساخت ECU یکی از ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: مهندسی مکانیک

تاریخچه سوخت پاش الکترونیکی در اواخر 1950 شرکت کرایسلر تعدادی خودروی انژکتوری با سیستم الکترونیکی تولیدکرد و این طرح را « بندیکس الکتروژکتور » نامید . طرح کرایسلرگسترش زیادی نیافت تا ایتکه اختراعات تازهای در صنعت الکترونیک رخداد و ترانزیستورها و دیودها ، تحولی در مدارهای الکترونیک ایجاد کردند. در 1968 شرکت فولکس واگن نمونه جالبی از این سیستم را که توسط شرکت بوش ساخته شده بود روی ...

تعداد صفحه: ۲۷ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

مقدمه: بطور کلی موقعیت سنجی از روش های مختلف زیر قابل حصول است : خازنی جریان یورشی نوری مقاومتی سونار لیزری پیزوالکتریک القایی مغناطیسی سنسور های مغناطیسی برای بیش از 2000سال است که در حال استفاده می باشند. کاربرد اخیر سنسورهای مغناطیسی در رهیابی یاناوبری(Navigation) می باشد. سنسور های مغناطیسی از آهنربای دائمی و یا آهنربای الکتریکیِ تولید شده از جریان ac و dc استفاده می کند. ...

تعداد صفحه: ۴۷ دسته بندی: مهندسی صنایع

از بعد از انقلاب ایران صنایع اتومبیل سازی پیشرفت مهمی نکرده اند و همان اتومبیلهای گذشته و بعضی از اتومبیلهای جدید اروپایی مانند پژو و کیا را مونتاژ کرده اند؛ تا چند سال پیش که کارخانجات اتومبیل سازی شروع به طراحی اتومبیلهای جدید کرده اند. تاریخچه مختصر اولین ماشین وارد شده به ایران فورد بود که بوسیله مظفرالدین شاه قاجار از کشور بلژیک خریداری شده بود. این ماشین که در موقع حرکت ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: مهندسی شیمی

مروری بر ویژگی‌های سرب سرب عنصری سنگین، سمی و چکش‌خوار است به رنگ خاکستری کدر که در جدول تناوبی عناصر با نشان Pb و عدد اتمی 82 نمایان می‌شود. هنگامی که تازه تراشیده شده سفید مایل به آبی است اما در معرض هوا به رنگ خاکستری تیره تبدیل می‌شود. سرب سنگین‌ترین عنصر پایدار است. برخی خواص سرب خاصیت هدایت الکتریکی سرب پایین است و این فلز به‌شدت در برابر پوسیدگی مقاومت می‌کند و به همین ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: مهندسی مکانیک

مشخصات فنی سمند: کارایی مدل موتور : XU7JP/L3 حد اکثر سرعت : 185 KM/HR نسبت تراکم : 9.3:1 تعداد سیلندر : خطی 4 حجم موتور : 1761cc سیستم سوخت رسانی : انژکتوری پاششی (MPFI) حداکثر توان موتور : 100 HP در6000 دور بر دقیقه حداکثر گشتاور: 153 Nm در 3000 دور در دقیقه قطر سیلندر : 83mm کورس پیستون : 81.4mm گیربکس : اتوماتیک 5 سرعته + دنده عقب نسبت دنده 1 : 0.2894 نسبت دند ه 2 : 0.5384 ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: مهندسی مکانیک

ایران ناسیونال یا همان ایران خودرو که مادر پیکان در 40 سال اخیر بوده روز 12 مهرماه 1341 با سرمایه‌ای در حدود 10 میلیون تومان و با هدف مونتاژ و تولید انواع خودرو وتوسط آقایان حاج علی اکبر خیامی ، محمود خیامی ،احمد خیامی ، خانم مرضیه خیامی و خانم زهرا سیدی رشتی در خیابان اکباتان تهران تأسیس شد و از 28 اسفندماه 1342 با تولید اتوبوس شروع به کار کرد. اینک با گذشت بیش از40سال از زمان ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: مهندسی مکانیک

مخفف Electronic Control Unit یا واحد کنترل الکترونیک می باشد و نقش هدایت و کنترل یک خودروی انژکتوری را بر عهده دارد. همانطور که می دانید خودروهای انژکتوری بدلیل عملکرد بهتر و توانایی پاس کردن استانداردهای آلودگی، بطور کامل در تمام دنیا جایگزین خودروهای کاربراتوری شده اند و مغز این سیستم ECU می باشد. ECU با توجه به سنسورهایی که به موتور متصل است وضعیت و شرایط خودرو را تحلیل کرده ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مهندسی مکانیک

اگر از یک مکانیک قدیمی بپرسید تعمیر ماشین های امروزی ساده تر است یا ماشین های قدیمی بی تردید می گویند خودرهای قدیمی! خوب آنها حق دارند چون امروزه سرعت رشد تکنولوژی آنقدر زیاد شده است که هر روز سیستم جدیدی به اتومبیل ها اضافه می شود و آنها مرتب باید اطلاعات جدیدی بدست آورند تا بتوانند کار خود را به درستی انجام دهند در گذشته کارها بیشتر مکانیکی بود ولی امروزه خودرو ها به شدت ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: مهندسی مکانیک

از سال 1369 مونتاژ و تولید انواع اتومبیل سواری پژو (از جمله پژو 405 جی ال ، پژو 405 جی ال ایکس 1580 و 2000 سی سی و پژو 405 جی ال ایکس اتوماتیک 2000 سی سی) در خطوط تولید سواری سازی به انجام رسیده است. ساخت داخلی قطعات این محصول از سال 1373 در دستور کار شرکت ساپکو قرار گرفت. تا پایان سال 1377 کل اقلام حذف شده از مجموعه قطعات وارداتی که حاصل تلاش صنعتگران ایرانی می باشد و معادل 77% ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: مهندسی مکانیک

الف) توربو شارژر(Turbocharger): زمانی که مردم درباره خودروهای مسابقه ای یا موتورهایی با بازدهی و عملکرد بالا صحبت می کنند معمولاً بحث توربوشارژرها مطرح می شود. توربوشارژرها همچنین در موتورهای دیزلی بزرگ نیز استفاده می شوند. توربوشارژر یک کمپرسور می باشد که توان خروجی موتورهای احتراق داخلی را در اثر افزایش میزان جرم هوا و سوخت ورودی به موتور افزایش می دهد. یکی از مزایای بزرگ ...

تعداد صفحه: ۴۵ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

مقدمه SEO یا بهینه سازی بر پایه موتورهای جستجو درواقع پاسخ به نیاز اصلی سایت های وب جهان گستر یعنی ترافیک هدفمند یا آمار بالای بازدید کنندگان از سایت است. برای داشتن بیننده در یک سایت یا به عبارت دیگری بازاریابی برای یک سایت چندین روش وجود دارد : روش نخست تبلیغات در خارج از وب است. یعنی تبلیغات به روش سنتی ، کارایی این روش به دلایل زیر چندان مناسب نیست. با وجود اینترنت و ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

تشخیص عیب و رفع آن در ماشین های الکتریکی اهمیت خاصی دارد . به همین دلیل این مبحث درکتاب حاضر در یک فصل جداگانه آمده است . تشخیص عیب در اولین مرحله کار تعمیراتی است و رفع آن در مرحله بعدی قرار دارد . یافتن عیب موتورها را می توان به تشخیص نوع بیماری یک فرد توسط پزشک تشبیه کرد تا بیماری را به درستی تشخیص ندهد نمی تواند برای بهبود بیمار قدمی بردارد و تمام نسخه هایی که می نویسد ، ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: مهندسی مکانیک

موتور های دیزل دو زمانه چگونه کار می کند؟ مقاله ی موتورهای دیزل چگونه کار می کند توضیحی در مورد موتور های چهار زمانه است که عموما در خودروها و ماشین های باربری یافت می شود.مقاله موتور های دیزل دو زمانه چگونه کار می کند ،توضیحی در مورد موتور های کوچک دو زمانه است که در چیزهایی شبیه اره موتوری،موتور سیکلت های کوچک وجت اسکی ها یافت می شود.ترکیب تکنولوژی موتور دیزل با موتور دیزل دو ...

تعداد صفحه: ۳۸ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

موتورهای DC اغلب موتورهای الکتریکی دوارند، اما موتور خطی هم وجود دارند. در یک موتور دوار بخش متحرک (که معمولاً درون موتور است) روتور و بخش ثابت استاتور خوانده می‌شود. موتور شامل آهنرباهای الکتریکی است که روی یک قاب سیم پیچی شده است. گر چه این قاب اغلب آرمیچر خوانده می‌شود، اما این واژه عموماً به غلط بکار برده می‌شود. در واقع آرمیچر آن بخش از موتور است که به آن ولتاژ ورودی اعمال ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

مقدمه موتور های جستجو ابزار اصلی بازیابی اطلاعات در اینترنت محسوب می‌شوند. آشنایی با موتورهای مختلف جستجو به منظور بازیابی سریع و صحیح اطلاعات و جستجوی رکوردهای مرتبط مطلوب و اجتناب از بازیابی رکوردهای نامرتبط، یکی از نیازهای اساسی استفاده‌کنندگان از اینترنت است. آنچه برای جستجوگران اینترنت اهمیت دارد، صرفه‌جویی در وقت آنان است. در این قسمت، موتور جستجوی «گوگل» که یکی از ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: مهندسی مکانیک

یکی از اولین موتورهای دوار، اگر نگوییم اولین، توسط میشل فارادی در سال 1821ساخته شده بود و شامل یک سیم آویخته شده آزاد که در یک ظرف جیوه غوطه ور بود، می شد. یک آهنربای دائم در وسط ظرف قرار داده شده بود. وقتی که جریانی از سیم عبور می کرد، سیم حول آهنربا به گردش در می آمد و نشان می داد که جریان منجر به افزایش یک میدان مغناطیسی دایرهای اطراف سیم می شود. این موتور اغلب در کلاس های ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

به خاطر کاربرد فراوان این موتور در لوازم خانگی و کارخانجات و …. توضیح کامل تری نسبت به موتورهای سنکرون مینویسبم ساختمان موتور آسنکرون: 1- استاتور 2- روتور استاتور: یک استوانه تو خالی ، که این استوانه از صفحات نازک فولاد سیلیسیم دار به ضخامت 5/0 میلیمتر ساخته شده است.و این استوانه داخل یک پوسته چدنی پیچ شده است. روتور: از یک استوانه آهنی که از ورقه های مخصوص فولاد که نسبت به هم ...

تعداد صفحه: ۴۱ دسته بندی: مهندسی برق

موتور های القایی AC عمومی ترین موتور هایی هستند که در سامانه های کنترل حرکت صنعتی و همچنین خانگی استفاده می شوند.طراحی ساده و مستحکم , قیمت ارزان , هزینه نگه داری پایین و اتصال آسان و کامل به یک منبع نیروی AC امتیازات اصلی موتورهای القایی AC هستند.انواع متنوعی از موتورهای القایی AC در بازار موجود است.موتورهای مختلف برای کارهای مختلفی مناسب اند.با اینکه طراحی موتورهای القایی AC ...

تعداد صفحه: ۱ دسته بندی: مهندسی برق

امروزه موتورهای خطی در کاربردهایی که در آنها به حرکت­ های انتقالی و رفت و برگشتی نیاز است، به طور گسترده­ای مورد استفاده قرار می­گیرند ، با ظهور ادوات الکترونیک سریع و ارزان و کشف منابع آهنربای دائم بسیار قدرتمند و کاهش نسبی قیمت آهنربای دائم، ساخت این موتورها و استفاده از آنها در صنعت اقتصادی و عملی شده است. انواع کاربردهای موتور های خطی: میزهای متحرک برای نصب قطعات بر روی ...

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: مهندسی مکانیک

موتورخطی بر خلاف موتور دوار در مسیر حرکتش یک ابتدا و یک انتها دارد. این خصوصیت تولید اثر دو انتها خواهد کرد. اغلب موتورهای خطی روتورهایشان فاقد میله های هادی یا سیم پیچیها ی الکتریکی است و عضو متحرک در یک موتورخطی تقریبا همیشه از صفحه یا ورقه های یکپارچه ساخته می شود. فاصله هوائی در موتورخطی نسبتا بزرگ می باشد. که جزء لاینفک موتورخطی میباشد . در یک موتور دوار فاصله هوائی تا حد ...

تعداد صفحه: ۷۲ دسته بندی: محیط زیست و انرژی

مقدمه: در نیروگاه های برق یک ژنراتور الکتریکی توان مکانیکی را به یک دسته از جریان های الکتریکی متناوب تبدیل می کند که از هر کدام از سیم پیچ های الکترومغناطیسی یا سیم پیچ های ژنراتور تولید می شوند. جریان ها همگی توابعی سینوسی از زمان هستند و همگی دارای فرکانسی مشابه اما با زاویه های فاز متفاوت. در یک سیستم سه فاز، زاویه ها دارای اختلاف 120 درجه ای (که حداکثر جداسازی ممکن بین ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: مهندسی مکانیک

همانطوری که می دانید ، راه اندازی موتورهای القایی در صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به خصوص این که امروزه استفاده از راه اندازهای الکترونیکی مانند راه اندازهای نرم - کنترلر های سرعت بسیار مرسوم شده است و لازم است علاقه مندان و کارشناسان این رشته روشهای کنترل و راه اندازی موتورها را به شیوه های کلاسیک به دیده فراموشی بسپارند و به فراگیری روشهای بروز بپردازند. نصب و راه ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

این موتورها از نظر ساختمان هیچ تفاوتی با موتور تک فاز با خازن دائم کار ندارد فقط در مدار سیم پیچ راه انداز آن دو خازن با اتصال موازی قرار می گیرد. یکی از این خازن ها با ظرفیت زیاد و از نوع الکترولیتی و دیگر خازن روغنی است که ظرفیت آن معمولا 5 تا 25 میکروفاراد می باشد.هر دو خازن در راه اندازی موتور مشارکت دارند ولی همین که موتور به سرعت اسمی خود رسید خازن الکترولیتی به وسیله کلید ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

مقدمه: ژنراتورها و موتورهای الکتریکی گروه از وسایل استفاده شده جهت تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی یا برعکس . توسط وسایل الکترومغناطیس هستند . یک ماشینی که انرژی الکتریکی به مکانیکی تبدیل می کند موتورنام دارد. وماشینی که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند ژنراتور یا آلترناتور یامتناوب کننده یا دینام نامیده می شود . دو اصل فیزیکی مرتبط با عملکردموتورهاوژنراتور ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

مقدمه موتورها مصرف‎‎کننده‎‎های عمده برق در اغلب کارخانه‎‎ها هستند. وظیفه یک موتورالکتریکی تبدیل انرژی الکتریسیته به‎ انرژی مکانیکی است. در یک موتور سه‎‎فاز AC جریان از سیم‎‎پیچ ‎‎های موتور عبور کرده و باعث ایجاد میدان مغناطیسی دواری می‎شود که این میدان مغناطیسی محور موتور را می‎‎چرخاند. موتورها به‎‎‎گونه‎‎ای طراحی شده‎‎اند که این وظیفه را به‎‎‎خوبی انجام دهند. مهم‎‎ترین و ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: مهندسی مکانیک

بررسی نقش میل لنگ ها در موتور های دیزلی چند زمانه محاسبه تنش مکانیکی اجزاء شاهین در پاتیل حمل مذاب مس، به کمک روش اجزای محدود طرزکار همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس نحوه کارکردن به دو دسته موتورهای 4 زمانه و 2 زمانه تقسیم می‌شوند. لیکن در هر دوی این موتورها چهار عمل اصلی انجام می‌گردد که عبارتند از مکش یا تنفس - تراکم - انفجار و تخلیه اما بر حسب نوع موتورها ممکن است ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: مهندسی برق

مقدمه: در صنعت همواره موتور ها (اعم از AC , DC یا مبدل فرکانسها) از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده اند. این موتورها با توجه به موقعیت ها و مکانهای مناسب طراحی طراحی و ساخته می شوند. برای اینکه موتورها را کنترل کنیم بایستی که تعداد دور چرخش موتورها را بدانیم. مثلاً در صنعت نورد فولاد موتور های DC از اهمیت بسزائی برخوردار است، به همین دلیل از موتور DC تحریک مستقل استفاده می شود که ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

نقش خازن ها به عنوان المان های الکتریکی و الکترونیکی کارآمد در صنایع مربوط به تولید و انتقال و توضیع امروزی غیر قابل انکار است بگونه ای که دیگر هرگز نمی توان چنین صنایعی را بدون وجود خازنهای نیرو متصور شد.از این رو شناخت کامل خازنها و عوامل تاثیر گذار برآنها و حفظ و نگهداری و نظارت دقیق بر آنها ، برای افزایش طول عمر خازن ها و کار کرد بهینه آنها امری است الزامی و اجتناب ناپذیر. ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

مقدمه در اکثر کارخانجات و صنایع در سراسر جهان از موتورهای القائی (اندوکسیونی) استفاده می‌شود، به خصوص در مواقعی که به موتور نسبتاً بزرگی نیاز داشته باشیم از موتورهای القائی سه فاز استفاده می‌گردد. این موتورها دارای مزایای زیر هستند. الف: قابلیت اطمینان آنها زیاد است. ب: ارزان هستند. ج: ساخت آنها ساده است. این موتورها را اصولاً فراریس در سال 1885 اختراع نمود اما نام تسلا که در ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

با پیشرفت روز افزون علم و فناوری همواره نیاز های جدید به وسایل و دستگاه های جدید تر جهت هماهنگی همه بخشهای صنعت با این پیشرفت ، به وجود می آیند. بدین منظور شناخت و طراحی راه کارها و وسایل جدید امری است اجتناب ناپذیر.از جمله این پیشرفت ها ساخت نوع جدید و پیشرفته تری از موتورهای الکتریکی به نام موتور پله ای ها یا موتورهای پله ای است که با کاهش انواع هزینه ها در صناع کم کم جای ...

تعداد صفحه: ۳۹ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

عموماً ما دارای دو نوع از موتور های AC هستیم: تک فاز و سه فاز. موتور های AC تک فاز معمول ترین موتور تک فاز موتور سنکرون قطب چاکدار است، که اغلب در دستگاه هایی بکار می رود که گشتاور پایین نیاز دارند، نظیر پنکه های برقی، اجاق های ماکروویو و دیگر لوازم خانگی کوچک. نوع دیگر موتور AC تک فاز موتور القایی است، که اغلب در لوازم بزرگ نظیر ماشین لباسشویی و خشک کن لباس بکار می رود. عموماً ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

همانطوری که می دانید ، راه اندازی موتور های القایی در صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به خصوص این که امروزه استفاده از راه اندازهای الکترونیکی مانند راه اندازهای نرم - کنترلر های سرعت بسیار مرسوم شده است و لازم است علاقه مندان و کارشناسان این رشته روشهای کنترل و راه اندازی موتورها را به شیوه های کلاسیک به دیده فراموشی بسپارند و به فراگیری روشهای بروز بپردازند. نصب و راه ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: مهندسی برق

ساختمان کلی موتورهای پله ای بطور کلی عملکرد موتورهای پله ای به صورت تبدیل یکسری پالسهای دیجیتال به تغییر زاویه مناسب با آن پالسها در روتور می باشد. روتور به ازای هر پالس یک پله دوران می نماید و اگر این پالسها به طور پیاپی به موتور اعمال شوند روتور به صورت پیوسته دوران خواهد کرد. موتورهای فوق قابلیت دوران در هر دو جهت را دارا می باشند و به علت نوع ساختمانشان دارای مزایا و معایبی ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: مهندسی برق

موتور ها مهمترین اجزایی هستند که در لوازم برقی گردنده بکار می روند.موتور ها انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. الکتروموتور ها را می توان به سه دسته کلی تقسیم کرد.1-موتور های آسنکرون 2 -موتور های یونیورسال 3-موتور با قطب چاکدار 1- موتور های آسنکرون- که با برق متناوب کار می کنند از دو قسمت روتور واستاتور ساخته شده اند.با روشن شدن موتور سیم پیچ های درون شیار های ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

با پیشرفت روز افزون علم و فناوری همواره نیاز های جدید به وسایل و دستگاه های جدید تر جهت هماهنگی همه بخشهای صنعت با این پیشرفت ، به وجود می آیند. بدین منظور شناخت و طراحی راه کارها و وسایل جدید امری است اجتناب ناپذیر.از جمله این پیشرفت ها ساخت نوع جدید و پیشرفته تری از موتورهای الکتریکی به نام موتور پله ای ها یا موتورهای پله ای است که با کاهش انواع هزینه ها در صناع کم کم جای ...

تعداد صفحه: ۲۸ دسته بندی: مهندسی مکانیک

چکیده: محدودیت های اعمال شده از طرف سازمانهای زیست محیطی، تدوین قوانین و استانداردهای جدید در کنترل میزان آلاینده های خروجی از موتورهای بنزینی و دیزلی موجب شده فن آوری موتورهای دیزلی و بنزینی به سوی سیستم های تغذیه و احتراق پیشرفته پاشیدن سوخت و احتراق با کنترل ECU گرایش یابد. این حرکت علاوه بر دستاوردهای چشم گیر زیست محیطی موجب رضایت دارندگان اتومبیل و دستیابی به شتاب و قدرت ...

تعداد صفحه: ۹۰ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

- مشخصات لازم برای طراحی و سیم پیچی موتور: برای محاسبه و سیم پیچی یک موتور معلومات زیر مورد نیاز می باشد که از روی پلاک و پوسته موتور ویا با توجه به نیاز واز طریق محاسبه بدست می آید. الف : تعداد شیار های استاتور : که آنرا با z نشان داده و ازروی پوسته موتور قابل شمارش می باشد. ب : تعداد فازها : موتورهایکه در صنعت استفاده می شوند معمولا بصورت یکفاز و سه فاز می باشند که تعداد فاز ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: مهندسی هوافضا

مقدمه: یکی از عجیب ترین کشفیات انسان دسترسی به فضا است که پیچیدگی و مشکلات خاص خود را دارد. راه یابی به فضا پیچیده است، چرا که باید با بسیاری از مشکلات روبرو شد. مثلا: - وجود خلا در فضا - مشکلات گرما و حرارت - مشکل ورود مجدد به زمین - مکانیک مدارها - ذرات و باقی مانده های فضا - تابش های کیهانی و خورشیدی - طراحی امکانات برای ثابت نگه داشتن اشیا در بی وزنی ولی بزرگترین مشکل ایجاد ...

تعداد صفحه: ۴۲ دسته بندی: مهندسی برق

چون مقدار زیادی از قدرت الکتریکی تولید شده بصورت متناوب میباشد ، بیشتر موتورها طوری طرح شده اند که با جریان متناوب کار کنند . این موتورها در بیشتر موارد میتوانند دو برابر موتورهای جریان مستقیم کارکنن و زحمت آنها در موقع کارکردن کمتر است ، چون در موتورهای جریان مستقیم همیشه اشکالاتی در کموتاسیون آنها ایجاد میشود که مستلزم عوض کردن ذغالها یا زغال گیرها و یا تراشیدن کلکتور است . ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

تا این اواخر و تا قبل از سال 1997 ، Alta Visa عملکرد وسعیی در ارائه صفحات اینترنتی داشته است . ارائه این صفحات مدت طولانی نیست . صفحات ثبت نام (Register) شده به نظر می رسد که دارای امتیاز بالایی است یا برای ثبت نام در دومین مرحله امتیازی کسب می شود اما مشکلی که در Alta Visa وجود دارد این است که لیستهای بازگشتی به Alta Visa هیچ رابطه ای با موتورهای جستجوی دیگر ندارد و این کار ...

تعداد صفحه: ۳۱ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

انواع موتورهای متناوب : چون مقدار زیادی از قدرت الکتریکی تولید شده بصورت متناوب میباشد ، بیشتر موتورها طوری طرح شده اند که با جریان متناوب کار کنند . این موتورها در بیشتر موارد میتوانند دو برابر موتورهای جریان مستقیم کارکنن و زحمت آنها در موقع کارکردن کمتر است ، چون در موتورهای جریان مستقیم همیشه اشکالاتی در کموتاسیون آنها ایجاد میشود که مستلزم عوض کردن ذغالها یا زغال گیرها و یا ...

تعداد صفحه: ۱۰۲ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

مقدمه: از آنجایی که امروزه راه اندازی موتورهای الکتریکی یکی از مسائل و دغدغه های بزرگ کارخانه های صنعتی و شرکت های تولیدی و نیز تولید کنندگان نیروی برق و شرکت های وابسته میباشد در این پروژه به بررسی برخی از این راه اندازها می پردازیم و محاسن و معایب آنها را مورد بررسی علمی قرار میدهیم. از دلایل اهمیت موضوع شوک های الکتریکی و مکانیکی شدیدی می باشد که در زمان راه اندازی به شبکه ...

تعداد صفحه: ۲۶ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

مقدمه رشد اینترنت شگفت‌آور شده است. با توجه به تحقیق میدانی در سال 1996 این رشد تصاعدی همچنان ادامه دارد. و تخمین زده شده که شبکه از نظر اندازه و حجم هر 12 تا 15 ماه دوبرابر می‌شود. بطور تقریبی 000/100 وب‌گاه در اگوست 1995 وجود داشته و این تعداد در اگوست 1996 به 041/536 رسیده است. از آنجائی که هر پایگاه می‌تواند بسیاری از صفحات وب را در خود داشته باشد این باعث می‌شود که تعداد ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: مهندسی مکانیک

مقدمه : عنوان موتورهای دیزل که به نام موتورهای اشتعال بر اثر فشار بالا نیز شناخته می شوند از نام دکتر رودلف دیزل اقتباس گشته که در حدود سال 1893 در آلمان اختراع آن را به ثبت رسانید. این موتورها از نوع موتورهای احتراق داخلی محسوب می شوند زیرا اشتعال در داخل موتور انجام می شود. اساس این نوع موتور از نظر ساختمان و طراحی مشابه موتورهای بنزینی می باشد که آن هم نوعی موتور احتراق داخلی ...

تعداد صفحه: ۱۶۷ دسته بندی: مهندسی مکانیک

مقدمه : احتراق عبارت است از سوختن مخلوط سوخت و هوا در اطاقک احتراق و تبدیل آن به انرژی. این انرژی تولید شده ناشی از احتراق توسط پیستون و شاتون و میل لنگ به انرژی مکانیکی چرخشی تبدیل می شود تمامی این عملیات داخل محیطی که موتور نام دارد صورت می گیرد ( همچنین به عبارتی دگر در وسیلع ای که انرژی را از حالتی یا نوعی به حالت و نوع دیگر تبدیل می کند موتور نام دارد . ) بطورکل دو نوع ...

تعداد صفحه: ۴۶ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟ وقتی جستجویی در یک موتور جستجوگر انجام و نتایج جستجو ارایه می شود، کاربران در واقع نتیجه کار بخش های متفاوت موتور جستجوگر را می بینند. موتور جستجوگر قبلا" پایگاه داده اش را آماده کرده است و این گونه نیست که درست در همان لحظه جستجو، تمام وب را بگردد. بسیاری از خود می پرسند که چگونه ممکن است گوگل در کمتر از یک ثانیه تمام سایت های وب را بگردد و ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: مهندسی مکانیک

معمولا ساختن یک موتور چرخان سخت تر از موتور پیستونی است. موتورهای وانکل موتور دورانی یک موتور احتراق داخلی است درست مثل موتور اتومبیل ولی کاملا متفاوت با موتور های مرسوم پیستونی کار می کند.در یک موتور پیستونی حجم مشخصی از فضا (سیلندر) متناوبا چهار کار متفاوت را انجام می دهد.مکش،تراکم،احتراق،و خروج دود.موتور دورانی همین کار را انجام می دهد اما هر کدام در جای مخصوص خوذ انجام می ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: مهندسی مکانیک

مقدمه عملیات سیکل های مختلف بیشتر موتورهای احتراق داخلی فعلی، دارای یک طرح رایج است به این صورت که انفجار در یک سیلندر پس از تراکم انجام می شود. نتیجه ان است که انبساط گاز مستقیما روی پیستون اثر گذاشته (کار انجام می دهد) و میل لنگ را 180 درجه بچرخاند. با توجه به طراحی فنی و مکانیکی، موتور شش زمانه همانند موتورهای احتراق داخلی می باشد. اگر چه سیکل ترمودینامیکی و یک سر سیلندر ...

تعداد صفحه: ۴۴ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

· چکیده¨ مقاله حاضر کنکاش درباره موتورهای جستجو گر اینترنت.موتورهای جستجو طبقه بندی و دسترسی به اطلاعات را ساده می‌سازند. اینترنت خصوصا وب منبع عظیمی‌از اطلاعات است که روز به روز بر حجم آن افزوده شود. در حال حاضر میلیونها صفحه که اطلاعات فراوانی از موضوعات مختلف را در بر دارند بر روی سرویس دهنده های مختلف جا خوش کرده اند و این در حالی است که هر روز نیز بر حجم این اطلاعات افزوده ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

چه اتفاق می افتد که موتور پله ای حرکت می کند. کلید فهمیدن اینکه موتور های الکتریکی چگونه کار می کنند فهمیدن نحوه عملکرد آهن ربای الکتریکی است آهن ربای الکتریکی مبنای کار موتورهای الکتریکی است. اگر سیمی حدود 10 سانتی متر بردارید و به دور میخی بپیچید و دو سر آنرا به دو سر یک باطری وصل کنید زمانیکه جریان از سیم عبور می کند یک میدان مغناطیسی در اطراف سیم ایجاد می شود و آن میخ تبدیل ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

مقدمه : هیدرولیک شاخه ای از فیزیک است که با خواص مکانیکی سیالات سر و کار داشته و موارد استفاده این خصوصیات را در علوم مهندسی بررسی می کند. با وجودی که فقط در حدود 50 سال از عمر این علم می گذرد ، ولی آن را نمی توان شاخه تازه ای از علوم دانست و در حقیقت پاسکال ، دانشمند فرانسوی در قرن هفدهم اصول و قوانین اساسی این علم را پایه گذاشت. عدم توانایی در تولید واشرها و تهیه سطوح کاملا ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

امروزه در صنعت، ماشینهای متفاوت و با سرعت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که موارد قابل ذکر عبارتند از : ماشین برش فلزات ، چرثقیل الکتریکی ، ماشینهای مربوط به حمل ونقل وانواع مختلف وسایل چاپ ، معدن ذغال سنگ و صنایع دیگر . برای مثال چرخاننده الکتریکی در ماشین برش فلزات ، سرعت سیستم می باید مطابق با نوع کار ، فلز و کیفیت نوع برش واندازه قطعه مورد نظر ، قابل تنظیم باشد . در ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: مهندسی مکانیک

در سال1992 میلادی, موسسه تحقیقات قدرت الکتریکی (EPRI) , برنامه ای را در زمینه روانکاری توسعه داد. امروزه برنامه مذکور به طور گسترده در بیشتر نیروگاههای هسته ای به کار گرفته می شود. جلوگیری از گریسکاری بیش از حد در فاصله میان تعویض یاتاقانها از اهداف اصلی این برنامه روانکاری است. در این مقاله به تشریح این مبحث پرداخته ایم. تاریخچه مسئله گریسکاری بیش از حد الکتروموتورها, برای ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: مهندسی برق

مقدمه امروزه ماشین های الکتریکی نقش اساسی در صنعت ایفا می کنند و بنابراین به عنوان یکی از دروس مهم مهندسی برق در دانشگاه های دنیا مطرح می باشند. متاسفانه بیشتر دانشجویان مهندسی برق به دلیل استفاده از فقط یک مرجع برای این درس و دید تک بعدی به ماشین های الکتریکی که همان دید مداری محض(KVL وKCL) است؛ همواره دارای ضعف اساسی در این درس می باشند.اولین ماشین های الکتریکی دوار که یک ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: مهندسی برق

روش های مختلف راه اندازی موتورهای آسنکرون در مورد ساختمان و مزایا و معایب این موتورها در قسمتهای قبلی این وبلاگ مطالبی را مشاهده کردید در این قسمت از راه اندازی این موتورها مطالبی‌ را مینویسم امیدوارم مورد توجه تان قرار گیرد . موتورهای آسنکرون با توجه به قدرت و ولتاژ آن به طرق مختلف راه اندازی میشوند و با توجه به اینکه موتور در لحظه شروع به کار جریان زیادی میکشد و این جریان زیاد ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

یکی از اولین موتورهای دوار، اگر نگوییم اولین، توسط مایکل فارادی در سال 1821م ساخته شده بود و شامل یک سیم آویخته شده آزاد که در یک ظرف جیوه غوطه‌ور بود، می‌شد. یک آهنربای دائم در وسط ظرف قرار داده شده بود. وقتی که جریانی از سیم عبور می‌کرد، سیم حول آهنربا به گردش در می‌آمد و نشان می‌داد که جریان منجر به افزایش یک میدان مغناطیسی دایره‌ای اطراف سیم می‌شود. این موتور اغلب در کلاسهای ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

موتورهای جریان متناوب AC 1- موتور های سنکرون 2-- موتورهای آسنکرون موتورهای آسنکرون به علت نداشتن کلکتور و سادگی ساختمان آن بیشتر از موتور سنکرون متداول است. مزایای موتور سنکرون: 1- این موتور دارای ضریب قدرت مناسب و قابل تنظیم است. 2- بازده عالی دارد. 3-در مقابل نوسان ولتاژ حساسیت ندارد. 4- امکان بکار بردن آن به طور مستقیم با ولتاژ زیاد وجود دارد. 5- با تحریک مناسب هیچگونه قدرت ...

تعداد صفحه: ۸۶ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

یکی از اولین موتور های دوار، اگر نگوییم اولین، توسط مایکل فارادی در سال 1821م ساخته شده بود و شامل یک سیم آویخته شده آزاد که در یک ظرف جیوه غوطه‌ور بود، می‌شد. یک آهنربای دائم در وسط ظرف قرار داده شده بود. وقتی که جریانی از سیم عبور می‌کرد، سیم حول آهنربا به گردش در می‌آمد و نشان می‌داد که جریان منجر به افزایش یک میدان مغناطیسی دایره‌ای اطراف سیم می‌شود. این موتور اغلب در ...

تعداد صفحه: ۳۱ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

موتورهای الکتریکی : مقدمه: یک موتور الکتریکی ، الکتریسیته را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کند. عمل عکس آن که تبدیل حرکت مکانیکی به الکتریسیته است، توسط ژنراتور انجام می‌شود. این دو وسیله بجز در عملکرد ، مشابه یکدیگر هستند. اکثر موتورهای الکتریکی توسط الکترومغناطیس کار می‌کنند، اما موتورهایی که بر اساس پدیده‌های دیگری نظیر نیروی الکتروستاتیک و اثر پیزوالکتریک کار می‌کنند، هم وجود ...

تعداد صفحه: ۴۶ دسته بندی: مهندسی برق

مقدمه قرن حاضر را باید عصرتکنولوزی بسیارمدرن وپیچیده دانست. سرعت فراگیر تکنولوزی به حدی است که درچندین صدم ثانیه مرزها رامی پیماید وجای جای دنیا را تسخیر میکند صنعت سیم پیچی و عیب یابی موتورهای تک فاز و سه فاز درعین حا ل که خود از تکنیکی خاص برخورداراست ، بطورعام نیزدرهمه صنایع نفوذ کرده است و به تنهایی درصدی ازمراحل تولید را به عهده دارد. شغل سیم پیچی وعیب یابی دستگاه های برقی ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: مهندسی مکانیک

رودلف دیزل در سال 1892 (یعنی 16 سال پس از اختراع موتورهای بنزینی) ایده توسعه موتور دیزل را بنا نهاد. هدف او از این ایده، ساخت موتوری با راندمان بالاتر نسبت به موتورهای بنزینی آن زمان بود که راندمان مناسبی نداشتند. امروزه موتورهای دیزلی در تمام رده خودروها اعم از سواری و سنگین بکار می روند. اختلاف های عمده بین موتور های بنزینی و گازوئیلی عبارتند از: 1. موتورهای بنزینی مخلوط سوخت ...

تعداد صفحه: ۳۷ دسته بندی: مهندسی برق

مقدمه: موتورهای القایی AC عمومی ترین موتورهایی هستند که در سامانه های کنترل حرکت صنعتی و همچنین خانگی استفاده می شوند.طراحی ساده و مستحکم , قیمت ارزان , هزینه نگه داری پایین و اتصال آسان و کامل به یک منبع نیروی AC امتیازات اصلی موتورهای القایی AC هستند.انواع متنوعی از موتورهای القایی AC در بازار موجود است.موتورهای مختلف برای کارهای مختلفی مناسب اند.با اینکه طراحی موتورهای القایی ...

تعداد صفحه: ۴۸ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

برنامه های کاربردی وب دسترسی پویای وب پیج های مبتنی بر HTML از طریق یک مرورگر وب را ایجاد می کند. از آنجا که برنامه های کاربردیWeb Dbject شیء گرا بوده و به زبان جاوا نوشته می شود، برنامه کاربردی شماWeb page هایی را با ایجاد نمونه های شی ها به نام مؤلفه های وب به وجود می آورد. مؤلفه وب ترکیبی از زیرمجموعه هایWocomponent و قالبHTML جاوا است. مؤلفه های وب همه مؤلفه ها و عناصر ...

تعداد صفحه: ۳۵ دسته بندی: مهندسی مواد و متالورژی

پوشش های تبدیلی اصطلاح ((پوشش تبدیلی )) به پوششهایی گفته می شود که از طریق واکنش لایه های اتمی سطح فلزات با آنیونهایی که از وسط فلزات ایجاد می شوند . بنابراین فرایند تشکیل پوشش تبدیلی یک فرایند خوردگی کنترل شده ای است که به طریق مصنوعی ایجاد شده است و نهایتاً برروی سطح فلز لایه ای را ایجاد می کند . این لایه اتصال محکمی با فلز پایه دارد و عملاً در آب و محیط واسطه نامحلول است و ...

تعداد صفحه: ۵۵ دسته بندی: فیزیک

11 به عنوان استاندارد تعداد متفاوتی تکنولوژیهای لایه فیزیکال را که توسط MAC به کار می‌رود را تعریف کرده است که عبارتند از: 802.11 2.4 GHZ frequency hopping PHY 802.11 2.4 GHZ direct sequencing PHY 80.11b 2.4 GHZ direct sequencing PHY 802.11a 5 GHZ Orthogonal Frequency Division Multiplexing (OFDM) PHY 802.11g 2.4 GHZ extended tate physical (ERP) layer 802.11 اترنت بی سیم شامل ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت