دانلود تحقیق و مقاله دانش آموزی و دانشجویی در مورد فراگیران

براساس جستجوی مقاله و تحقیق دانشجویی در مورد فراگیران تعداد 100 مورد در سایت یافت گردید که می توانید پس از مطالعه عناوین این تحقیقات و مقالات دانش آموزی و دانشجویی برای دانلود تحقیق در مورد فراگیران و یا دانلود مقاله درباره فراگیران اقدام نمائید:

تعداد صفحه: ۲ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

سلام بر اولین معلم انسان ها امین کعبه ( ص ) : معلم معماری است که می سوزد و می سازد وبا سوختن خود برج هائی میسازد تا آیندگان از آنان درس ایمان – اخلاق و رفتار و محبت و ایثار ، زندگی و .... بیاموزد . هر نوع رفتار معلم ، رفتار فراگیران را شکل و جهت می دهد به عنوان نمونه نظم معلم موجب نظم فراگیران خواهد شد ، خوب گوش کردن معلم به گفته های فراگیران موجب خوب گوش کردن فراگیران را لحاظ ...

تعداد صفحه: ۴۰ دسته بندی: روانشناسی

چکیده آموزش روان خوانی در دوره ی ابتدایی می تواند کمک شایانی به پیشرفت درک معنایی سایر دروس کرده، و کودکان امروز را برای ورود به دنیای رو به پیشرفت فردا آماده تر کند. در این پژوهش که بررسی راهکار هایی جهت افزایش سرعت روان خوانی در فراگیران پایه ی اول بود در یک کلاس28نفره و یک دبستان پسرانه در ناحیه 6مشهد به اجرا در آمد. در شواهد جمع آوری شده مشخص شد که فراگیرانی که در خواندن با ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

بارها شنیده ایم که دانش آموز یا دانشجویی می گوید : (( دیگرحال و حوصله خواندن این کتاب را ندارم ))یا ((آنقدرازاین کتاب خسته شده ام که قابل گفتن نیست))ویا ((هرچقدرمیخوانم مثل اینکه کمتر یاد می گیریم))ویا ((ده بار خواندم و تکرار کردم ولی بازهم یاد نگرفتم))به راستی مشکل چیست ؟ آیا برای یادگیری درس واقعا" باید 10 بار کتاب را خواند ؟ آیا باید دروس خود را پشت سرهم مرورکرد؟وآیا بایددهها ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: ادبیات فارسی

چکیده از ابتدای آموزش رسمی خواندن و نوشتن به کودکانمان می آموزیم که چگونه بنویسند تا بتوانند آموخته های خویش را در هر دقیقه به کار بندند. اما با کاستی ها و ضعف هایی که درآموزش نادرست این درس وجود دارد بسیاری از دانش آموزان درنوشتن کلمات آموخته شده در متن هایی به جز متن درسی مشکل ندارند. معمولاً آموزش املا به شیوه های زیر انجام میشود. 1- املای کامل کردنی 2- املای تقریری 3- املای ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: ادبیات فارسی

مقدمه: فرا شناخت عبارت است از آگاهی فرد بر نظام شناختی خود و کنترل و هدایت آن در ادبیات روان شناسی، شناخت را معمولا˝ مترادف با تفکر می آورند. بنابراین، فراشناخت را می توان آگاهی بر جریان تفکر و کنترل و هدایت آن هم تعریف کرد. جریان شناخت در نظریه روان شناسی شناخت انسان را عبارت می دانند از: دریافت، پردازش، نگهداری و انتقال اطلاعات، فراشناخت فعالیتی است که کنش های مربوط به چهار ...

تعداد صفحه: ۶۹ دسته بندی: ادبیات فارسی

مقدمه اگر تاریخ را ورق بزنیم و جوامع مختلف را مورد کنکاش قرار دهیم ، نهادهای متعددی را در آن جوامع خواهیم یافت که کارشان آموزش دین بوده است و ما نتیجه می گیریم که « دین » همزاد انسان و یک نیاز قطعی و واقعی برای او بشمار می آید و انتقال آن به نسل های آینده در زمره انتقال میرا ث فرهنگی جوامع است لذا در پی آن آموزش دین نیز یک مسأ له ویژه می شود ، زیرا این مسأله یک گرایش عمومی برای ...

تعداد صفحه: ۹۴ دسته بندی: تربیت بدنی

تاریخچه سنگنوردی در اواخر دهه ۱۹۵۰ والتر بوناتی W-Bonatti از جبهه جنوب غربی سوزن درو بالا رفت در آن زمان دیگر سنگنوردانی همچون لامز، جونز و ... اقدام به اجرای اینگونه صعودها بر روی دیواره ها نمودند. در آمریکا نیز سنگنوردان زیادی پیدا شدند که دست به این کار زدند که بطور نمونه می توان از صعودهای هنری باربر و جرج لوودر ۱۹۷۵ یا نمود. از جدیدترین صعودهای انجام شده به این روش می توان ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

فلسفه آموزش در گذشته صرفاً به انتقال مجموعه ای از یک دانش سازمان یافته و یا ایجاد و ارتقاء نظام ارزشی حاکم بر رفتارهای فرد و جامعه محدود می شد که این مهم در چارچوب و برنامه ای برأمده از یک نظام رشته ای با ساختاری مشخص و زنجیره ای نهادینه از مفاهیم روشها و گامهای آموزشی عملی می شد. اما امروزه فلسفه آموزش به بیش از آنچه در گذشته بود توسعه یافته و رویکردهای جدیدی مورد استفاده قرار ...

تعداد صفحه: ۵۹ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

بسیارى از روانشناسان تربیتى و مربیان آموزشى اعتقاد دارند که موقعیت یادگیرى باید چنان سازمان‌دهى شود که هر شاگرد بر اساس توانایى‌هاى خود به فعالیت و یادگیرى بپردازد. براى نیل به چنین هدفی، روش‌هاى آموزش انفرادی، روش‌هاى بسیار مناسبى هستند؛ زیرا در این نوع از روش‌ها، شاگردان بر حسب توانایى‌شان پیش مى‌روند و معلم نیز وقت کمترى صرف تدریس و زمان بیشترى صرف رسیدگى به فرد فرد شاگردان ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: روانشناسی

راههای ایجاد و پرورش خلاقیت : علمای تعلیم و تربیت، روشهای متعددی برای آموزش خلاقیت پیشنهاد می‌کنند که اغلب مشابه به یکدیگر است که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم : 1 احترام به عقاید عادی و غیر عادی کودکان . 2 طرح پرسشهای برانگیزنده و محرک . 3 تشخیص و تمیز استعداد های کودکان 4 دادن آزادی عمل به کودکان 5 احترام به کودکان و ایمان داشتن به توانایی آنها. 6 تشویق زیاد والدین در انجام ...

تعداد صفحه: ۳۹ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

روشهای سنتی به روش هایی گفته می شود که اکثر مدارس دنیا ، در طول تاریخ آموزش و پرورش از آن استفاده کرده اند و امروزه نیز یکی از متداول ترین روشهای حاکم بر مدارس هستند. مهمترین این روشها ، روش حفظ و تکرار، سخنرانی ، پرسش و پاسخ ، نمایشی ، ایفای نقش ، گردش علمی ، بحث گروهی و روش آزمایشگاهی است. روش حفظ و تکرار از قدیمی ترین روش های آموزشی است . محور فعالیت در این روش ، حفظ و تکرار ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه همه جا در پیرامون ما هوا هست: ما هوا را تنفس می کنیم و بدون آن زندگی برایمان امکانپذیر نیست. هوا رنگ و بو و شکل ندارد و آن را نمی بینیم. شاید همین امر سبب شده است که کودکان در سالهای پیش از دبستان وجود هوا را احساس نکنند و تصور این که هوایی هم وجود دارد برایشان دشوار باشد. به همین سبب نیز طرح موضوع هوا برای آن ها جالب توجه و شگفت انگیز است. اما چگونه می توان هوا را به ...

تعداد صفحه: ۲۹ دسته بندی: هنر

مقدمه در شرایط حساس کنونی، و با توجه به احیاء معاونت پرورش در وزارت آموزش و پرورش که قطعاً قبل از آن با حذف امور تربیتی جایگاه هنر هم در آموزش و پرورش به فراموشی سپرده شده بود، ولی تصمیم انقلابی دولت نُهم که جاری و ساری ساختن صدقه جاریه شهیدان رجائی و باهنر را به همراه داشت قطعاً با طرح مقوله هنر و آفرینشهای هنری که بطن، و اساس و پایه فعالیتهای امور تربیتی به حساب می آید در سطوح ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه تعلیم جز همان بازسازی و نوسازی استعدادها چیزی بیش نیست که در این میان روش تدریس یکی از مهم ترین آن راه هاست. روش تدریس همان روش های موجود است. یعنی معلم درس ها را تا مرحله ی تدریس و نوشتن واژه های کلید روی تخته بر اساس شیوه های موجود پیش می برد. پس از آن که چشم دانش آموز با شکل واژه آشنا شد نمونه تحریری آن را ارائه می دهد و از دانش آموز می خواهد تا از ان در کتاب بنویسیم ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

چکیده گرایش شدید و روزافزون نسبت به آموزش الکترونیکی حاکی از مزایای مختلف این روش نسبت به روشهای سنتی آموزش است. اما باید به این نکته هم توجه داشت که شاید هیچگاه کامپیوتر و روشهای آموزش الکترونیکی نتواند کاملا" جایگزین آموزش چهره به چهره شوند. آنچه مهم است این است که بدانیم آموزش الکترونیکی دقیقا" چیست و چه مزایایی دارد و باتوجه به محدودیتهایی که دارد، در چه مواردی استفاده از آن ...

تعداد صفحه: ۳۸ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

کلیات جامعه در حال خیزش ما به شدت نیازمندیک دیدگاه آموزشی جدید و در عین حال شاداب است که هم نوعی " فلسفه توسعه آموزشی پرورشی " باشد و هم بتواند چشم انداز روشنی از آینده آموزش کشور ترسیم نماید. شرایط جدید، ملت ها را در برابر دو دیدگاه آموزشی زیر قرار داده است : دیدگاه آموزش با تکیه بر فناوری اطلاعاتی و ارتباطی دیدگاه یادگیری دائمی و مادام العمر و ژرف انقلاب تکنولوژی سیمای جهان را ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه : تعریف روش: « روش در مقابل واژه ی لاتینی «متد » به کار می رود ، وواژه ی متد در فرهنگ فارسی « معین » و فرهنگ انگلیسی به فارسی «آریانپور »به :روش ، شیوه ،راه ،طریقه ، طرز ، اسلوب معنی شده است . به طور کلی «راه انجام دادن هر کاری » را روش گویند .روش تدریس نیز عبارت از راه منظم ،با قاعده و منطقی برای ارائه درس می باشد . تقسیم بندی روش تدریس : 1 روشهای تاریخی 2 روشهای نوین « ...

تعداد صفحه: ۶۰ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

روش‌هاى آموزش انفرادى (individual instruction) بسیارى از روانشناسان تربیتى و مربیان آموزشى اعتقاد دارند که موقعیت یادگیرى باید چنان سازمان‌دهى شود که هر شاگرد بر اساس توانایى‌هاى خود به فعالیت و یادگیرى بپردازد. براى نیل به چنین هدفی، روش‌هاى آموزش انفرادی، روش‌هاى بسیار مناسبى هستند؛ زیرا در این نوع از روش‌ها، شاگردان بر حسب توانایى‌شان پیش مى‌روند و معلم نیز وقت کمترى صرف ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه از زمانی که انسان خلق شده بشر همواره دنبال دانش اندوزی و کسب علم بوده و با طراحی برنامه ها و آموزش های گوناگون پرورش و آموزش همواره با موفقیت ها و فراز و نشیب هایی در آموزش روبرو شده با تحلیل وقاع گذشته دو مشکل اساسی جهت توسعه و غنی سازی برنامه های مذکور قابل مشاهده است: 1) عدم تأثیر فعالیت های پرورشی بر سرنوشت دانش آموزان 2) نقصان اثر بخشی نظام برنامه ریزی درسی در حوزه ...

تعداد صفحه: ۲۶ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه : به عنوان معلم باید عمیقاً باور داشته باشیم که هر دانش آموز قابلیت رشد و یادگیری را دارد به شرط آنکه ما ابزارهای سنتی ارزشیابی را که بدون توجه به تفاوتهای فردی، فقط به دنبال نقطه ضعف هاست رها کنیم و ابزاری بسازیم که توانایی ها را شناسایی کند و به دانش آموز اعتماد به نفس بخشد و زمینه را به گونه ای مهیّا کنیم که نمره گرایی از بین برود و معلم و دانش آموز و اولیا همه به دنبال ...

تعداد صفحه: ۲۶ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه در شرایط حساس کنونی، و با توجه به احیاء معاونت پرورش در وزارت آموزش و پرورش که قطعاً قبل از آن با حذف امور تربیتی جایگاه هنر هم در آموزش و پرورش به فراموشی سپرده شده بود، ولی تصمیم انقلابی دولت نُهم که جاری و ساری ساختن صدقه جاریه شهیدان رجائی و باهنر را به همراه داشت قطعاً با طرح مقوله هنر و آفرینشهای هنری که بطن، و اساس و پایه فعالیتهای امور تربیتی به حساب می آید در سطوح ...

تعداد صفحه: ۲۵ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

اگر چه رابطه معناداری بین متغیرهای فیزیکی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان وجود ندارد، ولی این متغیرها بر نگرش معلم تأثیرگذار است و نگرش معلم نیز پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. ● چکیده: این مقاله به عنوان گزارشی از یافته‌های یک پژوهش گسترده، درصدد است رابطه‌ متغیرهای فیزیکی کلاس درس را با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مورد بررسی قرار دهد. یافته‌های مربوط به عوامل ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه: نظام های آموزشی و فعالیت های حاکم بر آن، با توجه به پیشرفت جوامع همواره دستخوش تغییر و تحول است و تحول آموزشی خود معلول تحول اجتماعی و تحول علوم و تکنولوژی است. با پیشرفت علوم و فنون و پیچیده شدن جوامع، نیازهای فردی و اجتماعی نیز پیچیده و متنوع می شوند و ارضای آنها احتیاج به علوم و فنون پیچیده دارد.کسب علوم و فنون جدید در سایه روش های آموزش پیشرفته امکان پذیر است. به این ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

چکیده آموزش ضمن خدمت یکی از مؤثرترین ابزارهای مدیران برای مقابله با تغییرات محیطی بوده و ضامن ارایه مناسب خدمات، بخصوص در سازمان‌های خدماتی و دولتی می‌باشد که چنانکه منظم و هدفمند و در راستای نیازهای واقعی کارکنان تدوین و اجراء شود، نه تنها عملکرد کارکنان و سازمان را بالا می‌برد، بلکه بهبود مهارت‌های مدیران و افزایش رضایت کارکنان و ارباب رجوع را نیز در پی خواهد داشت. مقاله حاضر ...

تعداد صفحه: ۳۲ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه موضوع : ارزشیابی توصیفی به عنوان معلم باید عمیقاً باور داشته باشیم که هر دانش آموز قابلیت رشد و یادگیری را دارد به شرط آنکه ابزارهای سنتی ارزشیابی را که بدون توجه به تفاوتهای فردی ، فقط به دنبال نقطه ضعف هاست رها کنیم و ابزاری بسازیم که توانایی ها را شناسایی کند و به دانش آموز اعتماد به نفس بخشد و زمینه را به گونه ای مهیا کنیم که نمره گرایی از بین برود و معلم و دانش آموز و ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

آزمون های تشریحی آزمون هایی هستند که پرسش های آن به صورت پرسش های باز پاسخ یا تشریحی است . این گونه آزمون ها برای ارزشیابی برخی از انواع تغییرات رفتاری ارزش خاص دارند . آزمودنی در پاسخ دادن به سؤال ها تا حدی آزادی عمل دارد و شرایط مناسبی برای تشریح عقاید و جنبه ها مختلف فکری او فراهم می آید . این آزمون ها به آزمودنی فرصت می دهند تا اطلاعات را به خاطر بیاورد و به زبان خود و کلمات ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

به عنوان معلم باید عمیقاً باور داشته باشیم که هر دانش آموز قابلیت رشد و یادگیری را دارد به شرط آنکه ما ابزارهای سنتی ارزشیابی را که بدون توجه به تفاوتهای فردی، فقط به دنبال نقطه ضعف هاست رها کنیم و ابزاری بسازیم که توانایی ها را شناسایی کند و به دانش آموز اعتماد به نفس بخشد و زمینه را به گونه ای مهیّا کنیم که نمره گرایی از بین برود و معلم و دانش آموز و اولیا همه به دنبال کیفیت ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

ارزشیابى تکوینى یا مستمر ارزشیابى تکوینی، آنطور که از اسم آن پیداست، زمانى به اجرا در مى‌آید که فعالیت‌هاى آموزشى هنوز جریان دارد و یادگیرى شاگردان در حال تکوین یا شکل‌گیرى است. معمولاً تحقق هدف‌هاى آموزشى و پرورشى یا تغییر رفتار شاگردان، بتدریج و بمرور زمان امکان‌پذیر مى‌شود. به این دلیل، معلم ناگزیر است تحقق هدف‌هاى آموزشى هر بخش را در فاصلهٔ زمانى معینی، متناسب با توانایى و ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه : امروزه ما در عصری قرار گرفته ایم که به نام عصر انفجار دانش و اطلاعات بشری نام گرفته و سرعت پیشرفت علوم به گونه ای است که بنابر پیش بینی دانشمندان در سال (2020) میلادی یا (1400) هجری شمسی از اول فروردین سال 1400 تا پانزدهم خرداد همان سال پیشرفت هایی که در زمینه های علمی، اختراعات و اکتشافات حاصل می شود با تمامی پیشرفت های قبل از آن برابری می نماید لذا می طلبد که نظامهای ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: ریاضی

( چکیده مقاله ) بسیار پیش می آید که دانش آموزان پس از تدریس یک درس ، از ما می پرسند که این درس که امروز خواندیم ،به چه درد ما می خورد؟و کجامی توانیم ازآن استفاده کنیم ؟ ریاضیات به عنوان یک درس اصلی است که داشتن درک درست از آن در آینده ی تحصیلی دانش آموزان و طبعاً پیشرفت علمی کشور نقش مهمی دارد . همچنین شامل کلیه ارتباطات ریاضی با زندگی روزمرّه ، سایر علوم و کاربردهایی در زندگی ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

یک مدرسه خوب دارای چه ویژگی هایی است. مدرسه ای که مایلید فرزند شما در آنجا درس بخواند؟ مدرسه خوب و مطلوب مدرسه ای است که دارای ویژگی های خاصی باشد شاید بتوانم فهرست وار این طور خدمتتان عرض کنم که یک مدرسه خوب مدرسه ای است که: اول) مدیر مدرسه یک رهبر آموزشی است و کارها را از طریق مشارکت جلو می برد. دوم) معلم خود را وقف بچه ها می کند. سوم) در این مدرسه به توانمندی ها و علایق بچه ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

چکیده ضرورت آموزش به صورت یک امر طبیعی درآمده است. پیشرفت و توسعه سازمانها و موسسات درگرو ارتقای سطح دانش، مهارت، رفتار و بینش منابع انسانی است. برهمین اساس، اکثر سازمانها دوره های آموزش موجود در داخل یا خارج از کشور برای کارکنان خود برگزار می‌کنند و اجرای هر دوره متضمن سرمایه گذاری هنگفت است لذا آگاهی از میزان اثربخشی دوره های آموزشی و بازدهی حاصل از آنها برای مدیران بسیار ...

تعداد صفحه: ۸۴ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

نکاتی چند در مورد روشهای صحیح مطالعه بارها شنیده ایم که دانش آموز یا دانشجویی می گوید : (( دیگرحال و حوصله خواندن این کتاب را ندارم )) یا ((آنقدرازاین کتاب خسته شده ام که قابل گفتن نیست)) ویا ((هرچقدرمیخوانم مثل اینکه کمتر یاد می گیریم)) ویا ((10 بار خواندم و تکرار کردم ولی بازهم یاد نگرفتم))به راستی مشکل چیست ؟ آیا برای یادگیری درس واقعا" باید 10 بار کتاب را خواند ؟ آیا باید ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: روانشناسی

چکیده : فرآیند یاددهی و یادگیری ناگهان اتفاق نمی‌افتد بلکه حاصل طراحی و سازماندهی دقیق و متنوعی می‌باشد. همه افراد از نظر یادگیری یکسان نمی‌باشند بلکه باهم متفاوتند در بعضی از آنها یادگیری از طریق چشم، در بعضی از طریق گوش در بعضی از طریق لامسه و ... انجام می‌شود پس افراد در یادگیری باهم متفاوت می‌باشند در نتیجه روشهای ارزشیابی باید متنوع و متفاوت باشد و با توجه به تفاوتهای فردی ...

تعداد صفحه: ۲۱ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

چکیده آموزش و پرورش، کلید فتح آینده است و از دیر باز انتظار از آموزش و پرورش آن بوده که انسان های فردا را تربیت کند و نسل امروز را برای زندگی در جامعه ی فردا آماده سازد. بنابراین ضرورت دارد برنامه ریزان و سیاستگذاران آموزشی، معلمان و مسوولان آموزش و پرورش، الزامات و مقتضیات زندگی فردا را بشناسند تا بتوانند آمادگی دانش و بینش لازم را در کودکان و جوانان برای فعالیت در جامعه فردا ...

تعداد صفحه: ۳۴ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه : جهانی سازی و تغییرات فناوری، فرایندهایی که در پانزده سال اخیر سرعت یافته اند، باعث ایجاد یک اقتصاد جدید جهانی شده اند که با فناوری تقویت شده و سوخت (انرژی) آن بوسیله اطلاعات تامین و با دانش رانده می شود. ضرورت این اقتصاد جهانی مستلزم نوع و هدف موسسات آموزشی است. از آنجاییکه روند کنونی به سوی کاهش اطلاعات ناقص و دسترسی به اطلاعات صحیح رو به رشد است، مدارس دیگر نمی توانند ...

تعداد صفحه: ۴۸ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه بهره گیری از تکنولوژی آموزشی به مفهوم جدید آن بی شک یکی از نوآوری های آموزشی محسوب می شود. تکنولوژی آموزشی یا فناوری آموزشی تاکنون صرفاً کاربرد دستگاه های سمعی و بصری نیست آموزش نیز امروز معنی و مفهوم جدیدی پیدا کرده است. مواد و وسایل آموزشی روز به روز تنوع بیشتری می یابند و کتاب درسی تنها یکی از آنها به حساب می آید. نقش معلم هم بیشتر راهنمایی و رهبری و هدایت است تا متکلم ...

تعداد صفحه: ۱۴۷ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه شاید بسیاری از مردم و حتی آموزگاران فکر کنند که ریاضیات هنر محاسبه است و ریاضی دانان باید همه عمر خود را صرف ساختن محاسبات پیچیده ریاضی کند . چنین عقیده ای به حقیقت نزدیک نیست . کار ریاضی دانان استدلال است نه محاسبه . در حقیقت ما در آموزش مفاهیم مربوط به ریاضی در پی محاسبه کردن نیستیم بلکه پرورش تفکر منطقی در فراگیران یکی از اهداف مهم می باشد . هدف اصلی این مجموعه گسترش ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

چکیده در این مقاله، موانع یادگیری زبان عربی در ابعاد دانش‌آموزی اجتماعی معلمان و نظام آموزشی مورد بررسی قرار گرفته است. عوامل مربوط به دانش‌آموز: کمبود انگیزه وسیله‌ای و یکپارچه عدم تسلط بر پیش‌نیازهای این درس قرار نگرفتن در محیطی که به زبان عربی تکلم می‌شود. از عوامل مربوط به معلمان عدم تسلط آنان در مکالمه به زبان عربی عدم استفاده از وسایل کمک آموزشی و تأکید بیش‌ازحد بر روش ...

تعداد صفحه: ۶۱ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

بسیارى از روانشناسان تربیتى و مربیان آموزشى اعتقاد دارند که موقعیت یادگیرى باید چنان سازمان‌دهى شود که هر شاگرد بر اساس توانایى‌هاى خود به فعالیت و یادگیرى بپردازد. براى نیل به چنین هدفی، روش‌هاى آموزش انفرادی، روش‌هاى بسیار مناسبى هستند؛ زیرا در این نوع از روش‌ها، شاگردان بر حسب توانایى‌شان پیش مى‌روند و معلم نیز وقت کمترى صرف تدریس و زمان بیشترى صرف رسیدگى به فرد فرد شاگردان ...

تعداد صفحه: ۳۹ دسته بندی: روانشناسی

(( وکذلک خلقنا کم امه وسطاً لتکونوا شهداء علی الناس و تکون الرسول علیکم شهیدا )) و همچنین شما مسلمین به آیین اسلام هدایت کردیم و نیز شما را به تربیت نیکو و اخلاق معتدل آراستیم ، تا گواه مردم باشید تا نیکی و درستی را سایر ملل از شما بیاموزند چنانچه پیامبر را گواه شما کردیم . از بهترین مسائل زندگی انسان مسدله تربیت است که پایه و اساس شخصیت حقیقی و حقوقی آدمی می باشد . شکل گیری ...

تعداد صفحه: ۴۳ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

استفاده از وسایل سمعی و بصری در آموزش به سال های 1900 باز می گردد . در اوایل قرن حاضر دست اندرکاران آموزش به اهمیت به کارگیری وسایل سمعی و بصری در آموزش پی بردند و در ابتدا فقط وسایل بصری به کار گرفته شد . اولین وسایل بصری به کاربرده شده در مدارس امریکا را می توان اسلاید و فیلم های آموزشی نام برد . با شروع جنگ جهانی دوم کانون فعالیت ها در زمینه وسایل سمعی و بصری از محافل تعلیم و ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه آموزش و پرورش علاوه بر این که در دسته بندی مشاغل در رده بالایی قرار دارد.از نظر پیچیدگی نیز جزء پیچیده ترین حرفه های تخصصی دسته بندی می گردد.(علاقه بند،1375) اشراف معلم بر موضوعات درسی ، مسائل یادگیری ، الگوها[1][2] ، مهارت ها[2][3] ، روش ها [3][4]، راهبردها[4][5] ، و فنون تدریس[5][6]، از عوامل عمده ی اثر بخشی رفتار و مدیریت کلاسی می باشد . دررفتارکلاسی و ارتباط معلم با ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: ریاضی

مقدمه شاید بسیاری از مردم و حتی آموزگاران فکر کنند که ریاضیات هنر محاسبه است و ریاضی دانان باید همه عمر خود را صرف ساختن محاسبات پیچیده ریاضی کند . چنین عقیده ای به حقیقت نزدیک نیست . کار ریاضی دانان استدلال است نه محاسبه . در حقیقت ما در آموزش مفاهیم مربوط به ریاضی در پی محاسبه کردن نیستیم بلکه پرورش تفکر منطقی در فراگیران یکی از اهداف مهم می باشد . هدف اصلی این مجموعه گسترش ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

استعداد را میزان نسبی پیشرفت فرد در یک فعالیت برآورد می‌کنیم. اگر برای کسب مهارت در یک فعالیت افراد مختلف در شرایط و موقعیت یکسانی قرار بگیرند متوجه خواهیم شد که افراد مختلف تفاوتهایی از لحاظ میزان کسب آن مهارت نشان می‌دهند. برخی افراد در یک زمینه یادگیری بهتر و کارایی زیادتری از خود نشان می‌دهند و پیشرفت آنها در آن زمینه سریعتر است، در حالی که افراد دیگر در زمینه‌های دیگری ممکن ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

یکی از مهمترین مباحث تعلیم و تربیت و در عین حال یکی از مشکلترین مفاهیم برای تعریف کردن «یادگیری» می باشد. یادگیری اساس رفتار افراد را تشکیل می دهد. از طریق یادگیری فرد با محیط خود آشنا می شود، روی محیط تأثیر می گذارد و گاهی باعث ایجاد تغییرات مثبت و سازنده در محیط می شود. بنابراین قسمت عمده ی رفتار آدمی آموختنی است. فرد انسان سخن گفتن، محبت کردن، ارتباط برقرار کردن با دیگران و ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: ریاضی

آموزش ریاضی مقدمه شاید بسیاری از مردم و حتی آموزگاران فکر کنند که ریاضیات هنر محاسبه است و ریاضی دانان باید همه عمر خود را صرف ساختن محاسبات پیچیده ریاضی کند . چنین عقیده ای به حقیقت نزدیک نیست . کار ریاضی دانان استدلال است نه محاسبه . در حقیقت ما در آموزش مفاهیم مربوط به ریاضی در پی محاسبه کردن نیستیم بلکه پرورش تفکر منطقی در فراگیران یکی از اهداف مهم می باشد . هدف اصلی این ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

یکی از عناصر اصلی در برنامه درسی و طراحی آموزشی" موضوع روشهای یاددهی یادگیری است و کلیه اقدامات و تصمیمات" ضمن اجرای روش به مرحله ظهور می رسد ویادگیری اتفاق می افتد . در طراحی آموزشی "موضوعاتی چون اهداف "روشهای ارزشیابی" وسایل آموزشی و........ تدوین و از طریق روش تدریس به کارهای عملی تبدیل می شود .اگر روشهای تدریس مورد استفاده به خوبی انتخاب و اجراء شود " بدون شک خلاقیت دانش ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

یکی از عواملی که می تواند در راستای پیشرفت انسانها نقش بسیار مهمی را داشته باشد خود باوری و تکیه بر روحیات فردی و اعتماد به نفس در بین انسانهاست. امروزه پیشرفت و رسیدن به موفقیت آرزوی هر انسانی است و این امر در بین جوانان بسیار چشمگیرتر بوده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ما به لحظه ای از تاریخ رسیده ایم که خودباوری – که همواره یک نیاز بسیار مهم روانی بوده است – به صورت ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که هنگام مطالعه از چه روشی استفاده می‌کنید؟ یک روش مطالعه صحیح و اصولی می‌تواند بسیاری از مشکلات تحصیلی را از بین ببرد. بررسیهای بعمل آمده گویای آن است که افرادی که در زمینه تحصیل موفق بوده‌اند، روش صحیحی برای مطالعه داشتند. یادگیری (learning) مسئله‌ای است که در سراسر طول زندگی انسان بویژه در دوران دانش آموزی و دانشجویی اهمیت زیادی ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: ادبیات فارسی

ادبیات به مفهوم دانش‌های متعلق به ادب، علوم ادبی و آثار ادبی است. رشته‌ی ادبیات فارسی جزء اولین رشته‌هایی بود که هم‎زمان با تأسیس دانشگاه تهران وارد عرصه‌ی علم شد ولی قبل از آن این رشته به نوعی در «دارالمعلمین» که مادر تربیت معلم امروزی است تدریس می‌شد، که اکثر رشته‌های دانشگاه تهران از آن‌جا منشأ گرفته است. سرزمین فارسی‌زبانان سرزمینی است که ادیبان و شاعرانی همچون حافظ، سعدی و ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: روانشناسی

اگر فقط سواد خواندن و نوشتن داشته باشید حتما به ریاضی هم برخورد کردید. از جمع و تفریق ساده تا مباحث پیچیده و دشوار آن. ریاضی در زندگی روزمره ما نقش مهمی ایفا میکند، که از شمردن تا محاسبات گسترده گسترانیده شده است. ولی آیا تا به حال به این فکر شده که آیا فردی دارای استعداد یادگیری این علم است؟ حتما این اتفاق افتاده ولی آیا اینکه حضور و فقدان این استعداد در یک فرد تا چه اندازه در ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه‌ آموزش‌ از دیرباز نقش‌ اصلی‌ را در توسعه‌ زندگی‌ بشر ایفا نموده‌ و همواره‌ در جنبه‌های‌مختلف‌ اجتماعی‌، فرهنگی‌، اقتصادی‌، سیاسی‌ و نظامی‌ نمود و ظهور داشته‌ است‌. نظام‌آموزشی‌ مجموعه‌ برنامه‌ها را برای‌ دستیابی‌ به‌ اهداف‌ مشخص‌ آموزش‌ فراهم‌ می‌نماید.متخصصان‌ علوم‌ مدیریت‌، برنامه‌ ریزی‌ و مهندسی‌ آموزشی‌ تعاریف‌ و تفاسیر متعددی‌ ازماهیت‌ و اهداف‌ آموزش‌ ارائه‌ داده‌اند، ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

چکیده: پژوهش مورد نظر که تحت عنوان طرح درس فعال به شیوه فعالیت های یاددهی یادگیری به روش یاران در یادگیری ارائه می شود که در بیان این پژوهش در سه مرحله تشخیص و اجرا و ارزیابی کار انجام شده است و علت علاقه مندی به این موضوع نگرانی اکثر دانش آموزان مبنی بر اینکه در خانه وقت کافی برای مطالعه و مرور درسها ندارند مرا وادار ساخت بر اینکه دنبال راه حلی باشم که دانش آموز در کلاس درس را ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه شاید بسیاری از مردم و حتی آموزگاران فکر کنند که ریاضیات هنر محاسبه است و ریاضی دانان باید همه عمر خود را صرف ساختن محاسبات پیچیده ریاضی کند . چنین عقیده ای به حقیقت نزدیک نیست . کار ریاضی دانان استدلال است نه محاسبه . در حقیقت ما در آموزش مفاهیم مربوط به ریاضی در پی محاسبه کردن نیستیم بلکه پرورش تفکر منطقی در فراگیران یکی از اهداف مهم می باشد . هدف اصلی این مجموعه گسترش ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

به روشی اطلاق میشود که در آن دانشآموزان در جریان آموزش نقش فعالی برعهده دارند و معلم نقش راهنما و هدایتکننده را ایفا میکند، تعامل دوطرفه ای بین دانشآموزان و معلم وجود دارد که به دانشآموزان امکان میدهد در زمینه برنامهریزی، فرضیهسازی، کاوش و برقراری ارتباط، تواناییهای خود را تقویت کنند. در فرآیند طراحی آموزشی، چند اصل باید رعایت شود: 1 - کمک به فراگیران و تسهیل یادگیری آنان 2- ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مشکلات یادگیری در درس منطق درعصری که دوران انفجاردانش واطلاعات لقب گرفته است و توسعه علم ودانش وتکنولوژی رشد شتابانی یافته است، آموزش و پرورش این عصرنمی تواند نسبت به این تحولات بی تفاوت مانده و رویکرد مناسبی نداشته باشد. متأسفانه نظام آموزشی بیشتر مدارس ما سنتی و ناکارآمد است وبا این پیشرفت علم بشری، که درهر ثانیه مطالبی به اطلاعات قبلی آن افزوده می شود، طولی نمی کشد که اطلاعات ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

آموزش الکترونیکی (Electronic Learning) آموزش الکترونیکی و به عبارت بهتر فراگیری الکترونیکی عبارتست از آموزش از طریق اینترنت. آموزش الکترونیکی، فناوری شبکه را برای طراحی، انتخاب، اداره کردن و توسعه فراگیری بکار می‌برد. آموزش از راه دور (Distance Learning) سازماندهی فرآیند یادگیری از طریق بکارگیری فناوری آموزشی در جهت برقراری ارتباط میان یاددهنده و فراگیر که به لحاظ زمانی و مکانی ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

الگو دهی اگر می خواهید کودکی، کاری را انجام دهد، اول باید خودتان آن را انجام بدهید! هر کسی که با بچه ها کار می کند می داند که ما امروزه با موانع توجه بسیاری روبرو هستیم. نه فقط حضور مسلط تلویزیون که فعالیت های اضافه بی پایان بعد از مدرسه، تکالیف مدرسه و ... زندگی بچه ها را پر کرده است. در عین حال ما باید بتوانیم خواندن، کلمات و ادبیات را برای بچه ها سرگرم کننده و جذاب کنیم. ...

تعداد صفحه: ۳ دسته بندی: ریاضی

اهداف: دانش: 1- دانش آموز اضلاع مثلث را بشناسد. 2- دانش آموز شعاع دایره را بشناسد. مهارتی: 1- دانش آموز بتواند با پرگار کار کند. 2- دانش آموز بتواند با خط کش پاره خط را رسم کند. نگرشی: 1- دانش آموز به کار با پرگار و خط کش علاقه نشان دهد. الگو و روش تدریس: مشارکتی ، بحث گروهی وسایل مورد نیاز: پرگار، خط کش، گونیا، گچ سفید و رنگی، پاک کن فعالیتهای مقدماتی: سلام و احوالپرسی، حضور و ...

تعداد صفحه: ۴۰ دسته بندی: روانشناسی

نابغه هنگامی که نوزادی به دنیا می آید ، معجزه خلقت یعنی مغز در وجود او متجلی می شود.این موهبت الهی ،چاه بی تهی است که فرزندتان می تواند برای سیراب کردن عطش ابدی اش برای دانستن از آن آب بکشد.اندامی است که کودک از طریق آن می تواند هزاران راه ممکن برای رسیدن به رویاها ،تصورات و آرمان ها ی خود کشف کند. نابغه در فرهنگ وبستر چنین تعریف شده است : کسی که توانایی فطری ذهنی ،یا استعدادی ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: روانشناسی

چکیده : درک و تشخیص عوامل اثر گذار بر بهداشت روانی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است چرا که در صورت عدم وجود بهداشت و تعادل روحی و روانی ، سر رشته زندگی از دست فرد خارج و این می تواند مانعی بزرگ جهت رشد و تعالی او و جامعه باشد ، لذا مقاله حاضر برگرفته از تحقیقی است پیرامون بررسی رابطه بین سلامت روانی و عزت نفس و نیز عواملی که بر افزایش و یا کاهش سطح عزت نفس افراد می تواند مؤثر ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

تاریخ آموزش و پرورش در ایران به دوران‌های باستانی و آریاییان نخستین می‌‎رسد. آموزش در ایران باستان در فلات ایران، دست کم از پانزده هزار سال پیش، انسان زندگی می‌کرده است. دربارهٔ چگونگی آموزش و پروش مردمانی که پیش از آریایی‌ها در این سرزمین زندگی می‌کردند آگاهی چندانی در دست نیست. نزدیک به چهار هزار سال پیش، آریایی‌ها و از آن جمله ماد‌ها، پارسی‌ها و پارتی‌ها به سرزمین ایران ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مقدمه امروز ه به هزار و یک دلیل وضع جوامع دگرگون شده و کار مربیان و معلمان نیز ماهیتی تکینکی و مهارتی پیدا کرده است در دنیای امروز که ذهن و زبان کودکان ما تحت سیطره و سالطه ماشین بزرگ فرهنگی یعنی تلویزیون قرار گرفته است کار و رسالت مدرسه ها به مراتب سخت تر و حساس تر شده است در بحبوحه ی این رقابت تا برابر ، اغلب والدین نیز کودکانشان را از سنین سه ، چهار سالگی به مهدهای کودک و ...

تعداد صفحه: ۲۹ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

راهبردهای فراشناختی: تدریس و سنجش اشاره مدیریت جدید در آموزش و پرورش، همانند مدیریت در حوزه های گوناگون نظیر تجارت و ... بر پرورش منابع انسانی سازمان تاکید دارد. مدرسه به مثابه سازمانی که تحت نظر مدرسه است، برای حصول به اهداف تعیین شده به فعالیت منابع انسانی خود نیاز دارد. اهداف، زمانی برآورده خواهد شد که در کنار فراهم آیی امکانات مادی، فضای کار، بودجه و ... منابع انسانی مدرسه ...

تعداد صفحه: ۲۹ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

راهبردهای فراشناختی: تدریس و سنجش اشاره مدیریت جدید در آموزش و پرورش، همانند مدیریت در حوزه های گوناگون نظیر تجارت و ... بر پرورش منابع انسانی سازمان تاکید دارد. مدرسه به مثابه سازمانی که تحت نظر مدرسه است، برای حصول به اهداف تعیین شده به فعالیت منابع انسانی خود نیاز دارد. اهداف، زمانی برآورده خواهد شد که در کنار فراهم آیی امکانات مادی، فضای کار، بودجه و ... منابع انسانی مدرسه ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

فن آوری اطلاعات و ارتباطات و شیمی در بخش اول این مقاله به منظور آشنائی با ابعاد متفاوت فن آوری اطلاعات و ارتباطات به طرح سوالاتی در این رابطه پرداخته گردید. در ادامه ، ضمن بررسی تفاوت بین " اطلاعات " و "دانش " ، به این موضوع مهم اشاره گردید که می توان اطلاعات را به منزله مواد اولیه تولید دانش در نظر گرفت . بین استفاده درست از اطلاعات و تولید دانش با توسعه ، ارتباط مستقیم و ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

مدیریت کلاس توسط معلم در فضای آموزشی قرن 21 مقوله های سرعت، دقت، مهارت و اطلاعات و فناوری های نوین مطرح است. در این فضا، کلاس درس، تحت عنوان سلف سرویس عمومی و مدرسه، تحت عنوان جمهوری دانش نام می گیرد که از استانداردهایی خاص پیروی می کنند که باید در به کارگیری آنها دقت های لازم اجرائی ویژه لحاظ گردد. لذا وجود خصوصیات و شرایط لازم در فرایند یاددهی- یادگیری در کلاس درس که مطابق ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

افت تحصیلی موضوعی غیرقابل حل نیست، اما حل آن هم یک‌باره و ناگهانی و با شیوه‌های آنی میسر نیست. برای مقابله با این پدیده، به برنامه‌ریزی‌های درازمدت و زیربنایی احتیاج است که بر اساس واقعیت‌های اجتماعی باشند و ضمانت اجرایی به عنوان یکی از اصول برنامه‌ریزی آموزشی را داشته باشند... عوامل فردی: شامل هوش، توجه و دقت، انگیزه و هیجانات و آشفتگی‌های عاطفی و نارسایی‌های جسمی. 2- عوامل ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

ارزشییابی ارزشیابی برنامه های سواد اطلاعاتی و آموزشهای کتابخانه ای ، در تعیین ارزش برنامه ها و فعالیتها و فنون آموزشی مشخص کننده نیازها و توجه بیتشر مسئولین به این فعالیتها می باشد و اینکه چه متغییر های باید مد نظر قرار داد و مؤثر ترین این راهکار ها کدامند و اثر این ارزیابی بر روی فرهنگ اساسی .اصیل کتابخانه هایمان را چگونه می توانیم ارزیلبی کنیم و انرا رواج دهیم و اثر ات فرهنگی ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

افت تحصیلی موضوعی غیرقابل حل نیست، اما حل آن هم یک‌باره و ناگهانی و با شیوه‌های آنی میسر نیست. برای مقابله با این پدیده، به برنامه‌ریزی‌های درازمدت و زیربنایی احتیاج است که بر اساس واقعیت‌های اجتماعی باشند و ضمانت اجرایی به عنوان یکی از اصول برنامه‌ ریزی آموزشی را داشته باشند... ارائه راهکارهای کاهش افت تحصیلی افت تحصیلی موضوعی غیرقابل حل نیست، اما حل آن هم یک‌باره و ناگهانی و ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: گردشگری و توریسم

همتنیدگی گردشگری با امر آموزش در روند دوسویه رویکرد به تمایززدایی پسامدرن بیش از مقاطع زمانی دیگر ضروری به نظر می رسد که در آن در یک کنشگری بین امر آموزشی و توسعه گردشگری به عنوان یکی از پارامترهای توسعه همه جانبه شکل می‏گیرد.شکل گیری ،پایداری وتوسعه گردشگری در هر جامعه نیازمند امر آموزشی می باشد. درک و شناخت گردشگری و همچنین چگونگی توسعه و پایداری آن نه تنها در گسترش دانش ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: زیست شناسی

اهداف آموزشی انتظار می رود فراگیران پس از مطالعه این مقاله قادر باشند : بیماری توکسوپلاسموز را تعریف کنند . علائم بیماری را بدانند . با علل و اپدمیولوژی بیماری آشنا شوند . به راههای پیشگیری و مراقبت عمل کنند . مقدمه در عصر حاضر ، ارتقای سطح فرهنگ بهداشتی جوامع ، افزایش طول عمر بشر و تغییرات اقتصادی و اجتماعی سیمای اپیدمیولوژیک بیماری ها را تغییر داده است . با این وجود هنوز هم ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

1 متناسب با اهداف آموزشی هدف از طرح سوال و ارزشیابی در پایان هر درس میزان و سنجش این است که آیا ما به هدف آموزشی خود رسیده ایم . که سوالات در پایان هر درس به ما آگاهی لازم را می دهد . مثلاً گوش کن و بگو این فعالیت کلاس را با تعامل میان معلم و دانش آموز مواجه می سازد توجه ، دقت و تمرکز را بال می برد یا در ببین و بگو دانش آموز به تصاویر نگاه می کند آن چه دیده به زبان می آورد که با ...

تعداد صفحه: ۳ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

بیان مقدمه آموزش و پرورش کلید توسعه ی همه ی جانبه ی جوامع بشری است ؛ زیرا اساسی ترین وظیفه و مأموریت در راستای تربیت انسانی کیفی ، توسعه یافته و مولد رادارد . در گذشته ای نه چندان دور سه منبع اصلی یعنی سرمایه ، منابع طبیعی و زیر زمینی و کشاورزی رقیب بلامنازع در عرصه ی توسعه ، ایفای نقش می کردند ؛ ولی امروزه نیروی انسانی کارآمد با تأکید بر دانش ، مهارت و اندیشه های بلند موجب تحول ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

در عصر جدید، تغییرات روزافزون پدیده‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باعث تنوع نیازها شده است. اغلب دولت‌ها در راستای هدایت این تحولات و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از بروز بحران‌ها ناموفق بوده‌اند. تجربه نشان داده است که مردم برای تعیین سرنوشت خود بهتر از دولت‌های‌شان امور را مدیریت می‌کنند. به همین لحاظ، افراد خلاق، کارآفرین و صاحبان ایده نقش تعیین‌کننده‌ای در جلوگیری از بروز ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

تحصیل و آموزش برای برآوردن اهداف مشخصی صورت می‌پذیرد. اهداف تحصیلی و آموزشی زمانی تحقق می‌یابد که ابزارهای آن به درستی پیش‌بینی شده باشند و به درستی به کار گرفته شوند. ارزشیابی ابزاری مناسب و اثربخش برای فعلیت بخشیدن به اهداف آموزشی تلقی می‌شود که با به کارگیری ‌آن می‌توان میزان کارآیی برنامه‌ها و تحقق اهداف را سنجید و بر اساس آن برنامه را تقویت یا ترمیم نمود و یا احیاناً تغییر ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی

همان طور که منابع و تکنولوژی، به آنهایی که از آن برخوردارند، کمک کرده است که سریع تر به سوی آینده بشتابند، شکافی هم که دائما در حال عمیق تر شدن است بین آنها و کسانی که از آن برخوردار نیستند به وجود آورده و موجب شده است جهانی مضطرب، مغشوش و چندقطبی پدیدار شود. به عبارتی دیگر، ثروتمندان، ثروتمندتر و فقیران فقیرتر می شوند، نه تنها در ثروت، بلکه در تکنولوژی و از همه مهم تر در دانش ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: مدیریت

اشاره امروزه با وجود ایجاد تغییرات عمیق در نظام آموزش و پرورش و تغییر در سیاست ها و برنامه ریزی های آموزشی، بعضی از معلمان در رویارویی با مسائل و مشکلات آموزشی فاقد توانایی های لازم و اساسی هستند و از روش های قدیم و مهارت های سنتی و انفرادی برای اداره ی کلاس خود استفاده کنند. همین امر باعث کندی شکل گیری فرایند یاددهی- یادگیری و آسیب پذیری امر آموزش شده است. تحقیقات بی شمار نشان ...

تعداد صفحه: ۲۵ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

چکیده مسئله افت تحصیلی به رغم سابقه ی دیر پای آن ، هم چنان تازه و موضوع بحث محافل آموزشی است . منظور از افت تحصیلی کاهش عملکرد تحصیلی دانش آموزان از سطح رضایت بخشی به سطح نامطلوب است یعنی دانش آموز بعد از یک دوره موفقیت بتدریج یادگیری او کاهش می یابد و به طور کلی نمرات او سیر نزولی داشته باشند در واقع به هر گونه ضعف در سواد آموزی گفته میشود . افت تحصیلی از گذشته حتی دوران باستان ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت