دانلود تحقیق و مقاله دانش آموزی و دانشجویی در مورد سیستم ترمز ماشین

براساس جستجوی مقاله و تحقیق دانشجویی در مورد سیستم ترمز ماشین تعداد 100 مورد در سایت یافت گردید که می توانید پس از مطالعه عناوین این تحقیقات و مقالات دانش آموزی و دانشجویی برای دانلود تحقیق در مورد سیستم ترمز ماشین و یا دانلود مقاله درباره سیستم ترمز ماشین اقدام نمائید:

تعداد صفحه: ۸۹ دسته بندی: مهندسی مکانیک

مقدمه: همگی می دانیم که فشردن پدال ترمز ماشین، سرعت را می کاهد.اما چگونه؟چگونه ماشین نیروی پای شما را به چرخ ها منتقل میکند؟چگونه نیروی شما را چند برابر می کند تا برای متوقف کردن جسمی به بزرگی یک ماشین کافی باشد؟ طرحی کلی از سیستم ترمز وقتی شما پدال ترمز را می فشارید،ماشین نیروی پای شما را از طریق یک سیال به ترمز ها منتقل میکند.زیرا ترمزهای واقعی نیرویی خیلی بیشتر از نیرویی که ...

تعداد صفحه: ۳۷ دسته بندی: مهندسی مکانیک

یک 1999-2006(c)معرفی شبه‌فنی اورسون وانگ جدید کردن 12 فوریه2006 سیستم ترمز ضد قفل چراغ آژیر است آیا رویچه است بشکند؟ فیزیک اساسی چیست یا نظریات پشت سیستم ترمز ضدقفل؟ مزیتها چه‌اند و از استفاده کردن سیستم ترمز ضدقفل از شهرت کم میشوند؟ یک راننده ماهر سیستم ترمز ضدقفل را میتواند بزند، درست؟( بنابراین من چرا سیستم ترمز ضدقفل را میخواهم؟) من چه به درباره استفاده کردن سیستم ترمز ضدقفل ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مهندسی مکانیک

سیستم ترمز ABS ضد قفل اگر شما هنور سیستم ضد قفل ماشینی یا وانتی دارید که به سیستم ترمز ضد قفل ABS مجهز نشده است . پژوهشگران صنعتی تخمین زده اند که نیمی از ماشینهای جدید و کامیونهای سبک تا سال 1995 مجهز به این سیستم خواهند شد .ABS به شما کمک می کند که ماشینهای تحت کنترک شما در جاده های لغزند یا شرایط اورژانسی باشد مزایای ایمنی کاهش پیدا می کن . در هر حال بدون نگهداری ماشین و ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: مهندسی مکانیک

ماشینهای AC ماشینها لوازمی هستند که می توانند انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی و یا بالعکس تبدیل کنند ، از اینرو بدانها مبدلهای ( Converters ) انرژی الکترو دینامیکی گفته می شود . برخی از مبدلها مانند موتورها و ژنراتورها حرکت دورانی دارند و برخی از آنها همچون رله ها ، عمل کننده ها ( Actuator ) ، محرک ها ، حرکت انتقالی یا خطی دارند . یک موتور( Motor ) الکتریکی وسیله ای است که ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: مهندسی مکانیک

ترمزهای هوشمند EBD سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمزی این سیستم به نام توزیع دینامیکی در عقب نیز شناخته شده و سیستمی الکتروهیدرولیکی است که بر دینامیک چرخ و بالانس نیروی ترمزی بین عقب و جلو تاثیر دارد. EBD از سخت افزارهایABS برای عملکرد کنترلی خود مانند یک شیر توزیع نیروی ترمزی بصورت هوشمند استفاده می کند و به عنوان یک زیر سیستم با نرم افزار ABS‌یکپارچه می گردد. ABS پیشرفته ای ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: مهندسی مکانیک

تاریخچه ماشین و تغییرات بوجود آمده در آن اتومبیل برقی تسلا رودستر ۲۰۰۷ خودرو (همچنین اتومبیل یا ماشین) به وسیله نقلیه چرخداری گفته می‌شود که موتور خود را حمل می‌کند. خودرو به وسایلی اتلاق می‌گردد که بدون ارتباط با وسیله دیگر و به کمک نیروی ماشینی خود، قادر به حرکت باشد. دید کلی اصولا برای تمام وسایلی که دارای منبع قدرت باشند و به خودی خود بتوانند حرکت کنند، می‌توان واژهٔ خودرو ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

ماشینهای AC ماشینها لوازمی هستند که می توانند انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی و یا بالعکس تبدیل کنند ، از اینرو بدانها مبدلهای ( Converters ) انرژی الکترو دینامیکی گفته می شود . برخی از مبدلها مانند موتورها و ژنراتورها حرکت دورانی دارند و برخی از آنها همچون رله ها ، عمل کننده ها ( Actuator ) ، محرک ها ، حرکت انتقالی یا خطی دارند . یک موتور( Motor ) الکتریکی وسیله ای است که ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مهندسی مکانیک

معرفی سیستم هیدرولیک و نیوماتیک مایعات تقریباً تراکم ناپذیر هستند. این ویژگی سبب شده است که از مایعات به عنوان وسیله مناسبی برای تبدیل و انتقال کار استفاده شود. بنابراین می‌توان از آنها برای طراحی ماشینهایی که در عین سادگی، با نیروی محرک خیلی کم بتواند نیروی مقاوم فوق العاده زیادی را جابجا نماید، استفاده نمود. به این ویژگی و همچنین دانش مطالعه این ویژگی هیدرولیک گفته ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت

دامپ تراک ها دامپ تراک ها ...کامیون هایی هستند که در معادن بکار گرفته می شوند.از انواع مختلفی بر خوردارند...با ظرفیت های گوناگون. بطور کلی هر چه ظرفیت آنها بیشتر باشد برای کار در معدن بزرگ بهینه ترند.منبع تغذیه آنها نیروی دیزلی و الکتریکی است.در زیر بزرگترین تراک وهمچنین توضیحاتی کلی در مورد این تجهیزات می خوانید. موتور های دیزل درسته که ۷۰ ٪ انرژی رو تلف میکنن ولی ذخیره انرژی ...

تعداد صفحه: ۹۳ دسته بندی: مهندسی مکانیک

نمونه اصلی ترمز های دیسکی که در خودروها به کار می‌رود، «نوع نقطه‌ ای» نامیده می‌شود؛ زیرا در این نوع ترمز، لقمه ترمزها فقط در قسمت کوچکی از سطح کار، اصطکاک به وجود می‌آورند (حدود 30 تا 50 درجه از محیط دیسک). این ترمز تشکیل یافته از یک کالیپر که در انتهای محور چرخ محکم شده است. در داخل کالیپر ، لقمه ترمزها جای گرفته‌اند که چون پدال اعمال شود لقمه ترمز را در اثر فشار ئیدرولیک به ...

تعداد صفحه: ۷۰ دسته بندی: مهندسی مکانیک

مقدمه انجام سردمیهای Km1000 ، Km15000 ، Km 30000، Km 45000 ، Km 60000 ، Km 70000، تعویض روغن LHM ، تعویض لنت جلو و عقب، تنظیم ارتفاع، تست موتور با دستگاه، تعمیر پمپ هیدرولیک، تعویض تسمه قائم، تعویض چراغهای جلو ، پیاده و سوارکردن رادیاتور کولر، تست موتور با دستگاه کلزیا، تعویض Air pump (1800) ، تعویض اگزوز ، تعمیر سرسیلندر ( کامل ) ، تعویض بلبرینگ چرخهای جلو و عقب، تعویض ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

تئوری میدان چرخان – وجه اشتراک ماشین‌ های سنکرون و آسنکرون – تولید میدان مغناطیسی با توزیع سینوسی – ساختمان انواع ماشین‌های القایی سه‌فاز – عملکرد ماشین القایی در بی‌باری و بارداری – مفهوم لغزش – نمودار گشتاور سرعت و تشریح نواحی سه‌گانه ترمزی، موتوری و ژنراتوری ماشین القایی – توان فاصله هوایی – استخراج مدار معادل دقیق و تعیین پارامترهای آن با آزمایش سه‌گانه – محاسبه عملکرد موتور ...

تعداد صفحه: ۱۰۵ دسته بندی: مهندسی صنایع

سیستم گیربکس سیتروئن C5 : پیشگفتار : کمپانی خودروسازی سیتروئن در سال 1919 توسط آندره سیتروئن تأسیس شد. این کمپانی از سال 1976 بخشی از گروه صنعتی PSA پژو سیتروئن شد. سیتروئن در سال 1934 با اختراع Traction Avant اولین تولید انبوه اتومبیل های چرخ محرک جلو در سطح جهانی را پایه گذاری کرد. سیتروئن طراح اتومبیلی بود که به رانندگی هیچ علاقه ای نداشت. آندره سیتروئن مالک و سازنده فرانسوی ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: مهندسی مکانیک

-spfi سوخت توسط یک یا دو انژکتور مرکزی پاشیده می شود . 2- m pfi ( از این سیستم بیشتر استفاده می کنیم ) برای هر سیلندر یک انژکتور به کار می رود. 3- Gdi ( کزل ) سوخت مستقیما به داخل محفظه تزریق می شود . انواع Ecu : MM8P : پرشیا: شامل 35 پایه و هر چهار انژکتور با هم پاشش می کنند . SAGEM SL96 : پژو پارس – سمند – پیکان و پژو 405 که شامل 55 پایه انژکتور ها دو به دو پاشش می کنند . ...

تعداد صفحه: ۶۶ دسته بندی: مهندسی مکانیک

مقدمه : مروری بر سیر تکامل ترمز اتومبیل ها از ابتدا تا امروز امروزه استفاده از ترمز های ضد بلوکه ABS به صورت استاندارد در اکثر اتومبیلها دیده می شود و کمپانی بوش از ابتدای سال 1987 تاکنون بیش از ده ملیون دستگاه ترمز ضد بلوکه ABS تولید و روانه بازار کرده است برای آگاهی از سیر تکامل ترمز اتومبیلها ، تاریخچه ساخت و چگونگی بهینه سازی و پیشرفت آنها را با هم مرور می کنیم در گذشته برای ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: مهندسی مکانیک

موتورهای جریان متناوبAC سنکرون موتورهای جریان متناوبAC 1- موتورهای سنکرون 2- موتورهای آسنکرون موتور های آسنکرون به علت نداشتن کلکتور و سادگی ساختمان آن بیشتر از موتور سنکرون متداول است. مزایای موتور سنکرون: 1- این موتور دارای ضریب قدرت مناسب و قابل تنظیم است. 2- بازده عالی دارد. 3- در مقابل نوسان ولتاژ حساسیت ندارد. 4- امکان بکار بردن آن به طور مستقیم با ولتاژ زیاد وجود دارد. 5- ...

تعداد صفحه: ۳۸ دسته بندی: مهندسی مکانیک

سیستم مکانیکی آسانسور وسیله ای دائمی برای بالا بردن بین دو سطح توقف یا بیشتر است، این وسیله شامل کابین برای حمل مسافرین و یا بار است که حداقل قسمتی از آن در داخل ریل های راهنمای صلب که به صورت عمودی یا مورّب با زاویه کمتر از پانزده درجه نسبت به محور قائم نصب شده . تقسیم بندی آسانسور آسانسور با چندین مشخصه گروه بندی می شوند: مهم ترین مشخصه طریقه ی رانش آسانسور است که باعث طراحی و ...

تعداد صفحه: ۳۹ دسته بندی: مهندسی مکانیک

همگی می دانیم که فشردن پدال ترمز ماشین،سرعت را می کاهد.اما چگونه؟چگونه ماشین نیروی پای شما را به چرخ ها منتقل میکند؟چگونه نیروی شما را چند برابر می کند تا برای متوقف کردن جسمی به بزرگی یک ماشین کافی باشد؟ طرحی کلی از سیستم ترمز در این مقاله که اولین مقاله از ۶ سری مقالات در مورد ترمز است،ما زنجیره ای از اتفاقاتی را که از فشردن پدال تا چرخ ها طی می شود دنبال خواهیم کرد.این ...

تعداد صفحه: ۳۱ دسته بندی: مهندسی مکانیک

در رابطه سیستم الکترونیکی ترمز ABS ) ABS = سیستم ترمز ضد قفل شدن) اول در رابطه با اصل کار توضیح می دهم ( با توجه به این که مطالب دوستمان بسیار کامل و جامع بود) در هنگام ترمز گرفتن دو نوع اصطکاک وجود دارد • اصطکاک جنبشی • اصطکاک لغزشی زمانی که نیروی اصطکاک جنبشی در اثر سر خوردن به اصطکاک لغزشی تبدیل می شود نیروی نگه دارنده هم کاهش می یابد (اصطکاک جنبشی > اصطکاک لغزشی ) در نتیجه ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: مهندسی مکانیک

امروزه تقریبا تمامی خودروهایی که روانه بازار مصرف می شوند از ترمز ABS به عنوان یک استاندارد یا انتخاب برخوردارند. یک سیستم ABS نمونه شامل قسمت هایی چون سنسور سرعت، چرخ، بخش کنترل هیدرولیک و بخش کنترل الکترونیکی می شود. هنگامی که پدال ترمز را فشار می دهید بخش کنترل الکترونیکی سیگنال های ارسال شده از سنسور سرعت چرخ را کنترل و مقایسه می کند چنانچه بخش کنترل الکترونیکی حس کند که در ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: مهندسی مکانیک

نگه داشتن خودرو در مواقع اضطراری کار بسیار سختی است. سیستم ضد بلوکه همانند یک سیستم عصبی در این گونه موارد وارد عمل میشه. در حقیقت در سطوح لغزنده رانندگان حرفه ای هم نمی توانند بدون ترمز ABS مثل رانندگان آماتور با ترمزهای ABS خودروی خود را متوقف کنند. عملکرد ترمز ABS بسیار ساده است. وقتی شما روی یخ رانندگی میکنید اگر به آرامی ترمز کنید بخوبی متوقف میشوید. اگر ترمز شدید بگیرید ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: مهندسی مکانیک

جلوبندی ماشین به قسمت جلویی سیستم تعلیق اتومبیل جلوبندی می گویند (سیستم تعلیق اعمال شده بر 2 چرخ جلو) و به سیستم تعلیق اعمال شده بر دو چرخ عقب خودرو عقب بندی می گوند. اما بعضا رایج است که به کل سیستم تعلیق نیز جلوبندی میگویند که اشتباه است. اگر بخواهیم قسمت های مختلف جلوبندی را بگوییم یک لیست بلند بالا باید اینجا بیاوریم. می توانیم 3 دسته اصلی برای جلوبندی ذکر کنیم، که مهمترین ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: مهندسی مکانیک

بدون شک پیشرفت و بهینه سازی سیستم ترمز اتومبیل ها با سرعتی نه چندان سریع صورت گرفته است و خوشبختانه امروزه ترمزهای سه وچهار کاناله ضد بلوکه ABS در بیشتر اتومبیل ها بصورت استاندارد وجود دارد . طرز کار ترمزهای ABS نیز به بیان ساده بدین صورت است که یک دستگاه الکترونیکی در هنگام ترمز گیری با کنترل فشار ( قطع و وصل کردن فشار ) هیدرولیک در جذری از ثانیه ارتباط لنت را با دیسک و یا کاسه ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: مهندسی مکانیک

ترمز به ابزاری که برای بازداشتن یک وسیله از حرکت بکار می‌رود تُرمُز گفته می‌شود. واژه ترمز از زبان روسی وارد فارسی شده‌است. گونه‌های ترمز ترمز (ABS(Anti Block Brake System به معنی سیستم ضد قفل ترمز ترمز در خودرو ها به چند صورت وجود دارد ۱- ترمزهای سیمی ۲- ترمز‌های هیدرولیکی ۳-ترمز‌های پنوماتیکی / ترمزهای سیمی در خودروها کاربرد زیادی ندارند و در ترمز دستی خودرو کاربرد دارند نوع ...

تعداد صفحه: ۲۴۳ دسته بندی: مهندسی مکانیک

-1مقدمه و تاریخچه : امروزه در صنعت اتومبیل سازی حفظ ایمنی سرنشینان خودرو فوق العاده مورد توجه قرار گرفته است . با توجه به اینکه سیستم ترمز مهمترین بخش ایمنی خودرو محسوب می گردد ، در چند ساله اخیر پیشرفتهای زیادی در این زمینه انجام گرفته است . جدیدترین این پیشرفتها پیدایش سیستم ترمز ضد قفل ABS می باشد . در این پروژه هدف آن است که این نسل از ترمزها مورد بررسی قرار گیرد تا ان ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: مهندسی مواد و متالورژی

پرس هائی که برای برش و فرمکاری اوراق فلزی به کار می روند دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آنها می توان در مواردی خواص مورد استفاده قرار داد. معمولی ترین نوع پرسها عبارتند از : پرسهای دستی (اهرمی و پیچی), پرس های مکانیکی (پیچی اصطکاکی و لنگی یا ضربه ای) پرس های پنوماتیکی و هیدرولیکی 1-پرس های دستی : الف – پرس اهرمی : این نوع پرس برای بریدن و سوراخکاری و فرمکاری های کوچک روی ...

تعداد صفحه: ۴۲ دسته بندی: مهندسی تاسیسات

مقدمه با کمی تامل به تاریخ صنعت و تغییر و تحولات به وجود آمده در علم بشری در طی این سالها و پس از انقلاب صنعتی می بینیم که بشر همواره از علم به عنوان یک فاکتور بسیار مهم در جهت پاسخگویی به بسیاری از مجهولات دنیای اطراف خود بکار می برد . و همچنین از علم خود در جهت ایجاد راحتی و انجام سریع‌تر امور و در نهایت سرعت بخشیدن به زندگی انسان بهره برده و می برد و در این میان یکی از آن ...

تعداد صفحه: ۵ دسته بندی: تربیت بدنی

رشته های دوچرخه کوهستان در اینجا به مدلهای رایج دوچرخه اشاره می کنیم و سپس به مدلهای خاص دوچرخه کوهستان که برای همان رشته طراحی شده و مورد استفاده علاقه مندان این رشته قرار می گیرد . در اینجا به مدلهای رایج دوچرخه اشاره می کنیم و سپس به مدلهای خاص دوچرخه کوهستان که برای همان رشته طراحی شده و مورد استفاده علاقه مندان این رشته قرار می گیرد . ● دوچرخه شهری : این دوچرخه از انواع ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: مهندسی مکانیک

چرخ دنده های ساده این چرخ دنده‌ها ساده ترین چرخ دنده هایی هستند که دیده اید. آنها دندانه های مستقیم دارند و محور دو چرخ نیز موازی با یکدیگر قرار گرفته اند. گاهی تعداد زیادی از آنها را در کنار هم قرار می‌دهند تا سرعت را کاهش و قدرت را افزایش دهند. در تعداد زیادی از وسایل از این چرخ دنده‌ها استفاده می‌شود. مثلاً ساعت های کوکی، ساعت های اتوماتیک، ماشین لباسشویی، پنکه و ... . اما در ...

تعداد صفحه: ۲۸ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

موضوع: سیم پیچی موتور(انواع موتورهاو دستگاه ها) تبدیل انرژِی در انواع موتورها یک موتور الکتریکی، الکتریسیته را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کند. عمل عکس آن که تبدیل حرکت مکانیکی به الکتریسیته‌است، توسط ژنراتور انجام می‌شود. این دو وسیله بجز در عملکرد، مشابه یکدیگر هستند. اکثر موتورهای الکتریکی توسط الکترومغناطیس کار می‌کنند، اما موتورهایی که بر اساس پدیده‌های دیگری نظیر نیروی ...

تعداد صفحه: ۵۴ دسته بندی: مهندسی مکانیک

هیدرولیک کابل های روغنی زمینی بخش عظیمی از خطوط انتقال برق را در بریتانیا و دیگر نقاط جهان تشکیل می دهند. سیستم قدرت بریتانیا دارای حدود 800 کیلومتر کابل در حال سرویس در سطوح ولتاژ از 33 تا 400 کیلوولت می باشد. مقدار زیادی از این کابل ها در فاصله 25 تا 40 سال گذشته، نصب شده اند. بسیاری هم، حدود 60 سال است که تحت بهره برداری می باشند. بسیاری از این کابل ها بدون هیچ مشکلی در حال ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: مهندسی مکانیک

دستور العمل های ایمنی در کار با لیفتراک 1. رانندگان لیفتراک بایستی دارای گواهینامه ویژه رانندگی باشند. 2. سرعت راننده لیفتراک باید با وضعیت جاده، علایم میدان دید و باد متناسب باشد. 3. همیشه در حالی که شاخک ها را در پایین ترین ارتفاع ممکن (10 الی 15 سانتیمتر) از زمین قرار داده اید رانندگی کنید. 4. هرگز از حداکثر ظرفیت مجاز بالابری تجاوز نکنید اگر از این مقدار بار تجاوز کنید قطعات ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: مهندسی مکانیک

کلاج ها THM 440-T4 فرا محور چهار کلاج فیدوسکی دارد. هر کلاج به طور هیدرولیک استفاده می شود ، و هنگامی که روغن از حفره ی پیستون کلاج بیرون دمیده می شود توسط فنرهای متعدد کوئل رها می شود. کلاج مستقیم (ورودی)،به همراه کلاج مستقیم یک طرفه،دنده ی جلوی sun را پیش می برد و در تمام دامنه های دنده ای غیر از دنده ی سرعت(overdrive) 3و4 به کار می رود.کلاج (دوم) میان اندازه –بالا دنده ی جلوی ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

تاریخچه انرژی الکتریکی در حال حاضر برای اطلاعات بیشتر به کلید واژه های زیر مراجعه کنید: مطالعات اضافی: توان الکتریکی که اغلب به عنوان برق یا الکتریسیته شناخته می شود، شامل تولید و ارایه انرژی الکتریکی به میزان کافی برای راه اندازی لوازم خانگی، تجهیزات اداری، دستگاه های صنعتی و فراهم آوردن انرژی کافی برای روشنایی، پخت و پز، گرمای خانگی و صنعتی و فرایندهای صنعتی بکار می رود. ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: محیط زیست و انرژی

انرژی باد نظیر سایر منابع انرژی تجدید پذیر، بطور گسترده ولی پراکنده در دسترس می‌باشد. تابش نامساوی خورشید در عرض‌های مختلف جغرافیایی به سطح ناهموار زمین باعث تغییر دما و فشار شده و در نتیجه باد ایجاد می‌شود. به علاوه اتمسفر کره زمین به دلیل چرخش، گرما را از مناطق گرمسیری به مناطق قطبی انتقال می‌دهد که باعث ایجاد باد می‌شود. انرژی باد طبیعتی نوسانی و متناوب داشته و وزش دائمی ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: محیط زیست و انرژی

در احداث نیروگاه بادی پیدا کردن محل سایت عامل بسیار مهمی است تا حداکثر بهره برداری را از نیروی باد بدست آورد اطلاعات اولیه برای احداث نیروگاه بادی بینالود توسط ایستگاه هواشناسی حسین آباد آغاز گردید و کارهای مقدماتی آن از سال 74 شروع شد. اطلاعات بدست آمده از ایستگاه در اختیار مهندسین قرار داده شد و پس از مطالعات فراوان سر انجام محل فعلی برای احداث انتخاب گردید. تونل بادی که در ...

تعداد صفحه: ۷۲ دسته بندی: محیط زیست و انرژی

مقدمه: در نیروگاه های برق یک ژنراتور الکتریکی توان مکانیکی را به یک دسته از جریان های الکتریکی متناوب تبدیل می کند که از هر کدام از سیم پیچ های الکترومغناطیسی یا سیم پیچ های ژنراتور تولید می شوند. جریان ها همگی توابعی سینوسی از زمان هستند و همگی دارای فرکانسی مشابه اما با زاویه های فاز متفاوت. در یک سیستم سه فاز، زاویه ها دارای اختلاف 120 درجه ای (که حداکثر جداسازی ممکن بین ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: مهندسی مکانیک

همانطوری که می دانید ، راه اندازی موتورهای القایی در صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به خصوص این که امروزه استفاده از راه اندازهای الکترونیکی مانند راه اندازهای نرم - کنترلر های سرعت بسیار مرسوم شده است و لازم است علاقه مندان و کارشناسان این رشته روشهای کنترل و راه اندازی موتورها را به شیوه های کلاسیک به دیده فراموشی بسپارند و به فراگیری روشهای بروز بپردازند. نصب و راه ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: علوم اجتماعی و جامعه شناسی

همه ساله در بسیاری از کشورهای جهان انسانهای زیادی در ترافیک جان می بازند.گرچه تصادف های رانندگی همواره میتوانند علتهای گوناگونی چون خرابی سیستم ترمز ، فرسوده بودن ماشین ، کم نور بودن چراغها و .... داشته باشند، ولی در بسیاری از زمینه ها همواره اشتباههای انسانی از نخستین علل تصادف به شمار می آیند. همچنین در خرابی اتومبیل (درست نکردن خرابی)نیز رانندگان سهل اغنگار قسمت بزرگی از ...

تعداد صفحه: ۱۹۱ دسته بندی: مهندسی نساجی

مقدمه سابقه صنعت نساجی در ایران به قرن ها قبل از اسلام برمی گردد، شهرت پارچه های گلگون عهده هخامنشی و زرد وزیهای این دوره را تاریخ نویسان یونانی ضبط کرده اند. در دوره ساسانیان و نیز بعد از اسلام در بسیاری از شهرهای ایران کار ریسندگی و بافندگی پارچه های ابریشمی و پنبه ای و حریر رونق داشته و در آن ها انواع منسوجات بافته شده است که قسمتی از این منسوجات جنبه صادراتی داشته است. مثل ...

تعداد صفحه: ۲۶ دسته بندی: ریاضی

مجموعه های فازی درواقع تعمیمی برتئوری مجموعه های قراردادی[1] می باشد که درسال 1965 به عنوان روشی ریاضی برای روشن کردن ابهامات درزندگی روزمره توسط زاده[2] معرفی شد. [1]. ایده اصلی مجموعه های فازی ساده است وبه راحتی می توان آن را دریافت. فرض کنید هنگامی که به چراغ قرمز می رسید باید توصیه ای به یک دانش آموز راننده درباره زمان ترمز کردن بکنید. شما می گویید « در74 فوتی چهارراه ترمزکن ...

تعداد صفحه: ۳۲ دسته بندی: مهندسی مکانیک

تعریف: اتصال دو قطعه فلز همجنس را در صورتیکه به یکی از روشهای زیر انجام شود، جوشکاری گویند: الف: در حالت مذاب یا جامد ب: با استفاده از واسطه (مواد کمکی) یا بدون واسطه ج:‌ با ایجاد فشار یا بدون استفاده از فشار در واقع جوشکاری به اتصالی گفته می شود که محل اتصال را از قسمتهای دیگر قطعات نتوان مجزا نمود یا به عبارت دیگر خواص جوش ایجاد شده با قطعات مورد اتصال یکسان یا نزدیک به هم ...

تعداد صفحه: ۱۲۴ دسته بندی: مهندسی مکانیک

مقدمه : امروزه با توجه به اینکه در کشور عزیزمان قدمهای بزرگی در جهت صنعتی شدن برداشته شده است ، توانایی های علمی و تجارب فنی به عنوان بزرگترین پشتیبان صنایع مطرح خواهند بود . تقریباً در اغلب کارخانجات و کارگاههای صنعتی ابزارها و دستگاههایی وجود دارند که در آنها از سیستمهای هیدرولیک پا پنوماتیک استفاده شده است . توانایی بکار گیری و نگهداری صحیح از این ماشین آلات افزایش عمر مفید ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: مهندسی مکانیک

موتور الکتریکی مقدمه یک موتور الکتریکی ، الکتریسیته را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کند. عمل عکس آن که تبدیل حرکت مکانیکی به الکتریسیته است، توسط ژنراتور انجام می‌شود. این دو وسیله بجز در عملکرد ، مشابه یکدیگر هستند. اکثر موتورهای الکتریکی توسط الکترومغناطیس کار می‌کنند، اما موتورهایی که بر اساس پدیده‌های دیگری نظیر نیروی الکتروستاتیک و اثر پیزوالکتریک کار می‌کنند، هم وجود دارند. ...

تعداد صفحه: ۷۹ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

بررسی توزیع ولتاژ و شارژ حرارتی در قرص‌های Zno در برق‌گیرهای فشار قوی با کمک روش عناصر محدود : هر تجهیز در سیستم فشار قوی برای ولتاژ معینی ساخته می‌شود ولی درطول کار، اضافه ولتاژهایی پیش می‌آیند که ممکن است برای دستگاه خطرناک باشند. به منظور جلوگیری از خطر اضافه ولتاژها باید از طرفی مقدار اضافه ولتاژ را تا حد ممکن پایین آورد و از طرف دیگر استقامت عایقی تجهیز را بیشتر از سطح ...

تعداد صفحه: ۲۷ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

مقدمه: بطور کلی موقعیت سنجی از روش های مختلف زیر قابل حصول است : خازنی جریان یورشی نوری مقاومتی سونار لیزری پیزوالکتریک القایی مغناطیسی سنسور های مغناطیسی برای بیش از 2000سال است که در حال استفاده می باشند. کاربرد اخیر سنسورهای مغناطیسی در رهیابی یاناوبری(Navigation) می باشد. سنسور های مغناطیسی از آهنربای دائمی و یا آهنربای الکتریکیِ تولید شده از جریان ac و dc استفاده می کند. ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

موتور های جریان متناوب AC سنکرون موتورهای جریان متناوب AC 1- موتور های سنکرون 2- موتور های آسنکرون موتورهای آسنکرون به علت نداشتن کلکتور و سادگی ساختمان آن بیشتر از موتور سنکرون متداول است. مزایای موتور سنکرون: 1- این موتور دارای ضریب قدرت مناسب و قابل تنظیم است. 2- بازده عالی دارد. 3- در مقابل نوسان ولتاژ حساسیت ندارد. 4- امکان بکار بردن آن به طور مستقیم با ولتاژ زیاد وجود ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

همانطوری که می دانید ، راه اندازی موتور های القایی در صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به خصوص این که امروزه استفاده از راه اندازهای الکترونیکی مانند راه اندازهای نرم - کنترلر های سرعت بسیار مرسوم شده است و لازم است علاقه مندان و کارشناسان این رشته روشهای کنترل و راه اندازی موتورها را به شیوه های کلاسیک به دیده فراموشی بسپارند و به فراگیری روشهای بروز بپردازند. نصب و راه ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: مهندسی برق

موتورهای جریان متناوبAC 1- موتورهای سنکرون 2- موتورهای آسنکرون موتورهای آسنکرون به علت نداشتن کلکتور و سادگی ساختمان آن بیشتر از موتور سنکرون متداول است. مزایای موتور سنکرون: 1- این موتور دارای ضریب قدرت مناسب و قابل تنظیم است. 2- بازده عالی دارد. 3- در مقابل نوسان ولتاژ حساسیت ندارد. 4- امکان بکار بردن آن به طور مستقیم با ولتاژ زیاد وجود دارد. 5- با تحریک مناسب هیچگونه قدرت ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: مدیریت

استاندارد آمریکایی یک کمپانی 5 بیلیون دلاری است که سیستم تهویه هوا و گرمازا را تولید می‌کند. همچنین تولید کننده سیستم های ترمز کامیون و بخش های لوله کشی است. در سال 1989، این کمپانی به دلیل رکود اقتصادی با بدهی زیادی مواجه شد و خسارت سنگینی را متحمل شد. امانوئل کامپوریس Kampouris به عنوان CEO منصوب شد و پس از آن کمپانی روند پیشرفت را نشان داد. در سال 1995 خسارت و ضرر پیش آمده با ...

تعداد صفحه: ۶۰ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

سرامیک های پیزوالکتریک مقدمه : پیزو الکتریک ها نوعی سرامیک هستند که با اعمال اختلاف ولتاژهای معمولی به دو سر آن طول آن از مرتبه یک آنگستروم تغییر می کند.از این مواد برای جابجایی های بسیار دقیق استفاده می شود. پیروالکتریک (Pb(ZrxTi1-x)O3)) پیزوالکتریسیته عبارتست از تولید الکتریسیته (ایجاد شده توسط پلاریزاسیون) توسط یک ماده بر اثر اعمال تنش. در مورد چنین ماده‌ای گفته می‌شود که ...

تعداد صفحه: ۴۷ دسته بندی: مهندسی صنایع

از بعد از انقلاب ایران صنایع اتومبیل سازی پیشرفت مهمی نکرده اند و همان اتومبیلهای گذشته و بعضی از اتومبیلهای جدید اروپایی مانند پژو و کیا را مونتاژ کرده اند؛ تا چند سال پیش که کارخانجات اتومبیل سازی شروع به طراحی اتومبیلهای جدید کرده اند. تاریخچه مختصر اولین ماشین وارد شده به ایران فورد بود که بوسیله مظفرالدین شاه قاجار از کشور بلژیک خریداری شده بود. این ماشین که در موقع حرکت ...

تعداد صفحه: ۲۷ دسته بندی: مهندسی مکانیک

طرز کار آسانسور اصول عملکرد: یک آسانسوربرقی با نیروی محرکه کششی دارای اتاقکی است که ازکابلهای فولادی آویزان است و این کابلها برروی قرقره محرک شیار دارحرکت می کنند.کابلهای فولادی از یک طرف به بالای اتاقک و از طرف دیگر به قاب وزنه تعادل متصل می شوند.وزنه تعادل ازمیزان بار روی موتور الکتریکی به اندازه اختلاف وزن موجود میان اتاقک همراه با بار و وزنه تعادل یا اصطکاک کم می کند.این ...

تعداد صفحه: ۵۳ دسته بندی: مهندسی کامپیوتر

ویژگیهای نرم افزار برای درک مفهوم نرم افزار (و سرانجام درکی از مهندسی نرم افزار)، بررسی آن دسته از ویژگیهای نرم افزار که آن را از دیگر چیزهای ساخته دست بشر متمایز می سازد، اهمیت دارد. هنگامی که سخت افزاری ساخته می شود، فرآیند آفرینش بشری (تحلیل، طراحی، ساخت، آزمون)، سرانجام به یک شکل فیزیکی منتهی می شود. اگر یک کامپیوتر جدید می سازیم، طرحهای اولیه، ترسیمات طراحی رسمی و نمونه های ...

تعداد صفحه: ۳۵ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

ژنراتور نیروگاه آبی ژنراتور مهمترین بخش نیروگاه آبی است که انرژی مکانیکی دورانی را تبدیل به انرژی الکتریکی می‎کند و از دو بخش اصلی روتور و استاتور تشکیل شده است. ژنراتورهای نوع سنکرون عمودی شامل بخش‎های زیر می‎باشند: - قاب استاتور(Stator Frame) - هسته استاتور( Stator Core) - سیم‎پیچ استاتور(ُStator Winding) - روتور(Rotor) - حلقه مورق روتور(Rotor Rim) - قطبها(Poles) - یاتاقان‎های ...

تعداد صفحه: ۲۶ دسته بندی: فیزیک

ابتدا سیال در لوله و نازل مکش پمپ جریان می یابد. سیال هنگام ورود به پمپها باید دارای انرژی کافی باشد تا پمپ بتواند با انرژی حاصل از آن راه اندازی شود. در غیر این صورت پمپ توان لازم برای مکش را نخواهد داشت . در پمپهای جابه جایی مثبت (PD:Pisitive Displacement) ، سیال ابتدا به نازل مکش رفته و سپس در فضایی قابل حرکت که بسته به نوع طراحی، با دیافراگم تکانه ای (پالسی) یا یک فضای خالی ...

تعداد صفحه: ۳۰ دسته بندی: مهندسی مکانیک

رفع مشکلات و آزمایش دقیق به استثناء تنظیمات، تنها راه تعمیر یک کلاچ (متحرک )عوض کردن آن است نصب یک کلاچ جدید بسیار سهل و آسان است اما باید مطمئن باشید که کارتان را بدرستی انجام دادهاید چرا که اگر اشتباهی صورت گیرد مجبور می شوید که محور انتقال قدرت را دوباره پائین بگذارید وکاری که شما دوست ندارید بیش از یک بار انجام دهید باید انجام دهید و بهترین کار این که با یک واحد خدماتی که ...

تعداد صفحه: ۱۲۳ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

پیشگفتار در گذشته بیشتر ماشین های حمل و نقل از ولتاژ DC ثابت ریل سوم بوسیله درایوهای DC تغذیه می شدند. موتورها بوسیله کنترل کننده های نوع مقاومتی، که شتاب لازم را برای ماشین فراهم می کردند، کنترل می شدند. این سیستم ها همچنین شامل ترمز دینامیکی برای کم کردن شتاب و شامل سیستم های ترمز سایشی جهت پشتیبانی یا تکمیل سیستم های ترمز دینامیکی می باشند. ولی امروزه الکترونیک قدرت عامل عمده ...

تعداد صفحه: ۱۲۴ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

پیشگفتار در گذشته بیشتر ماشین های حمل و نقل از ولتاژ DC ثابت ریل سوم بوسیله درایوهای DC تغذیه می شدند. موتورها بوسیله کنترل کننده های نوع مقاومتی، که شتاب لازم را برای ماشین فراهم می کردند، کنترل می شدند. این سیستم ها همچنین شامل ترمز دینامیکی برای کم کردن شتاب و شامل سیستم های ترمز سایشی جهت پشتیبانی یا تکمیل سیستم های ترمز دینامیکی می باشند. ولی امروزه الکترونیک قدرت عامل عمده ...

تعداد صفحه: ۱۰۹ دسته بندی: اقتصاد

سرآغاز: گردشگری، یکی از پویاترین فعالیت‌ های اقتصادی عصر حاضر است که نقش مهمی در توسعه پایدار محلی ایفا می‌کند. این صنعت از طریق ترکیب و به‌کارگیری همزمان منابع داخلی و خارجی منافع اجتماعی، اقتصادی، زیست‌محیطی و فرهنگی زیادی را به همراه دارد. در بسیاری از کشورها، امروزه گردشگری نیروی اصلی بهبود و رشد اقتصادی کشور محسوب شده و با فراهم آوردن فرصتی راهبردی به اقتصاد محلی تنوع ...

تعداد صفحه: ۳۴ دسته بندی: فیزیک

هیدرولیک چیست ؟ هیدرولیک به علمی گفته می شود که در آن از نیروی مایعات تحت فشار استفاده می کنند تا کاری را انجام دهند . به عبارت کلی هیدرولیک یعنی « انجام کارتوسط مایع تحت فشاریاحرکت » کلمه هیدرواززبان یونانی گرفته شده است وهیدرودرزبان یونانی به معنی حرکات مایعات می باشد . انسانها اززمانهای بسیارقدیم باهیدرولیک آشنا بوده اند ولی چون دامنه علم وصنعت گسترده نبوده وافرازهیدرولیک نمی ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: مهندسی مکانیک

مشخصات فنی سمند: کارایی مدل موتور : XU7JP/L3 حد اکثر سرعت : 185 KM/HR نسبت تراکم : 9.3:1 تعداد سیلندر : خطی 4 حجم موتور : 1761cc سیستم سوخت رسانی : انژکتوری پاششی (MPFI) حداکثر توان موتور : 100 HP در6000 دور بر دقیقه حداکثر گشتاور: 153 Nm در 3000 دور در دقیقه قطر سیلندر : 83mm کورس پیستون : 81.4mm گیربکس : اتوماتیک 5 سرعته + دنده عقب نسبت دنده 1 : 0.2894 نسبت دند ه 2 : 0.5384 ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: مهندسی مکانیک

این بار BMW با در نظر گرفتن سلیقه خریداران و حفظ محیط زیست، BMW سری 1 را به بازار عرضه می کند. BMW تلاش می کند که خودرو ها و تولیداتش را با بیشترین توجه به سازگاری و حفاظت محیطی تولید کند. از موارد حائز اهمیت انتخاب مسئول و پاسخگو در زمینه مواد است و دوباره به گردش در آوردن در طول تولید خودرو و مواد خطرناک را در تولید حذف کندو از نظر محیطی به تحقیقش در مورد خودروهای سازگار با ...

تعداد صفحه: ۶۶ دسته بندی: مهندسی مکانیک

قطعات اصلی آسانسور الکتریکی عبارتند از: الف: وسایل تطبیق کابین و زنه تعادل که میتواند سیم بگسل فولادی و یا زنجیر باشد. ب: وسیله رانش که محرک آسانسور است و شامل: موتور الکتریکی گیربکس ترمز فلکه کششی و یا دنده زنجیره شاسی ماسین – کوپلینگها، محور ها، یاتاقانها پ: کابین که مسافرین یا یار را حمل میکند، شامل یوک که چهارچوبی فلزی ست و کابین از طریق آن به سیستم تعلیق متصل می شود کف ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: مهندسی مکانیک

مایعات تقریباً تراکم ناپذیر هستند. این ویژگی سبب شده است که از مایعات به عنوان وسیله مناسبی برای تبدیل و انتقال کار استفاده شود. بنابراین می‌توان از آنها برای طراحی ماشینهایی که در عین سادگی، با نیروی محرک خیلی کم بتواند نیروی مقاوم فوق العاده زیادی را جابجا نماید، استفاده نمود. به این ویژگی و همچنین دانش مطالعه این ویژگی هیدرولیک گفته می‌شود. امروزه در بسیاری از فرآیندهای صنعتی ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: مهندسی مکانیک

روانکاری ( Lubrication ) ، علم تسهیل حرکت نسبی طوح در تماس با یکدیگر تعریف شده و امروزه یکی از رشته های مهم در علوم ،‌دانش فنی و عملیات اجرایی مهندسی است . در هر جا که سطوح درکنار و در تماس با یکدیگر دارای حرکت نسبی هستند ، روانکاری نقش مهمی در انجام حرکت به نحو صحیح ، مداوم و اقتصادی ایفا می کند و هر طرح مکانیکی و ساختمان ماشین های صنعتی ، متأثر از این علم است . عدم روانکاری ...

تعداد صفحه: ۵۳ دسته بندی: مهندسی تاسیسات

در سالهای اخیر، گرایش به سمت بهره وری بیشتر و تولید با اثر بخشی بهتر هزینه باعث دستیابی به ماشین آلاتی با مکانیزمهای پیچیده تر و قابل بهره برداری در سرعتهای بالاتر شده است. در این شرایط، تواناییها و مهارتهای کارکنان بخش تولید و بخش نت هر دو در اغلب موارد محدود به امور و تکنولوژیهای مرتبط با زیمنه های خاص مسئولیتهای خودشان می باشد. در چنین فضایی یک سیستم فراگیر TPM در سطح شرکت ...

تعداد صفحه: ۳۲ دسته بندی: مهندسی فناوری اطلاعات IT

تاریخچه: پروتکل ارتباطی شبکه کنترل کننده CAN ابتدا در اروپا برای استفاده در ماشینهای حمل و نقل طراحی شد. بدنبال استفاده موفقیت آمیز از این روش در صنایع اتوماسیون مانند وسایل کنترل کننده ، سنسورها و تحریک کننده ها ، استفاده از روش CAN در نقاط دیگر دنیا رواج پیدا کرد. در نهایت این روش تحت عنوان ISO 11898 به صورت استاندارد شده مدون گردید. کاربردهای CAN: در اتومبیل ها: با توجه به ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

مقدمه : هیدرولیک شاخه ای از فیزیک است که با خواص مکانیکی سیالات سر و کار داشته و موارد استفاده این خصوصیات را در علوم مهندسی بررسی می کند. با وجودی که فقط در حدود 50 سال از عمر این علم می گذرد ، ولی آن را نمی توان شاخه تازه ای از علوم دانست و در حقیقت پاسکال ، دانشمند فرانسوی در قرن هفدهم اصول و قوانین اساسی این علم را پایه گذاشت. عدم توانایی در تولید واشرها و تهیه سطوح کاملا ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

موتورهای جریان متناوب AC 1- موتور های سنکرون 2-- موتورهای آسنکرون موتورهای آسنکرون به علت نداشتن کلکتور و سادگی ساختمان آن بیشتر از موتور سنکرون متداول است. مزایای موتور سنکرون: 1- این موتور دارای ضریب قدرت مناسب و قابل تنظیم است. 2- بازده عالی دارد. 3-در مقابل نوسان ولتاژ حساسیت ندارد. 4- امکان بکار بردن آن به طور مستقیم با ولتاژ زیاد وجود دارد. 5- با تحریک مناسب هیچگونه قدرت ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: مهندسی برق

یک موتور الکتریکی، الکتریسیته را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کند. عمل عکس آن که تبدیل حرکت مکانیکی به الکتریسیته است، توسط ژنراتور انجام می‌شود. این دو وسیله بجز در عملکرد، مشابه یکدیگر هستند. اکثر موتورهای الکتریکی توسط الکترومغناطیس کار می‌کنند، اما موتورهایی که بر اساس پدیده‌های دیگری نظیر نیروی الکترواستاتیک و اثر پیزوالکتریک کار می‌کنند، هم وجود دارند. ایده کلی این است که وقتی ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

پیشینه: از بررسی معماری ساختمان‌ها در گذشته می‌توان فهمید که در گذشته توان ساخت ساختمان‌های بلند وچود داشته‌است ولی شاید دلیل اینکه چرا این کار چندان رواج نداشته، وجود پله‌های بسیار بوده‌باشد. این مشکل همچنان پابرجا بود تا اینکه یک مکانیک آمریکایی به نام الیشا گونوذ اتیس ایمنی را در بالابر با به کارگیری چرخی ضامن‌دار که در صورت پاره‌شدن طناب، اندکی پس از سقوط بالابر را متوقف ...

تعداد صفحه: ۳۱ دسته بندی: مهندسی الکترونیک

موتورهای الکتریکی : مقدمه: یک موتور الکتریکی ، الکتریسیته را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کند. عمل عکس آن که تبدیل حرکت مکانیکی به الکتریسیته است، توسط ژنراتور انجام می‌شود. این دو وسیله بجز در عملکرد ، مشابه یکدیگر هستند. اکثر موتورهای الکتریکی توسط الکترومغناطیس کار می‌کنند، اما موتورهایی که بر اساس پدیده‌های دیگری نظیر نیروی الکتروستاتیک و اثر پیزوالکتریک کار می‌کنند، هم وجود ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: مهندسی برق

همان طوری که فشار هوا پایین می آید ، فنر زیر دیافراگم فشار می آورد و پیچ به سمت عقب سر می خورد . حالا کنترل مکانیزم در طرف مخالف به شکل مستقیم فعال است و حجم سوخت کاهش یافته نیز نیاز های فشار هوای پایین را منعکس می کند. جبران فشار پیج اصلی عکس العملی نشان می دهد به نقص توربو اسب جنگی به وسیله ی برگشت به پیستون اولیه جبران می کند و سوپاپ تحویلی سوختی به کار می برد و آزاد به ...

تعداد صفحه: ۳۹ دسته بندی: مهندسی برق

یک موتور الکتریکی، الکتریسیته را به حرکت مکانیکی تبدیل می‌کند. عمل عکس آن که تبدیل حرکت مکانیکی به الکتریسیته است، توسط ژنراتور انجام می‌شود. این دو وسیله بجز در عملکرد، مشابه یکدیگر هستند. اکثر موتورهای الکتریکی توسط الکترومغناطیس کار می‌کنند، اما موتورهایی که بر اساس پدیده‌های دیگری نظیر نیروی الکترواستاتیک و اثر پیزوالکتریک کار می‌کنند، هم وجود دارند. ایده کلی این است که وقتی ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: مهندسی مکانیک

خودروهای هیبریدی خودروهای هیبریدی معمولا تلفیقی از موتور احتراق داخلی خودروهای متداول با باتری و موتور الکتریکی یک خودرو الکتریکی هستند . این تلفیق انتشارات ( گازهای خوروجی ) اندک همراه با توان ، برد عملیاتی و سوخت مصرفی مناسب خودروهای معمول ( گازوئسل وبنزین) را عرضه می کند و این خودروها هرگز نیاز به اتصال به برق ندارند.این انعطاف پذیری ذاتی خودروهای هیبریدی آنها را برای ناوگان ...

تعداد صفحه: ۳۰ دسته بندی: مهندسی مکانیک

A 4WD : Four wheel drive سیستم انتقال قدرت به 4 چرخ 16V : موتور 16 سوپاپ (مثلا در موتور 4 سیلندر برای هر سیلندر 4 سوپاپ در سر سیلندر باشد که موتورهای DOHC , SOHC نیز از این دسته هستند) 1 DIN : 1,12 sae 1 KW : 1,34 ece 1 KW : 1,35 PSdin ستون A : ستون در جلوی قسمت وسط بدنه اتومبیل که سقف روی این ستون است و داخل آن عناصر ایمنی غیر فعال تعبیه شده. ABAT-VENT : شیشه جلوی کم ارتفاع و ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: مهندسی مکانیک

معرفی سیستم های ترمز جدید نیاز سازندگان خودرو به ترمزهایی با کیفیت بهتر و در عین حال کمترین امتیاز منفی از لحاظ هزینه یا قیمت، سازندگان را مجبور به طرح ایده‌هایی جدید کرده است. گرچه پیشرفت در زمینه مواد سایشی و طرح‌های Caliper، به بهبود کیفیت ترمز کمک کرده است، اما پیشرفت اصلی سیستم ترمز در سال‌های اخیر از کنترل الکترونیکی، در درجه اول ABS (سیستم ترمز ضدقفل)، سپس ESP (برنامه ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: مهندسی نساجی

چکیده در این مقاله تاثیر پارامترهای جنس نخ روی دینامیک و پایداری شرایط کاری در سیستم تابیدن و پیچش ماشین ریسندگی رینگ در طی پیچش بسته نخ به حالت پودی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.یک برنامه کامپیوتری پدیده دینامیکی را در طی فرآیند ریسندگی شبیه سازی کرده است که مبنای این تجزیه و تحلیل می باشد.تغییرات کشش و شکل بالون که به نوع نخ بستگی دارد از طریق چگالی خطی الیاف تعیین می ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: مهندسی مکانیک

مقدمه متوقف ساختن خودرو مهم تر از به حرکت در آوردن آن است . خودرویی که روشن نشود ممکن است راننده اش را خشمگین سازد ولی وقتی براه افتاد و در مسیر عبور و مرور قرار گرفت ، اگر ترمز آن معیوب بوده و یا راننده نتواند بدرستی از ترمز آن استفاده نماید ، چه بسا ممکن است بصورت دام مرگ درآید .. ترمز ناگهانی و قفل شدن چرخها مهمترین خطریست که خودرو را تهدید مینماید . قفل شدن چرخها از دو جهت ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت